Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

Folkert

Tuurlijk heeft hij het ook wel zelf gedaan, maar je kunt niet ontkennen dat hij zaterdag ook al geluk had dat zijn directe concurrent maar als 10de kwalificeerde. Hij kan er natuurlijk niks aan doen, dat Mclaren en Lewis geen banker hadden gereden en hij dwingt het in zo verre af dat hij er wel staat, maar met Lewis heel stuk achter hem.
En in de race hebben de SC er voor gezorgd dat andere strategieen mogelijk werden. Maar zijn ronde tijden waren toen ook prima. Maar dat is het punt ook niet. De banden komen ineens op een punt dat ze op zijn en ineens 2-3 of misschien 3-4 seconde per rondje verliezen. Tel daar Alonso, KERS en DRS bij op en je weet bijna zeker dat Alonso een poging ging wagen. En tuurlijk is hij blij met plek 2, maar als hij de kans krijgt Monaco te winnen gaat hij er echt wel voor.

Ok, ik ga wel uit van die drop off, maar Vettel ging het moeilijk krijgen. Dat is zeker.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 20:53:50
Vettel heeft het toch zelf gedaan, of iig grotendeels als je dr graag een portie geluk bij wilt voegen.
Uiteraard. Vettel heeft het geweldig gedaan.

Enzo

Kwam net dit filmpje van Hakinnen tegen uit 2001, geweldig geluid en mooie beelden.
Zo hoort een F1 auto te klinken.... 8)



Folkert

Wil trouwens nog 1 ding zeggen: Wat ik niet snap van Maldanado en Massa, waarom zo hard je plek verdedigen? Ok, Hamilton was (te) optimistisch, maar zij waren ook wel heel druk bezig alles op alles te zetten om hun plek te verdedigen. En dat kon daar ook niet. Want waar moest Hamilton dan naar toe?
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Citaat van: Enzo op 02 juni 2011 - 12:43:22
Kwam net dit filmpje van Hakinnen tegen uit 2001, geweldig geluid en mooie beelden.
Zo hoort een F1 auto te klinken.... 8)



tsja, good old days... Brings back memories!

JimmySPA

Citaat van: Gerard op 02 juni 2011 - 21:09:38
Citaat van: Enzo op 02 juni 2011 - 12:43:22
Kwam net dit filmpje van Hakinnen tegen uit 2001, geweldig geluid en mooie beelden.
Zo hoort een F1 auto te klinken.... 8)



tsja, good old days... Brings back memories!

Vroeger was alles beter.  :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

Zodra je dat soort uitspraken gaat doen, Jim, wordt je echt oud ;D

Franky R.

Citaat van: Burorri op 02 juni 2011 - 20:17:42
Wil trouwens nog 1 ding zeggen: Wat ik niet snap van Maldanado en Massa, waarom zo hard je plek verdedigen? Ok, Hamilton was (te) optimistisch, maar zij waren ook wel heel druk bezig alles op alles te zetten om hun plek te verdedigen. En dat kon daar ook niet. Want waar moest Hamilton dan naar toe?

Massa was wat twijfelachtig, maar Maldonado heeft echt zelf zijn kans op punten om zeep geholpen...Bekijk de foto's maar...
http://www.gppits.net/magazine/achtergrond_agressie_anno_2011/

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 02 juni 2011 - 23:06:47
Citaat van: Burorri op 02 juni 2011 - 20:17:42
Wil trouwens nog 1 ding zeggen: Wat ik niet snap van Maldanado en Massa, waarom zo hard je plek verdedigen? Ok, Hamilton was (te) optimistisch, maar zij waren ook wel heel druk bezig alles op alles te zetten om hun plek te verdedigen. En dat kon daar ook niet. Want waar moest Hamilton dan naar toe?

Massa was wat twijfelachtig, maar Maldonado heeft echt zelf zijn kans op punten om zeep geholpen...Bekijk de foto's maar...
http://www.gppits.net/magazine/achtergrond_agressie_anno_2011/
wat zeggen die foto's nou dan?? t is maar de vraag of Maldonado uberhaupt wist dat Hamilton daar aan de binnenkant zat..  Schumacher zag Hamilton ook pas op het allerlaatste moment. Bij Schumacher zat hij er bovendien een stuk verder naast, was het verschil in banden een stuk groter. En waarom zou Maldonado niet over de kerb mogen gaan, dat is vrij gebruikelijk hoor, misschien moet je de video eens terugkijken ipv foto's. Bovendien heeft de straf Hamilton niks gekost en kun je het ook misschien als een veredelde reprimande zien. Goede keus van de stewards wat mij betreft. Hamilton komt iig een stuk beter weg dan Maldonado!!!

