Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Wat trouwens te denken van het inhaalmanouevre van Hamilton op Schumacher (waardoor Hamilton achter Button raakte)?

Normaal mag je als voorligger maar 1 keer een mauvoeuvre uitvoeren, waarna je niet meer van lijn mag veranderen. Schumacher kiest duidelijk voor de binnenkant aan de hairpin, waarna Hamilton hem links voorbij wilt gaan. Echter stuurt Schumacher dan ook naar links, Hamilton kan hem nog net ontwijken door deels door het gras te rijden, waardoor hij veel te wijd door de hairpin gaat en achter Button belandt...

Dit lijkt mij toch alleszins ook geen "proper" manoeuvre...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 juni 2011 - 18:16:09
Wat trouwens te denken van het inhaalmanouevre van Hamilton op Schumacher (waardoor Hamilton achter Button raakte)?

Normaal mag je als voorligger maar 1 keer een mauvoeuvre uitvoeren, waarna je niet meer van lijn mag veranderen. Schumacher kiest duidelijk voor de binnenkant aan de hairpin, waarna Hamilton hem links voorbij wilt gaan. Echter stuurt Schumacher dan ook naar links, Hamilton kan hem nog net ontwijken door deels door het gras te rijden, waardoor hij veel te wijd door de hairpin gaat en achter Button belandt...

Dit lijkt mij toch alleszins ook geen "proper" manoeuvre...
Als dat inderdaad zo ging zoals jij zegt is het niet zuiver.
Maar ik moet zeggen dat ik dat gemist hebt.
Beelden ,zoals 'n on-board van Schumi zouden dan ook zéér welkom zijn.

0634

Hij week volgens mij één keer van zijn lijn. Was niks mis mee, in mijn herinnering.

Enzo

Deze bedoel je?

In mijn ogen is dat gewoon racen, niks aan de hand...

Kootje

Hij gaat hooguit wat ver naar links om de hairpin aan te snijden.
Maar daar ligt nu eenmaal de racelijn ,en het is niet zo dat Hamilton geen ruimte krijgt.

Nee......ook wat mij betreft niets aan de hand.

Franky R.

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 juni 2011 - 18:16:09
Wat trouwens te denken van het inhaalmanouevre van Hamilton op Schumacher (waardoor Hamilton achter Button raakte)?

Normaal mag je als voorligger maar 1 keer een mauvoeuvre uitvoeren, waarna je niet meer van lijn mag veranderen. Schumacher kiest duidelijk voor de binnenkant aan de hairpin, waarna Hamilton hem links voorbij wilt gaan. Echter stuurt Schumacher dan ook naar links, Hamilton kan hem nog net ontwijken door deels door het gras te rijden, waardoor hij veel te wijd door de hairpin gaat en achter Button belandt...

Dit lijkt mij toch alleszins ook geen "proper" manoeuvre...


Klopt, maar dat was nog in de 1e ronde?! En het schijnt dat de FIA/Stewards dan milder zijn...Dacht ik hoor!

robbert

Citaat van: McLaren_über_alles op 18 juni 2011 - 18:16:09
Wat trouwens te denken van het inhaalmanouevre van Hamilton op Schumacher (waardoor Hamilton achter Button raakte)?

Normaal mag je als voorligger maar 1 keer een mauvoeuvre uitvoeren, waarna je niet meer van lijn mag veranderen. Schumacher kiest duidelijk voor de binnenkant aan de hairpin, waarna Hamilton hem links voorbij wilt gaan. Echter stuurt Schumacher dan ook naar links, Hamilton kan hem nog net ontwijken door deels door het gras te rijden, waardoor hij veel te wijd door de hairpin gaat en achter Button belandt...

Dit lijkt mij toch alleszins ook geen "proper" manoeuvre...

ik denk dat de rijlijn van de hairpin toch aan de binnenkant ligt, dus schumacher heeft toch maar 1 keer van lijn gewisseld

0634

Inderdaad. Eén keer wisselen mag, en ik tel er ook maar eentje.

_Makke_

Citaat van: Franky R. op 18 juni 2011 - 22:33:49
Klopt, maar dat was nog in de 1e ronde?! En het schijnt dat de FIA/Stewards dan milder zijn...Dacht ik hoor!

Was dat niet vooral bij de start? Enfin, 't kan zijn dat ze het doortrekken voor een hele ronde, maar ik dacht dat ze bij de start het meeste wel door de vingers zien. Wat ook wel te begrijpen is.

Wizard

Postings boven Mekke weer leeg?? Ligt dit aan mijn internet? Of?

Kootje

Citaat van: Wizard op 19 juni 2011 - 13:33:30
Postings boven Mekke weer leeg?? Ligt dit aan mijn internet? Of?
Vaag gedoe ??  ???

Bij mij staat alles er gewoon ,net als dat dat gisteren ook zo was.
Je bent duidelijk de enige met dit probleem.  :-\

Enzo

Citaat van: Wizard op 19 juni 2011 - 13:33:30
Postings boven Mekke weer leeg?? Ligt dit aan mijn internet? Of?

Vreemd verhaal Wizard, gisteren had je ook al zoiet toch?
Bij ons is alles normaal en staat elke post erop.... ???
Welke browser gebruik je? Druk eens op F5? Log uit en log in?

Kootje

Het gebeurt 'm zo vaak dat je er bijna 'n apart topic van moet maken.  :D

Gerard

Mekke? ;)
Bedoel je boven Mekka?? Daar heb je een soort van "bermuda driehoek"??? ;D
Niets ande hand hier, alles wordt gewoon, normaal weergegeven...

Folkert

Citaat van: Kootje op 18 juni 2011 - 22:06:01
Hij gaat hooguit wat ver naar links om de hairpin aan te snijden.
Maar daar ligt nu eenmaal de racelijn ,en het is niet zo dat Hamilton geen ruimte krijgt.

Nee......ook wat mij betreft niets aan de hand.
Wat ik echter niet kan zien, iig goed kan zien, is hoe Schumacher daarvoor rijd. Week hij daar ook al keer naar andere kant uit, dan is het natuurlijk niet geoorloofd. Maar dat kan ik niet echt zien. Schumacher had iets minder naar rechts kunnen sturen, maar echt iets mis vind ik er niet aan.
Trotse vader van Rosalie(L)