Wat is Vettel toch een top coureur

Gestart door com, 29 mei 2011 - 16:24:30

« vorige - volgende »

Vettel word gewoon een nieuwe legende

ja
13 (44.8%)
nee
7 (24.1%)
ik zou het liefst zijn vingertje in z'n ..... steken
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 25

T.Nuvolari

#60
Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 20:34:18
Ja, in zijn torro rosso tijd reed hij vaak ook sterk naar voren. Daar had hij ook weinig te verliezen. Wil ook niet beweren dat hij slecht reed, want RBR heeft hem terecht aangenomen. Maar Met Torro Rosso naar het Middenveld rijden is wat anders dan van midden veld naar de top. Midden veld is vaak meest te winnen door dat vaak daar de meeste coureurs wat minder goed zijn of langzamere auto hebben.
En ja, in 2009 bewees hij snel te zijn. Maar ook Hamilton kon in 2009 de Brawns verslaan. Of Mclaren toen dubbele diffuser had of niet, weet ik niet. Maar hij was verdomde snel. En ook Kimi kon het.

De Torro Rosso was in 2008 na enkele races gewoon de betere wagen t.o.v. de Red Bull. Vooral te weiten aan het feit dat ze pas vanaf Monaco met STR3 zijn beginnen rijden. Betere motor en een vrijwel identiek aerodynamisch pakket, plaats daarin een coureur als Vettel en het is geen groot wonder dat ze toen op een gegeven moment de middelmaat onstegen. Nu ja, Bourdais was dan weer geweldig ondermaats.
Je vergeet de Force India's die in 2009 tijdens 2 GP's de snelste van het veld waren.


Folkert

Citaat van: M@rc op 06 juni 2011 - 14:01:25
Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 20:34:18
Ja, in zijn torro rosso tijd reed hij vaak ook sterk naar voren. Daar had hij ook weinig te verliezen. Wil ook niet beweren dat hij slecht reed, want RBR heeft hem terecht aangenomen. Maar Met Torro Rosso naar het Middenveld rijden is wat anders dan van midden veld naar de top. Midden veld is vaak meest te winnen door dat vaak daar de meeste coureurs wat minder goed zijn of langzamere auto hebben.
En ja, in 2009 bewees hij snel te zijn. Maar ook Hamilton kon in 2009 de Brawns verslaan. Of Mclaren toen dubbele diffuser had of niet, weet ik niet. Maar hij was verdomde snel. En ook Kimi kon het.

De Torro Rosso was in 2008 na enkele races gewoon de betere wagen t.o.v. de Red Bull. Vooral te weiten aan het feit dat ze pas vanaf Monaco met STR3 zijn beginnen rijden. Betere motor en een vrijwel identiek aerodynamisch pakket, plaats daarin een coureur als Vettel en het is geen groot wonder dat ze toen op een gegeven moment de middelmaat onstegen. Nu ja, Bourdais was dan weer geweldig ondermaats.
Je vergeet de Force India's die in 2009 tijdens 2 GP's de snelste van het veld waren.


Ik kan me Spa herinneren, maar welke was de andere GP? En ja met een coureur als Vettel maak je heel snel het verschil. Hij heeft ook zeker Torro Rosso naar hoger niveau getilt met zijn rijden. Bourdais viel mij enorm tegen. Had meer verwacht. Maar ja, Vettel was gewoon super talent en had Bourdais hoe dan ook verslagen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

#62
Citaat van: Burorri op 06 juni 2011 - 15:44:07
Citaat van: M@rc op 06 juni 2011 - 14:01:25
Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 20:34:18
Ja, in zijn torro rosso tijd reed hij vaak ook sterk naar voren. Daar had hij ook weinig te verliezen. Wil ook niet beweren dat hij slecht reed, want RBR heeft hem terecht aangenomen. Maar Met Torro Rosso naar het Middenveld rijden is wat anders dan van midden veld naar de top. Midden veld is vaak meest te winnen door dat vaak daar de meeste coureurs wat minder goed zijn of langzamere auto hebben.
En ja, in 2009 bewees hij snel te zijn. Maar ook Hamilton kon in 2009 de Brawns verslaan. Of Mclaren toen dubbele diffuser had of niet, weet ik niet. Maar hij was verdomde snel. En ook Kimi kon het.

De Torro Rosso was in 2008 na enkele races gewoon de betere wagen t.o.v. de Red Bull. Vooral te weiten aan het feit dat ze pas vanaf Monaco met STR3 zijn beginnen rijden. Betere motor en een vrijwel identiek aerodynamisch pakket, plaats daarin een coureur als Vettel en het is geen groot wonder dat ze toen op een gegeven moment de middelmaat onstegen. Nu ja, Bourdais was dan weer geweldig ondermaats.
Je vergeet de Force India's die in 2009 tijdens 2 GP's de snelste van het veld waren.


Ik kan me Spa herinneren, maar welke was de andere GP? En ja met een coureur als Vettel maak je heel snel het verschil. Hij heeft ook zeker Torro Rosso naar hoger niveau getilt met zijn rijden. Bourdais viel mij enorm tegen. Had meer verwacht. Maar ja, Vettel was gewoon super talent en had Bourdais hoe dan ook verslagen.
In Monza had Force India ook duidelijk snelheid toen. Denk dat Sutil en Liuzzi zich toen als 4e en 6e kwalificeerden, echter viel Liuzzi uit en van Sutil weet ik het niet zo goed meer, zal ik zo even opzoeken.

