Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 13 juni 2011 - 00:06:23
Echt een mooie rit van Button! Het was leuk om hem te zien van 24 tot 12 en vervolgens tot en met 4e met de SC pits.Hij is 6 x naar de pits geweest waaronder een drive-throught en dan nog winnen men men men!!!
Ik heb medelijden met LH:  ???


Leuk om te zien Lewis juichen toen hij zag JB  P1: zijn reactie was geweldig!!!

Terecht,

Als je ziet wat Button deed...terwijl Hamilton gewoon veel sneller was dan hem... :-\
Lewis zal niets aan zijn rijstijl veranderen, maar een beetje nadenken zou hem niet verkeerd staan.

In Barcelona deed hij het toch ook goed? Of Shanghai?

Webber was een incidentje...Ik geloof niet dat je een rijder kunt aanrekenen, indien hij kampt met onderstuur. Maar Button had hij best kunnen laten gaan.

Button zei al in de persconferentie dat hij hem niet had gezien en had zich ook al geëxcuseerd voor de botsing! Ja, Button kwam niet lekker uit de chicane...maar Lewis had ook wel rekening mogen houden met de weersomstandigheden!

Lewis is een prima coureur die mooie dingen laat zien, maar het komt nu een tikkeltje ongedurig over. Jammer...

rafael25

Ik denk niet dat Button helemaal vrijuit gaat. Alonso liet hem voldoende plaats.

Michael schumacher

Button had het niet gezien en iedereen gelooft het haha, op bbc de herhalingen gezien en eddie jordan die duidelijk zegde, zie zie, nu zit button weldegelijk in zijn spiegels te kijken, die had hamilton zeer zeker gezien en button wist heel goed wie er achter hem zat, dat button nog wat meer naar links uitweek was niet pluis, voor mij een sanctie voor button wat deze deed.

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 13 juni 2011 - 00:20:43
Ik denk niet dat Button helemaal vrijuit gaat. Alonso liet hem voldoende plaats.


Moeilijk, moeilijk, moeilijk...Je kunt ook zeggen dat Button de binnenkant van de bocht had. Het lijkt er i.i.g. wel op dat Alonso ruimte liet, maar bij de 'turn-in' zie je Button langs de binnenkerbs scheren. Natuurlijk zal Button die kerbs vermijden..

Nogmaals...ik weet het niet, hoor. 

Kootje

Citaat van: Michael schumacher op 13 juni 2011 - 00:21:36
Button had het niet gezien en iedereen gelooft het haha, op bbc de herhalingen gezien en eddie jordan die duidelijk zegde, zie zie, nu zit button weldegelijk in zijn spiegels te kijken, die had hamilton zeer zeker gezien en button wist heel goed wie er achter hem zat, dat button nog wat meer naar links uitweek was niet pluis, voor mij een sanctie voor button wat deze deed.

Ik weet wel zeker dat Button hem gezien heeft.
De vraag is alleen of hij hem ook links verwachtte ??

Ik bedoel ,hij wist heus wel dat Hamilton op z'n staart zat en dat die met 'n betere snelheid uit de hairpin kwam.
Maar ik denk niet dat hij Lewis langs de linkerkant verwacht had.
Button ging in principe gewoon naar de racelijn ,en Hamilton had de rechterkant moeten kiezen.
Althans..... ,ik denk dat Jenson daarvan uitging.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 00:27:07
Ik weet wel zeker dat Button hem gezien heeft.
De vraag is alleen of hij hem ook links verwachtte ??

Ik bedoel ,hij wist heus wel dat Hamilton op z'n staart zat en dat die met 'n betere snelheid uit de hairpin kwam.
Maar ik denk niet dat hij Lewis langs de linkerkant verwacht had.
Button ging in principe gewoon naar de racelijn ,en Hamilton had de rechterkant moeten kiezen.
Althans..... ,ik denk dat Jenson daarvan uitging.

Dat zou heel goed kunnen. Mss. dat Hamilton koos voor de linkerkant, om zo beter uit te komen voor de knik voor bocht 1. Als hij rechts was gegaan, dan had hij eerder moeten remmen en die kant leek mij ook veel natter/vuiler.

