Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

Folkert

Heb trouwens filmpje gekeken van Webber vs Hamilton van vorig jaar, maar vind de vergelijking niet helemaal terecht. Hamilton had meer ruimte moeten laten, maar was op punt van insturen ver genoeg voorbij Webber. Zijn achter wielen zaten op hoogte van Webbers voor wielen. Maar hier was het echt mee een race ongeval dan met Maldonado.
Webber had wel iets meer naar links gekund en Hamilton iets meer naar rechts. Hamilton gaf iig iets van ruimte. Maar goed Hamilton had beter meer ruimte kunnen geven, dat is wel waar.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 04 juni 2011 - 12:14:35
CitaatIk zei idd zelf Singapore met een paar vraagtekens erachter. Niet omdat het exact hetzelfde is, maar een voorbeeld uit het verleden waar Hamilton er op soorgelijke wijze werd afgereden en veel Hamilton fans de schuld bij Webber legden.

Begreep ik ook wel.
Mijn opmerking was wederom als geintje bedoeld ,getuige de  :P :D ;D

Citaatwat ik er dus mee wilde zeggen is dat een aantal Hamilton fans iewat 'hypocriet' zijn.

Dat betwist ik ook zéér zeker niet ,ik denk dat je die bij elke aanhang wel zult vinden.
Vind het alleen niet echt relevant ,omdat de personen waar je mee in discussie was ( Burrori en ik ) dit niet zijn.

CitaatIk vind trouwens dat de stewards het de laatste tijd best goed doen.

In sommige races doen ze het inderdaad prima ,in andere races toch wel wat minder.
Neem nu Maleisie waar Hamilton terecht werd bestraft voor weaving ,waarom werd Alonso daar bestraft ??
Causing an avoidable accident my ass.
Alsof hij daar bewust z'n neus kapot rijdt op Hamilton's achterkant ??
En om op dat weaving terug te komen: Waarom werd Hamilton dan niet bestraft in China 2010 waar hij veel erger slingerde ??

Dat bedoel ik met de inconsequentie ,en daarom pleit ik voor 'n vaste groep stewards.

CitaatJij wilt graag aanvallend rijden zien, maar dat moet niet ten koste gaan van anderen. Prima als Hamilton wil racen en inhalen, maar je kunt niet zomaar in elk gaatje duiken

Dat wil ik inderdaad ,maar je hebt gelijk.
Hem zomaar in elk minieme gaatje douwen kan natuurlijk niet ,maar dat was bij Maldonado zéér zeker niet het geval.
Ook bij Massa zet ik er nog wel wat vraagtekens bij omdat hij wel degelijk de deur open leek te zetten.
Hij reed daar op z'n minst 'n vreemde lijn in mijn ogen.

Maar laten we ervan uitgaan dat Hamilton inderdaad fout zat ,dan nog vind ik 'n straf overdreven omdat hij niet bewust iemand de baan afrost.
En met bewust bedoel ik de vele Senna vs Prost ,Hill vs Shumi en vice versa acties ,en de Schumi vs Villeneuve manier.
Dat soort acties moeten bestraft worden ,maar mislukte inhaalpogingen niet.

1. Echt lachen met jou Kootje ;) Ik had en heb toch het idee dat er iets meer achter zat, maar dat ga je toch ontkennen. Grappig is het iig niet.
2. Ik reageerde in eerste instantie op de post en het artikel van Franky. Daarin zie je toch dat er Hamilton fans zijn die bezig zijn met screenshots en de oorlog verklaren aan de bbc etc. Dan vraag ik me af waar die mensen mee bezig zijn. Ik volg dit forum al langer en zeker Burrori is wel 'hypocriet'  :(
3. Hamilton neemt gewoon teveel risico, dat kun je hem ook aanrekenen. Dr zijn zondag genoeg inhaalactie's geweest en ze zijn verder allemaal goed gegaan, behalve die 2 van Hamilton. Dat zegt toch ook wel wat. Ik vind dat als zoiets iemand zn race kost, dan moet je dat iig kritisch bekijken en niet zomaar voorbij laten gaan. Bij die inhaalactie van Di Resta, kan die torro Rosso gewoon verder en moet Di Resta die zelf een domme actie deed naar binnen voor een nieuwe neus. Dat kost m al tijd genoeg, op zo'n moment hoeft er van mij geen drive-through meer overheen. Maar ik vind iig wel dat ten opzichte van het 'slachtoffer' de straf ook gepast moet zijn. Heeft er afgezien van Hamilton trouwens iemand in bocht 1 ingehaald?? Ik kan het me zo niet herinneren.

