Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Enzo

Daar is die weer, VLOG van Rosberg!


flupke3

Klopt(misschien)maar button zag lewis niet afkomen bij zijn actie.
Indien hij wist dat lewis aan een maneuvere bezig was had hij ook niet
naar links uitgeweken.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 13:59:27
Ik heb net de beelden van Hamilton vs Button nog maar eens bekeken.
Nu moet ik zeggen dat ik van gedachte veranderd ben.
Mijn eerdere mening dat Button Lewis nooit daar verwachte was gebasseerd op verkeerde informatie.
Ik was er op dat moment volledig van overtuigd dat dit net na de hairpin plaatsvond.
Dit was echter niet het geval ,en dus hoort Button daar gewoon voor bestraft te worden ,want hij had geen enkele reden zover naar links te gaan.
De racelijn op het start/finish deel ligt rechts ,niet links en Hamilton koos dus gewoon de goede kant.

de racelijn lag precies onder button zn auto!!

Edwin90

Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 17:09:19
Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 13:59:27
Ik heb net de beelden van Hamilton vs Button nog maar eens bekeken.
Nu moet ik zeggen dat ik van gedachte veranderd ben.
Mijn eerdere mening dat Button Lewis nooit daar verwachte was gebasseerd op verkeerde informatie.
Ik was er op dat moment volledig van overtuigd dat dit net na de hairpin plaatsvond.
Dit was echter niet het geval ,en dus hoort Button daar gewoon voor bestraft te worden ,want hij had geen enkele reden zover naar links te gaan.
De racelijn op het start/finish deel ligt rechts ,niet links en Hamilton koos dus gewoon de goede kant.

de racelijn lag precies onder button zn auto!!

Klopt, op het rechte stuk loopt de racelijn naar de linkerkant van de baan, zodat de wagens een zo recht mogelijke lijn hebben richting bocht 1.

Kootje

#319
Ben ik het niet mee eens.
Ze gaan weliswaar iets naar links om 'n rechte lijn op bocht 1 te krijgen ,maar niet zo ver als Button dit deed.
Op het eerste stuk ligt de racelijn daardoor hooguit in het midden. ( dit was trouwens duidelijk te zien aan de opdrogende lijn rechts van hem )
Maar nooit compleet links ,en dat is wel waar Button heenging.
Nu wil ik niet beweren dat Button expres Hamilton de muur in wou duwen.
Ik blijf er namelijk wel bij dat Jenson hem nooit daar verwachtte ,maar zover links had hij niets te zoeken.


0634

Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 17:33:37
Ben ik het niet mee eens.
Ze gaan weliswaar iets naar links om 'n rechte lijn op bocht 1 te krijgen ,maar niet zo ver als Button dit deed.
Op het eerste stuk ligt de racelijn daardoor hooguit in het midden.
Maar nooit compleet links ,en dat is wel waar Button heenging.
Nu wil ik niet beweren dat Button expres Hamilton de muur in wou douwen ,maar zover links had hij niets te zoeken.
Dat is dus niet waar. Lees deze maar eens: http://www.autosport.com/news/report.php/id/92310

De stewards hebben hem dus mede vrijgesproken, volgens hun verklaring, juist omdát hij op de normale lijn zat. Sterker, een ronde eerder zat hij op hetzelfde punt waar Lewis hem raakte zelfs nog verder naar links, net als Schumacher die voor hem reed.

De racelijn die Button reed was volkomen normaal.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 17:33:37
Ben ik het niet mee eens.
Ze gaan weliswaar iets naar links om 'n rechte lijn op bocht 1 te krijgen ,maar niet zo ver als Button dit deed.
Op het eerste stuk ligt de racelijn daardoor hooguit in het midden. ( dit was trouwens duidelijk te zien aan de opdrogende lijn rechts van hem )
Maar nooit compleet links ,en dat is wel waar Button heenging.
Nu wil ik niet beweren dat Button expres Hamilton de muur in wou douwen ,maar zover links had hij niets te zoeken.
dat is alweer wat anders als je hiervoor beweerde, maar goed...  en dan op de auto's voor m letten

