Wat is Vettel toch een top coureur

Gestart door com, 29 mei 2011 - 16:24:30

« vorige - volgende »

Vettel word gewoon een nieuwe legende

ja
13 (44.8%)
nee
7 (24.1%)
ik zou het liefst zijn vingertje in z'n ..... steken
9 (31%)

Totaal aantal stemmen: 25

Wizard

#195
Citaat van: Jeroen op 13 december 2011 - 22:25:35
Nou nee, jij trekt het juist veel te veel uit zijn verband. Maakt er een veel te groot punt van, noemt een rijder dom en reageert verontwaardigd als iemand in zichzelf gelooft, terecht of onterecht.

Het gaat zich niet zozeer dat hij in zich zelf gelooft. Maar waarom doen alsof iedereen WK kon worden in de Red Bull en het geenszins bijzonder was? Daarmee ondermijn je iemands kampioenschap en toon je totaal geen respect. En voor iemand die Sutil geen eens kan kloppen mag hij wel een beetje normaal doen, ja. En ik maak het niet groter dan het is, dat doe jij. Enige wat ik van de meet af aan riep is dat prestaties (in andere raceklasses) in het verleden, geen garanties bieden voor de toekomst.

[edit]

Overigens, ik noem een rijder niet dom maar een uitspraak. Wederom trekt je het uit z'n verband.

0634

Sutil is een prima coureur. En ja, ik geloof ook dat er nog een stuk of wat rijders in die RedBull kampioen hadden kunnen worden ja.

Wizard

Wil niet zeggen dat het vanzelfsprekend is. Zie Webber. En Sutil is zeker prima, maar geen Vettel, Alonso of Hamilton, Button zelfs geen Kubica, Webber of Massa. En ook al was hij dat wel, zolang jij je niet kunt meten met deze rijder moet je niet doen alsof het kampioenschap volledig te danken is aan Red Bull en iedere debiel dit trucje zou kunnen. Dan ben je in mijn ogen niet geloofwaardig.

0634

Dat zegt hij ook niet. Hij zegt dat het verschil gemaakt werd door de wagen en niet door de rijder. Dat ben ik - in ieder geval voor een flink deel - met hem eens. En Sutil? Die doet in gelijk materiaal zeker niet onder voor Webber of Massa.

Wizard

Sja, hoe dan ook, ik ben het niet eens met Di Resta. Jij wel, prima toch?

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 13 december 2011 - 22:52:41
Dat zegt hij ook niet. Hij zegt dat het verschil gemaakt werd door de wagen en niet door de rijder. Dat ben ik - in ieder geval voor een flink deel - met hem eens. En Sutil? Die doet in gelijk materiaal zeker niet onder voor Webber of Massa.
met andere woorden, die Webber kan er gewoon geen hout van. Ik geloof best dat er een aantal andere rijders kampioen hadden kunnen worden met deze auto, maar je moet ook ff kijken op welke manier Vettel het heeft gedaan. Dat is nou ook net het vervelende van die opmerking van Di Resta; hij zegt dat ie niets op de prestatie van Vettel wil afdingen, maar een seconde later begint ie daar toch vrolijk mee. Maar goed, daar hoeft ook verder niemand wakker van te liggen, ik snap alleen niet waarom Di Resta ineens met dit soort opmerkingen komt. Zou zijn positie misschien toch onder druk staan??

0634

Dat lijkt me niet. Het is een quote uit een interview met Gazetta dello sport. Grote kans dat hij gewoon antwoord op een vraag, misschien vroegen ze hem wel over zijn mening over Vettel in relatie tot hun prestaties van vroeger. Geen idee, ik heb het hele artikel niet gelezen alleen het stuk van James Allen. Voor de rest lijkt zijn plek voor volgend jaar overigens vrij zeker.

Verder dingt hij niets af van de titel. Hij zegt nergens dat Vettel iets niet goed deed. Maar het verschil met de andere toprijders is niet dat hij zoveel beter was, maar zijn wagen wel. Daar is niks geks aan, dat vind ik ook, dat dat meteen wordt uitgelegd als een vorm van Vettel-bashing... het zij zo. Ik heb genoeg positiefs over Vettel gezegd dit jaar. Verder put PdR zelfvertrouwen uit het feit dat hij ooit Vettel versloeg in gelijk materiaal, en gelijk heeft ie.

Dat Webber er geen hout van kan, is jouw interpretatie. Dat kan je dan van wel meer tweede rijders roepen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 13 december 2011 - 23:24:16
Dat lijkt me niet. Het is een quote uit een interview met Gazetta dello sport. Grote kans dat hij gewoon antwoord op een vraag, misschien vroegen ze hem wel over zijn mening over Vettel in relatie tot hun prestaties van vroeger. Geen idee, ik heb het hele artikel niet gelezen alleen het stuk van James Allen. Voor de rest lijkt zijn plek voor volgend jaar overigens vrij zeker.

Verder dingt hij niets af van de titel. Hij zegt nergens dat Vettel iets niet goed deed. Maar het verschil met de andere toprijders is niet dat hij zoveel beter was, maar zijn wagen wel. Daar is niks geks aan, dat vind ik ook, dat dat meteen wordt uitgelegd als een vorm van Vettel-bashing... het zij zo. Ik heb genoeg positiefs over Vettel gezegd dit jaar. Verder put PdR zelfvertrouwen uit het feit dat hij ooit Vettel versloeg in gelijk materiaal, en gelijk heeft ie.