Kootje

#234
Citaatwat zeggen die foto's nou dan?? t is maar de vraag of Maldonado uberhaupt wist dat Hamilton daar aan de binnenkant zat..

Dan moet hij eens in z'n spiegels kijken ::) ,daar zijn die dingen voor. ;)

CitaatSchumacher zag Hamilton ook pas op het allerlaatste moment. Bij Schumacher zat hij er bovendien een stuk verder naast, was het verschil in banden een stuk groter.

Schumacher zag hem wel degelijk ,probeerde nog te blokken ,maar had door dat het te laat was.  
Dat hij er bij Schumi verder naast zat ,was daar 'n direct gevolg van ,hij kwam namelijk van verder.
Het verschil in banden was weliswaar minder ,maar het verschil in snelheid niet.
De Williams is nu eenmaal niet zo snel als de Mercedes.    Helaas !!! :'(

CitaatEn waarom zou Maldonado niet over de kerb mogen gaan, dat is vrij gebruikelijk hoor, misschien moet je de video eens terugkijken ipv foto's.

Als je goed kijkt zie je dat Maldonado niet zozeer op de kerbs zou gaan rijden ,wat inderdaad normaal is ,maar er echt overheen.  
MAW: Hij zou waarschijnlijk de bocht afgesneden hebben ,en probeerde sowieso Hamilton daartoe te dwingen.  
Wat Hamilton dan ook weer op 'n penalty had komen te staan ,tenzij hij de positie direct terug had gegeven.  
Beide dus geen echte optie als je naar voren wilt. :-\

Daarom zou ik je toch adviseren juist de foto's te bekijken.  
Dan heb je namelijk stilstaande beelden waarbij je net iets meer kunt zien als op met 100 kmu bewegende beelden. ???

CitaatBovendien heeft de straf Hamilton niks gekost en kun je het ook misschien als een veredelde reprimande zien. Goede keus van de stewards wat mij betreft. Hamilton komt iig een stuk beter weg dan Maldonado!!!

Een 20 seconden tijdstraf staat gelijk aan 'n drive through op Monaco.  
Dat het Hamilton dan geen positie kost is verder niet relevant. :-X

monaco2011

Citaat van: Kootje op 03 juni 2011 - 00:50:32
Citaatwat zeggen die foto's nou dan?? t is maar de vraag of Maldonado uberhaupt wist dat Hamilton daar aan de binnenkant zat..

Dan moet hij eens in z'n spiegels kijken ::) ,daar zijn die dingen voor. ;)

CitaatSchumacher zag Hamilton ook pas op het allerlaatste moment. Bij Schumacher zat hij er bovendien een stuk verder naast, was het verschil in banden een stuk groter.

Schumacher zag hem wel degelijk ,probeerde nog te blokken ,maar had door dat het te laat was.  
Dat hij er bij Schumi verder naast zat ,was daar 'n direct gevolg van ,hij kwam namelijk van verder.
Het verschil in banden was weliswaar minder ,maar het verschil in snelheid niet.
De Williams is nu eenmaal niet zo snel als de Mercedes.    Helaas !!! :'(

CitaatEn waarom zou Maldonado niet over de kerb mogen gaan, dat is vrij gebruikelijk hoor, misschien moet je de video eens terugkijken ipv foto's.

Als je goed kijkt zie je dat Maldonado niet zozeer op de kerbs zou gaan rijden ,wat inderdaad normaal is ,maar er echt overheen.  
MAW: Hij zou waarschijnlijk de bocht afgesneden hebben ,en probeerde sowieso Hamilton daartoe te dwingen.  
Wat Hamilton dan ook weer op 'n penalty had komen te staan ,tenzij hij de positie direct terug had gegeven.  
Beide dus geen echte optie als je naar voren wilt. :-\

Daarom zou ik je toch adviseren juist de foto's te bekijken.  
Dan heb je namelijk stilstaande beelden waarbij je net iets meer kunt zien als op met 100 kmu bewegende beelden. ???

