man van de race Monaco

Gestart door Gerard, 29 mei 2011 - 18:17:10

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 17:29:07
Citaat van: monaco2011 op 30 mei 2011 - 16:23:07
Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 16:06:55
Citaat van: monaco2011kan me niet voorstellen dat je gisteren vanwege hamilton op het puntje van je stoel hebt gezeten. De spanning  zat aan de kop van de wedstrijd, met de verschillende strategien. Hamilton kwam vooral in beeld vanwege de 3 aanrijdingen waar hij bij betrokken was.
Toch is het zo !!!
Dat jij de spanning aan de kop spannender vond ,is jouw mening.
Hoewel het zeker leuk was om te zien ,vind ik dat soort spanning toch meer 'n schijnspanning.
Ik heb geen moment de indruk gekregen dat Alonso of Button 'n poging zouden wagen elkaar en Vettel te verslaan.

Bij Hamilton weet je dat hij eraltijd voor gaat ,en dat is wat racen voor mij boeiend maakt.
Dat het dit keer allemaal verkeerd afliep is dan erg jammer ,maardaarom niet minder spannend voor mij.
Overigens vraag ik me wel af wat de 3e aanrijding was waar je 't over hebt ,want ik zag er maar 2.
Of je moet het rode vlag incident bedoelen ,maar daar kun je moeilijk Hamilton de schuld van geven.
idd, die aanrijding had ik ook meegeteld. Idd niet echt zijn schuld al is hij het wel die (uit voorzorg) op zn rem gaat staan waardoor de rest achter op m knalt. Maar goed, als jij graag ietwat wanhopige acties ziet ipv een spannend duel om de zege, ook prima. Ik heb het zelf niet zo op dat soort actie's, ziet er zo amateuristisch uit, terwijl het toch de beste coureurs van de wereld zijn. Maar misschien moet je daarvoor Hamilton fan zijn om daarvoor op het puntje van je stoel te zitten, t zal mij een zorg zijn of ie 5e of 6e wordt. De strijd aan kop van gisteren was echt geen schijnspanning, eerst leek Vettel de beste papieren te hebben, toen ineens Button, daarna dacht ik zelf dat Alonso m ging pakken omdat Vettel toch zeker nog eens moest stoppen en op het einde had er nog van alles kunnen gebeuren, een foutje is zo gemaakt onder druk op oude banden.
Ja, iets wat iedereen zou moeten doen als er auto's voor je gecrashed zijn. Je weet nooit hoe zo'n auto verder stuitert. Maar de spanning aan de top was voor mij spannend, maar zoiets heb ik afgelopen 19 jaar vaker gezien. Als er nou echt een poging van Alonso en Button kwam, ja dan was het spannend. Maar dat was het nu niet. Het was niet saai, want ik hoopte van harte dat Button ging winnen. Verdiende het gewoon. Ik wil Hamilton zeker niet 100% vrij geven voor de acties, maar net zoals Schumacher, en Di Resta, Webber en Kobayashi zijn het wel coureurs die er lekker voor gaan.
Hamilton heeft zeker invloed gehad op het verloop van de race en was bij een aantal incidenten betrokken, dus wat dat betreft zou je m de man van de wedstrijd kunnen noemen. Maar er in positieve zin bovenuit steken, dat maak je mij niet wijs. De top 3 rijdt foutloos rond, veel sneller als de rest en maakt er een spannende wedstrijd van, dan lijkt me toch dat je één van hen zou moeten pakken, of iemand die echt boven zn niveau heeft gepresteerd.

Wizard

#31
Allereerst, dat mensen Hamilton de titel ' man van de race' toedichten, verbaasd mij ENORM! Ik waardeer vechtlust maar alleen als deze goed gedosseerd is. Bij Hamilton was het duwen, trekken, andermans race om zeep helpen, je eige race om zeep helpen (dus niet maximaliseren) en achteraf zichzelf  een slachtoffer rol aanmeten en het terechte optreden van de stewards bestempelen als joke. Dat getuigd van heel weinig respect, verantwoordelijkheidsgevoel en een fors gebrek aan zelfkennis en sportiviteits gevoel. Excuses waren meer op z'n plaats geweest. Dat hij hier vervolgens ook nog eens de titel 'man van de race' krijgt opgespeld kan ik, met de beste wil van de wereld, niet inkomen.  

Wie dan wel?Sutil, Button, Massa, Vettel en Alonso zijn wat mij betreft genomineerd en ik neig naar Alonso omdat de Ferrari de minst competatieve auto is van de top 3 en hij ondanks dat, mee kan vechten om een zege op een circuit waar de rijder het verschil kan maken. Hulde aan Alonso!

Edwin90

Citaat van: Wizard op 30 mei 2011 - 19:00:10
ik neig naar Alonso omdat de Ferrari de minst competatieve auto is van de top 3 en hij ondanks dat, mee kan vechten om een zege op een circuit waar de rijder het verschil kan maken. Hulde aan Alonso!

