Wat is Vettel toch een top coureur

Gestart door com, 29 mei 2011 - 16:24:30

« vorige - volgende »

Vettel word gewoon een nieuwe legende

ja
13 (44.8%)
nee
7 (24.1%)
ik zou het liefst zijn vingertje in z'n ..... steken
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 25

monaco2011

zou echt belachelijk zijn als dat gebeurt. Een overwinning lijkt me belangrijker dan een 2e plaats. k snap best dat Vettel dat zegt, maar k denk niet dat het gaat gebeuren.

Wizard

Citaat van: Enzo op 23 oktober 2011 - 22:14:08
Citaat van: Wizard op 23 oktober 2011 - 19:14:25
Tsja, wat heeft het dan voor een waarde? Leuk voor in de boeken.

Op zoek naar het perfecte seizoen?
Denk dat ze toch iets strijdlustigs willen zeggen nu eigenlijk alles al beslist is.

Nou ja, een nieuw doel voor ogen. En Webber heeft de hulp van Vettel nodig... ;)

rafael25

Paul di Resta niet onder de indruk van Vettel

"We hadden dezelfde auto, dezelfde motor, dezelfde banden en ik sloeg hem," zei Di Resta. "Ik wil niet Vettel's prestaties (dit jaar) te verminderen, maar hij won het kampioenschap omdat hij de beste auto. Hij deed zijn werk, maar een andere bestuurder in dezelfde auto zou waarschijnlijk hebben bereikt dezelfde resultaten. Ik hoop op een dag dezelfde kans hebben.
bron:http://www.jamesallenonf1.com

rafael25

Citaat van: rafael25 op 12 december 2011 - 16:42:05
Paul di Resta niet onder de indruk van Vettel

"We hadden dezelfde auto, dezelfde motor, dezelfde banden en ik sloeg hem," zei Di Resta. "Ik wil niet Vettel's prestaties (dit jaar) te verminderen, maar hij won het kampioenschap omdat hij de beste auto. Hij deed zijn werk, maar een andere bestuurder in dezelfde auto zou waarschijnlijk hebben bereikt dezelfde resultaten. Ik hoop op een dag dezelfde kans hebben.
bron:http://www.jamesallenonf1.com

Mijn mening is dat Vettel niet de beste coureur is van dit veld, de factoren speelde RBR en Vettel zo goed in de kaart dat deze combinatie heeft kunnen maximaliseren, zou Alonso bijvoorbeeld op de stoel hebben gezeten van Webber dan had Vettel geen schijn van kans gehad.

Kootje

Dat klopt, maar het feit dat hij Webber wel volledig zoek reed zegt toch iets over z'n kwaliteiten.
Met andere woorden: Niet iedere coureur was WK geworden in die auto.

0634

Maar iedere topcoureur wel.

Bovendien heeft di Resta wel een punt natuurlijk. Hij heeft Vettel in dezelfde wagen al eens behoorlijk verslagen, ik zou niet weten waarom hij het niet nog een keer zou kunnen. Misschien niet hoor, misschien heeft Vettel een betere ontwikkeling doorgemaakt, maar dat weet niemand.

Kootje

Was ook geen reactie op DiResta's uitspraak, maar op Rafael's conclusie.
Of DiResta goed genoeg was geweest weet ik niet, dat zal de tijd ons leren, maar zijn uitspraak kan ik inkomen.

Enzo

Onmogelijk om te zeggen imo. Het enige wat we zeker weten is dat Vettel een beter seizoen heeft gereden dan Webber.
Dat Alonso Vettel in een gelijke auto in de pan hakt kan je niet zeggen, hoe meet je dit? Het is wel waarschijnlijk dat Alonso het beter zou doen dan Webber.

Wizard

Citaat van: rafael25 op 12 december 2011 - 16:42:05
Paul di Resta niet onder de indruk van Vettel

"We hadden dezelfde auto, dezelfde motor, dezelfde banden en ik sloeg hem," zei Di Resta. "Ik wil niet Vettel's prestaties (dit jaar) te verminderen, maar hij won het kampioenschap omdat hij de beste auto. Hij deed zijn werk, maar een andere bestuurder in dezelfde auto zou waarschijnlijk hebben bereikt dezelfde resultaten. Ik hoop op een dag dezelfde kans hebben.
bron:http://www.jamesallenonf1.com

Op mijn beurt ben ik niet zo onder de indruk van Di Resta. Hij kan Vettel wel hebben verslagen, Sutil kon hij niet de baas. Dus eerst voor eigen deur keren!

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 december 2011 - 18:16:25
Maar iedere topcoureur wel.

