Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: M@rc op 13 juni 2011 - 21:09:10
Mijn reactie opd e race is misschien wat aan de late kant, maar kom.
Alweer een dijk van een wedstrijd, dit maal extra special door het weer natuurlijk. Van de accidenten die we gezien hebben waren er weinig waar er echt een schuldige was. Veeleer een combinatie van factoren die deze manoeuvres deed mislopen. Verbazend hoe traag Vettel was de laatste stint. Is de man dan toch geen regenrijder? waarom begaf hij zo snel onder de druk? Webber, Schumacher en Button daarentegen reden de sterren van de hemel de laatse 20 ronden. Die laatste reed op een 21ste plaats 30 ronden voor het einde en met dit weer! Topprestatie!
de laatste stint was juist droog! ;)  Vettel en Button waren 2 seconden sneller dan de rest op het einde!!
http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/can-race-laps.pdf 

T.Nuvolari

Je hebt gelijk. Droger was het die dag nog niet geweest.  :)
Maar waarom was hij daarvoor dan zo traag? Het rustig aandoen ok, maar je laat gevaarlijke tegenstanders als Button toch niet zo dichtbij komen en dan op zo'n domme manier eraf gaan en de race prijsgeven aan een ander.

flupke3

Niemand is perfect dus Vettel ook niet.Hij heeft op heel jonge leeftijd al bewezen dat hij regenraces
kan winnen dus slecht zal hij zeker niet zijn in de regen.En heeft button trouwens ook niet een portie geluk gehad
met die uitvallers zit ik te denken? :o

Enzo

Men zegt dat de extra snelheid van Button vooral kwam doordat zijn banden veel beter op temperatuur waren, door de extra downforce die hij droeg.
Toen er een droge lijn kwam werd zijn voordeel groter en gebeurde er wat we allemaal hebben kunnen zien.  8)

Gerard

En dan te bedenken dat (bina) iedereen de Macs op Zaterdagmiddag(canadian time) al had afgeschreven voor de race ;)

Folkert

Ik niet, ik was er bijna wel zeker van dat Mac op regenstond. Maar goed
Gave race, heb genoten vooral de laatste ronde. Wat geweldige race van Button. Pech en geluk bij elkaar.Verdiend gewonnen.
Vettel weer strak deze race, wat geluk met SC en wat pech ook. Vettel fout onder druk, kan nog spannend worden dit jaar. Ik denk dat Vettel nog wel meer fouten gaat maken en echte pech in races krijgt.

Schumacher ook weer goed gereden, maar net niet snel genoeg voor podium. Wat ik hier en daar heb gelezen, reed hij wereld tijden. Race pas net gezien.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Men zegt dat?? dan moet men niet vergeten dat er een rode vlag is geweest en dat alle teams hun afstellingen hebben kunnen aanpassen. Blijkbaar hebben ze dat bij McLaren wel het beste gedaan, maar het hoeft iig niks met de kwalificatie te maken te hebben.

robbert

ja ik zei dat ze verstoppertje speelden en niemand geloofdde mij ook niet. Je zag dat gewoon. Zo traag opeens in kwalificatie en ze zeiden zelf dat ze op regenafstelling stonden

lieven

Citaat van: monaco2011 op 14 juni 2011 - 00:19:46
Men zegt dat?? dan moet men niet vergeten dat er een rode vlag is geweest en dat alle teams hun afstellingen hebben kunnen aanpassen. Blijkbaar hebben ze dat bij McLaren wel het beste gedaan, maar het hoeft iig niks met de kwalificatie te maken te hebben.

Ik dacht dat ze vermeld hadden op TV dat ze geen afstellingen mogen veranderen onder rode vlag.
Dat ze alleen banden mochten wisselen en wat kapot is vervangen mag worden of gemaakt mag worden.
En als ze iets vervangen dan moet het  door hetzelfde vervangen worden.

Weet iemand hier de juiste regels over?

0634

Het mag. Ted Kravitz meldde bijvoorbeeld dat Buemi tijdens de rode vlag situatie naar een regenafstelling is gegaan. Alguersuari stond dat al.

Gerard

#340
Hoe kan het , dat iemand die op een "regen set-up" staat, 2 sec. per ronde sneller is dan iemand met een "droog weer set-up" , op een bijna droge baan??

Je zou dan toch verwachten dat de "regenrijder" in de regen sneller is en dat de "droog-weer-rijder" sneller is naarmate de baan droger wordt??
Of komt het doordat er niet geraced is in de regen, en alleen maar achter de SC gereden is toen het nat was ??? ;)

Folkert

Citaat van: Gerard op 14 juni 2011 - 16:21:29
Hoe kan het , dat iemand die op een "regen set-up" staat, 2 sec. per ronde sneller is dan iemand met een "droog weer set-up" , op een bijna droge baan??

Je zou dan toch verwachten dat de "regenrijder" in de regen sneller is en dat de "droog-weer-rijder" sneller is naarmate de baan droger wordt??
Of komt het doordat er niet geraced is in de regen, en alleen maar achter de SC gereden is toen het nat was ??? ;)
Wat ik dus begreep is dat Mclaren een setup had die in alle weersomstandigheden snel genoeg is geweest. Mclaren is gebleken de snelste race pace te hebben sinds Barcalona.

En misschien durfde Button meer dan Vettel op dat Moment. Vettel gaf ook al aan dat hij niet comfortabel reed in deze omstandigheden. En toen hij ging pushen om Button voor te blijven, ging het mis. Wat ik opzich bemoedigend vind. Als Vettel onderdruk komt en niet meer met ruime voorsprong kan racen, hij sneller fouten gaat maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

McLaren stond op 'n regen set-up bij de start.
Tijdens de rode vlag hebben ze er 'n droog weer set-up van gemaakt.

Dat Button 2 seconde per ronde sneller was als Vettel lag aan Vettel.
Deze reed duidelijk op 'n behoudend tempo ,en of dat uit arrogantie of angst voortkwam doet er niet toe.
Nadat Button hem binnenhaalde kon Vettel wel bij benadering de tijden van Button rijden.
Dat hij vervolgens 'n foutje maakt door op het natte te komen met z'n slicks maakte had niets met zijn tempo te maken.
Dat is nu eenmaal 'n risico wat je loopt als je met slicks op 'n nagenoeg natte baan gaat rijden.
Ietsjes buiten de ideale droge lijn en je bent gezien.

kingsflasher

Webber zou ook zeker en vast een straf moeten hebben gekregen voor dat maneuver met Schumacher waarbij hij de bocht afsneed en hem zo inhaalde, niet terug laten passeren. Vind ik spijtig. Dat maneuver van Massa op KK was ook wel cool. Een geluk voor Vettel dat het nat lag, bij droog weer was het helemaal anders uitgedraaid. de 2 ferrari's op het podium. Zo is het altijd iets natuurlijk.

kingsflasher

Aja en Hamilton goeie piloot, maar rijd soms te geforceerd en maakt dan brokken. Ik vind dat wel altijd lachen.