Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Gerard

When?10-12 June 2011
Where:
Circuit Jilles Villeneuve, Montreal
What:

Formule 1 Grand Prix van Canada

Pole lap Lewis 2010: http://www.youtube.com/watch?v=52kqPhyVDKk&feature=related
;D
Nee, grapje...

DIT WAS DE POLE LAP!


Podium 2010:

Over ruim een week is het weer zover!
Hier thuis de bekende race "met het bordje op schoot" :) 6uur sávonds, HEERLIJK!!
Het circuit waar Robert Kubica, die er ook nu niet bij is :( in 2007 zijn heftige crash meemaakte, en waar hij (ironisch genoeg) een jaar later zijn eerste, en tot nu toe enige overwinning boekte
Het circuit waar Jos Verstappen in '98 hele mooie dingen liet zien met zijn oranje (WK) helm ;)

Maar dat was het verleden!
Terug naar het heden!
Hoe zullen de banden het hier houden? Vorig jaar hadden de banden het in Canada erg zwaar met het ruwe asfalt!  hoe zullen de Pirelli's het ervan af brengen!?!
Ook het DRS systeem zal hier gebruikt gaan worden, sterker nog: Er komen 2 DRS zones in Canada (en Valencia)
Waar precies is nog niet bekend gemaakt,maar ongetwijfeld op het lange rechte stuk na de hairpin èn het start/finish gedeelte...

Ikzelf hoop dat nu eens iemand anders dan Vettel wint, zodat hij niet al in bv Japan tot WK gekroond kan worden..  :-[
Maar goed, eerlijk is eerlijk... Als Vettekl geen fouten maakt, verdient hij het gewoon...

Zover is het gelukkig nog niet! Eerst maar eens de GP van Canada bekijken!!!

Veel plezier allemaal!!!  :)


Enzo

Thanks voor de voorbeschouwing Gerard!  :)

Ik verwacht een spannende strijd om het podium, de rondetijden liggen nooit zo ver uit elkaar hier omdat het een redelijk recht toe recht aan circuit is.
Maar Pirelli en DRS gaan zeker weer een rol spelen in het spektakel.

Ik verwacht dat McLaren hier wel eens het te kloppen team kunnen zijn, de kracht van Red Bull is met name downforce en in Canada wil je juist zo min mogelijk drag. Daarnaast lijkt de baan gemaakt voor Hamilton, die hier altijd goed lijkt te gaan.

Ook verwacht ik dat Mercedes erg sterk is in de quali... ::)



robbert

ik denk dat het zal gaan tussen mclaren en redbull. Ferrari zal meer kans maken op een podium dan op een overwinning

0634

Denk ik ook, al zal Alonso er in de race dicht op kunnen zitten.

Trouwens: lekkere opening, Gerard :).

Kootje

#6
Citaat van: robbert op 05 juni 2011 - 01:07:24
ik denk dat het zal gaan tussen mclaren en redbull.

Uiteraard: Dat is het verhaal van het seizoen tot dusver.
Denk dat je zelfs save zit als je zegt: Het zal tussen Vettel en Hamilton gaan.

CitaatFerrari zal meer kans maken op een podium dan op een overwinning
Citaat van: Jeroen op 05 juni 2011 - 08:08:19Denk ik ook, al zal Alonso er in de race dicht op kunnen zitten.

Waar baseren jullie dat op ??

Alleen in Turkye en Monaco kon Alonso het tempo volgen.
De rest van de races werd hij op minimaal 'n have minuut gereden.
Terwijl Massa er nog nergens echt aan te pas kwam.

Ik zeg niet dat het niet kan hoor ,maar ik denk niet dat we nu ineens veel van Ferrari mogen en kunnen verwachten.

Enzo

Het zwakke punt van Ferrari is de downforce, iets wat ze nagenoeg niet nodig hebben in Canada.
Het gaat daar meer om topsnelheid en mechanische grip, daar heeft Ferrari meer dan genoeg van.

robbert

Citaat van: Kootje op 05 juni 2011 - 11:26:32
Citaat van: robbert op 05 juni 2011 - 01:07:24
ik denk dat het zal gaan tussen mclaren en redbull.

Uiteraard: Dat is het verhaal van het seizoen tot dusver.
Denk dat je zelfs save zit als je zegt: Het zal tussen Vettel en Hamilton gaan.

CitaatFerrari zal meer kans maken op een podium dan op een overwinning
Citaat van: Jeroen op 05 juni 2011 - 08:08:19Denk ik ook, al zal Alonso er in de race dicht op kunnen zitten.

Waar baseren jullie dat op ??

Alleen in Turkye en Monaco kon Alonso het tempo volgen.
De rest van de races was werd hij op minimaal 'n have minuut gereden.
Terwijl Massa er nog nergens echt aan te pas kwam.

