Wat is Vettel toch een top coureur

Gestart door com, 29 mei 2011 - 16:24:30

« vorige - volgende »

Vettel word gewoon een nieuwe legende

ja
13 (44.8%)
nee
7 (24.1%)
ik zou het liefst zijn vingertje in z'n ..... steken
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 25

_Makke_

Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 16:32:37
http://www.gppits.net/nieuws/brawn_ware_talent_afhankelijk_van_auto/

Kan ik me helemaal in vinden. Vettel is goed, dat voor op gesteld natuurlijk en hij heeft verdiend de titel gewonnen en in 2010. Maar waar ik nog steeds beetje over twijfel iss:S hoe goed is Vettel werkelijk ten opzichte van Alonso en Hamilton en Button. Imo is de dominantie te wijten aan RBR icm Vettel, maar dan wel meer RBR dan Vettel. Want in mijn ogen is Vettel niet beter dan Alonso of Hamilton of Button. Dus volgend jaar (of welk jaar dan ook) zal blijken of Vettel ook om kan gaan met een mindere auto, zoals Fernando en Lewis dit jaar.

Natuurlijk speelde die dominantie in de hand van Vettel. Hij moest feitelijk nooit diep gaan en reed, uiteraard bij wijze van spreke, met de vingers in de neus én al fluitend naar de finish. Doch, die paar keer dat hij het verschil moest maken, deed ie het ook. De manier waarop hij Alonso passeerde in Monza was fabuleus, net als dat laatste rondje tijdens Q3 in Japan.

Kootje

Hij heeft natuurlijk ook in de Toro Rosso en BMW laten zien dat hij met 'n mindere auto competatief kan zijn.
Daarnaast heeft hij Webber dit jaar aardig afgetroefd, waarmee hij aantoont zeker op gelijke voet met Alonso en Hamilton te staan.
En wellicht moet ik Button daar ook zo langzamerhand bij gaan rekenen.

0634

Ja, maar ik snap wel wat Brawn bedoeld. Dat was natuurlijk toen hij net kwam kijken. Hij zegt natuurlijk ook niet dat Vettel dat niet kan, maar dat we zijn ware kwaliteiten pas kunnen zien over een langere periode, als er ook eens tegenslag komt. Je ziet het ook aan Hamilton toch ook niet lekker in zijn vel zit en onder druk staat. In iedere loopbaan heb je ups en downs en we weten hoe Alonso, Button en nu Lewis omgaan met een langere mindere periode, bij Vettel is dat nog wat meer een vraagteken. Waarmee natuurlijk niet gezegd wordt dat hij het niet kan, al wordt de foutmarge automatisch groter als je minder snel wordt.

Wizard

Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 16:32:37
http://www.gppits.net/nieuws/brawn_ware_talent_afhankelijk_van_auto/

Kan ik me helemaal in vinden. Vettel is goed, dat voor op gesteld natuurlijk en hij heeft verdiend de titel gewonnen en in 2010. Maar waar ik nog steeds beetje over twijfel iss:S hoe goed is Vettel werkelijk ten opzichte van Alonso en Hamilton en Button. Imo is de dominantie te wijten aan RBR icm Vettel, maar dan wel meer RBR dan Vettel. Want in mijn ogen is Vettel niet beter dan Alonso of Hamilton of Button. Dus volgend jaar (of welk jaar dan ook) zal blijken of Vettel ook om kan gaan met een mindere auto, zoals Fernando en Lewis dit jaar.

Zo goed gaat Lewis er niet mee om. Sterker nog, momenteel wordt hij licht ondergesneeuwd door de prestaties van Jenson Button. Hamilton was juist te geforceerd in een mindere auto en de dominantie van Red Bull frustreerde hem. In tegenstelling tot Button die nagenoeg foutloos reed en tot nu toe Hamilton de baas is. Wat dat aangaat vind ik Lewis een verkeerd voorbeeld. Als dadelijk de McLaren veruit de beste is, zie ik hem wel weer winnen. Hij is tenslotte sneller dan Button maar (nog) niet completer. Dus tsja, geef eens een definitie van goed? En dat goed materiaal niet alles zeggend is bewijst Webber. Heeft dezelfde Red Bull als Vettel onder zijn kont maar krijgt Button en Alonso niet kopje onder.