CitaatBovendien heeft de straf Hamilton niks gekost en kun je het ook misschien als een veredelde reprimande zien. Goede keus van de stewards wat mij betreft. Hamilton komt iig een stuk beter weg dan Maldonado!!!

Een 20 seconden tijdstraf staat gelijk aan 'n drive through op Monaco.  
Dat het Hamilton dan geen positie kost is verder niet relevant. :-X
in je spiegels zie je niet alles, zeker niet als iemand schuinnaast-achter je zit. Nooit autorijles gehad?? Ik zeg niet dat Maldonado m niet heeft gezien, maar t zou heel goed kunnen en wat mij betreft lijkt het daar ook op. Schumacher stuurt in en op dat moment ziet hij Hamilton pas, dat is in de beelden duidelijk te zien. Schumacher probeert helemaal niet te blokken, want dan had Hamilton nooit aan de binnenkant kunnen komen zoals de ronden ervoor. Op bbc zeiden ze trouwens precies hetzelfde, dat Schumacher helemaal niet in de gaten had dat Hamilton daar zat. k heb Barichello ook Schumacher in zien halen, dus zo gek deed die williams het echt niet tov de Mercedes.
Dat Maldonado helemaal over die kerb heengaat komt doordat zn achterwiel wordt aangetikt daardoor komt zn auto meer dwars te staan, dat zie je op de video dan weer goed ;). Ik kan geen reden bedenken waarom hij wel helemaal over de kerb zou gaan, hij hoeft alleen maar de binnenkant van de bocht te houden om Hamilton af te snijden, mocht dat zn bedoeling zijn geweest. Waarom zou hij in hemelsnaam die bocht afsnijden?? 
Op het moment dat die straf wordt uitgedeeld weten ze precies wat de gevolgen zijn en die waren er niet, dan is het bij twijfel het makkelijkste om toch maar voor de straf te kiezen. En dit was toch minimaal een twijfelgeval, dus daarom vind ik het logisch dat ze die straf sowieso geven.


Niels_

Citaat van: Kootje op 03 juni 2011 - 00:50:32
CitaatEn waarom zou Maldonado niet over de kerb mogen gaan, dat is vrij gebruikelijk hoor, misschien moet je de video eens terugkijken ipv foto's.

Als je goed kijkt zie je dat Maldonado niet zozeer op de kerbs zou gaan rijden ,wat inderdaad normaal is ,maar er echt overheen.   
MAW: Hij zou waarschijnlijk de bocht afgesneden hebben ,en probeerde sowieso Hamilton daartoe te dwingen. 
Wat Hamilton dan ook weer op 'n penalty had komen te staan ,tenzij hij de positie direct terug had gegeven.
Beide dus geen echte optie als je naar voren wilt. :-\

Daarom zou ik je toch adviseren juist de foto's te bekijken. 
Dan heb je namelijk stilstaande beelden waarbij je net iets meer kunt zien als op met 100 kmu bewegende beelden. ???
Dat had hij ook moeten doen. Hij zal allicht beseft hebben dat het vrij lastig zou zijn geweest om hem nog eens opnieuw te passeren dus ging hij er maar onbesuisd in.

Daarnaast zijn het eerder foto's die foute indrukken geven dan videobeelden. Foto's zijn momentopnames, die geven dikwijls een vertekent beeld, afhankelijk van de hoek waaruit ze genomen zijn. Hamilton heeft nooit volledig naast Maldonado gezeten en had ruimte genoeg langs rechts om uit te wijken indien hij niet tijdig kon remmen.

robbert

Hamilton wilde persé de williams voorbij, en hij had genoeg ruimte om hem niet te raken. Ja, dan door een bocht af te snijden en dan moet hij de positie teruggeven. Maar hij heeft hem dan geraakt en zo hebben de stewards het ook gezien.  Gelukkig was het zo moeilijk om hem in te halen, of hij reed er gewoon voorbij en was er terug gezeur dat er te gemakkelijk wordt ingehaald

0634

Hamilton rijdt in feite over Monaco zoals hij overal rondrijdt. Lekker agressief en opportunistisch. Maar op Monaco denk ik toch dat je met iets meer beleid moet rondrijden. Het is nou eenmaal een aparte baan.

Gerard

Ik heb het idee dat dit net zo'n discussie wordt als het 'Schumacher' topic.. Na 44 pagina's zijn jullie het nog niet eens en ondertussen is wel alles al 4 x gezegd ;)