Wat is Vettel toch een top coureur

Gestart door com, 29 mei 2011 - 16:24:30

« vorige - volgende »

Vettel word gewoon een nieuwe legende

ja
13 (44.8%)
nee
7 (24.1%)
ik zou het liefst zijn vingertje in z'n ..... steken
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 25

Wizard

Citaat van: Jeroen op 13 december 2011 - 23:24:16
Verder dingt hij niets af van de titel. Hij zegt nergens dat Vettel iets niet goed deed.

Doet Di Resta wel, hij zegt: "I don't want to diminish Vettel's achievement (this year), but he won the championship because he had the best car.". Daarmee sla je iedere vorm van eigen inbreng hard in de wind. Begrijp me niet verkeerd, hij mag van mij best aansnijden dat Vettel het wind in de zeilen had, maar dit vind ik doorschieten in je punt.

janke

Citaat van: Wizard op 14 december 2011 - 15:44:24
Succes zit niet direct verbonden aan een legende. Wat maakt Gilles Villeneuve tot een legende? Ik bedoel, zoonlief heeft een wereldkampioenschap op zak, wint het dubbel aantal races en scoort een klap meer poles. Dus, hoe cru en hoe kort door de bocht het ook mag klinken, M@rc heeft ergens een -klein- punt.

Dat Gilles een legende zou zijn heeft meer te maken dat hij voor Ferrari reed, mijns inziens.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Dan zouden er veel legendes moeten zijn. ;)

janke

Citaat van: Wizard op 14 december 2011 - 16:15:11
Dan zouden er veel legendes moeten zijn. ;)

Door zijn prestaties? Veel crashes, op 3 wielen een beetje op Zandvoort rondscheuren?? Daar wordt je toch geen legende mee??
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

#214
Het was misschien cru gesteld, maar het is wel zo. Levende legendes bestaan natuurlijk ook, maar Prost en Schumacher zijn dat nog niet. Senna had bijlange niet de status die hij nu heeft moest hij in 1998 gestopt zijn met 5 wereldtitels op zijn palmares en als teammanager van 'Senna F1 Racing' rondlopen.


Citaat van: janke op 14 december 2011 - 16:43:59
Citaat van: Wizard op 14 december 2011 - 16:15:11
Dan zouden er veel legendes moeten zijn. ;)

Door zijn prestaties? Veel crashes, op 3 wielen een beetje op Zandvoort rondscheuren?? Daar wordt je toch geen legende mee??

Door zijn levensstijl en rijstijl. Villeneuve was glamour en daar hielden de mensen toen van. Komt bij dat je hem moeilijk onsuccesvol kan noemen.

janke

Citaat van: M@rc op 14 december 2011 - 16:46:01
Het was misschien cru gesteld, maar het is wel zo. Levende legendes bestaan natuurlijk ook, maar Prost en Schumacher zijn dat nog niet. Senna had bijlange niet de status die hij nu heeft moest hij in 1998 gestopt zijn met 5 wereldtitels op zijn palmares en als teammanager van 'Senna F1 Racing' rondlopen.


Citaat van: janke op 14 december 2011 - 16:43:59
Citaat van: Wizard op 14 december 2011 - 16:15:11
Dan zouden er veel legendes moeten zijn. ;)

Door zijn prestaties? Veel crashes, op 3 wielen een beetje op Zandvoort rondscheuren?? Daar wordt je toch geen legende mee??

Door zijn levensstijl en rijstijl. Villeneuve was glamour en daar hielden de mensen toen van. Komt bij dat je hem moeilijk onsuccesvol kan noemen.

Vergeleken met de aantal races die Vettel heeft gereden wel ja. En wat jij over Senna zegt/schrijft ben ik het niet mee eens.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Ik ook niet. Maar nu dwalen we wel erg af. ;)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 14 december 2011 - 06:47:53
Ik zei ook niet dat jij dat zei, maar dat dat jouw interpretatie van hetgeen Ri Resta (en ik) zeiden blijkbaar was  ;).

