Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: flupke3 op 14 juni 2011 - 23:56:17
Hoe komt het dat als een rijder ingehaald wordt hij zo weinig poging doet om opnieuw zijn positie te heroveren?
Een ronde later of zelfs vroeger in een DRS zone kan hij toch opnieuw inhalen of is er dan al een gat van meer dan 2
seconden wat het gebruik van DRS verbiedt?

Ik denk dat in veel gevallen het gat inderdaad al groter is dan 1 seconde ,maar veel coureurs geven zich ook makkelijk gewonnen.
Er zijn er maar weinig zoals Hamilton en Kobayashi die er altijd voor gaan ,met of zonder succes.

Enzo


Folkert

Wilde niet zeggen dat het een zekere overwinning zou zijn van Lewis, maar hij had weldegelijk een goede kans om te winnen. Hij heeft laten zien ook in deze omstandigheden te kunnen racen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


monaco2011

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 23:06:16
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 22:53:28
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:09:05
Maar als je puur naar de snelheid van Lewis keek tov die van Button had hij de race zeker kunnen en misschien wel moeten winnen.
Geen idee. De eerste paar ronden was Lewis sneller dan JB maar in het begin van de race was Button sowieso niet zo snel. Na zijn eerste pitstop werd hij dat pas. Hoe Hamilton zich in dat opzicht had verhouden tot Button zou ik niet weten.
Kan je ook niet weten.
Wat dat betreft moeten we 't met die 8 rondjes doen.
Voor de rest is 't koffiedik kijken.

afgezien van die laatste 8 rondjes was Vettel by far de beste. Of Hamilton m had kunnen winnen?? als je ziet dat Button m nu wint, dan had Hamilton dat in dezelfde auto ook gekund lijkt mij. Maar ja, dan ga je ervan uit dat de race exact hetzelfde verloop zou hebben gehad, wat al onwaarschijnlijk is.. en dan zijn er weer honderden scenario's te bedenken.  Zonder die laatste SC bv had Button nooit meer in de buurt van Vettel kunnen komen. Als je kijkt naar de gemiddelde rondetijden, had er maar 1 recht op de overwinning en dat was Vettel.

0634

Citaat van: flupke3 op 14 juni 2011 - 23:56:17
Hoe komt het dat als een rijder ingehaald wordt hij zo weinig poging doet om opnieuw zijn positie te heroveren?
Een ronde later of zelfs vroeger in een DRS zone kan hij toch opnieuw inhalen of is er dan al een gat van meer dan 2
seconden wat het gebruik van DRS verbiedt?
Vaak wel natuurlijk. Een rijder brengt het gat op zijn voorganger niet voor niets terug naar 1 seconden. Dan ben je gewoon sneller. Kom je er dan met DRS langs, kan de andere meestal niet meer volgen.

Kootje

#366
Citaat van: monaco2011afgezien van die laatste 8 rondjes was Vettel by far de beste.

Maar dan vergeet je er gemakshalve wel bij te vermelden dat hij als enige vrij baan en zicht had.
Hoe snel had Hamilton kunnen gaan als hij eenmaal vrij baan had gehad ??   Was Vettel dan nog steeds de snelste geweest ??


CitaatOf Hamilton m had kunnen winnen?? als je ziet dat Button m nu wint, dan had Hamilton dat in dezelfde auto ook gekund lijkt mij. Maar ja, dan ga je ervan uit dat de race exact hetzelfde verloop zou hebben gehad, wat al onwaarschijnlijk is..

Daar ging ik inderdaad vanuit.
Onwaarschijnlijk vind ik dat namelijk niet ,omdat het incident tussen Button en Hamilton niet voor 'n safetycar ,code rood of extra stop van Button zorgde.
Het raceverloop werd dus niet zodanig gewijzigd dat de overige incidenten niet plaats gevonden zouden hebben.


Citaaten dan zijn er weer honderden scenario's te bedenken.