Dat zijn de woorden waar ik naar zocht  ;)

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 17:53:44
Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 13:50:13
Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 12:57:06
Van burrori verbaasd me dat niet, ik ben zijn haatreacties naar schumacher toe ferm beu.
Hetgeen schumacher bij hamilton en rosberg heeft gedaan is tonen hoe het wel moet, was 2 keer perfect terwijl hamilton en di resta het deden op een moment waarbij dat nooit kon lukken, veel te optimistisch en bij hamilton meer een wanhoopspoging en omdat deze gefrustreerd was. Op het einde van de race deed hamilton het nog eens terwijl dat onmogelijk was.
Hamilton man de race noemen getuigd van weinig inzicht.

De beste was button maar ook alonso en zelfs schumacher en vettel komen in aanmerking.
Zo onder druk staan heel de tijd met een tragere wagen en dan toch geen fouten maken (vettel), niet makkelijk.
Lees mijn berichten over Schumacher nou eens objectief en je zult zien dat ik helemaal geen haat reacties plaats over Schumacher. Ik stel gewoon vragen en vraag me dingen af. Ik concludeer iets anders bij acties van Schumacher dan jij.

Als ik Schumacher haat reacties heb, heb jij alleen maar overdreven ophemel reacties over schumacher. Ook wanneer Schumacher het slecht doet, vind jij het goed.
Ik respecteer Schumacher juist en erken zijn fantasische rijderskunsten. Maar afgelopen 2 jaar is hetknudde.

Inderdaad, als het over schumacher gaat probeer je toch altijd af te breken of te minimaliseren, die aktie op rosberg en hamilton getuige van grote klasse en was op de juiste manier en tijd terwijl hamilton en di resta dat net op de foute tijd deden en in de brkken deelden.

Je moet nog maar eens kijken hoe schumacher rosberg voorbij gaat, die neemt die bocht echt prachtig terwijl hamilton massa gewoon wegduwt naar de andere kant,rofflll.

Schumacher doet hte niet slecht deze en vorige race dus ik hoef niks slechts te zeggen, zijn start was slecht maar kon erzelf maar weinig aandoen heb ik gelezen.
Wat is het verschil tussen de actie die Schumacher deed en de actie die Hamilton en Di Resta deden? Waarom is het van Schumacher grote klasse? En van Hamilton en DiResta niet? Had Hamilton f Rosberg z ingestuurd als Massa of....(die bij DiResta) had Schumacher ze ook de bocht door gestuurd de muur in. Beide acties vind ik gewoon geweldig. Zowel van Schumacher, als van Hamilton en DiResta.

Waar jij hier uit een Schumacher haat reactie haalt is mij trouwens wel onduidelijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 17:53:44
Inderdaad, als het over schumacher gaat probeer je toch altijd af te breken of te minimaliseren, die aktie op rosberg en hamilton getuige van grote klasse en was op de juiste manier en tijd terwijl hamilton en di resta dat net op de foute tijd deden en in de brkken deelden.

Je moet nog maar eens kijken hoe schumacher rosberg voorbij gaat, die neemt die bocht echt prachtig terwijl hamilton massa gewoon wegduwt naar de andere kant,rofflll.

Schumacher doet hte niet slecht deze en vorige race dus ik hoef niks slechts te zeggen, zijn start was slecht maar kon erzelf maar weinig aandoen heb ik gelezen.

De actie op Rosberg vond ik niet bepaald van grote klasse. Ten eerste bleef hij met zijn supersofts veeeelste lang hangen achter Rosberg, ten tweede is het succeesvol afronden van de actie toe te wijden aan Rosberg. Deze lijkt een fractie te wijd te gaan, verwacht en zietSchumacher, maakt een ontwijkende stuurbeweging in laat hem leven. Goed ingeschat van Schumacher maar meer dan dat is het niet.

0634

Bij Schumacher werd de actie succesvol omdat teamgenoot Rosberg hem liet leven. Dat is aardig, maar hoef je niet van iedereen te verwachten.

Folkert

Precies, bij Schumacher ging het goed. Bij Hamilton en diresta niet. Dat wil niet zeggen dat Hamilton idioot is en Schumacher een held of andersom. De een had geluk, de ander niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Nou alleen geluk zou ik het niet noemen, er komt ook een stukje timing bij kijken.
Als je Schumacher met Hamilton vergelijkt in deze, zie je dat Hamilton hem later inzet en er verder vanaf zat.
De kans dat het mis ging bij Hamilton was groter imo.

0634

Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 20:58:17
Precies, bij Schumacher ging het goed. Bij Hamilton en diresta niet. Dat wil niet zeggen dat Hamilton idioot is en Schumacher een held of andersom. De een had geluk, de ander niet.
Heeft niet zoveel met geluk te maken. Iemand zei het al, bij de BBC geloof ik, als je het daar probeert heb je zo'n 75% kans dat je je tegenstander raakt. Dus neem je een behoorlijk risico waarbij Hamilton het ook nog eens niet goed uitvoerde. Dat is geen geluk of pech, maar een niet zo slimme actie.

