Wat is Vettel toch een top coureur

Gestart door com, 29 mei 2011 - 16:24:30

« vorige - volgende »

Vettel word gewoon een nieuwe legende

ja
13 (44.8%)
nee
7 (24.1%)
ik zou het liefst zijn vingertje in z'n ..... steken
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 25

Folkert

Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 10:39:17
Oke..... ,hij is inderdaad 'n topper.  :(
En ja..... ,knap dat hij 't met 1 stop afgedaan heeft.  :o
Maar je kunt toch in alle eerlijkheid niet beweren dat hij het dit weekend zo fantastisch gedaan heeft.  :-[

Z'n pole had hij in zekere zin te danken aan Pérez z'n ongeval.
Hamilton was tot aan dat moment bezig met 'n absurd snelle ronde ,waar Vettel imo nooit aan kon komen.
Z'n overwinning dankt hij aan de baan zelf.
Alonso en Button waren alletwee 'n pak sneller dan hij was ,maar waar moet je het proberen.
Zeker als je ook nog eens bestraft wordt als je het probeert.

Nee..... ,ik ben het ermee eens dat Vettel 'n topper is ,maar zo goed was hij in Monaco nu ook weer niet.  >:(
Eens, maar hoe snel was zijn ronde dan? Voor hij afgebroken werd?
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Weet ik niet precies meer.
Maar hij zat in sector 1 al flink in 't groen ,en ook deel 1 van sector 2 zag er zeer goed uit.

0634

#17
Citaat van: M@rc op 30 mei 2011 - 08:57:46

Ik snap de zin van dei opmerkingen niet, met evenveel respect. Wat voor éne een interessant topic is is dat voor een ander niet, maar moet je dat ook altijd letterlijk verkondigen?
Leven en laten leven.

Het gaat me niet om interessant of niet. Ik snap de zin van het topic niet omdat er al een Vettel vs Hamilton topic is. Daarin wordt alles over de vermeende grootheid van Vettel al besproken. Nu gaan we dus in een tweede topic hetzelfde bespreken. Daarvan ontgaat mij volledig het nut.

T.Nuvolari

Das inderdaad iets anders, maar dan moet je dat als moderator duidelijk stellen en er iets aan doen. 
Use the force young Skywalker. ;)

com

Ik dacht alleen maar laat ik ook eens een topic maken.Mag zeker geen fan van Vettel zijn.
Maar als jullie er zo op tegen zijn mag je best deze topic verwijderen ;D

0634

Citaat van: com op 30 mei 2011 - 16:12:04
Ik dacht alleen maar laat ik ook eens een topic maken.Mag zeker geen fan van Vettel zijn.
Maar als jullie er zo op tegen zijn mag je best deze topic verwijderen ;D
Welnee, wij gooien niet zo snel wat dicht. Ik had hem willen samenvoegen met het Hamilton vs Vettel topic. Nu krijg je twee dezelfde discussies. Maar omdat er een poll aanhangt kan hij niet samengevoegd worden. Maar goed, laten we er over ophouden en ontopic verder gaan. :)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 11:05:05
Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 10:39:17
Oke..... ,hij is inderdaad 'n topper.  :(
En ja..... ,knap dat hij 't met 1 stop afgedaan heeft.  :o
Maar je kunt toch in alle eerlijkheid niet beweren dat hij het dit weekend zo fantastisch gedaan heeft.  :-[

Z'n pole had hij in zekere zin te danken aan Pérez z'n ongeval.
Hamilton was tot aan dat moment bezig met 'n absurd snelle ronde ,waar Vettel imo nooit aan kon komen.
Z'n overwinning dankt hij aan de baan zelf.
Alonso en Button waren alletwee 'n pak sneller dan hij was ,maar waar moet je het proberen.
Zeker als je ook nog eens bestraft wordt als je het probeert.

