Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

0634


Folkert

Citaat van: monaco2011 op 03 juni 2011 - 00:01:43
Citaat van: Franky R. op 02 juni 2011 - 23:06:47
Citaat van: Burorri op 02 juni 2011 - 20:17:42
Wil trouwens nog 1 ding zeggen: Wat ik niet snap van Maldanado en Massa, waarom zo hard je plek verdedigen? Ok, Hamilton was (te) optimistisch, maar zij waren ook wel heel druk bezig alles op alles te zetten om hun plek te verdedigen. En dat kon daar ook niet. Want waar moest Hamilton dan naar toe?

Massa was wat twijfelachtig, maar Maldonado heeft echt zelf zijn kans op punten om zeep geholpen...Bekijk de foto's maar...
http://www.gppits.net/magazine/achtergrond_agressie_anno_2011
wat zeggen die foto's nou dan?? t is maar de vraag of Maldonado uberhaupt wist dat Hamilton daar aan de binnenkant zat..  Schumacher zag Hamilton ook pas op het allerlaatste moment. Bij Schumacher zat hij er bovendien een stuk verder naast, was het verschil in banden een stuk groter. En waarom zou Maldonado niet over de kerb mogen gaan, dat is vrij gebruikelijk hoor, misschien moet je de video eens terugkijken ipv foto's. Bovendien heeft de straf Hamilton niks gekost en kun je het ook misschien als een veredelde reprimande zien. Goede keus van de stewards wat mij betreft. Hamilton komt iig een stuk beter weg dan Maldonado!!!
Het gaat er toch niet om of Maldonado het wist of Hamilton daar zat of niet? Dan had hij beter moeten kijken. Zoals kootje zei: Spiegels zitten niet voor niets op dat ding.
Ik denk wel dat Schumacher al veel eerder wist dat Hamilton er zat of aan kwam. Je kan mij niet wijsmaken dat een coureur als Schumacher niet in zijn spiegels kijkt. Hij ging gewoon door zolang hij dacht te kunnen zonder te crashen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Gerard op 03 juni 2011 - 10:30:53
Ik heb het idee dat dit net zo'n discussie wordt als het 'Schumacher' topic.. Na 44 pagina's zijn jullie het nog niet eens en ondertussen is wel alles al 4 x gezegd ;)

Je hebt gelijk !!!  ::)


Al blijf ik erbij dat de touche Hamilton vs Massa ( hoewel optimistisch ) óók deels bij Massa zelf lag ,en je de crash in de tunnel onmogelijk op Hamilton af kunt schuiven.
En ik blijf er ook bij dat Hamilton vs Maldonado 'n raceincident is ,waarbij als Maldonado ( net als Schumacher ) beter op had gelet en z'n verlies had genomen er niets aan de hand was geweest.


En NU ben ik er dan ook klaar mee !!!  ;)


robbert

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLL  maar toch, hamilton moet niet altijd iemand van de baan rammen :D

Gerard

Zit net de F1 race report te bekijken... De pitstops, inclusief bandenwissels duurden bij alle topteams 20 Seconden, dus de straf voor Lewis was meer dan een DT ....het maakt voor het aantal punten niet uit,maar de straf was dus MEER dan een Drive thru....

Kootje

Citaat van: Gerard op 03 juni 2011 - 12:35:05
Zit net de F1 race report te bekijken... De pitstops, inclusief bandenwissels duurden bij alle topteams 20 Seconden, dus de straf voor Lewis was meer dan een DT ....het maakt voor het aantal punten niet uit,maar de straf was dus MEER dan een Drive thru....

Oh ja ??  ???
Volgens mij kreeg hij 'n 20 seconden tijdstraf.  ::)

Quote uit onderstaand artikel:
"Na afloop kreeg Hamilton ook nog een tijdstraf van twintig seconden, voor zijn botsing met Pastor Maldonado bij de herstart."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/261057/hamilton-zeer-gepikeerd-over-besluiten-stewards/

Gerard

Klopt! Dat betekent dus , als een pitstop 20 sec duurt, dat het meer is dan een DT, toch? Die pitstops waren incl. Stoppen,bandenwissel en weer verder..
dus een DT zou zo'n 15 sec geduurd hebben denk ik?

het was dus meer dan een veredelde reprimande, zoals eerder werd gezegd..

Kootje

Citaat van: Gerard op 03 juni 2011 - 12:53:15
Klopt! Dat betekent dus , als een pitstop 20 sec duurt, dat het meer is dan een DT, toch? Die pitstops waren incl. Stoppen,bandenwissel en weer verder..
dus een DT zou zo'n 15 sec geduurd hebben denk ik?

het was dus meer dan een veredelde reprimande, zoals eerder werd gezegd..

Tuurlijk...... ,je hebt helemaal gelijk.  :-X
Over het extra tijdsverlies door stoppen en bandenwisselen had ik heen gekeken.  :-[
Al staat me wel bij dat Hamiltons DT 19 seconde kostte ,maar dat weet ik echter niet zeker.  :-\  

monaco2011

Citaat van: Kootje op 03 juni 2011 - 14:01:05
Citaat van: Gerard op 03 juni 2011 - 12:53:15
Klopt! Dat betekent dus , als een pitstop 20 sec duurt, dat het meer is dan een DT, toch? Die pitstops waren incl. Stoppen,bandenwissel en weer verder..
dus een DT zou zo'n 15 sec geduurd hebben denk ik?

het was dus meer dan een veredelde reprimande, zoals eerder werd gezegd..