Klopt.
Je kan nooit weten wat er verder met Hamilton gebeurt zou zijn ,maar dat gaf ik ook al aan in m'n originele reactie.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 15 juni 2011 - 11:17:20
Citaat van: monaco2011afgezien van die laatste 8 rondjes was Vettel by far de beste.

Maar dan vergeet je er gemakshalve wel bij te vermelden dat hij als enige vrij baan en zicht had.
Hoe snel had Hamilton kunnen gaan als hij eenmaal vrij baan had gehad ??   Was Vettel dan nog steeds de snelste geweest ??


CitaatOf Hamilton m had kunnen winnen?? als je ziet dat Button m nu wint, dan had Hamilton dat in dezelfde auto ook gekund lijkt mij. Maar ja, dan ga je ervan uit dat de race exact hetzelfde verloop zou hebben gehad, wat al onwaarschijnlijk is..

Daar ging ik inderdaad vanuit.
Onwaarschijnlijk vind ik dat namelijk niet ,omdat het incident tussen Button en Hamilton niet voor 'n safetycar ,code rood of extra stop van Button zorgde.
Het raceverloop werd dus niet zodanig gewijzigd dat de overige incidenten niet plaats gevonden zouden hebben.


Citaaten dan zijn er weer honderden scenario's te bedenken.

Klopt.
Je kan nooit weten wat er verder met Hamilton gebeurt zou zijn ,maar dat gaf ik ook al aan in m'n originele reactie.


Idd, Vettel had vrij zicht, da's ook een belangrijk aspect, maar dan nog, hij reed wel heel makkelijk weg. de nr 2 zal afgezien van het 1e rondje nooit heel veel last hebben gehad van de spray van Vettel. Sowieso viel het met de spray heel er mee. Anyway, voor de niet-Vettel fans die zijn foutje bemoedigend vonden, ik zou me toch wel erg zorgen maken over wat hij de rest vd race heeft laten zien.
Hamilton-Button zorgde zeker wel voor een SC en een extra stop voor Button!

Kootje

Citaat van: monaco2011Idd, Vettel had vrij zicht, da's ook een belangrijk aspect, maar dan nog, hij reed wel heel makkelijk weg. de nr 2 zal afgezien van het 1e rondje nooit heel veel last hebben gehad van de spray van Vettel. Sowieso viel het met de spray heel er mee. Anyway, voor de niet-Vettel fans die zijn foutje bemoedigend vonden, ik zou me toch wel erg zorgen maken over wat hij de rest vd race heeft laten zien.
Hamilton-Button zorgde zeker wel voor een SC en een extra stop voor Button!

Hij reed zeker makkelijk weg ,maar dat was van de Ferrari's terwijl we 't over de McLaren van Hamilton hebben.
Dat het niet echt bemoedigend is ,kan ik inkomen.
Zelfs als de McLarens de komende race domineren en de aansluiting definitief gevonden hebben is het WK al gedaan.
Vettel hoeft alleen nog maar met regelmaat op het podium te finishen om zich van zijn 2e titel te verzekeren.
Enige hoop is dat het komende verbod op de EBD ze erg veel tijd gaat kosten.
De illusie dat Hamilton dit jaar nog WK gaat worden heb ik dan ook echt niet meer.

Overigens heb je gelijk wat die SC betreft ,maar Button koos er daar zelf voor om naar binnen te gaan.
Dit was iig niet nodig door schade die hij tijdens het incident op had gelopen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 15 juni 2011 - 16:55:13
Citaat van: monaco2011Idd, Vettel had vrij zicht, da's ook een belangrijk aspect, maar dan nog, hij reed wel heel makkelijk weg. de nr 2 zal afgezien van het 1e rondje nooit heel veel last hebben gehad van de spray van Vettel. Sowieso viel het met de spray heel er mee. Anyway, voor de niet-Vettel fans die zijn foutje bemoedigend vonden, ik zou me toch wel erg zorgen maken over wat hij de rest vd race heeft laten zien.
Hamilton-Button zorgde zeker wel voor een SC en een extra stop voor Button!