Nee..... ,ik ben het ermee eens dat Vettel 'n topper is ,maar zo goed was hij in Monaco nu ook weer niet.  >:(
Eens, maar hoe snel was zijn ronde dan? Voor hij afgebroken werd?
in het afgebroken rondje voor de crash van Perez was Hamilton maar liefst 7 tiende LANGZAMER in de 1e sector. Wat Kootje zegt klopt dus niet. In Q2 zat Vettel op 2 duizendste van Hamilton en Button binnen 3 tiende, in Q3 zat Button op bijna 5 tiende, dus om zo maar te zeggen dat Hamilton anders die pole had gaat wel erg ver. Het zou kunnen, maar Q3 is toch wel waar Vettel en Red Bull pas echt het achterste van hun tong laten zien, Vettel was  daar 7 tiende sneller dan in Q2!!!
Wat betreft de race, Vettel reed in de eerste stint toch 4 seconden bij Button weg, niet heel veel, maar hij was toch wel de snellere van de 2! Als Vettel in zn strategie rekening houdt met de baan, dan kun je toch ook gewoon zeggen dat iet het aan zichzelf te danken heeft?? Bovendien was hij op banden die 30 ronden oud waren nog geen seconde trager dan Webber op nieuwe banden met vrij baan, soms zelfs maar een paar tienden (k heb net de live timing even bekeken van zowel race als kwalificatie). Vettel heeft gisteren gewoon een superrace gereden, zowel op de baan als tactisch.
En terecht dat je bestraft wordt als je het probeert, maar iemand daarmee uit de race rijdt. We hebben genoeg voorbeelden gezien dit jaar en ook op Monaco dat je wel kunt inhalen zonder je voorganger te raken.

Kootje

#22
Citaatin het afgebroken rondje voor de crash van Perez was Hamilton maar liefst 7 tiende LANGZAMER in de 1e sector

Dacht echt dat hij sneller was :-\ ,maar ik geloof je op je woord. ;)

CitaatWat betreft de race, Vettel reed in de eerste stint toch 4 seconden bij Button weg, niet heel veel, maar hij was toch wel de snellere van de 2! Als Vettel in zn strategie rekening houdt met de baan, dan kun je toch ook gewoon zeggen dat iet het aan zichzelf te danken heeft??

Daarmee bedoelde ik voornamelijk het laatste deel van de race ,waarin hij op zéér oude en Button op verse primes reed.
Toen waren Button en Alonso sneller als hij ,maar konden er door de karakteristieken van de baan niet voorbijkomen.
Overigens geloof ik ook niet dat hij er in zijn strategie bewust voor koos ,maar eerder dat hij door de agressieve strategie van Button geen andere keus meer had.

CitaatBovendien was hij op banden die 30 ronden oud waren nog geen seconde trager dan Webber op nieuwe banden met vrij baan, soms zelfs maar een paar tienden

Zéér knap ,maar wat heeft dit met zijn gevecht met Button en Alonso te maken ??

CitaatEn terecht dat je bestraft wordt als je het probeert, maar iemand daarmee uit de race rijdt

Uiteraard terecht als je er iemand bewust vanaf kegelt.
In de gevallen DiResta vs Alguersuari en Hamilton vs Massa was dit echter niet het geval.
Alguersuari elimineerde zichzelf door véél later bij Hamilton achterop te rijden ,waarmee hij Hamilton bijna uit de race reed. ( niet bestraft btw )
Massa elimineerde zichzelf in de tunnel ,maar dit had niets met de touche met Hamilton te maken.
Als dit al kwam door 'n touche ,dan was het de touche met Webber waar ook geen straf voor uit werd gedeelt.
Dan blijft alleen Hamilton vs Maldonado over ,en ook dat was imo niet meer dan 'n raceincident.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 30 mei 2011 - 17:11:41
Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 11:05:05
Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 10:39:17
Oke..... ,hij is inderdaad 'n topper.  :(
En ja..... ,knap dat hij 't met 1 stop afgedaan heeft.  :o
Maar je kunt toch in alle eerlijkheid niet beweren dat hij het dit weekend zo fantastisch gedaan heeft.  :-[

Z'n pole had hij in zekere zin te danken aan Pérez z'n ongeval.
Hamilton was tot aan dat moment bezig met 'n absurd snelle ronde ,waar Vettel imo nooit aan kon komen.
Z'n overwinning dankt hij aan de baan zelf.
Alonso en Button waren alletwee 'n pak sneller dan hij was ,maar waar moet je het proberen.
Zeker als je ook nog eens bestraft wordt als je het probeert.