Kootje

#322
Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 17:47:02
Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 17:33:37
Ben ik het niet mee eens.
Ze gaan weliswaar iets naar links om 'n rechte lijn op bocht 1 te krijgen ,maar niet zo ver als Button dit deed.
Op het eerste stuk ligt de racelijn daardoor hooguit in het midden.
Maar nooit compleet links ,en dat is wel waar Button heenging.
Nu wil ik niet beweren dat Button expres Hamilton de muur in wou douwen ,maar zover links had hij niets te zoeken.
Dat is dus niet waar. Lees deze maar eens: http://www.autosport.com/news/report.php/id/92310

De stewards hebben hem dus mede vrijgesproken, volgens hun verklaring, juist omdát hij op de normale lijn zat. Sterker, een ronde eerder zat hij op hetzelfde punt waar Lewis hem raakte zelfs nog verder naar links, net als Schumacher die voor hem reed.

De racelijn die Button reed was volkomen normaal.
Citaat van: monaco2011 op 13 juni 2011 - 17:47:10
dat is alweer wat anders als je hiervoor beweerde, maar goed...  en dan op de auto's voor m letten
Dat is niet iets anders ,alleen iets genuanceerder.  ::)

Maar goed jongens..... ,jullie hebben gelijk.
Op de beelden waar ik me op baseerde ,leek het mij toch echt dat Button verder naar links ging dan normaal ,maar uit de door jullie geposte verklaring en beelden blijkt dat ik het mis had.

flupke3

Het meest logische lijkt me dat lewis ...rechts een poging deed als de linkerkant
de ideale rijlijn is!

com

Ik vind dat niemand straf verdiende gisteren. Stap maar eens in een F1 auto en ga maar rijden in die omstandigheden.
BBC was inderdaad geweldig heb echt genoten.  :D

0634

Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 18:00:54

Maar goed jongens..... ,jullie hebben gelijk.
Op de beelden waar ik me op baseerde ,leek het mij toch echt dat Button verder naar links ging dan normaal ,maar uit de door jullie geposte verklaring en beelden blijkt dat ik het mis had.

Sja, zo gaan die dingen. Soms wordt je gefopt door de schijn. Zo dacht ik eerst dat Button niet goed naast Alonso zat, maar dat zat hij wel. Zijn poging daar was gerechtvaardigd en dus een race-ongeval.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 13 juni 2011 - 20:04:16
Citaat van: Kootje op 13 juni 2011 - 18:00:54

Maar goed jongens..... ,jullie hebben gelijk.
Op de beelden waar ik me op baseerde ,leek het mij toch echt dat Button verder naar links ging dan normaal ,maar uit de door jullie geposte verklaring en beelden blijkt dat ik het mis had.

Sja, zo gaan die dingen. Soms wordt je gefopt door de schijn. Zo dacht ik eerst dat Button niet goed naast Alonso zat, maar dat zat hij wel. Zijn poging daar was gerechtvaardigd en dus een race-ongeval.

Precies.
Maar dat is dan weer het leuke van zo'n forum.
Iedereen komt met zijn bevindingen en argumenten waarom men dat denkt.
Uiteindelijk trek je daar dan je conclusie uit.
En dan vind ik het echt geen probleem om m'n fout toe te geven.
Je kan nu eenmaal niet altijd gelijk hebben.

Gerard

En juist dát vind ik zo leuk aan dit forum..
mensen gunnen elkaars mening en kunnen hun fout toegeven

zo, genoeg geslijmd.. Button heeft via de BBC Lewis zelfs verdedigd over het incident, dus alles daar is nog steeds koek en ei (of bacon and eggs,wat je wilt) ;D

Kootje

Doe maar bacon and eggs ,dat vind ik 'n betere combi dan 'n koekie met ei.  ;D

T.Nuvolari

Mijn reactie opd e race is misschien wat aan de late kant, maar kom.
Alweer een dijk van een wedstrijd, dit maal extra special door het weer natuurlijk. Van de accidenten die we gezien hebben waren er weinig waar er echt een schuldige was. Veeleer een combinatie van factoren die deze manoeuvres deed mislopen. Verbazend hoe traag Vettel was de laatste stint. Is de man dan toch geen regenrijder? waarom begaf hij zo snel onder de druk? Webber, Schumacher en Button daarentegen reden de sterren van de hemel de laatse 20 ronden. Die laatste reed op een 21ste plaats 30 ronden voor het einde en met dit weer! Topprestatie!