Ik denk dat Hamilton zijn snelheidsverschil met Button overschatte...

Kootje

#291
Citaat van: frankyIk denk dat Hamilton zijn snelheidsverschil met Button overschatte...

Klopt..... ,als je naar de beelden kijkt ,denk ik dat Lewis er wel links voorbij moest.
Had hij rechts er langs gegaan dan had hij ( vermoed ik ) zijn vleugel op Buttons rechterachterwiel eraf gereden.
De foute keuze van Lewis kan ik dan ook wel begrijpen ,maar ik denk echt dat Button hem nooit aan die kant verwacht had.

Overigens hebben beide heren het al uitgesproken.
En gezien Hamilton's vreugde bij Buttons overwinning ,zit dat wel weer goed.

rafael25


Kootje

Citaat van: rafael25 op 13 juni 2011 - 00:34:24
had hamilton de techterkant moet kiezen?? dat is onmogelijk
http://www.youtube.com/watch?v=1E2nEye9e_0&feature=related
Dat zeg ik.  ;)
Maar bedankt voor de beelden.  :P

Kootje

Citaat van: Franky R. op 13 juni 2011 - 00:26:53
Citaat van: rafael25 op 13 juni 2011 - 00:20:43
Ik denk niet dat Button helemaal vrijuit gaat. Alonso liet hem voldoende plaats.


Moeilijk, moeilijk, moeilijk...Je kunt ook zeggen dat Button de binnenkant van de bocht had. Het lijkt er i.i.g. wel op dat Alonso ruimte liet, maar bij de 'turn-in' zie je Button langs de binnenkerbs scheren. Natuurlijk zal Button die kerbs vermijden..

Nogmaals...ik weet het niet, hoor. 
Ik vind dit enigszins vergelijkbaar met Hamilton vs Maldonado in Monaco.
Gewoon 'n raceincident waarbij je ( als 't perse moet ) de schuld bij Alonso moet leggen.
Ik ben alleen bang dat de FIA dit net als in Monaco anders ziet ,en de overwinning alsnog naar Vettel gaat.

0634

Citaat van: Michael schumacher op 13 juni 2011 - 00:21:36
Button had het niet gezien en iedereen gelooft het haha, op bbc de herhalingen gezien en eddie jordan die duidelijk zegde, zie zie, nu zit button weldegelijk in zijn spiegels te kijken, die had hamilton zeer zeker gezien en button wist heel goed wie er achter hem zat, dat button nog wat meer naar links uitweek was niet pluis, voor mij een sanctie voor button wat deze deed.
Voor wat dan? Voor rijden op de ideale lijn?

Of Button hem nou wel of niet zag, hij hield zijn lijn aan en aangezien er niemand naast hem reed, heeft hij daartoe alle recht.

Gerard

Toch ben ik bang dat Jens een straf gaat krijgen voor het incident met Alonso.. net voor de chicane zat hij er duideijk voor, maar op het moment van insturen zat Alonso er weer voor...
Dus.. zoals ik tijdens de race alzei..Ik denk dat Button alsnog een straf krijgt en Vettel alsnog wint...


rafael25



Lewis had hem gewoon via rechts voorbij moeten gaan ,
hij zou moeten weten dat button gewoon zijn normale lijn zou nemen

monaco2011

#298
Citaat van: rafael25 op 13 juni 2011 - 01:02:16

Lewis had hem gewoon via rechts voorbij moeten gaan ,
hij zou moeten weten dat button gewoon zijn normale lijn zou nemen
paar posts eerder zeg je nog dat rechts onmogelijk was!! Waar ik trouwens helemaal niet mee eens ben, rechts was al wat ruimte en idd Lewis weet ook dat Button daar naar links gaat en dat er dus rechts een zee van ruimte komt. Maar goed achteraf makkelijk praten natuurlijk.

Gerard

Tweet van LeeMcKenzieF1: The race result stands. Stewards take no further action." YES! :D