Formula 1 Grand Prix Du Canada 2011

Gestart door Gerard, 04 juni 2011 - 20:51:14

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Michael schumacher op 13 juni 2011 - 00:21:36
Button had het niet gezien en iedereen gelooft het haha, op bbc de herhalingen gezien en eddie jordan die duidelijk zegde, zie zie, nu zit button weldegelijk in zijn spiegels te kijken, die had hamilton zeer zeker gezien en button wist heel goed wie er achter hem zat, dat button nog wat meer naar links uitweek was niet pluis, voor mij een sanctie voor button wat deze deed.

Je ziet ook zoveel in je spiegels met de spray achter de auto. ;D

rafael25

laatste nieuws van Canada:
Inmiddels is ook duidelijk dat het incident van Alonso/ Button onbestraft blijft. Mooi, laat ze racen. ;)

0634

Citaat van: Wizard op 13 juni 2011 - 01:46:02
Citaat van: Michael schumacher op 13 juni 2011 - 00:21:36
Button had het niet gezien en iedereen gelooft het haha, op bbc de herhalingen gezien en eddie jordan die duidelijk zegde, zie zie, nu zit button weldegelijk in zijn spiegels te kijken, die had hamilton zeer zeker gezien en button wist heel goed wie er achter hem zat, dat button nog wat meer naar links uitweek was niet pluis, voor mij een sanctie voor button wat deze deed.

Je ziet ook zoveel in je spiegels met de spray achter de auto. ;D
Bovendien, al je naar de beelden kijkt, zie je heel duidelijk dat op het moment dat Button in zijn spiegel kijkt, Hamilton recht vrijwel onzichtbaar voor Button achter hem zit.


flupke3

Je kan moeilijk 1 rijder als hoofdschuldige verwijten bij de diverse incidenten gisteren.
Sommige acties waren gewaagd maar een kamikaze actie was het zeker niet.
Button zag lewis niet door de regen of verwachte hem niet langs die kant ook
al keek hij nog in de spiegel.Ik heb ook niemand echt de deur zien dicht gooien
want ze bleven op hun rij lijn .

Bridelance

Citaat van: Michael schumacher op 13 juni 2011 - 00:21:36
Button had het niet gezien en iedereen gelooft het haha, op bbc de herhalingen gezien en eddie jordan die duidelijk zegde, zie zie, nu zit button weldegelijk in zijn spiegels te kijken, die had hamilton zeer zeker gezien en button wist heel goed wie er achter hem zat, dat button nog wat meer naar links uitweek was niet pluis, voor mij een sanctie voor button wat deze deed.

Als je goed keek, leek het erop dat Button net weer wegkijkt op het moment dat Lewis naar links uitwijkt. Volgens mij zag hij gewoon Lewis zeer dichtbij zitten en ging hij volledig links rijden om zo zijn positie in Turn 1 te kunnen verdedigen.


Ze hebben wel (weeral) die DRS zone veel te lang gemaakt! Webber en Button vlogen Schumi voorbij! Ok Schumi heeft natuurlijk niet de beste wagen van het pak, maar het ging toch wel weer veel te gemakkelijk. (Bovendien lag zijn snelheid bij de speedtrap op zaterdag bijna 5km/u hoger dan die van button)
Ik ben nu niet zo'n grote schumi-fan, maar hij had toch ook wel een plekje op het podium verdient!

Bovendien snap ik het nu niet echt van 2 DRS-zones: in de eerste gaan ze er voorbij, en in de tweede zone rijden ze ervan weg zodat ze zelf niet 'ge-DRS-t' kunnen worden in de volgende ronde. Enkel als het niet lukt in de eerste DRS-zone, heeft de tweede DRS-zone nog iets van zin. Maar dan verlies KK op deze dwaze manier nog zijn positie aan massa.

Dat Vettel in de fout ging, is meer dan normaal. Als hij geen seconde kon maken op Button voor bocht 11, was hij toch gezien door die DRS. En aangezien hij nog totaal geen seconde had na de eerste sector, moest hij wel zo rijden. Hij had misschien wel meer kans gemaakt door ff tweede te worden en dan button te DRS'en.