Hij reed zeker makkelijk weg ,maar dat was van de Ferrari's terwijl we 't over de McLaren van Hamilton hebben.
Dat het niet echt bemoedigend is ,kan ik inkomen.
Zelfs als de McLarens de komende race domineren en de aansluiting definitief gevonden hebben is het WK al gedaan.
Vettel hoeft alleen nog maar met regelmaat op het podium te finishen om zich van zijn 2e titel te verzekeren.
Enige hoop is dat het komende verbod op de EBD ze erg veel tijd gaat kosten.
De illusie dat Hamilton dit jaar nog WK gaat worden heb ik dan ook echt niet meer.

Overigens heb je gelijk wat die SC betreft ,maar Button koos er daar zelf voor om naar binnen te gaan.
Dit was iig niet nodig door schade die hij tijdens het incident op had gelopen.

Maar de McLarens konden de mercedessen geen eens voorbij komen. Button had zelfs grote moeite om alleen maar aan te sluiten. Ferrari zat daar nog weer ruim voor.

Kootje

In het begin van de race was Button inderdaad niet snel genoeg om de Mercedesen te volgen.
Later in de race reed hij er echter vrij makkelijk voorbij.

Maar nogmaals.... ,we hadden het over Hamilton vs Vettel
Hamilton was beduidend sneller dan Button  ,dat kun je niet ontkennen. ::)
Helaas hebben we niet kunnen zien of hij ook sneller zou zijn geweest als Vettel.
Ik denk van wel ,maar weten zullen we 't nooit. :'(

monaco2011

Citaat van: Kootje op 15 juni 2011 - 17:31:23
In het begin van de race was Button inderdaad niet snel genoeg om de Mercedesen te volgen.
Later in de race reed hij er echter vrij makkelijk voorbij.

Maar nogmaals.... ,we hadden het over Hamilton vs Vettel
Hamilton was beduidend sneller dan Button  ,dat kun je niet ontkennen. ::)
Helaas hebben we niet kunnen zien of hij ook sneller zou zijn geweest als Vettel.
Ik denk van wel ,maar weten zullen we 't nooit. :'(
zn rondetijden waren in de 1e 2 volle ronden (inclusief fouten) 5 sec langzamer dan Vettel, zn 3e en laatste volle ronde was 2,3 langzamer. Button was alleen in de laatste rondjes sneller dan Vettel, de rest van de race niet en zonder SC's was ie never nooit in de buurt gekomen. Ik zei alleen dat Vettel veel sneller was als de rest en dat is ook gewoon zo, ook sneller als Hamilton in die paar rondjes dat hij mee heeft gereden. Op basis van snelheid kun je iig niet zomaar zeggen dat Hamilton m wel ff gewonnen zou hebben. Op basis van het feit dat Button m uiteindelijk wel wint zou je idd wel kunnen stellen dat Hamilton zeker een kans had gehad met eenzelfde race verloop. Button heeft de race gewonnen ondanks dat Vettel gemiddeld veel snellere ronden reed. Maar goed, waar gaat dit nog over, ALS telt niet in de sport.

kingsflasher

Ik denk niet dat het een red bull zal worden dit jaar, de anderen (ferrari en mclaren) komen heel heel dicht. Bij redbull veranderd er niks. Bij ferrari is er al gezgd dat hun auto is gebouwd met maar 1 doel, die wereldtitel halen. Dus laat ons hopen. mijn voorspelling was 1. Massa 2. Alonso 3. Vettel 4. Halmilton 5. Button 6. Webber 7. Shumacher 8. Rosberg

kingsflasher

En dat maneuver op KK heeft niet zo lang geduurd toch, hij heeft nog 6 plaatsen gepakt dacht ik in ongeveer 10 ronden. Massa kon Alonso trouwens heel goed volgen, spijtig dat het dan zo moest regenen. Een droge race was leuker geweest

Kootje

CitaatMaar goed, waar gaat dit nog over, ALS telt niet in de sport.

Daar sluit ik me bij aan ook al was de hele discussie op ALS gebasseerd. :P
::) Laten we er inderdaad maar 'n punt achter zetten.
Het gaat eigenlijk nergens over. ;)