Folkert

Als je mij hypocriet vind moet je mijn posten eens beter lezen denk ik. Zoals ik al zei: ik geef direct toe als Hamilton iets fout doet, maar op Maldonado heeft hij dat niet. Massa is een twijfel geval.
Maar zoals 2010 vorig jaar, waar Lewis in Monza zwaar de fout in ging en bijna Massa;s race verknalde, zal ik toegeven dat hij stom bezig was.

Mij hypocriet noemen, moet je je zelf ook hypocriet noemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

CitaatIk reageerde in eerste instantie op de post en het artikel van Franky. Daarin zie je toch dat er Hamilton fans zijn die bezig zijn met screenshots en de oorlog verklaren aan de bbc etc. Dan vraag ik me af waar die mensen mee bezig zijn. Ik volg dit forum al langer en zeker Burrori is wel 'hypocriet'

Waarom is het meteen hypocriet als iemand een andere kijk op de gang van zaken heeft? En die foto's kwamen echt niet uit de lucht vallen. Een aantal mensen is daar serieus mee bezig geweest.

En je gaat eraan voorbij dat er ook mensen zijn, die zeggen dat de aanval van Hamilton op Massa 'iets wat te opportunistisch was'...Dat heb ik ook in mijn artikel verklaart...

Echter, hetzelfde gaat niet op bij de aanval op Maldonado...Die stuurt in op een manier, waarbij hij zelf vol over de kerbs van St. Devote rost. Heeft hij de gehele race niet eerder gedaan, maar nu opeens wel? Dan mag men er gerust vraagtekens bij zetten...

Zeker als er vergelijkingsmateriaal is, nml. de aanval van Hamilton op Schumi... ;)

CitaatHeeft er afgezien van Hamilton trouwens iemand in bocht 1 ingehaald?? Ik kan het me zo niet herinneren

Dat niet,maar wel frappant dat St. Devote aan het eind van een DRS-zone zat... 8)

0634

Citaat van: Kootje op 04 juni 2011 - 13:18:57
Citaat van: Jeroen op 04 juni 2011 - 13:00:33
Ik heb Hill nog nooit bewust Schumacher van de baan zien rossen...

Nooit zo overduidelijk als dat Schumi hem in Adelaide eraf reed of als zijn poging op Villeneuve in Jerez.
Maar bij de crashes tussen beide op Silverstone en Monza in '95 zet ik wel m'n vraagtekens.
Helaas voor Hill ( en voor mij ,was fan ) vloog hij er beide keren zelf ook af.
Dat waren fouten ja. MAar aangezien hij achter stond in het WK kan je er een do-or-die van maken, maar dat is nog altijd iets anders dan opzettelijk rossen.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 04 juni 2011 - 14:47:15
Citaat van: Kootje op 04 juni 2011 - 12:14:35
CitaatIk zei idd zelf Singapore met een paar vraagtekens erachter. Niet omdat het exact hetzelfde is, maar een voorbeeld uit het verleden waar Hamilton er op soorgelijke wijze werd afgereden en veel Hamilton fans de schuld bij Webber legden.

Begreep ik ook wel.
Mijn opmerking was wederom als geintje bedoeld ,getuige de  :P :D ;D

Citaatwat ik er dus mee wilde zeggen is dat een aantal Hamilton fans iewat 'hypocriet' zijn.

Dat betwist ik ook zéér zeker niet ,ik denk dat je die bij elke aanhang wel zult vinden.
Vind het alleen niet echt relevant ,omdat de personen waar je mee in discussie was ( Burrori en ik ) dit niet zijn.

CitaatIk vind trouwens dat de stewards het de laatste tijd best goed doen.

In sommige races doen ze het inderdaad prima ,in andere races toch wel wat minder.
Neem nu Maleisie waar Hamilton terecht werd bestraft voor weaving ,waarom werd Alonso daar bestraft ??
Causing an avoidable accident my ass.
Alsof hij daar bewust z'n neus kapot rijdt op Hamilton's achterkant ??
En om op dat weaving terug te komen: Waarom werd Hamilton dan niet bestraft in China 2010 waar hij veel erger slingerde ??

Dat bedoel ik met de inconsequentie ,en daarom pleit ik voor 'n vaste groep stewards.

