Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Franky R.

#150
Citaat van: Gerard op 11 juni 2011 - 19:41:58
Pa Hamilton in de Force Indiaa pitbox ??? Uh? Is hij manager van diResta ofzo?

Zekers... ;)

BTW,

Het was iets spannender, wat is die RBR een geweldenaar... Ik dacht toch McLaren en Ferrari vooraan te zien, maar nee...het is weer 'vingertje' op P1. Zowel Alonso als Massa hebben het uiterse uit de F150 gehaald, getuige de P2 en P3 op 2 honderdste van elkaar.

Mclaren viel vies, heel vies tegen. Lewis op een halve seconde en Button puste te hard, waardoor zijn banden 'wegliepen'...MercedesGP zoals verwacht langzamer in de kwalificatie dan in de VT.

Achterop de grid zie ik dat HRT een opmars maakt t.o.z. van Virgin. Liuzzi sneller dan Glock en Narain niet de hekkensluiter, al vraag ik mij af hoe snel dat reserve-chassis is dat JDAM zoveel langzamer is geworden.

Dubbele pech voor de jonge Belg... :-\

Enzo

De kans op regen voor morgen lijkt af te nemen.
Mclaren heeft gegokt op een regen set-up, ziet er niet goed uit voor hun...

Niels_


monaco2011

Citaat van: Enzo op 11 juni 2011 - 20:39:17
De kans op regen voor morgen lijkt af te nemen.
Mclaren heeft gegokt op een regen set-up, ziet er niet goed uit voor hun...
Button zei bij BBC dat ze niet op een regen set-up stonden

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 11 juni 2011 - 21:06:36
Citaat van: Enzo op 11 juni 2011 - 20:39:17
De kans op regen voor morgen lijkt af te nemen.
Mclaren heeft gegokt op een regen set-up, ziet er niet goed uit voor hun...
Button zei bij BBC dat ze niet op een regen set-up stonden
Ja, dat zag ik net dus ook. Button zei dat zij afstelling hadden gebruikt/gevonden die zo'n beetje alle weerstomstandigheden kond worden gebruikt. Maar BBC houd overingens nog wel hun hoge regenverwachtingen vast.
Denk dat er nog best wel grote kans op regen is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 11 juni 2011 - 21:06:36
Citaat van: Enzo op 11 juni 2011 - 20:39:17
De kans op regen voor morgen lijkt af te nemen.
Mclaren heeft gegokt op een regen set-up, ziet er niet goed uit voor hun...
Button zei bij BBC dat ze niet op een regen set-up stonden

Oja, las elders van wel... ???
Dan zijn ze gewoon niet snel genoeg, das eigenlijk nog erger.

0634

d'Ambrosio mag gewoon starten, omdat hij een nieuw chassis zou hebben....

Niet dat ik het hem niet gun ofzo, maar zullen we anders gewoon die 107% regel helemaal afschaffen. Dit slaat nergens meer op zo...

Enzo

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2011 - 21:58:20
d'Ambrosio mag gewoon starten, omdat hij een nieuw chassis zou hebben....

Niet dat ik het hem niet gun ofzo, maar zullen we anders gewoon die 107% regel helemaal afschaffen. Dit slaat nergens meer op zo...

Ja daar heb je wel een punt, ik dacht dat de coulance regel meer was voor toppers die een off-day hadden.

Gerard

#158
Mooie Qualy!
Knap gereden, vooral van MASSA!!  ::)
Verder inderdaad, weer die verrekte Vettel..  :P
Niets lijkt hem te kunnen stoppen dit seizoen!
mercedes... Had ik hoger ingeschat, en dan McLaren...  Het enige positieve is dat we morgen hopelijk een inhaalrace van Lewis en Jens gaan zien! Als Lewis maar niet weer gefrustreerd rond gaat rijden!  :-\
Al zijn de inhaalmogelijkheden wel beter hier als in Monaco..

trulli voor het eerst sneller van Kova! En di resta ook weer net buiten de top 10:
Mooiste moment van de Qualy was Koba in Q1, bij de 'wall' ;) 8)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 11 juni 2011 - 20:29:02
Citaat van: Burorri op 11 juni 2011 - 20:13:53
Ferrari gaat morgen denk ik morgen terug vallen achter Mclaren omdat ze 1 setje meer hebben gebruikt nu volgens mij.
Dat denk ik net niet. Ferrari is over het algemeen sneller in de race dan in de kwalificaties, dus in dat opzicht ben ik wel blij met het resultaat van vandaag. Al kan ik toch niet ontkennen dat ik even gevloekt heb toen ik zag dat Alonso en Massa er zo dichtbij waren...

Daarnaast denk ik dat een 'gebruikt' setje nu ook weer niet een hele race gaat omgooien.
Ja dat is wel waar. Maar met zicht op morgen zou het nog wel eens kunnen zijn dat Macs toch (ondanks tegen gesproken bericht van Button) op nat staan en dan hun voordeel hebben.

Maar gevloekt omdat het morgen gaat regenen?

Trouwens: Mclaren doet het ook niet super slecht eigenlijk, maar 5 tiende er achter dus in de race kan er nog van alles gebeuren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 11 juni 2011 - 21:06:36
Citaat van: Enzo op 11 juni 2011 - 20:39:17
De kans op regen voor morgen lijkt af te nemen.
Mclaren heeft gegokt op een regen set-up, ziet er niet goed uit voor hun...
Button zei bij BBC dat ze niet op een regen set-up stonden

http://www.planetf1.com/driver/18227/6983192/McLaren-confirm-wet-set-up-gamble

Franky R.


Folkert

ok...Dat word dus wat morgen. Maar denk dus dat ze wel op wet staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

goeie kwalificatie van ferrari. Hopelijk laten ze zicht (alweer) niet verrassen door mogelijke regen. Maar denk dat Vettel toch nog sneller kan. Ferrari heeft nog altijd meer kans op een podium dan overwinning.
Maar ze zullen nog mogen opletten van mclaren, want ik denk ook dat ze verstoppertje gespeeld hebben

Enzo

Citaat van: robbert op 12 juni 2011 - 08:52:28
goeie kwalificatie van ferrari. Hopelijk laten ze zicht (alweer) niet verrassen door mogelijke regen. Maar denk dat Vettel toch nog sneller kan. Ferrari heeft nog altijd meer kans op een podium dan overwinning.
Maar ze zullen nog mogen opletten van mclaren, want ik denk ook dat ze verstoppertje gespeeld hebben

Verstoppertje speel je niet in quali, naar eigen zeggen hebben ze een verkeerde gear ratio.
Maar het lijkt erop dat we een natte race gaan krijgen, dus de extra downforce die Mclaren heeft kan nog wel van pas komen.
Toch denk ik dat Vettel er met de winst vandoor gaat mits er niks verkeerd gaat.