man van de race Monaco

Gestart door Gerard, 29 mei 2011 - 18:17:10

« vorige - volgende »

Michael schumacher

Van burrori verbaasd me dat niet, ik ben zijn haatreacties naar schumacher toe ferm beu.
Hetgeen schumacher bij hamilton en rosberg heeft gedaan is tonen hoe het wel moet, was 2 keer perfect terwijl hamilton en di resta het deden op een moment waarbij dat nooit kon lukken, veel te optimistisch en bij hamilton meer een wanhoopspoging en omdat deze gefrustreerd was. Op het einde van de race deed hamilton het nog eens terwijl dat onmogelijk was.
Hamilton man de race noemen getuigd van weinig inzicht.

De beste was button maar ook alonso en zelfs schumacher en vettel komen in aanmerking.
Zo onder druk staan heel de tijd met een tragere wagen en dan toch geen fouten maken (vettel), niet makkelijk.

Niels_

Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 12:51:43
Was toch een grapje zeker?  ;D
Als dat zo is, komt het toch zeker niet zo over voor mij. :P

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 12:50:34
Burrori en Kootje, met alle respect, maar Hamilton reed gisteren echt als een kluns rond en dan willen jullie hem uitroepen tot man van de race? :-X
Wil hem nog niet uit roepen als man van de race, maar ik neig er wel naar. Button en Alonso zitten nog in mijn gedachten want zei reden ook zeer sterk. Ene kant reed hij ver de limiet, andere kant ook weer niet vond ik. Hij deed gister niks anders bij Massa,  dan Schumacher bij Hamilton. Massa stuurt in en er is contact, Hamilton blijft buiten baan rijden en vermeid contact met Schumacher.

Schumacher ging hij(ook dankzij een oplettende Schumacher die ook eieren voor zijn geld kiest.) mooi voor bij. Misschien te grettig, maar ik zie wel vuur in zijn rijden. En zoals Marc al zei: of je bent een held of je bent een dappere idioot.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 12:57:06
Van burrori verbaasd me dat niet, ik ben zijn haatreacties naar schumacher toe ferm beu.
Hetgeen schumacher bij hamilton en rosberg heeft gedaan is tonen hoe het wel moet, was 2 keer perfect terwijl hamilton en di resta het deden op een moment waarbij dat nooit kon lukken, veel te optimistisch en bij hamilton meer een wanhoopspoging en omdat deze gefrustreerd was. Op het einde van de race deed hamilton het nog eens terwijl dat onmogelijk was.
Hamilton man de race noemen getuigd van weinig inzicht.

De beste was button maar ook alonso en zelfs schumacher en vettel komen in aanmerking.
Zo onder druk staan heel de tijd met een tragere wagen en dan toch geen fouten maken (vettel), niet makkelijk.
Lees mijn berichten over Schumacher nou eens objectief en je zult zien dat ik helemaal geen haat reacties plaats over Schumacher. Ik stel gewoon vragen en vraag me dingen af. Ik concludeer iets anders bij acties van Schumacher dan jij.

Als ik Schumacher haat reacties heb, heb jij alleen maar overdreven ophemel reacties over schumacher. Ook wanneer Schumacher het slecht doet, vind jij het goed.
Ik respecteer Schumacher juist en erken zijn fantasische rijderskunsten. Maar afgelopen 2 jaar is hetknudde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 13:03:33
Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 12:51:43
Was toch een grapje zeker?  ;D
Als dat zo is, komt het toch zeker niet zo over voor mij. :P

Het was ook zeker geen grapje.
Of hij nu fout zat of niet bij zijn acties op Massa en Maldonado doet er niet toe.
Hij ging er wel voor ,waardoor ik op 't puntje van m'n stoel zat.

Je kan ook Vettel uitroepen tot beste man ,maar zo goed was hij in mijn ogen niet.
Dat hij de race met 1 stop uitrijd is op zich knap ,maar dat hij de snellere Alonso en Button voorbleef heeft meer te maken met de karakteristieken van Monaco dan met knap verdedigen van Vettel.

Je kan ook zeggen Alonso was de beste omdat hij vorige week nog kansloos was.
Vind ik net zo'n onzin.
Monaco is met geen andere baan te vergelijken en Ferrari gaat daar altijd goed.
In die zin vind ik het niet bijzonder dat hij daar reed.

Ook Button wordt volop genoemd.
Maar waarom ??
Omdat hij van P2 naar P3 terugviel ??
Wat is daar dan zo goed aan ??