CitaatJij wilt graag aanvallend rijden zien, maar dat moet niet ten koste gaan van anderen. Prima als Hamilton wil racen en inhalen, maar je kunt niet zomaar in elk gaatje duiken

Dat wil ik inderdaad ,maar je hebt gelijk.
Hem zomaar in elk minieme gaatje douwen kan natuurlijk niet ,maar dat was bij Maldonado zéér zeker niet het geval.
Ook bij Massa zet ik er nog wel wat vraagtekens bij omdat hij wel degelijk de deur open leek te zetten.
Hij reed daar op z'n minst 'n vreemde lijn in mijn ogen.

Maar laten we ervan uitgaan dat Hamilton inderdaad fout zat ,dan nog vind ik 'n straf overdreven omdat hij niet bewust iemand de baan afrost.
En met bewust bedoel ik de vele Senna vs Prost ,Hill vs Shumi en vice versa acties ,en de Schumi vs Villeneuve manier.
Dat soort acties moeten bestraft worden ,maar mislukte inhaalpogingen niet.

1. Echt lachen met jou Kootje ;) Ik had en heb toch het idee dat er iets meer achter zat, maar dat ga je toch ontkennen. Grappig is het iig niet.
2. Ik reageerde in eerste instantie op de post en het artikel van Franky. Daarin zie je toch dat er Hamilton fans zijn die bezig zijn met screenshots en de oorlog verklaren aan de bbc etc. Dan vraag ik me af waar die mensen mee bezig zijn. Ik volg dit forum al langer en zeker Burrori is wel 'hypocriet'  :(
3. Hamilton neemt gewoon teveel risico, dat kun je hem ook aanrekenen. Dr zijn zondag genoeg inhaalactie's geweest en ze zijn verder allemaal goed gegaan, behalve die 2 van Hamilton. Dat zegt toch ook wel wat. Ik vind dat als zoiets iemand zn race kost, dan moet je dat iig kritisch bekijken en niet zomaar voorbij laten gaan. Bij die inhaalactie van Di Resta, kan die torro Rosso gewoon verder en moet Di Resta die zelf een domme actie deed naar binnen voor een nieuwe neus. Dat kost m al tijd genoeg, op zo'n moment hoeft er van mij geen drive-through meer overheen. Maar ik vind iig wel dat ten opzichte van het 'slachtoffer' de straf ook gepast moet zijn. Heeft er afgezien van Hamilton trouwens iemand in bocht 1 ingehaald?? Ik kan het me zo niet herinneren.
Waar heb je trouwens gehoord of gelezen dat Hamilton fans de aanval inzetten tegen de BBC? En wat zegt het dan dat er genoeg inhaal acties zijn geweest, behalve die van Hamilton? Er moet inderdaad critisch naar worden gekeken. En iemand zomaar er voor bij laten moet idd ook niet. Dat getuige van een weinig zekere coureur. Maar een rijder moet ook niet koste wat het kost zijn plek verdedigen.

En DiResta moest dan ook gewoon straf krijgen, ook al had hij zijn neus beschadigd. Gaat niet om wat er er na gebeurd, gaat er om wat de straf er op is.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 04 juni 2011 - 15:12:11
CitaatIk reageerde in eerste instantie op de post en het artikel van Franky. Daarin zie je toch dat er Hamilton fans zijn die bezig zijn met screenshots en de oorlog verklaren aan de bbc etc. Dan vraag ik me af waar die mensen mee bezig zijn. Ik volg dit forum al langer en zeker Burrori is wel 'hypocriet'

Waarom is het meteen hypocriet als iemand een andere kijk op de gang van zaken heeft? En die foto's kwamen echt niet uit de lucht vallen. Een aantal mensen is daar serieus mee bezig geweest.

En je gaat eraan voorbij dat er ook mensen zijn, die zeggen dat de aanval van Hamilton op Massa 'iets wat te opportunistisch was'...Dat heb ik ook in mijn artikel verklaart...

Echter, hetzelfde gaat niet op bij de aanval op Maldonado...Die stuurt in op een manier, waarbij hij zelf vol over de kerbs van St. Devote rost. Heeft hij de gehele race niet eerder gedaan, maar nu opeens wel? Dan mag men er gerust vraagtekens bij zetten...

Zeker als er vergelijkingsmateriaal is, nml. de aanval van Hamilton op Schumi... ;)

CitaatHeeft er afgezien van Hamilton trouwens iemand in bocht 1 ingehaald?? Ik kan het me zo niet herinneren

Dat niet,maar wel frappant dat St. Devote aan het eind van een DRS-zone zat... 8)

Maldonado stuurt in zoals hij normaal daar ook instuurde. Hij stuurt in mijn ogen absoluut niet in op hamilton. Waar zijn dan die foto's in vergelijking met de hoe hij de ronden ervoor instuurt?? waarom een vergelijking met Schumacher?? Iedereen neemt die bocht anders, de één gaat vol over de kerbs de ander gaat er om heen.
Toch wel weer bijzonder dat Hamilton het als enige daar wel wil doen dan. Dat het  de 1e x goed gaat is ook vooral aan Schumacher te danken, die Hamilton op een haar na raakt.