Bovendien heeft di Resta wel een punt natuurlijk. Hij heeft Vettel in dezelfde wagen al eens behoorlijk verslagen, ik zou niet weten waarom hij het niet nog een keer zou kunnen. Misschien niet hoor, misschien heeft Vettel een betere ontwikkeling doorgemaakt, maar dat weet niemand.
gedurende dat seizoen waren ze heel erg aan elkaar gewaagd. Op het einde van het seizoen werd Vettel testrijder bij BMW en heeft ie geen punt meer gehaald. Bovendien waren beiden nog tieners toen maar was Vettel 15 maanden jonger dan Di Resta, die dus in principe al een stuk verder in zn ontwikkeling had moeten of kunnen zijn. Mij zegt het verder niet zoveel, bovendien is de ene klasse ook de andere klasse niet. Laat Di Resta eerst maar eens zn teammaat kloppen in de F1. Di Resta mag er best trots op zijn dat ie Vettel toen heeft geklopt, maar dat kun je niet zo maar ff vertalen naar de F1 vijf jaar later. Maar goed, ik ben natuurlijk Vettel fan, dus helemaal objectief zal ik niet zijn. Ik vind het wel opmerkelijke uitspraken voor Di Resta die nooit iets spectaculairs roept.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 december 2011 - 18:16:25
Maar iedere topcoureur wel.

Bovendien heeft di Resta wel een punt natuurlijk. Hij heeft Vettel in dezelfde wagen al eens behoorlijk verslagen, ik zou niet weten waarom hij het niet nog een keer zou kunnen. Misschien niet hoor, misschien heeft Vettel een betere ontwikkeling doorgemaakt, maar dat weet niemand.

Ach kom op! Prestaties in andere raceklasses bieden geen garantie in de Formule 1. En als Di Resta écht een topper is, had hij rondjes rijden om coureurs als Sutil.

Wizard

Citaat van: rafael25 op 12 december 2011 - 16:44:42
Citaat van: rafael25 op 12 december 2011 - 16:42:05
Paul di Resta niet onder de indruk van Vettel

"We hadden dezelfde auto, dezelfde motor, dezelfde banden en ik sloeg hem," zei Di Resta. "Ik wil niet Vettel's prestaties (dit jaar) te verminderen, maar hij won het kampioenschap omdat hij de beste auto. Hij deed zijn werk, maar een andere bestuurder in dezelfde auto zou waarschijnlijk hebben bereikt dezelfde resultaten. Ik hoop op een dag dezelfde kans hebben.
bron:http://www.jamesallenonf1.com

Mijn mening is dat Vettel niet de beste coureur is van dit veld, de factoren speelde RBR en Vettel zo goed in de kaart dat deze combinatie heeft kunnen maximaliseren, zou Alonso bijvoorbeeld op de stoel hebben gezeten van Webber dan had Vettel geen schijn van kans gehad.

Erg kort door de bocht. Wie zegt dat Alonso met de Red Bull overweg zou kunnen en zoveel beter is?

0634

Citaat van: Wizard op 12 december 2011 - 19:52:01
Citaat van: Jeroen op 12 december 2011 - 18:16:25
Maar iedere topcoureur wel.

Bovendien heeft di Resta wel een punt natuurlijk. Hij heeft Vettel in dezelfde wagen al eens behoorlijk verslagen, ik zou niet weten waarom hij het niet nog een keer zou kunnen. Misschien niet hoor, misschien heeft Vettel een betere ontwikkeling doorgemaakt, maar dat weet niemand.

Ach kom op! Prestaties in andere raceklasses bieden geen garantie in de Formule 1. En als Di Resta écht een topper is, had hij rondjes rijden om coureurs als Sutil.
Lees jij niet? Ik zeg toch niet dat hij dat weer zou doen? Ik zeg alleen dat ik zijn gedachtegang niet gek vind. Het valt zeker niet uit te sluiten.

Schumiiii

Di Resta is precies al vergeten dat vettel zich ervoor wel met een mindere wagen zich enorm had bewezen, hetgeen ook de grootmeester had gedaan , hetgeen ook alonso heeft gedaan.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 december 2011 - 20:24:54
Citaat van: Wizard op 12 december 2011 - 19:52:01
Citaat van: Jeroen op 12 december 2011 - 18:16:25
Maar iedere topcoureur wel.

Bovendien heeft di Resta wel een punt natuurlijk. Hij heeft Vettel in dezelfde wagen al eens behoorlijk verslagen, ik zou niet weten waarom hij het niet nog een keer zou kunnen. Misschien niet hoor, misschien heeft Vettel een betere ontwikkeling doorgemaakt, maar dat weet niemand.

Ach kom op! Prestaties in andere raceklasses bieden geen garantie in de Formule 1. En als Di Resta écht een topper is, had hij rondjes rijden om coureurs als Sutil.
Lees jij niet? Ik zeg toch niet dat hij dat weer zou doen? Ik zeg alleen dat ik zijn gedachtegang niet gek vind. Het valt zeker niet uit te sluiten.

Ik lees wel. Want ik vind zijn gedachtengang juist wel gek. Dat probeer ik uit te leggen en spreek ik tegen. Lees jij niet?