Folkert

Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 21:07:10
Nou alleen geluk zou ik het niet noemen, er komt ook een stukje timing bij kijken.
Als je Schumacher met Hamilton vergelijkt in deze, zie je dat Hamilton hem later inzet en er verder vanaf zat.
De kans dat het mis ging bij Hamilton was groter imo.
Zeker, timing van Schumacher was net iets beter. Maar om daarom te zeggen dat Schumacher grote klasse liet zien en Hamilton en DiResta niet gaatij weer wat ver. Ok hilton is niet de man van de race, maar liet wel iets zien wat meeste niet durven.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

Voor mij alonso. Goed gereden met een ferrari die met geen stokken vooruit te krijgen is  ;)

0634

Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 21:21:09
Citaat van: Enzo op 30 mei 2011 - 21:07:10
Nou alleen geluk zou ik het niet noemen, er komt ook een stukje timing bij kijken.
Als je Schumacher met Hamilton vergelijkt in deze, zie je dat Hamilton hem later inzet en er verder vanaf zat.
De kans dat het mis ging bij Hamilton was groter imo.
Zeker, timing van Schumacher was net iets beter. Maar om daarom te zeggen dat Schumacher grote klasse liet zien en Hamilton en DiResta niet gaatij weer wat ver. Ok hilton is niet de man van de race, maar liet wel iets zien wat meeste niet durven.
Was ook geen grote klasse. Maar wel was het zo dat Hamilton er gewoon niet goed naast zat op het moment dat Massa van het gas ging. De actie was matig uitgevoerd op een positie waar inhalen sowieso al heeeeel erg vaak in schade eindigt. Slechte actie van Lewis.

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 12:57:06
Van burrori verbaasd me dat niet, ik ben zijn haatreacties naar schumacher toe ferm beu.
Hetgeen schumacher bij hamilton en rosberg heeft gedaan is tonen hoe het wel moet, was 2 keer perfect terwijl hamilton en di resta het deden op een moment waarbij dat nooit kon lukken, veel te optimistisch en bij hamilton meer een wanhoopspoging en omdat deze gefrustreerd was. Op het einde van de race deed hamilton het nog eens terwijl dat onmogelijk was.
Hamilton man de race noemen getuigd van weinig inzicht.

De beste was button maar ook alonso en zelfs schumacher en vettel komen in aanmerking.
Zo onder druk staan heel de tijd met een tragere wagen en dan toch geen fouten maken (vettel), niet makkelijk.
Als we Hamilton tippen voor man van de race getuige het van weinig inzicht, maar als je Schumacher tipt voor man van de race is dat normaal? Schumacher was niet slecht bezig deze race, maar liet niets bijzonders zien.
Maar waarom is de actie op Maldanado onmogelijk? Hamilton bewees bij Schumacher dat het zeker wel mogelijk was.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 12:57:06
Van burrori verbaasd me dat niet, ik ben zijn haatreacties naar schumacher toe ferm beu.
Hetgeen schumacher bij hamilton en rosberg heeft gedaan is tonen hoe het wel moet, was 2 keer perfect terwijl hamilton en di resta het deden op een moment waarbij dat nooit kon lukken, veel te optimistisch en bij hamilton meer een wanhoopspoging en omdat deze gefrustreerd was. Op het einde van de race deed hamilton het nog eens terwijl dat onmogelijk was.
Hamilton man de race noemen getuigd van weinig inzicht.

De beste was button maar ook alonso en zelfs schumacher en vettel komen in aanmerking.
Zo onder druk staan heel de tijd met een tragere wagen en dan toch geen fouten maken (vettel), niet makkelijk.

Nogmaals,

Hamilton en Rosberg gaven ruimte...die gingen voor hun positie. Massa daartegen stuurt veel eerder in, maar Hamilton had best kunnen wachten tot in de entree van de tunnel...Enne, die move van Hamilton was ook mogelijk doordat Schumacher hem zag en koos voor zijn positie. Maldonado besluit Hamilton over de kerbs te dwingen...

Bewijs? Hier!
http://www.gppits.net/magazine/achtergrond_agressie_anno_2011/

Kootje

Leuk artikeltje Franky  :) ,kan me er bijna helemaal in vinden.  ;D

Bijna zeg je ??  ???   Inderdaad...... ,bijna !!!  ;)

2 puntjes van kritiek:
Ten 1e: Ik denk persoonlijk dat Hamilton 'n anderequote van Senna in gedachten heeft.
             "If you're no longer going for the gap ,than you're no longer racing"  ::)
Ten 2e: Je vergelijking met die oude/jonge hond gaat niet helemaal op.
              De Britse Jack Russell valt namelijk niets te leren ,terwijl 'n Duitse staander zéér intelligent is.  ;D