Ik geloof best dat de Red Bull de beste auto is, toch heeft Vettel het verschil gemaakt door alles uit de wagen te halen wat er in zit. En maximaliseren is van essentiëel belang. Doe je dit niet wordt je geen kampioen (zie Webber). Toegegeven, hoe makkelijk het je afgaat, des te kleiner is de kans dat je een misstap maakt. En Vettel zal heus nog wel eens een fout maken op het moment dat de Red Bull niet meer dominant is maar dat maakt hem nog niet slechter dan een Alonso, Button of Hamilton. Verder is het ook niet relevant. Vettel heeft het contract bij Red Bull afgedwongen door naar behoren te presteren en heeft deel uit gemaakt in het ontwikkelings proces.

Daarnaast weet hij, zoals eerder gezegd, de dominantie te vertalen naar prestatie. In mijn ogen is hij een waardig kampioen (zoals je zelf ook al beaamt) en kam hij prima meeklappen met de topmannen van het huidige F1-fan. En wie van hun een toefje beter is, soit. Iedere coureur heeft zijn sterke en minder sterke kanten, zo ook Vettel. Vooralsnog doet hij het fantastisch en is hij enorm sterk. En niet te vergeten, hij is rechtop blijven staan onder druk en heeft écht wel moeten racen met de hete adem van Hamilton, Button en Alonso in zijn nek.

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 18:34:41
Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 16:32:37
http://www.gppits.net/nieuws/brawn_ware_talent_afhankelijk_van_auto/

Kan ik me helemaal in vinden. Vettel is goed, dat voor op gesteld natuurlijk en hij heeft verdiend de titel gewonnen en in 2010. Maar waar ik nog steeds beetje over twijfel iss:S hoe goed is Vettel werkelijk ten opzichte van Alonso en Hamilton en Button. Imo is de dominantie te wijten aan RBR icm Vettel, maar dan wel meer RBR dan Vettel. Want in mijn ogen is Vettel niet beter dan Alonso of Hamilton of Button. Dus volgend jaar (of welk jaar dan ook) zal blijken of Vettel ook om kan gaan met een mindere auto, zoals Fernando en Lewis dit jaar.

Zo goed gaat Lewis er niet mee om. Sterker nog, momenteel wordt hij licht ondergesneeuwd door de prestaties van Jenson Button. Hamilton was juist te geforceerd in een mindere auto en de dominantie van Red Bull frustreerde hem. In tegenstelling tot Button die nagenoeg foutloos reed en tot nu toe Hamilton de baas is. Wat dat aangaat vind ik Lewis een verkeerd voorbeeld. Als dadelijk de McLaren veruit de beste is, zie ik hem wel weer winnen. Hij is tenslotte sneller dan Button maar (nog) niet completer. Dus tsja, geef eens een definitie van goed? En dat goed materiaal niet alles zeggend is bewijst Webber. Heeft dezelfde Red Bull als Vettel onder zijn kont maar krijgt Button en Alonso niet kopje onder.

Ik geloof best dat de Red Bull de beste auto is, toch heeft Vettel het verschil gemaakt door alles uit de wagen te halen wat er in zit. En maximaliseren is van essentiëel belang. Doe je dit niet wordt je geen kampioen (zie Webber). Toegegeven, hoe makkelijk het je afgaat, des te kleiner is de kans dat je een misstap maakt. En Vettel zal heus nog wel eens een fout maken op het moment dat de Red Bull niet meer dominant is maar dat maakt hem nog niet slechter dan een Alonso, Button of Hamilton. Verder is het ook niet relevant. Vettel heeft het contract bij Red Bull afgedwongen door naar behoren te presteren en heeft deel uit gemaakt in het ontwikkelings proces.