Hier nog 2 screencaps van hoe maldonado eerder in de wedstrijd bocht 1 nam. Ben benieuwd wat jullie daar van vinden dan. Wel slechte kwaliteit, maar duidelijk genoeg volgens mij.

http://imageshack.us/photo/my-images/196/vlcsnap2011060415h53m20.png/
http://imageshack.us/photo/my-images/37/vlcsnap2011060415h54m15.png/

monaco2011

Citaat van: Burorri op 04 juni 2011 - 14:57:59
Als je mij hypocriet vind moet je mijn posten eens beter lezen denk ik. Zoals ik al zei: ik geef direct toe als Hamilton iets fout doet, maar op Maldonado heeft hij dat niet. Massa is een twijfel geval.
Maar zoals 2010 vorig jaar, waar Lewis in Monza zwaar de fout in ging en bijna Massa;s race verknalde, zal ik toegeven dat hij stom bezig was.

Mij hypocriet noemen, moet je je zelf ook hypocriet noemen.
hypocriet is misschien niet helemaal het goede woord, daarom had ik het ook tussen aanhalingstekens gezet. Maar wel altijd de situatie in het voordeel van je idool uitleggen. Dat is natuurlijk ook wel enigzins logisch en onvoorkoombaar, maar bij de één is het zoveel duidelijker als bij de ander. En idd, soms moet je wel toegeven omdat het zo overduidelijk is.

Enzo

Imo was Hamilton ook te optimistisch bij het inzetten van zijn acties. Hamilton is iemand die altijd zal proberen in te halen, doe daar de frustratie bij die hij in de quali heeft opgelopen en je hebt een coureur die soms net iets te ver gaat in zijn acties. In Monaco pakte het gewoon erg ongelukkig uit voor hem, ik denk dat hij de snelheid had om te winnen. Ik verwacht in Canada tevens een getergde Hamilton die tot het gaatje gaat.

0634

op zich mee eens, maar het is niet alleen dat het op Monaco ongelukkig uitpakt, het is natuurlijk zo dat je op Monaco net even minder kan proberen dan normaal.

Gerard

#280
En zo gaat de 'discussie' maar door....en door... En door.... En wijkt een ieder van het topic af.. (wat heeft Damon Hill met de GP van Monaco 2011 te maken?)  ???
en komen jullie er maar niet uit...

ik heb besloten dit topic vanaf nu niet meer te bekijken.. Alles is er al over geschreven,dus wat mij betreft een uitgelezen- en gesloten boek  :-X

Enzo

Ik begrijp wel waar je vandaan komt Gerard, soms gaat dit nou eenmaal zo... ;)
We moeten maar aan de voorbeschouwing van Canada gaan beginnen.
Heb jij tijd/zin/gelegenheid Gerard?  :)

Gerard

Ik heb tot en met pinsteren vakantie ;)  ik zal vanavond of morgen weer eens een poging wagen! :)

Enzo

Citaat van: Gerard op 04 juni 2011 - 19:56:48
Ik heb tot en met pinsteren vakantie ;)  ik zal vanavond of morgen weer eens een poging wagen! :)

Leuk, doe je best!  8)

Folkert

Citaat van: Enzo op 04 juni 2011 - 16:57:37
Imo was Hamilton ook te optimistisch bij het inzetten van zijn acties. Hamilton is iemand die altijd zal proberen in te halen, doe daar de frustratie bij die hij in de quali heeft opgelopen en je hebt een coureur die soms net iets te ver gaat in zijn acties. In Monaco pakte het gewoon erg ongelukkig uit voor hem, ik denk dat hij de snelheid had om te winnen. Ik verwacht in Canada tevens een getergde Hamilton die tot het gaatje gaat.
Dat denk ik ook. Mclaren en met name Hamilton gaat hier altijd als een rijdende tiet. Monaco had eigenlijk de ommekeer moeten en kunnen zijn voor Hamilton. Denk namelijk dat op de komende banen zwaar zijn voor RBR ten op zichte van de Macs. Canada, Valencia en silverstone zijn mac banen.
Trotse vader van Rosalie(L)