Nee..... ,ik ben het ermee eens dat Vettel 'n topper is ,maar zo goed was hij in Monaco nu ook weer niet.  >:(
Eens, maar hoe snel was zijn ronde dan? Voor hij afgebroken werd?
in het afgebroken rondje voor de crash van Perez was Hamilton maar liefst 7 tiende LANGZAMER in de 1e sector. Wat Kootje zegt klopt dus niet. In Q2 zat Vettel op 2 duizendste van Hamilton en Button binnen 3 tiende, in Q3 zat Button op bijna 5 tiende, dus om zo maar te zeggen dat Hamilton anders die pole had gaat wel erg ver. Het zou kunnen, maar Q3 is toch wel waar Vettel en Red Bull pas echt het achterste van hun tong laten zien, Vettel was  daar 7 tiende sneller dan in Q2!!!
Wat betreft de race, Vettel reed in de eerste stint toch 4 seconden bij Button weg, niet heel veel, maar hij was toch wel de snellere van de 2! Als Vettel in zn strategie rekening houdt met de baan, dan kun je toch ook gewoon zeggen dat iet het aan zichzelf te danken heeft?? Bovendien was hij op banden die 30 ronden oud waren nog geen seconde trager dan Webber op nieuwe banden met vrij baan, soms zelfs maar een paar tienden (k heb net de live timing even bekeken van zowel race als kwalificatie). Vettel heeft gisteren gewoon een superrace gereden, zowel op de baan als tactisch.
En terecht dat je bestraft wordt als je het probeert, maar iemand daarmee uit de race rijdt. We hebben genoeg voorbeelden gezien dit jaar en ook op Monaco dat je wel kunt inhalen zonder je voorganger te raken.
Heb het dit weekend niet zo strak gevolgd als normaal, maar wie zegt dat Hamilton het achterste van zijn tong liet zien? Maar die 7tiende kwam ook omdat Massa er nog reed en Hamilton tijd koste. Of hij Pole had getraind? ik weet het niet zeker, maar de kans was er weldegelijk. Hamilton is hele weekend snel geweest. Hele kwalificatie ook trouwens.

Trouwens(weet niet wie het zei) Maar Vettel verliest geen 10 seconde, maar 3 seconde. Daarmee had hij de leiding ook verloren aan button. Net aan, dat wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Michael schumacher

Als er tot op de dag van vandaag 1 rijder is die in staat is om schumacher z'n records en noem maar op aan te vallen dan is het vettel wel vind ik; zeer jong nog en waarschijnlijk nu al 2 titels op z'n naam, zit bij een goed team en zal nadien ook bij een goed team terecht komen, vettel zal in mijn ogen zonder probleem 3titels en zelfs meer behalen.

Vettel is zonder twijfel de nieuwe schumacher, jaja vettel is vettel maar voor mij is deze de nieuwe schumi.

Vettek kan idd de nieuwe legende worden maar daarvoor gaan we nog een denk ik dikke 4-5tal jaar moeten mee wachten.

Enzo

Er is maar één Schumacher, al dat geblaat over de nieuwe Schumacher is maar nonsens in mijn ogen.
Vettel is goed dat zeker, maar in potentie zijn Hamilton en Alonso gelijkwaardig imo.
Het is maar net wie de beste auto en team achter zich heeft staan.

Als je dan toch wil vergelijken, denk ik dat het zeer onwaarschijnlijk is dat één van deze heren een gelijkwaardige carriere als Schumacher gaan hebben, zeker gezien het huidige klimaat in de F1.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 17:34:23
Citaatin het afgebroken rondje voor de crash van Perez was Hamilton maar liefst 7 tiende LANGZAMER in de 1e sector

Dacht echt dat hij sneller was :-\ ,maar ik geloof je op je woord. ;)

CitaatWat betreft de race, Vettel reed in de eerste stint toch 4 seconden bij Button weg, niet heel veel, maar hij was toch wel de snellere van de 2! Als Vettel in zn strategie rekening houdt met de baan, dan kun je toch ook gewoon zeggen dat iet het aan zichzelf te danken heeft??

Daarmee bedoelde ik voornamelijk het laatste deel van de race ,waarin hij op zéér oude en Button op verse primes reed.
Toen waren Button en Alonso sneller als hij ,maar konden er door de karakteristieken van de baan niet voorbijkomen.
Overigens geloof ik ook niet dat hij er in zijn strategie bewust voor koos ,maar eerder dat hij door de agressieve strategie van Button geen andere keus meer had.

CitaatBovendien was hij op banden die 30 ronden oud waren nog geen seconde trager dan Webber op nieuwe banden met vrij baan, soms zelfs maar een paar tienden

Zéér knap ,maar wat heeft dit met zijn gevecht met Button en Alonso te maken ??