Verder plaatst di Resta helemaal geen kanttekeningen. Hij merkt slechts op dat de Red Bull het verschil maakte. Nou, gewaagde uitspraak hoor.
een kanttekening is het sowieso wel natuurlijk. Met gewaagde uitspraak doelde ik op het feit dat ie nooit iets bijzonders zegt, dit was ook niet gewaagd natuurlijk maar misschien wel het meest spraakmakende wat ie ooit geroepen heeft ;) ik lees trouwens net pas het artikel van James Allen en die heeft het ook over 'fighting talk' etc.

monaco2011

Citaat van: janke op 14 december 2011 - 14:18:35
Om een legende te worden moet hij toch wel eens meer races laten zien, die je nooit meer vergeet. Zijn uitstraling is nu ook niet om naar huis te schrijven. Als hij net zo'n legende wil worden als zeg maar: M Schumacher, Senna, Lauda en Prost bijvoorbeeld, moet hij de komende jaren aardig zijn best blijven doen en dat vingertje eens thuis laten.
dat ie geen legende is lijkt me duidelijk, maar wat is er mis met zn uitstraling dan??

Schumiiii

Legendes? Gilles villeneuve is een legende voor mij maar das alweer persoonlijke mening, heb deze eens bezig gezien op meerdere fimpjes enz....

Enzo ferrari is een legende. ;)

Schumacher is geen legende lees ik hier? Die is een legende van hier tot in Tokio man. Niemand die ooit gekunnen heeft wat deze heeft gedaan.

Senna en prost zijn ook legendes net zoals fangio.


janke

Citaat van: monaco2011 op 14 december 2011 - 17:12:59
Citaat van: janke op 14 december 2011 - 14:18:35
Om een legende te worden moet hij toch wel eens meer races laten zien, die je nooit meer vergeet. Zijn uitstraling is nu ook niet om naar huis te schrijven. Als hij net zo'n legende wil worden als zeg maar: M Schumacher, Senna, Lauda en Prost bijvoorbeeld, moet hij de komende jaren aardig zijn best blijven doen en dat vingertje eens thuis laten.
dat ie geen legende is lijkt me duidelijk, maar wat is er mis met zn uitstraling dan??

Saai, inclusief vingertje.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

#221
Ik vind hem juist helemaal niet saai hij juist heel relaxt en beschikt over een goede dosis humor.Onder saaie persoonlijkheden in de F1 komen er toch eerst paar andere namen in me op waaronder die van di Resta

0634

Alle Duitsers zijn saai. Dat is een gegeve. Wat dat betreft valt Vettel nog mee.

En over legendes... er is geen vast feitje waaraan je moet voldoen. Sommigen hebben het door prestaties of uitstraling. Sommigen door een tragische dood. Door het natuurlijk charisma was Senna het ook bij leven al, zij het dat zijn dood het versterkte.

Prost is het ook wat mij betreft. De helft van het meest geweldige sportduo ooit.

janke

Citaat van: Jeroen op 14 december 2011 - 18:40:46


En over legendes... er is geen vast feitje waaraan je moet voldoen. Sommigen hebben het door prestaties of uitstraling. Sommigen door een tragische dood. Door het natuurlijk charisma was Senna het ook bij leven al, zij het dat zijn dood het versterkte.


Er is inderdaad (bijna)geen regel wanneer iemand een legende is. De een ziet het zus en de andere zo. Maar Villeneuve sr een legende te noemen naar alleen zijn prestaties? Ga je dat doen, horen daar Piquet sr, Hakkinen, Alonso en Vettel ook bij. En die zijn het geen een van allen. Maar nogmaals dat vind ik. Hier kun je wel een topic van maken die duurt tot in 2013. ;)
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Wizard op 14 december 2011 - 15:44:24
Succes zit niet direct verbonden aan een legende.

Volgens mij bedoel je het andersom. ;)
Some things are too important to be left in the past.