Dat Webber er geen hout van kan, is jouw interpretatie. Dat kan je dan van wel meer tweede rijders roepen.
nee, het is geen Vettel-bashing, niemand die dat zegt ook, maar als je zegt dat je er niet op wilt afdingen en je gaat vervolgens kanttekeningen plaatsen, dan ding je er automatisch al iets op af. Maar goed, die volgorde is al zo standaard dat het nauwelijks nog opvalt. Als iemand een zin al zo begint dan weet je eigenlijk al wat er gaat komen. Nogmaals niemand zal hier wakker van liggen, al is het misschien wel de meest gewaagde uitspraak die Di Resta ooit heeft gedaan ;)
Di Resta moet eerst maar eens zn teamgenoot zien te kloppen in de F1, voor ie uberhaupt aan een wereldtitel kan denken.

Trouwens, ik zeg helemaal niet dat Webber er geen hout van kan, dat was juist wat ik uit jouw en Di Resta's opmerkingen haal. Ik denk dat Webber qua snelheid zeker bij de 5 a 6 beste coureurs van het veld hoort.

0634

#203
Ik zei ook niet dat jij dat zei, maar dat dat jouw interpretatie van hetgeen Ri Resta (en ik) zeiden blijkbaar was  ;).

Verder plaatst di Resta helemaal geen kanttekeningen. Hij merkt slechts op dat de Red Bull het verschil maakte. Nou, gewaagde uitspraak hoor.

janke

Om een legende te worden moet hij toch wel eens meer races laten zien, die je nooit meer vergeet. Zijn uitstraling is nu ook niet om naar huis te schrijven. Als hij net zo'n legende wil worden als zeg maar: M Schumacher, Senna, Lauda en Prost bijvoorbeeld, moet hij de komende jaren aardig zijn best blijven doen en dat vingertje eens thuis laten.
Some things are too important to be left in the past.

Vieze baas

Citaat van: janke op 14 december 2011 - 14:18:35
Om een legende te worden moet hij toch wel eens meer races laten zien, die je nooit meer vergeet. Zijn uitstraling is nu ook niet om naar huis te schrijven. Als hij net zo'n legende wil worden als zeg maar: M Schumacher, Senna, Lauda en Prost bijvoorbeeld, moet hij de komende jaren aardig zijn best blijven doen en dat vingertje eens thuis laten.

Hij heeft anders al laten zien te kunnen domineren in een topwagen en zijn teamgenoot compleet weggereden (a la schumacher) en met een matige auto een race winnen. Daarnaast 2 maal op rij kampioen. Vettel heeft voor mij al wel laten zien dat hij een topcoureur is.

janke

Citaat van: Vieze baas op 14 december 2011 - 14:22:55
Citaat van: janke op 14 december 2011 - 14:18:35
Om een legende te worden moet hij toch wel eens meer races laten zien, die je nooit meer vergeet. Zijn uitstraling is nu ook niet om naar huis te schrijven. Als hij net zo'n legende wil worden als zeg maar: M Schumacher, Senna, Lauda en Prost bijvoorbeeld, moet hij de komende jaren aardig zijn best blijven doen en dat vingertje eens thuis laten.

Hij heeft anders al laten zien te kunnen domineren in een topwagen en zijn teamgenoot compleet weggereden (a la schumacher) en met een matige auto een race winnen. Daarnaast 2 maal op rij kampioen. Vettel heeft voor mij al wel laten zien dat hij een topcoureur is.

Oh ja, zekers is hij een topcoureur, maar dat is Alonso ook. Maar ze zijn beiden nog geen legendes. Maar dat vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Ach voor mij zijn er weinig echte legendes. Zelfs Schumacher of Prost zijn in mijn ogen (nog) geen legendes. Wat maakt je een legende? Uit de nog niet zo lang vervlogen geschiedenis is dat Senna en iets verder weg Clark. Voor de rest moet je al naar de beginjaren van het WK gaan. Als Vettel snel een legende wil worden moet hij de volgende 2 of 3 titels pakken en zich vervolgens op ene circuit ergens te pletter rijden, liefst op een klassiek Europees circuit.

janke

#208
Citaat van: M@rc op 14 december 2011 - 15:12:59
Voor de rest moet je al naar de beginjaren van het WK gaan. Als Vettel snel een legende wil worden moet hij de volgende 2 of 3 titels pakken en zich vervolgens op ene circuit ergens te pletter rijden, liefst op een klassiek Europees circuit.

Gelukkig zijn er ook nog zoiets als levende legendes. Iig die na hun grootse prestaties in de sport, nog leven. Of later door ouderdom en/of ziekte sterven. Ik vind; Coureur, wk winnaar, doodrijden nou niet een definitie van een legende. Maar nogmaals denkt daar een ieder niet hetzelfde over. Prima zo.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Succes zit niet direct verbonden aan een legende. Wat maakt Gilles Villeneuve tot een legende? Ik bedoel, zoonlief heeft een wereldkampioenschap op zak, wint het dubbel aantal races en scoort een klap meer poles. Dus, hoe cru en hoe kort door de bocht het ook mag klinken, M@rc heeft ergens een -klein- punt.