CitaatEn terecht dat je bestraft wordt als je het probeert, maar iemand daarmee uit de race rijdt

Uiteraard terecht als je er iemand bewust vanaf kegelt.
In de gevallen DiResta vs Alguersuari en Hamilton vs Massa was dit echter niet het geval.
Alguersuari elimineerde zichzelf door véél later bij Hamilton achterop te rijden ,waarmee hij Hamilton bijna uit de race reed. ( niet bestraft btw )
Massa elimineerde zichzelf in de tunnel ,maar dit had niets met de touche met Hamilton te maken.
Als dit al kwam door 'n touche ,dan was het de touche met Webber waar ook geen straf voor uit werd gedeelt.
Dan blijft alleen Hamilton vs Maldonado over ,en ook dat was imo niet meer dan 'n raceincident.

nee, dit was ook niet vantevoren bedacht, maar door die 1e safetycar kwam hij wel in een soort van spagaat terecht. Alonso ging naar binnen, normaal zou vettel meegaan, maar doordat het nog vrij vroeg was en Button dan vrij baan zou hebben bleef hij buiten. Daardoor kon Alonso wel een stop maken zonder daar echt tijdverlies door te lijden. Vettel wist dat Button sowieso nog naar binnen moest om aan het bandenregelement te voldoen, maar doordat Alonso nu zo dichtbij zat ipv op 25 seconden (verschil voor de pitstop + pitstop zelf) besloot hij om niet met Button mee de pits in te gaan, maar door te rijden op zn oude banden. Door het tempo ondanks de banden toch erg hoog te houden was het gat met nr 4 zo groot dat hij wel een risicootje kon nemen, hij zou toch minimaal nog 3e worden

Waarom de vergelijking met Webber? omdat je daaraan ziet dat Vettel helemaal niet traag rondreed en ook al waren Button en Alonso sneller (op nieuwere banden), het ging zeker in t geval van Alonso niet om hele grote verschillen.

Wat betreft straffen, tja, zo kun je alles wel bagataliseren. Ik kan er iig nooit zo goed tegen als iemand op zn achterwielen of sidepod wordt aangetikt. Je moet er toch ook rekening mee houden dat iemand gewoon instuurt, zeker in t geval van Massa prikt ie wel heel laat zn neus ertussen. Dat Alquesuari op Hamilton knalt, dat kun je hem nog Hamilton moeilijk verwijten, misschien Sutil wel. een straf is toch ook vooral bedoeld om te voorkomen dat het in de toekomst weer gebeurd, Hamilton lijkt zich er echter weinig van aan te trekken.

monaco2011

Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 17:51:03
Citaat van: monaco2011 op 30 mei 2011 - 17:11:41
Citaat van: Burorri op 30 mei 2011 - 11:05:05
Citaat van: Kootje op 30 mei 2011 - 10:39:17
Oke..... ,hij is inderdaad 'n topper.  :(
En ja..... ,knap dat hij 't met 1 stop afgedaan heeft.  :o
Maar je kunt toch in alle eerlijkheid niet beweren dat hij het dit weekend zo fantastisch gedaan heeft.  :-[

Z'n pole had hij in zekere zin te danken aan Pérez z'n ongeval.
Hamilton was tot aan dat moment bezig met 'n absurd snelle ronde ,waar Vettel imo nooit aan kon komen.
Z'n overwinning dankt hij aan de baan zelf.
Alonso en Button waren alletwee 'n pak sneller dan hij was ,maar waar moet je het proberen.
Zeker als je ook nog eens bestraft wordt als je het probeert.

