Wat is Vettel toch een top coureur

Gestart door com, 29 mei 2011 - 16:24:30

« vorige - volgende »

Vettel word gewoon een nieuwe legende

ja
13 (44.8%)
nee
7 (24.1%)
ik zou het liefst zijn vingertje in z'n ..... steken
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 25

Niels_

Het is gewoon moeilijk om te zeggen wie de beste is. Persoonlijk heb ik het moeilijk om te zeggen wie nu de snelste is van het trio Vettel-Alonso-Hamilton, want dat zijn toch wel de meest getalenteerde. Zal ook afhangen van het circuit vermoed ik.

0634

Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 22:03:38
Het is gewoon moeilijk om te zeggen wie de beste is. Persoonlijk heb ik het moeilijk om te zeggen wie nu de snelste is van het trio Vettel-Alonso-Hamilton, want dat zijn toch wel de meest getalenteerde. Zal ook afhangen van het circuit vermoed ik.
Vettel is de snelste over één rondje. Alonso is de meest complete. Hamilton is de beste racer.

Zo zie ik het.

flupke3

Vettel kan als het zo verder gaat met in de categorie "grootse f1 rijders"eindigen maar
daar is het nog veeeeeeeeel te vroeg voor!Ik ben benieuwd of hij binnen 2 jaar met die turbo
ook zo zijn stempel kan drukken binnen een team.Hij heeft al bewezen dat hij kan winnen als hij
niet de snelste wagen heeft (2008 torro rosso) maar misschien nog niet genoeg dat hij kan winnen
als hij niet van op pole mag starten.Hamilton heeft toch wel serius wat geluk gehad bij zijn titel al was het
wel berekend die historische race in Brazilie en uiteindelijk deed hij wat hij moest doen.Ik vind zijn prestaties
soms wisselvallig en schat Alonso momenteel iets hoger in.De tijd zal raad geven wie van de 3 de betere is.

Kootje

Ik denk dat Jeroen het 't beste verwoord.
Dat is iig zoals ik 't ook zie.

ibileon

Citaat van: Jeroen op 30 mei 2011 - 22:10:22
Citaat van: Scuderia91 op 30 mei 2011 - 22:03:38
Het is gewoon moeilijk om te zeggen wie de beste is. Persoonlijk heb ik het moeilijk om te zeggen wie nu de snelste is van het trio Vettel-Alonso-Hamilton, want dat zijn toch wel de meest getalenteerde. Zal ook afhangen van het circuit vermoed ik.
Vettel is de snelste over één rondje. Alonso is de meest complete. Hamilton is de beste racer.

Zo zie ik het.
Dit is volledig hoe ik het wou verwoorden  ;)
Zonder deze drie zou de f1 voor het moment een saaie boel zijn

Gerard

Geluk en pech heeft iedereen (nodig)
kijk eens naar Vettel, hoeveel motoren zijn er niet opgeblazen de afgelopen jaren? Kimi had het oook bij mcLaren...
coureurs komen daar alleen maar sterker uit!
ook Alonso is wat mij betreft beter na zijn middelmaige prestaaties bij Renault in 2008
Vettel heeft het geluk nu wel heel erg aan zijn zijde, (RODE VLAG SITUATIE) maar hij rijdt ook sterke races!
Met Alonso en Button jagend op hem had hij ook makkelijk een foutje kunnen maken in de smalle straten van Monaco... ;)

flupke3

Dat Vettel al veel pech heeft gehad wil ik toch nuanceren.Rijders als prost en Senna hadden ook wel veel
pech in het begin van hun carriere.Vettel heeft nog maar 2 opgaves gekend door pech toen hij aan de leiding reed.

Folkert

Citaat van: Forza F1 op 29 mei 2011 - 17:23:40
Geluk.... en die bandenwarmers die er niet op tijd afgingen? Heeft hem 10 seconden extra en de leiding gekost!!!  Doe gewoon... Vettel was top!
Die stop heeft hem 2,9 seconde gekost. De leiding had hij dus niet gehouden ookal ging zijn stop wel goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 31 mei 2011 - 15:24:03
Citaat van: Forza F1 op 29 mei 2011 - 17:23:40
Geluk.... en die bandenwarmers die er niet op tijd afgingen? Heeft hem 10 seconden extra en de leiding gekost!!!  Doe gewoon... Vettel was top!
Die stop heeft hem 2,9 seconde gekost. De leiding had hij dus niet gehouden ookal ging zijn stop wel goed.
Hij had de ronde ervoor 3,7 seconden op Button. Dat geef je normaal ECHT niet weg in 1 ronde