En zo kan ik nog wel ff doorgaan ,maar ieder zijn mening.
En de mijne is nu eenmaal Hamilton ,omdat ik het meest van hem genoten heb.
Niet omdat hij de beste was hoor ,maar dat is niet mijn criterium om "Man of the Match" te worden.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 14:23:37
Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 13:03:33
Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 12:51:43
Was toch een grapje zeker?  ;D
Als dat zo is, komt het toch zeker niet zo over voor mij. :P

Het was ook zeker geen grapje.
Of hij nu fout zat of niet bij zijn acties op Massa en Maldonado doet er niet toe.
Hij ging er wel voor ,waardoor ik op 't puntje van m'n stoel zat.

Je kan ook Vettel uitroepen tot beste man ,maar zo goed was hij in mijn ogen niet.
Dat hij de race met 1 stop uitrijd is op zich knap ,maar dat hij de snellere Alonso en Button voorbleef heeft meer te maken met de karakteristieken van Monaco dan met knap verdedigen van Vettel.

Je kan ook zeggen Alonso was de beste omdat hij vorige week nog kansloos was.
Vind ik net zo'n onzin.
Monaco is met geen andere baan te vergelijken en Ferrari gaat daar altijd goed.
In die zin vind ik het niet bijzonder dat hij daar reed.

Ook Button wordt volop genoemd.
Maar waarom ??
Omdat hij van P2 naar P3 terugviel ??
Wat is daar dan zo goed aan ??

En zo kan ik nog wel ff doorgaan ,maar ieder zijn mening.
En de mijne is nu eenmaal Hamilton ,omdat ik het meest van hem genoten heb.
Niet omdat hij de beste was hoor ,maar dat is niet mijn criterium om "Man of the Match" te worden.
kan me niet voorstellen dat je gisteren vanwege hamilton op het puntje van je stoel hebt gezeten. De spanning  zat aan de kop van de wedstrijd, met de verschillende strategien. Hamilton kwam vooral in beeld vanwege de 3 aanrijdingen waar hij bij betrokken was. Ik mis bij hem een beetje het respect voor de andere/tragere coureurs en misschien is dat ook wel waarom ze hem er niet zomaar langs willen laten. Ik begin me eerlijk gezegd steeds meer aan die man te storen en dan te bedenken dat ie in 2007 nog fan van m was. Moet wel eerlijk zeggen dat ik m liever interviews zie geven zoals gisteren, want dat is blijkbaar zoals ie echt in elkaar zit, nogal arrogant dus. Dat brave mannetje dat ie normaal laat zien is maar schijn.
Wat betreft Vettel, hij was misschien in rondetijden niet het snelste, maar dat had natuurlijk ook alles met zn strategie te maken. Button had makkelijk 2e kunnen worden en na de 1 pitstop zat een overwinning er ook in, maar uiteindelijk toch de verkeerde strategie, hij leek daardoor wel de snelste, maar de tijd die hij kwijt was aan extra pitstops en het vastzitten achter vettel en later achter alonso heeft m uiteindelijk de zege gekost.

Gerard

#21
Button is wel terug gevallen van p2 naar p3,maar heeft wel pech gehad met zijn pitstops..
hiierdoor heeft hij alleen kunnen profiteren van zijn nieuwe banden toen hij het gat naar Alonso dichtte...

waren die SC situaties er niet geweest, had Jens gewonnen...

maaarja, dat is racen... Het aloude 'what if' gaat hier ook op... :-\

denk dat de hele top 3 blij is en mag zijn! ;)

monaco2011

Citaat van: Gerard op 30 mei 2011 - 15:35:06
Button is wel terug gevallen van p2 naar p3,maar heeft wel pech gehad met zijn pitstops..
hiierdoor heeft hij alleen kunnen profiteren van zijn nieuwe banden toen hij het gat naar Alonso dichtte...

waren die SC situaties er niet geweest, had Jens gewonnen...

maaarja, dat is racen... Het aloude 'what if' gaat hier ook op... :-\

denk dat de hele top 3 blij is en mag zijn! ;)
de 1e SC was juist in het nadeel van Vettel, niet van Button. Button was de ronde daarvoor binnen geweest en kon dankzij de SC op zn nieuwe banden zo aansluiten bij Vettel. De strategie van McLaren/Button was gewoon niet zo slim. Zo'n agressieve strategie is gewoon lastig op monaco omdat je bijna zeker weet dat je vroeg of laat en vaker dan één keer vast komt te zitten.
Je laatste zin ben ik het wel mee eens  ;)

Kootje

#23
Citaat van: monaco2011kan me niet voorstellen dat je gisteren vanwege hamilton op het puntje van je stoel hebt gezeten. De spanning  zat aan de kop van de wedstrijd, met de verschillende strategien. Hamilton kwam vooral in beeld vanwege de 3 aanrijdingen waar hij bij betrokken was.
Toch is het zo !!!
Dat jij de spanning aan de kop spannender vond ,is jouw mening.
Hoewel het zeker leuk was om te zien ,vind ik dat soort spanning toch meer 'n schijnspanning.
Ik heb geen moment de indruk gekregen dat Alonso of Button 'n poging zouden wagen elkaar en Vettel te verslaan.

