Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Kootje

Allereerst welkom op "de Pits"

Ik moet je toch even verbeteren waar het Webber vs Schumacher betreft.
Bij die bewuste poging liet hij Schumacher in bocht 2 direct weer passeren ,é straf was dus zeer zeker niet op zijn plaats.

Folkert

Citaat van: kingsflasher op 14 juni 2011 - 16:58:39
Webber zou ook zeker en vast een straf moeten hebben gekregen voor dat maneuver met Schumacher waarbij hij de bocht afsneed en hem zo inhaalde, niet terug laten passeren. Vind ik spijtig. Dat maneuver van Massa op KK was ook wel cool. Een geluk voor Vettel dat het nat lag, bij droog weer was het helemaal anders uitgedraaid. de 2 ferrari's op het podium. Zo is het altijd iets natuurlijk.
Webber heeft positie terug gegeven en op slimme wijze Button achter zich gehouden. Massa was op mooie wijze voorbij aan kobayashi, maar dat heeft wel heel erg lang geduurd.

En ja Hamilton kan je dit weekend niks kwalijk nemen. Het zit hem wat tegen en de crashes zijn ongelukkige bij komstig heid. Ik wil andere wel eens in zijn situatie willen zien, kijken of zij wel kunnen slagen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Hamilton had wel iets geduldiger kunnen zijn. Echt slim was dit niet.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 19:42:17
Hamilton had wel iets geduldiger kunnen zijn. Echt slim was dit niet.
heb je gelijk in. Afgelopen 2 races hebben hem denk ik de titel gekost. Had beide races kunnen winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Nou, of hij gisteren had kunnen winnen, weet ik niet. Had gekund natuurlijk, want uiteindelijk won iemand in dezelfde wagen. Maar als je er na 8 rondjes uitligt kan je toch niet zeggen dat hij een geheide zege weggooide.

Kootje

#350
Citaat van: BurroriAfgelopen 2 races hebben hem denk ik de titel gekost. Had beide races kunnen winnen.

Dat hij Monaco had kunnen winnen ,geloof ik niet.
Daarvoor had hij te slecht gekwalificeerd ,en om dan ook nog te zeggen: Hij had zonder die afgebroken ronde op de 1e rij gestaan. ,klopt misschien wel ,maar gaat me dan weer net iets te ver.
Canada echter ,is 'n heel ander verhaal.

Citaat van: JeroenMaar als je er na 8 rondjes uitligt kan je toch niet zeggen dat hij een geheide zege weggooide.

Dat kun je alleen van Vettel zeggen.  ;D

Maar ff serieus nu.
De race was inderdaad nog lang ,en weet je nooit wat er nog had kunnen gebeuren.
Hiij had ook tegen 'n ander op kunnen rijden  :P ,of z'n auto had er gewoon mee op kunnen houden. ::)
Maar als je puur naar de snelheid van Lewis keek tov die van Button had hij de race zeker kunnen en misschien wel moeten winnen.


_Makke_

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 19:42:17
Hamilton had wel iets geduldiger kunnen zijn.

Dat klopt, er was nog tijd om de jacht op de zege in te zetten. Maar ja, zo is ie nu eenmaal. Hij is een echte vechter, een pure racer. Net als Vettel (al hoeft ie dat niet te tonen omwille van zijn superieure wagen en zijn inferieure teammaat) en Kobayashi. Dat zijn piloten waarom ik mij in de zetel zet voor een F1-race. Moesten ze allemaal als een comapatiënt in de wagen zitten dan is er echt geen moer aan te beleven.


0634

Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:09:05
Maar als je puur naar de snelheid van Lewis keek tov die van Button had hij de race zeker kunnen en misschien wel moeten winnen.
Geen idee. De eerste paar ronden was Lewis sneller dan JB maar in het begin van de race was Button sowieso niet zo snel. Na zijn eerste pitstop werd hij dat pas. Hoe Hamilton zich in dat opzicht had verhouden tot Button zou ik niet weten.

0634

Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:13:44
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 19:42:17
Hamilton had wel iets geduldiger kunnen zijn.

Dat klopt, er was nog tijd om de jacht op de zege in te zetten. Maar ja, zo is ie nu eenmaal. Hij is een echte vechter, een pure racer. Net als Vettel (al hoeft ie dat niet te tonen omwille van zijn superieure wagen en zijn inferieure teammaat) en Kobayashi. Dat zijn piloten waarom ik mij in de zetel zet voor een F1-race. Moesten ze allemaal als een comapatiënt in de wagen zitten dan is er echt geen moer aan te beleven.
Dat ben ik wel met je eens. Niet over Vettel trouwens, maar wel over het koesteren van de echte racers.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 22:54:21
Citaat van: Makke op 14 juni 2011 - 22:13:44
Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 19:42:17
Hamilton had wel iets geduldiger kunnen zijn.

Dat klopt, er was nog tijd om de jacht op de zege in te zetten. Maar ja, zo is ie nu eenmaal. Hij is een echte vechter, een pure racer. Net als Vettel (al hoeft ie dat niet te tonen omwille van zijn superieure wagen en zijn inferieure teammaat) en Kobayashi. Dat zijn piloten waarom ik mij in de zetel zet voor een F1-race. Moesten ze allemaal als een comapatiënt in de wagen zitten dan is er echt geen moer aan te beleven.
Dat ben ik wel met je eens. Niet over Vettel trouwens, maar wel over het koesteren van de echte racers.

Nee? Ah kijk. Ik vind dat beide piloten enorm veel gemeen hebben. Ik ben er quasi zeker van dat Vettel ook nog in zo'n Hamilton periode terechtkomt. Niets mis mee trouwens, wat net als met véél zaken op deze planeet wordt het fameus uit zijn context getrokken én uitvergroot. Zeker omdat er feitelijk geen moer te beleven valt. 't Is al Vettel wat de klokt slaat.

0634

Hm.. ik vind het toch, met alle respect voor Vettel, met name Adrian Newey wat de klok slaat. Los daarvan staat het feit dat Vettel een geweldige coureur is.

Maar geen racer zoals Hamilton het is, daar doelde ik op.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 14 juni 2011 - 22:53:28
Citaat van: Kootje op 14 juni 2011 - 22:09:05
Maar als je puur naar de snelheid van Lewis keek tov die van Button had hij de race zeker kunnen en misschien wel moeten winnen.
Geen idee. De eerste paar ronden was Lewis sneller dan JB maar in het begin van de race was Button sowieso niet zo snel. Na zijn eerste pitstop werd hij dat pas. Hoe Hamilton zich in dat opzicht had verhouden tot Button zou ik niet weten.
Kan je ook niet weten.
Wat dat betreft moeten we 't met die 8 rondjes doen.
Voor de rest is 't koffiedik kijken.

flupke3

Hoe komt het dat als een rijder ingehaald wordt hij zo weinig poging doet om opnieuw zijn positie te heroveren?
Een ronde later of zelfs vroeger in een DRS zone kan hij toch opnieuw inhalen of is er dan al een gat van meer dan 2
seconden wat het gebruik van DRS verbiedt?

rafael25