monaco2011

Citaat van: Burorri op 31 mei 2011 - 15:24:03
Citaat van: Forza F1 op 29 mei 2011 - 17:23:40
Geluk.... en die bandenwarmers die er niet op tijd afgingen? Heeft hem 10 seconden extra en de leiding gekost!!!  Doe gewoon... Vettel was top!
Die stop heeft hem 2,9 seconde gekost. De leiding had hij dus niet gehouden ookal ging zijn stop wel goed.
zn totale stop duurde 3,6 seconden langer. Bij de meting van sector 2 in de outlap van Vettel had Button een voorsprong van 3.2, dus bij het uitkomen van de pits zal dat verschil nog kleiner zijn geweest aangezien Jenson zn supersofts al een rondje lang had opgewarmd en Vettel met zn gewone softs net zn eerste meters reed.. zonder die 3,6 tijdsverlies had ie er zeker nog voorgezeten en als we uitgaan van jouw 2,9 dan was het heel spannend geworden.

rafael25

dat WK vorig jaar heeft Vettel volwassen gemaakt, hij maakt geen "rookie mistakes" meer, dus het zal echt aan komen op de snelste man in de snelste auto. ik schat zowel Hamilton als Alonso even hoog in als Vettel, maar het moge duidelijk zijn wie de snelste auto heeft op dit moment.
A.U.B respecteren mijn mening 8)

com

Ik ben het ermee eens dat Alonso op dit moment de meest complete rijder is, maar ook Alonso maakte in het begin ook nog wel eens de nodige rookie fouten. Maar hij leerde er wel van en is er beter van geworden en zijn rijden niet minder. Dit vind ik ook van Vettel maakte eerst veel onnodige fouten maar dit seizoen heb ik er weinig kunnen ontdekken, misschien dat hij er nog een maakt. Hamilton daar in tegen maakt na al die jaren nog steeds die zelfde fouten als in het begin daarom denk ik dat hij al ruim op het top van zijn kunnen zit en niet meer beter gaat worden, tuurlijk is het leuk om zo iemand erbij te hebben voor de show maar zo word hij geen kampioen..Vettel zie ik groeien net als Alonso toen.Alonso is voor mij al een legende en zal ook zeker als hij maar een redelijke auto krijgt van Ferrari zeker nog eens kampioen worden.

Kootje

Alonso is het meest compleet ,maar ook het meest ervaren.
Maakt weinig tot geen fouten en is zeer berekenend.

Vettel lijkt inderdaad volwassener geworden en is over één rondje onverslaanbaar.
Maar die moet zich nog bewijzen vanaf het midden van de pack ,kan hij dan ook foutloos rondrijden.

Hamilton is wellicht de minste van de drie maar wel 'n racer pur sang ,met als nadeel dat het ook weleens fout afloopt.
Je kunt zeggen dat hij niet leert van zijn fouten ,maar dat zou juist ten koste gaan van zijn visie op racen.

Puur en alleen naar kwaliteiten kijkende is bovenstaande volgorde mijn top 3.
Maar ga ik af op mijn gevoel en wat ik graag zie ,dan stijgt Hamilton ondanks zijn fouten boven iedereen uit.

0634

Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 18:02:26


Hamilton is wellicht de minste van de drie maar wel 'n racer pur sang ,met als nadeel dat het ook weleens fout afloopt.
Je kunt zeggen dat hij niet leert van zijn fouten ,maar dat zou juist ten koste gaan van zijn visie op racen.

Ik vind hem intrinsiek juist de beste van de drie.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2011 - 18:29:10
Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 18:02:26


Hamilton is wellicht de minste van de drie maar wel 'n racer pur sang ,met als nadeel dat het ook weleens fout afloopt.
Je kunt zeggen dat hij niet leert van zijn fouten ,maar dat zou juist ten koste gaan van zijn visie op racen.

Ik vind hem intrinsiek juist de beste van de drie.

Verrassend.  ::)
Ik had verwacht dat je Alonso wel bovenaan had staan gezien je eerdere uitspraak.
CitaatVettel is de snelste over één rondje. Alonso is de meest complete. Hamilton is de beste racer.