Daarnaast weet hij, zoals eerder gezegd, de dominantie te vertalen naar prestatie. In mijn ogen is hij een waardig kampioen (zoals je zelf ook al beaamt) en kam hij prima meeklappen met de topmannen van het huidige F1-fan. En wie van hun een toefje beter is, soit. Iedere coureur heeft zijn sterke en minder sterke kanten, zo ook Vettel. Vooralsnog doet hij het fantastisch en is hij enorm sterk. En niet te vergeten, hij is rechtop blijven staan onder druk en heeft écht wel moeten racen met de hete adem van Hamilton, Button en Alonso in zijn nek.
Nou ja, het is wel het 3de jaar na zijn titel dat hij een slechte auto heeft of een auto die net niet goed genoeg is. Laten we wel wezen, afgelopen 2 jaar was de RBR de auto, vooral dit jaar.

En hoezo is Lewis verkeerd voorbeeld? Dit jaar is ook mede dankzij FIA en media zo slecht gegaan. Hij heeft meer (onterechte) Straffen gekregen dan wie dan ook. Dat gaat ook meespelen, want tot aan Monaco lag hij zeker wel voor op Button, dus om nou te zeggen dat hij word ondergesneeuwd? Ja en nee.

Maar laten we niet vergeten dat Vettel niet altijd foutloos is, zeker niet als hij wat meer druk krijgt. Hongarije, Canada, Nurnburg China in bepaalt op zicht.
Begin van het jaar heeft Hamilton ook zeker gemaximaliseerd en heel goed gereden, dat is niet te ontkennen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Over het hele jaar genomen heeft Hamilton gewoon een slecht jaar tot dusverre. Punt. Hij zegt het zelf ook: 'Button presteert dit jaar gewoon beter dan ik.'

Vorig jaar vond ik hem wel goed rijden, de jaren ervoor wisselend. Hij is nog altijd niet de meest constante rijder, en daardoor laat hij ieder jaar weer een flink bak punten liggen. Zonde, want intrinsiek denk ik nog altijd dat hij het grootste natuurtalent van allemaal is. Maar hij is nog niet zover in zijn ontwikkeling als dat zijn staat van dienst doet vermoeden.

Maar ik hou hoop, want ik blijf hem de leukste rijder vinden om te zien. Mansell was ook nooit onbesproken, maar tenminste nooit saai.

Wizard

Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 18:42:12
En hoezo is Lewis verkeerd voorbeeld? Dit jaar is ook mede dankzij FIA en media zo slecht gegaan. Hij heeft meer (onterechte) Straffen gekregen dan wie dan ook. Dat gaat ook meespelen, want tot aan Monaco lag hij zeker wel voor op Button, dus om nou te zeggen dat hij word ondergesneeuwd? Ja en nee.

Vind ik wel. Want van Hamilton verwacht ik dat hij Button de baas is. Daarentegen rijdt hij een matig seizoen. Button kent een super seizoen, en presteert boven ieders verwachting. Zit lekker in zijn vel en dat straalt hij uit. Wat betreft de straffen, je kunt nog 100 keer roepen dat ze onterecht zijn, dat maakt het nog geen feit. Sterker nog, volgens de letters van de wet zijn de straffen niet onterecht. Of ze persé gegeven hadden moeten worden is discutabel. Maar er zijn geen ongefundeerde straffen uitgedeeld. Wat betreft zijn prestaties, daar ga je toch niet de media de schuld van geven? Kom op zeg! Juist zijn ondermaats presteren heeft ruimte geboden voor kritiek. Nu doe je alsof de kritiek de oorzaak is... Dat is de omgedraaide wereld. Los van het feit dat je als coureur een olifantenhuid moet hebben. Dat weet je en mag nooit een excuus zijn!