Ik zeg niet dat het niet kan hoor ,maar ik denk niet dat we nu ineens veel van Ferrari mogen en kunnen verwachten.

kootje, het is dat, wat ik bedoel. Dat ferrari niet zal meekunnen om te strijden om de overwinning. We zitten weer op een redelijk snel circuit en daar zit het probleem bij ferrari. Ze zullen wellicht moeten hopen op pech van de snellere mclarens en redbulls

Kootje

Citaat van: Enzo
Het zwakke punt van Ferrari is de downforce, iets wat ze nagenoeg niet nodig hebben in Canada.
Het gaat daar meer om topsnelheid en mechanische grip, daar heeft Ferrari meer dan genoeg van.
CitaatKootje, het is dat, wat ik bedoel. Dat ferrari niet zal meekunnen om te strijden om de overwinning. We zitten weer op een redelijk snel circuit en daar zit het probleem bij ferrari. Ze zullen wellicht moeten hopen op pech van de snellere mclarens en redbulls

??? Euh..... ,wie moet ik nu geloven ??  ::)

:D ;D :D

0634

#10
Wat Enzo zegt. Topsnelheid zat bij Ferrari, meer dan bij RedBull. Kers werkt beter en genoeg mechanische grip. Probleem voor Ferrari is downforce, vooral in snellere bochten. Doen we Spa, dan hebben ze in het middenstuk een probleem. Maar op Canada verwacht ik, in de race, wel wat van ze. Of ze winnen is een tweede, maar ze (Alonso) zullen erbij zitten.

Folkert

Ik denk dat Hamilton de dienst gaat uit maken, en ik verwacht zelfs met redelijke overmacht. Hamilton gaat hier altijd als een trein. Maar Vettel zal iig een zware kluif hebben dat weekend. Maar als iemand kan, dan is het Vettel wel.

Mooie voorbereiding trouwens.

enk ook dat Alonso goed gaat dit weekend. Hoop dat hij voor Vettel kan zitten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#12
Bedankt voor het compliment mensen! :)

Alonso had het er in Monaco wel over dat hij in Canada en Valencia verwacht dat de prestatie gelijkwaardig is als die in Monaco.. Omdat de karakteristieken overeenkomstig zijn ??? Vreemd,maar wellicht bedoelt hij de langzame bochten?
ik ben bang dat Mercedes alleen maar verder en verder wegzakt.... :( (gezien het artikel op de site)
http://www.gppits.net/nieuws/de_vlag_van_mercedes_hangt_halfstok/

Enzo

Citaat van: Gerard op 05 juni 2011 - 13:28:56
Bedankt voor het compliment mensen! :)

Alonso had het er in Monaco wel over dat hij in Canada en Valencia verwacht dat de prestatie gelijkwaardig is als die in Monaco.. Omdat de karakteristieken overeenkomstig zijn ??? Vreemd,maar wellicht bedoelt hij de langzame bochten?
ik ben bang dat Mercedes alleen maar verder en verder wegzakt.... :( (gezien het artikel op de site)
http://www.gppits.net/nieuws/de_vlag_van_mercedes_hangt_halfstok/

Tja, ik moest echt even mijn gal spuwen over Mercedes.
Het is gewoon belachelijk hoeveel problemen dit team kent t.o.v. de tijd die ze hebben genomen om te ontwikkelen.
Ik denk dat ze daar een gebrek hebben aan sterke ingenieurs, tijd voor Mercedes om de portemonnee te trekken en goede mensen binnen halen.
Belachelijk gewoon en lastig om voor ze te supporteren... ???

Niels_

Citaat van: Gerard op 05 juni 2011 - 13:28:56
Bedankt voor het compliment mensen! :)

Alonso had het er in Monaco wel over dat hij in Canada en Valencia verwacht dat de prestatie gelijkwaardig is als die in Monaco.. Omdat de karakteristieken overeenkomstig zijn ??? Vreemd,maar wellicht bedoelt hij de langzame bochten?
ik ben bang dat Mercedes alleen maar verder en verder wegzakt.... :( (gezien het artikel op de site)
http://www.gppits.net/nieuws/de_vlag_van_mercedes_hangt_halfstok/
Tja, ik snap er eigenlijk zelf ook niet veel van. Het is wel zo dat er in Canada niet al te veel bochten zijn waar je echt ontzettend veel downforce nodig hebt (buiten 2 misschien). Ik denk dat de Hungaroring wel eens een groter probleem zou kunnen worden. En zoals Jeroen zei zou Spa ook wel eens slecht kunnen uitpakken.

Maar normaal gezien zou de Ferrari het wel prima moeten doen op een stratencircuit (als ik me zo baseer op vorig jaar). En natuurlijk zoals hierboven ook al gezegd op de circuits waar pure snelheid ontzettend belangrijk is. Om het beste voorbeeld te geven: Monza.

Ik verwacht trouwens dat McLaren prima op dit circuit uit de voeten gaat kunnen, misschien nog meer dan Red Bull.

Verder over Mercedes: hebben die niet in hun Brawn-periode een pak personeel buiten gekieperd? In die periode kon dat wel, ze hadden voorsprong genoeg, maar ik vraag me af of dat met het oog op de toekomst wel zo'n goed idee was...