Edit: het was dus nog beter:


Folkert

Gek, ik kan me die race niet zo goed herinneren. Enige wat ik nog weet is dat Hamilton te veel wilde en toen in de muur hing. Wat een banaan. Maar goed, hij had in het wk toch niets meer te winnen of verliezen.
FI ging inderdaad goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

Ecclestone: Vettel het succes van "meer opvallende" dan Schumacher

Ecclestone ziet dan ook geen enkele reden waarom er geen Red Bull-tijdperk zou komen, vergelijkbaar met de Ferrari-jaren aan het begin van deze eeuw met Michael Schumacher. Volgens Ecclestone zijn de prestaties van Vettel zelfs nog indrukwekkender dan die van Schumacher.

"De tegenstand die Vettel krijgt, is veel sterker dan in de tijd dat Schumacher domineerde", stelt hij. "Dat maakt zijn zeges nog noemenswaardiger."

rafael25

Citaat van: rafael25 op 30 juni 2011 - 12:15:15
Ecclestone: Vettel het succes van "meer opvallende" dan Schumacher

Ecclestone ziet dan ook geen enkele reden waarom er geen Red Bull-tijdperk zou komen, vergelijkbaar met de Ferrari-jaren aan het begin van deze eeuw met Michael Schumacher. Volgens Ecclestone zijn de prestaties van Vettel zelfs nog indrukwekkender dan die van Schumacher.

"De tegenstand die Vettel krijgt, is veel sterker dan in de tijd dat Schumacher domineerde", stelt hij. "Dat maakt zijn zeges nog noemenswaardiger."

'Wat Vettel doet, kunnen anderen ook'
"Als McLaren en Ferrari er in slagen hun bolides net zo goed te maken als de Red Bull, dan zal de zegereeks van Vettel dan ook ten einde zijn", denkt hij.

Kootje

Citaat van: rafael25 op 30 juni 2011 - 12:23:57
'Wat Vettel doet, kunnen anderen ook'
"Als McLaren en Ferrari er in slagen hun bolides net zo goed te maken als de Red Bull, dan zal de zegereeks van Vettel dan ook ten einde zijn", denkt hij.

Duh !!!

Ik lees net dat Lauda 3 races geen interviews mag geven.
Maar met dat soort uitspraken kunnen ze Bernie ook wel zo'n verbod opleggen.

com

Moest wel lachen toen ik dat stukje van Bernie las. Vettel is goed maar om nu te zeggen dat hij al beter is dan Schumacher in zijn goede tijd gaat me iets te ver. Ik denk wel dat hij net zo goed kan worden, maar laat hem eerst dan maar eens 7 titels halen.

Kootje

Inderdaad ja.

Ik ben het eens met de uitspraak dat er nu meer concurentie is.
Dat wil zeggen: Er rijden nu meer coureurs van de buitencategorie rond dan in Schumachers succestijd.

Daarentegen heeft Schumacher maar 2 van z'n 7 titels gewonnen in 'n dominante auto.
Vettel daarentegen had bij z'n titel(s) de beschikking over 'n dominante wagen.
Laat hem 't ook maar eens 'n paar keer doen in 'n mindere auto ,en dan kun je hem boven Schumi gaan plaatsen.

Niets ten nadele van Vettel hoor ,maar Schumacher heeft toch echt wel meer gepresteerd.

Enzo

Vergelijken is dan ook nagenoeg onmogelijk, er zijn teveel factoren.

0634

Citaat van: Kootje op 30 juni 2011 - 18:14:17
Inderdaad ja.

Ik ben het eens met de uitspraak dat er nu meer concurentie is.
Dat wil zeggen: Er rijden nu meer coureurs van de buitencategorie rond dan in Schumachers succestijd.

Daarentegen heeft Schumacher maar 2 van z'n 7 titels gewonnen in 'n dominante auto.
Vettel daarentegen had bij z'n titel(s) de beschikking over 'n dominante wagen.
Laat hem 't ook maar eens 'n paar keer doen in 'n mindere auto ,en dan kun je hem boven Schumi gaan plaatsen.

Niets ten nadele van Vettel hoor ,maar Schumacher heeft toch echt wel meer gepresteerd.
Vind het ook een wat overdreven vergelijking. Een jongen als Vettel is nog helemaal niet op dat punt in zijn loopbaan dat je hem kan vergelijken met Schumacher.

Vieze baas

Ik vind Vettel echt een goede rijder.

Debuutrace meteen een punt

Wat hij in die Toro Rosso liet zien was al heel sterk. Paar keer in de regen heel goed maar viel toen ongelukkig uit volgens mij. In Italie had ie pole en won ie toen met toch een matige auto.
Eerste seizoen bij Red Bull 2e in stand, vorig seizoen kampioen.

Maar wat hij dit seizoen laat zien vind ik echt knap. Zes keer eerste en twee keer tweede en een massieve voorsprong al op de rest. Hij laat echt niks liggen dit jaar (op foutje Canada na). Hij rijdt Webber ook gewoon weg en zijn concurrenten falen. Ik zie ook een vergelijking met toen Schumacher zo goed was, die scoorde ook alleen maar podia op rij.

0634

Of Alonso die in 2005 15 podia uit 18 starts maakte. Ik bedoel maar. Vettel is een topcoureur, en die doen dat als ze ook een topwagen hebben.

Of Vettel een van de grootste ooit wordt moeten we nog afwachten. Dan moeten we meer van hem zien. Bijvoorbeeld als hij niet in de snelste wagen rijdt.

Begrijp me goed, niet om kwaad te spreken over hem, maar het is veel te vroeg om enige vergelijking met Schumacher te maken.

rafael25



Ik dacht dat vettel de enige was..................
Het is zijn manier van vieren dat hij gewonnen heeft, zo heeft iedereen zijn eigen manier.

T.Nuvolari

Mijn dochter gebruikt tegenwoordig ook regelmatig haar vingertje, ook een toekomstig winnaar dus. :p