CitaatMaar laten we niet vergeten dat Vettel niet altijd foutloos is, zeker niet als hij wat meer druk krijgt. Hongarije, Canada, Nurnburg China in bepaalt op zicht.
Begin van het jaar heeft Hamilton ook zeker gemaximaliseerd en heel goed gereden, dat is niet te ontkennen.

Niemand is foutloos en zal op den duur eens een misstap maken. Maar goed, dat is niet aan de orde. Als fan mag je best kritisch zijn en ik blijf erbij en misschien is het wel heel erg kort door de bocht, maar de échte Hamilton-fan mag gewoon niet tevreden zijn prestaties. En als je dat wel bent, onderschat je Hamilton, in mijn optiek, enorm. Want hij kan véél en véél beter dan wat hij dit seizoen heeft laten zien. Dat het maar snel voorbij is zodat hij met een schone lei het nieuwe seizoen kan starten.

0634

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 18:55:17

Vind ik wel. Want van Hamilton verwacht ik dat hij Button de baas is. Daarentegen rijdt hij een matig seizoen. Button kent een super seizoen, en presteert boven ieders verwachting. Zit lekker in zijn vel en dat straalt hij uit.
Nou, niet boven mijn verwachting eigenlijk. Al vond ik hem de eerste paar races helemaal niet zo geweldig.

Hamilton presteert wel onder mijn verwachting, dat zeker.

Wizard

Nou ja, ik had Button nooit zo dicht bij Hamilton voorspeld en zeker niet er voor.

Franky R.

Ik vind het overdreven om te zeggen dat Hamilton is ondersneeuwt.


Lewis kan niet meer zijn eigen ding doen, vanwege de 'geprogrammeerde slijtage' van de Pirelli's. Dan krijg je races zoals Monza of Suzuka!


En geldt dat alleen voor Lewis Hamilton? Nee! Ook Kobayashi kan zijn ding niet meer doen. Terwijl de huidge situatie Button op het lijf is geschreven. Zowel qua rijstijl als instelling...Dat vergeet men nog al makkelijk in hun kritiek op Hamilton (of Kobayashi)!



Franky R.

CitaatLos van het feit dat je als coureur een olifantenhuid moet hebben. Dat weet je en mag nooit een excuus zijn!


Mocht je Massa eens tegenkomen, zeg het bovenstaande dan even tegen hem... ;)

Wizard

Mocht ik Massa tegenkomen vraag ik liever zijn handtekening. :)

Franky R.


Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 oktober 2011 - 19:01:25
Ik vind het overdreven om te zeggen dat Hamilton is ondersneeuwt.


Lewis kan niet meer zijn eigen ding doen, vanwege de 'geprogrammeerde slijtage' van de Pirelli's. Dan krijg je races zoals Monza of Suzuka!


En geldt dat alleen voor Lewis Hamilton? Nee! Ook Kobayashi kan zijn ding niet meer doen. Terwijl de huidge situatie Button op het lijf is geschreven. Zowel qua rijstijl als instelling...Dat vergeet men nog al makkelijk in hun kritiek op Hamilton (of Kobayashi)!

Ik zeg ook niet dat het alleen aan Hamilton ligt? En dat de situatie waarin hij verkeert, geen enkele invloed heeft op Hamilton's prestatie? Maar toch, omgaan met de actualiteit hoort bij een goede coureur zijn. Wat nu als de situatie de komende 20 jaar zo blijft?

0634

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2011 - 19:00:39
Nou ja, ik had Button nooit zo dicht bij Hamilton voorspeld en zeker niet er voor.
dichtbij wel, deed hij vorig jaar ook al. Maar het gaatje tov Hamilton komt niet omdat Button boven verwachting maar Hamilton onder verwachting presteert. Althans, mijn verwachtingen dan. ;)