Nee..... ,ik ben het ermee eens dat Vettel 'n topper is ,maar zo goed was hij in Monaco nu ook weer niet.  >:(
Eens, maar hoe snel was zijn ronde dan? Voor hij afgebroken werd?
in het afgebroken rondje voor de crash van Perez was Hamilton maar liefst 7 tiende LANGZAMER in de 1e sector. Wat Kootje zegt klopt dus niet. In Q2 zat Vettel op 2 duizendste van Hamilton en Button binnen 3 tiende, in Q3 zat Button op bijna 5 tiende, dus om zo maar te zeggen dat Hamilton anders die pole had gaat wel erg ver. Het zou kunnen, maar Q3 is toch wel waar Vettel en Red Bull pas echt het achterste van hun tong laten zien, Vettel was  daar 7 tiende sneller dan in Q2!!!
Wat betreft de race, Vettel reed in de eerste stint toch 4 seconden bij Button weg, niet heel veel, maar hij was toch wel de snellere van de 2! Als Vettel in zn strategie rekening houdt met de baan, dan kun je toch ook gewoon zeggen dat iet het aan zichzelf te danken heeft?? Bovendien was hij op banden die 30 ronden oud waren nog geen seconde trager dan Webber op nieuwe banden met vrij baan, soms zelfs maar een paar tienden (k heb net de live timing even bekeken van zowel race als kwalificatie). Vettel heeft gisteren gewoon een superrace gereden, zowel op de baan als tactisch.
En terecht dat je bestraft wordt als je het probeert, maar iemand daarmee uit de race rijdt. We hebben genoeg voorbeelden gezien dit jaar en ook op Monaco dat je wel kunt inhalen zonder je voorganger te raken.
Heb het dit weekend niet zo strak gevolgd als normaal, maar wie zegt dat Hamilton het achterste van zijn tong liet zien? Maar die 7tiende kwam ook omdat Massa er nog reed en Hamilton tijd koste. Of hij Pole had getraind? ik weet het niet zeker, maar de kans was er weldegelijk. Hamilton is hele weekend snel geweest. Hele kwalificatie ook trouwens.

Trouwens(weet niet wie het zei) Maar Vettel verliest geen 10 seconde, maar 3 seconde. Daarmee had hij de leiding ook verloren aan button. Net aan, dat wel.
tuurlijk, Vettel verliest in één rondje 4 seconden op Button. Met een normale pitstop had Vettel echt wel voor Button gebleven.
Wat betreft Hamilton; Massa zat idd voor hem, maar echt hinderen doet ie m zeker niet. Maar t zal ongetwijfeld wat tijd hebben gekost anders zit je niet op 7/10e, maar Massa zit er vrij ruim voor en laat m er ook netjes langs.  Ik had de kwalificatie ook nog niet gezien, maar nadat ik net wat beelden heb gezien + live timing lijkt het mij toch erg onwaarschijnlijk dat Hamilton pole had gepakt. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Hamilton was t hele weekend redelijk snel, steeds zo'n 2/10e sneller dan Button, dat hadden er in Q3 dan 5/10e moeten zijn, tenzij Button een fout heeft gemaakt lijkt mij dat ook niet heel waarschijnlijk. Ik denk wel dat Hamilton vanaf P2 de race had kunnen winnen,

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 30 mei 2011 - 18:05:48
Als er tot op de dag van vandaag 1 rijder is die in staat is om schumacher z'n records en noem maar op aan te vallen dan is het vettel wel vind ik; zeer jong nog en waarschijnlijk nu al 2 titels op z'n naam, zit bij een goed team en zal nadien ook bij een goed team terecht komen, vettel zal in mijn ogen zonder probleem 3titels en zelfs meer behalen.

Vettel is zonder twijfel de nieuwe schumacher, jaja vettel is vettel maar voor mij is deze de nieuwe schumi.

Vettek kan idd de nieuwe legende worden maar daarvoor gaan we nog een denk ik dikke 4-5tal jaar moeten mee wachten.

Dat is pas een gekleurde bril ophebben. :) Met alle respect, Vettel is goed, heel goed. Maar Hamilton en Alonso doen echt niet onder voor Vettel. Zonder probleem? Laat hem eerst eens deze titel binnen halen en zien hoe het volgend jaar gaat. Straks is de RBR niet meer de snelste auto en dan meten we maar zien of Vettel alles kan winnen. Hamilton en Alonso gaan zeker nog titels halen deze jaren. Misschien niet dit jaar meer, maar Vettel zal het echt heel moeilijk krijgen. En we moeten nog maar zien of Vettel echt zo goed is om jaar in jaar uit Alonso en Hamilton en Massa en Button te verslaan. Ik steek er mijn hand voor in het vuur: Dat gaat hem niet lukken. Zeker niet als Ferrari weer mee gaat doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

ibileon

Duel Hamilton Alonso hebben we al gehad met dezelfde wagen .
Nu nog duel Hamilton- Vettel en we weten wie de beste is van het pak   ;)
Vettel is echt een super talent vooral als het om het rijden van een snelle ronde gaat.Maar of het in de race ook zo is dat vind ik zeker nog niet .
Momenteel heeft hij heel veel geluk aan zijn kant staan. Geluk dwing je wel af maar zoals zondag  :-\

Maja, Vettel voor mij goed maar Hamilton als hij zijn verstand erbij houd veel beter nog ;)