DRS is leuk, maar is niet meer leuk als ze die zone gewoon te lang maken, waardoor inhalen een makkie is  :'(

flupke3

Daar kan wel nog wat verbeterd aan worden .

Edwin90

Wat een race! Genoten van a tot z! Het commentaar van de BBC tijdens de rode vlag was echt ge-ni-aal! Van die flauwe droge engelse humor. Brundle en Coulthard zijn echt een goed duo.

Goed om te zien dat Vettel ook maar een mens is en dat ook hij fouten kan maken (dit zagen we vrijdag natuurlijk ook al) maar het geeft me wel weer iets hoop dat het aan de leiding van het WK nog wel goed gaat komen naarmate het seizoen vordert.

En wat een actie van die marshals zeg! Echt ongelovelijk dat ze daar op de baan lopen. Lijkt me toch duidelijk dat er gewacht moet worden todat het veld achter de safetycar rijdt. Dit duurt nu eenmaal langer door de snelheidsregel. Lijkt me toch dat ze contact met de raceleiding hebben om een sein te krijgen dat het veilig was?! Had heel fout af kunnen lopen.

Gerard

#308
Citaat van: Edwin90 op 13 juni 2011 - 11:12:53
Wat een race! Genoten van a tot z! Het commentaar van de BBC tijdens de rode vlag was echt ge-ni-aal! Van die flauwe droge engelse humor. Brundle en Coulthard zijn echt een goed duo.
heerlijk! Ik heb me ook suf gelachen om veel van die geweldige opmerkingen! 'Lewis is having a bad racingday,but Rihanna is having a bad hair day  ;D
en dan te bedenken dat dit alles ZONDER RECLAME is :D

Wizard

Citaat van: flupke3 op 13 juni 2011 - 10:49:53
Je kan moeilijk 1 rijder als hoofdschuldige verwijten bij de diverse incidenten gisteren.
Sommige acties waren gewaagd maar een kamikaze actie was het zeker niet.
Button zag lewis niet door de regen of verwachte hem niet langs die kant ook
al keek hij nog in de spiegel.Ik heb ook niemand echt de deur zien dicht gooien
want ze bleven op hun rij lijn .

Een hoofdschuldige hoeft ook niet. Het racen moet het racen blijven. Dat zo nu en dan wat misgaat, hoort erbij. De wedstrijdleiding heeft dit prima aangevoeld.

0634

Citaat van: Edwin90 op 13 juni 2011 - 11:12:53
Wat een race! Genoten van a tot z! Het commentaar van de BBC tijdens de rode vlag was echt ge-ni-aal! Van die flauwe droge engelse humor. Brundle en Coulthard zijn echt een goed duo.

Hamilton zei na afloop dat hij dacht dat hij al halverwege Button zat, toen het misging.

DC's droge commentaar daarop was: als dat helft is volgens Lewis wil ik mijn chocoladereep niet met hem delen ;D

Enzo

Op 48 sec. zie je wat er met Rosberg gebeurde in de laatste ronde, was lastig om hier beelden van te vinden...


Enzo


Wizard

Ik vraag me af, was de ophanging van Hamiltons auto nu écht naar de eeuwige jachtvelden of was zijn velg gebroken? Zijn rechter voorwiel had nog redelijk contact met het wegdek en Hamilton zelf lijkt ook te twijfelen op het moment dat hij uitstapt.

Kootje

Ik heb net de beelden van Hamilton vs Button nog maar eens bekeken.
Nu moet ik zeggen dat ik van gedachte veranderd ben.
Mijn eerdere mening dat Button Lewis nooit daar verwachte was gebasseerd op verkeerde informatie.
Ik was er op dat moment volledig van overtuigd dat dit net na de hairpin plaatsvond.
Dit was echter niet het geval ,en dus hoort Button daar gewoon voor bestraft te worden ,want hij had geen enkele reden zover naar links te gaan.
De racelijn op het start/finish deel ligt rechts ,niet links en Hamilton koos dus gewoon de goede kant.