Bij Hamilton weet je dat hij eraltijd voor gaat ,en dat is wat racen voor mij boeiend maakt.
Dat het dit keer allemaal verkeerd afliep is dan erg jammer ,maar daarom niet minder spannend voor mij.
Overigens vraag ik me wel af wat de 3e aanrijding was waar je 't over hebt ,want ik zag er maar 2.
Of je moet het rode vlag incident bedoelen ,maar daar kun je moeilijk Hamilton de schuld van geven.

Welkom op 't forum trouwens !!!

monaco2011

Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 16:06:55
Citaat van: monaco2011kan me niet voorstellen dat je gisteren vanwege hamilton op het puntje van je stoel hebt gezeten. De spanning  zat aan de kop van de wedstrijd, met de verschillende strategien. Hamilton kwam vooral in beeld vanwege de 3 aanrijdingen waar hij bij betrokken was.
Toch is het zo !!!
Dat jij de spanning aan de kop spannender vond ,is jouw mening.
Hoewel het zeker leuk was om te zien ,vind ik dat soort spanning toch meer 'n schijnspanning.
Ik heb geen moment de indruk gekregen dat Alonso of Button 'n poging zouden wagen elkaar en Vettel te verslaan.

Bij Hamilton weet je dat hij eraltijd voor gaat ,en dat is wat racen voor mij boeiend maakt.
Dat het dit keer allemaal verkeerd afliep is dan erg jammer ,maardaarom niet minder spannend voor mij.
Overigens vraag ik me wel af wat de 3e aanrijding was waar je 't over hebt ,want ik zag er maar 2.
Of je moet het rode vlag incident bedoelen ,maar daar kun je moeilijk Hamilton de schuld van geven.
idd, die aanrijding had ik ook meegeteld. Idd niet echt zijn schuld al is hij het wel die (uit voorzorg) op zn rem gaat staan waardoor de rest achter op m knalt. Maar goed, als jij graag ietwat wanhopige acties ziet ipv een spannend duel om de zege, ook prima. Ik heb het zelf niet zo op dat soort actie's, ziet er zo amateuristisch uit, terwijl het toch de beste coureurs van de wereld zijn. Maar misschien moet je daarvoor Hamilton fan zijn om daarvoor op het puntje van je stoel te zitten, t zal mij een zorg zijn of ie 5e of 6e wordt. De strijd aan kop van gisteren was echt geen schijnspanning, eerst leek Vettel de beste papieren te hebben, toen ineens Button, daarna dacht ik zelf dat Alonso m ging pakken omdat Vettel toch zeker nog eens moest stoppen en op het einde had er nog van alles kunnen gebeuren, een foutje is zo gemaakt onder druk op oude banden.

Enzo

Zeker als je flink onder druk word gezet door een gretige Alonso. Ik denk niet dat Vettel de leiding kon vasthouden zonder rode vlag.

Kootje

CitaatMaar goed, als jij graag ietwat wanhopige acties ziet ipv een spannend duel om de zege, ook prima.

Het gaat mij niet zozeer om die "wanhopige" acties ,maar om 't feit dat hij iig altijd acties maakt.

Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 16:44:23
Zeker als je flink onder druk word gezet door een gretige Alonso. Ik denk niet dat Vettel de leiding kon vasthouden zonder rode vlag.

En ik heb juist geen moment de indruk gehad van niet ,vandaar mijn eerdere uitdrukking "schijnspanning".
Eigenlijk net als vorige week in Spanje ,waar Hamilton geen moment 'n echte bedreiging voor Vettel vormde.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 30 mei 2011 - 16:23:07
Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 16:06:55
Citaat van: monaco2011kan me niet voorstellen dat je gisteren vanwege hamilton op het puntje van je stoel hebt gezeten. De spanning  zat aan de kop van de wedstrijd, met de verschillende strategien. Hamilton kwam vooral in beeld vanwege de 3 aanrijdingen waar hij bij betrokken was.
Toch is het zo !!!
Dat jij de spanning aan de kop spannender vond ,is jouw mening.
Hoewel het zeker leuk was om te zien ,vind ik dat soort spanning toch meer 'n schijnspanning.
Ik heb geen moment de indruk gekregen dat Alonso of Button 'n poging zouden wagen elkaar en Vettel te verslaan.