Tuurlijk...... ,je hebt helemaal gelijk.  :-X
Over het extra tijdsverlies door stoppen en bandenwisselen had ik heen gekeken.  :-[
Al staat me wel bij dat Hamiltons DT 19 seconde kostte ,maar dat weet ik echter niet zeker.  :-\  
Pitstops duurden iets meer dan 25 seconden gemiddeld, met een stop van ongeveer 4 seconden. Een drive through zal dus ongeveer 20 seconden zijn geweest. precies goed dan toch??
@Burrori: spiegels kijken is onmogelijk op dat moment. In de eerste plaats zie je niets. In 2e plaats moet je remmen en insturen Aan Schumacher zie je duidelijk dat hij Hamilton pas in zn ooghoek ziet op het moment dat hij wil insturen. Echt belachelijk dat Hamilton fans hier nog moeilijk over gaan doen, hij heeft er alleen mee gewonnen, niks verloren. Hamilton moest eens op deze manier de race uitgereden worden, dan praten jullie ineens weer heel anders (Singapore 2010??)

Kootje

Totaal andere situatie.

Ten 1e was Hamilton Webber toen al deels voorbij.
Ten 2e legde Hamilton daar zelfs de schuld bij zichzelf door te zeggen dat hij Webber nooit meer had verwacht.

Overigens heeft mijn Hamilton fan zijn niets te maken met mijn mening over het Maldonado incident.  >:(
Ik ben namelijk in de 1e plaats Williams fan.
Zou ik me dus door mijn fan zijn laten leiden ,dan zou ik juist Maldonado's kant kiezen ,toch ??  ::)
Ik probeer ik altijd objectief te blijven al is dat soms moeilijk ,dat geef ik direct toe.
Maar ach..... ,daar hebben we allemaal weleens last van ,gezien jou weigering om te erkennen dat Vettel mazzel had.   ;)

Folkert

Als Hamilton uit de race word gereden zoals Maldomado over kwam, zal ik eerlijk zeggen: prutser geef dan ruimte. Zeker op Monaco. Als Hamilton echt fout is( zoals Monza 2010) ben ik de eerste die zal zeggen dat hij het verprutst. Singapore moet ik nog eens zien. Ik dacht dat Webber toen echt fout was.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Kootje op 03 juni 2011 - 15:58:44
Totaal andere situatie.

Ten 1e was Hamilton Webber toen al deels voorbij.
Ten 2e legde Hamilton daar zelfs de schuld bij zichzelf door te zeggen dat hij Webber nooit meer had verwacht.

Overigens heeft mijn Hamilton fan zijn niets te maken met mijn mening over het Maldonado incident.  >:(
Ik ben namelijk in de 1e plaats Williams fan.
Zou ik me dus door mijn fan zijn laten leiden ,dan zou ik juist Maldonado's kant kiezen ,toch ??  ::)
Ik probeer ik altijd objectief te blijven al is dat soms moeilijk ,dat geef ik direct toe.
Maar ach..... ,daar hebben we allemaal weleens last van ,gezien jou weigering om te erkennen dat Vettel mazzel had.   ;)
ik doelde vooral op hamilton fans die screenshots aan elkaar gaan plakken en er een heel artikel aan wijden, daar reageerde ik in eerste instantie ook op. Singapore is ook maar een voorbeeld waar heel veel Hamilton fans wel de schuld bij Webber legden, terwijl Webber daar gewoon al een hele tijd naast Hamilton zat en duidelijk de binnenkant had. Wat ik dus wil zeggen is dat mensen die daar de schuld bij Webber leggen nooit kunnen zeggen dat Hamilton in Monaco niks fout deed. Heeft Hamilton nu ook niet zn excuus aangeboden aan Maldonado?? Daarmee geef je toch ook indirect je fout toe??
Wat betreft Vettel, tja, dat heb ik je al geprobeerd uit te leggen, maar blijkbaar komt dat niet binnen. Overall kan ik niet zeggen dat hij mazzel heeft gehad, hij pakt pole met een halve seconde is in t begin gewoon sneller, heeft pech met zn stop, heeft pech met de 1e safetycar en misschien weer geluk met de rode vlag. Dat heeft niet zozeer met wel of niet Vettel fan zijn te maken, maar ik kan gewoon niet zo goed tegen al dat kortzichtige gedoe, sommige mensen snappen blijkbaar maar weinig van de strategiën etc in een F1 wedstrijd.

Kootje

CitaatHeeft Hamilton nu ook niet zn excuus aangeboden aan Maldonado?? Daarmee geef je toch ook indirect je fout toe??

Hij heeft zijn excuses aangeboden voor zijn uitlatingen in het intervieuw na de wedstrijd.
Niet over de actie op zich.
Dat is toch wel 'n groot verschil in mijn ogen.  ::)

CitaatWat betreft Vettel, tja, dat heb ik je al geprobeerd uit te leggen, maar blijkbaar komt dat niet binnen.

Er is 'n reden dat ik die opmerking beeindig met  ;) ,maar blijkbaar komt dat bij jou niet binnen.

Citaatik kan gewoon niet zo goed tegen al dat kortzichtige gedoe, sommige mensen snappen blijkbaar maar weinig van de strategiën etc in een F1 wedstrijd.

Om de mening van 'n ander steeds maar weer als kortzichtig af te doen omdat deze niet strookt met jouw mening is pas kortzichtig.
Maar blijkbaar heb jij de wijsheid in pacht en weten wij niets van F1.   :-X

Folkert

@monaco2011: over het hele weekend genomen heeft vettel echt wel geluk gehad. Hamilton had voor pole kunnen gaan, maar kreeg niet de kans meer en door verkeerde gok. Dat is heel veel geluk voor vettel. Wat ik verder begreep is dat button tevreden was over de tijd, maar dat hij nog niet alles had gegeven. Die 4tiende zegd niet zoveel omdat de sessie raar eindigde.

En over strategie : dat was een gok van vettel en die pakte gelukkig goed uit voor hem.
Trotse vader van Rosalie(L)