Bij Hamilton weet je dat hij eraltijd voor gaat ,en dat is wat racen voor mij boeiend maakt.
Dat het dit keer allemaal verkeerd afliep is dan erg jammer ,maardaarom niet minder spannend voor mij.
Overigens vraag ik me wel af wat de 3e aanrijding was waar je 't over hebt ,want ik zag er maar 2.
Of je moet het rode vlag incident bedoelen ,maar daar kun je moeilijk Hamilton de schuld van geven.
idd, die aanrijding had ik ook meegeteld. Idd niet echt zijn schuld al is hij het wel die (uit voorzorg) op zn rem gaat staan waardoor de rest achter op m knalt. Maar goed, als jij graag ietwat wanhopige acties ziet ipv een spannend duel om de zege, ook prima. Ik heb het zelf niet zo op dat soort actie's, ziet er zo amateuristisch uit, terwijl het toch de beste coureurs van de wereld zijn. Maar misschien moet je daarvoor Hamilton fan zijn om daarvoor op het puntje van je stoel te zitten, t zal mij een zorg zijn of ie 5e of 6e wordt. De strijd aan kop van gisteren was echt geen schijnspanning, eerst leek Vettel de beste papieren te hebben, toen ineens Button, daarna dacht ik zelf dat Alonso m ging pakken omdat Vettel toch zeker nog eens moest stoppen en op het einde had er nog van alles kunnen gebeuren, een foutje is zo gemaakt onder druk op oude banden.
Ja, iets wat iedereen zou moeten doen als er auto's voor je gecrashed zijn. Je weet nooit hoe zo'n auto verder stuitert. Maar de spanning aan de top was voor mij spannend, maar zoiets heb ik afgelopen 19 jaar vaker gezien. Als er nou echt een poging van Alonso en Button kwam, ja dan was het spannend. Maar dat was het nu niet. Het was niet saai, want ik hoopte van harte dat Button ging winnen. Verdiende het gewoon. Ik wil Hamilton zeker niet 100% vrij geven voor de acties, maar net zoals Schumacher, en Di Resta, Webber en Kobayashi zijn het wel coureurs die er lekker voor gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Michael schumacher

Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 13:50:13
Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 12:57:06
Van burrori verbaasd me dat niet, ik ben zijn haatreacties naar schumacher toe ferm beu.
Hetgeen schumacher bij hamilton en rosberg heeft gedaan is tonen hoe het wel moet, was 2 keer perfect terwijl hamilton en di resta het deden op een moment waarbij dat nooit kon lukken, veel te optimistisch en bij hamilton meer een wanhoopspoging en omdat deze gefrustreerd was. Op het einde van de race deed hamilton het nog eens terwijl dat onmogelijk was.
Hamilton man de race noemen getuigd van weinig inzicht.

De beste was button maar ook alonso en zelfs schumacher en vettel komen in aanmerking.
Zo onder druk staan heel de tijd met een tragere wagen en dan toch geen fouten maken (vettel), niet makkelijk.
Lees mijn berichten over Schumacher nou eens objectief en je zult zien dat ik helemaal geen haat reacties plaats over Schumacher. Ik stel gewoon vragen en vraag me dingen af. Ik concludeer iets anders bij acties van Schumacher dan jij.

Als ik Schumacher haat reacties heb, heb jij alleen maar overdreven ophemel reacties over schumacher. Ook wanneer Schumacher het slecht doet, vind jij het goed.
Ik respecteer Schumacher juist en erken zijn fantasische rijderskunsten. Maar afgelopen 2 jaar is hetknudde.

Inderdaad, als het over schumacher gaat probeer je toch altijd af te breken of te minimaliseren, die aktie op rosberg en hamilton getuige van grote klasse en was op de juiste manier en tijd terwijl hamilton en di resta dat net op de foute tijd deden en in de brkken deelden.

Je moet nog maar eens kijken hoe schumacher rosberg voorbij gaat, die neemt die bocht echt prachtig terwijl hamilton massa gewoon wegduwt naar de andere kant,rofflll.

Schumacher doet hte niet slecht deze en vorige race dus ik hoef niks slechts te zeggen, zijn start was slecht maar kon erzelf maar weinig aandoen heb ik gelezen.

Enzo

Toevallig heeft iemand hier een mooi plaatje van geschoten, inhaal actie Schumacher op Rosberg.

http://f1.f-e-n.net/images/f1/2011/20110529/mercedes_hires/334568033-4618182952011.jpg