Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: Michael schumacher op 29 mei 2011 - 16:12:03
Buorri; jij kan een ferm stukske zeveren man. Schumacher heeft niks verkeerds gedaan, hamilton maakt dernet alweer fout.
Di resta was ook fuidelijk in fout

Beiden deden gewoon identiek hetzelfde. Het enige verschil dat Hamilton & Rosberg Schumacher zagen komen, en niet instuurden. Bij de andere twee was dit wel het geval (zeker bij Massa, die redelijk langs de buitenkant zat, Hamitlon zag komen en bruusk instuurde).

In zulke fases moet je gewoon het geluk hebben dat de rijder voor u je gezien heeft, en bereid is z'n positie niet kost wat kost te verdedigen. Is dat het geval, dat ga je Schumacher gewijs er voorbij, doet hij dit niet, dan rijdt je er gewoon op...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

flupke3

Hoe kon Vettel zo lang doorrijden na zijn eerste pitsstop? :o
Hij heeft veel geluk gehad met die rode vlag waar hij van banden kon
wisellen maar heeft ook supergoed gereden!

McLaren_über_alles

Citaat van: Gerard op 29 mei 2011 - 16:24:38
IK DENK DAT lewis P6 nog wel kwijt raakt, dat maakt de voorsprong van Seb alleen maar groter!  :'(

Denk dat hij terug een straf zal krijgen van 20 tot 30 seconden...

Maar als je naar de uitslag kijkt...

6.Lewis Hamilton   McLaren      + 27.200   0:00.000   78   
7.Adrian Sutil      Force India      + 1 ronde   0:00.000   77

... zou hij dan gewoon zesde blijven...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Enzo

Weer Vettel dus, met een grote portie mazzel op het einde...
Toch wel een gave race gezien, Alonso en Button zeer sterk, jammer dat dit niet belood werd.
Hamilton wilde te graag en forceerde de boel, vraag me af wat voor straf hij zal krijgen n.a.v. crash Maldonado.
Clowns van de race MercedesGP..., nog één keer zo'n waardeloze prestatie en ik ben supporter-af.

gloudiesaurus

Citaat van: flupke3 op 29 mei 2011 - 16:46:59
Hoe kon Vettel zo lang doorrijden na zijn eerste pitsstop? :o
Hij heeft veel geluk gehad met die rode vlag waar hij van banden kon
wisellen maar heeft ook supergoed gereden!

Ben hier ook verbaasd over, dat Vettel zolang door kon gaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Enzo op 29 mei 2011 - 16:59:00
Weer Vettel dus, met een grote portie mazzel op het einde...
Toch wel een gave race gezien, Alonso en Button zeer sterk, jammer dat dit niet belood werd.
Hamilton wilde te graag en forceerde de boel, vraag me af wat voor straf hij zal krijgen n.a.v. crash Maldonado.
Clowns van de race MercedesGP..., nog één keer zo'n waardeloze prestatie en ik ben supporter-af.

Echte supporters staan ook in slechte tijd achter hun team ;)
Overigens waren de eerste pitstops bij Red Bull ook zeker niet foutloos!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Pfff....Wat een rommeltje was dat zeg!

Ik zat echt op het puntje van mijn stoel om te zien of Vettel en Alonso tot het eind volhielden tegenover een Button met verse banden. Komt er weer een SC de baan op?!

En het begon gisteren al zo schlemielig voor sommige coureurs...Hamilton voorop. Ik ben een grote fan van die man, maar hij zat vandaag bomvol frustraties!
Dat met Massa was dom, gewoon dom...Waarom geen poging gewaagd bij het uitkomen van de tunnel? Massa maakte zelf een fout in de tunnel, iets waar Hamilton ook op had kunnen wachten.

Die DT-straf dus gewoon terecht voor Hamilton.

Ten tweede hoop ik niet dat hij gestraft wordt voor het incident met Maldonado, die als een blind paard gewoon instuurt... ???

Sterke prestatie van Button. Button had gewoon pech met die twee SC's. Zijn taktiek om te wachten op versleten banden van die twee voor hem was de juiste. Alonso kon zijn auto nauwelijks op de baan houden...

Alonso weet zich wederom in het gevecht te mengen en laat zien dat een coureur wel degelijk het verschil kan maken. Massa, tja...zelf een fout gemaakt en trachtte de muur in de tunnel aan te moeten tikken?!

MS ging traag van start, al pakte hij Hamilton mooi in de hairpin. Maar andermaal voorbij gereden door Rosberg. Maar het is net of de Mercedes maar een paar rondes snel is, waarna ze terug beginnen te zakken...

Sterke race van Kobayashi!

Sutil, goed tot het einde...DiResta, aggressief maar wel met lef!

Webber... De hele race vastgezeten achter coureurs en op het eind dan toch een mooie inhaalactie op Kobayashi, die weer een solide race heeft gereden. Vettel...Die SC viel mooi zijn kant op. Maar daarvoor bezweek hij niet onder de druk van Alonso en Button.

Wat mij betreft is het seizoen 2011 bij deze al verreden. Een Vettel met zoveel zelfvertrouwen gaat geen fouten meer maken...Echt niet!





Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 29 mei 2011 - 17:00:08
Citaat van: Enzo op 29 mei 2011 - 16:59:00
Weer Vettel dus, met een grote portie mazzel op het einde...
Toch wel een gave race gezien, Alonso en Button zeer sterk, jammer dat dit niet belood werd.
Hamilton wilde te graag en forceerde de boel, vraag me af wat voor straf hij zal krijgen n.a.v. crash Maldonado.
Clowns van de race MercedesGP..., nog één keer zo'n waardeloze prestatie en ik ben supporter-af.
Echte supporters staan ook in slechte tijd achter hun team ;)

Dat is waar, maar hoe kan het dat je als eerste begint met het bouwen van de auto voor het jaar erop en dan met zo'n waardeloos ding komt aanzetten.
Volgens mij moet ik even afkoelen..., spreek jullie straks weer. ;D


Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 29 mei 2011 - 16:12:03
Buorri; jij kan een ferm stukske zeveren man. Schumacher heeft niks verkeerds gedaan, hamilton maakt dernet alweer fout.
Di resta was ook fuidelijk in fout
Hamilton deed precies het zelfde als Schumacher, als Hamilton bij Schumacher ook instuurde ( net zoals Massa dat deed bij Hamilton en Buemi bij Di Resta) Was Schumacher ook bestraft. Schumacher heeft geluk gehad dat Hamilton eieren voor zijn geld koos.

En leg mij is uit waar ik zever?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Franky R. op 29 mei 2011 - 17:02:48
MS ging traag van start, al pakte hij Hamilton mooi in de hairpin. Maar andermaal voorbij gereden door Rosberg.

Eh, Schumacher komt na een waardeloze start binnen voor een nieuwe neus en rijdt vervolgens het gat dicht naar Rosberg, haalt Rosberg fraai in en rijdt vervolgens van hem weg. Totdat dat stuk oud ijzer ermee stopt.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 29 mei 2011 - 17:09:25
Citaat van: Franky R. op 29 mei 2011 - 17:02:48
MS ging traag van start, al pakte hij Hamilton mooi in de hairpin. Maar andermaal voorbij gereden door Rosberg.

Eh, Schumacher komt na een waardeloze start binnen voor een nieuwe neus en rijdt vervolgens het gat dicht naar Rosberg, haalt Rosberg fraai in en rijdt vervolgens van hem weg. Totdat dat stuk oud ijzer ermee stopt.

Ik doel op het verloop van de gehele race...Rosberg die de auto thuisbrengt en net geen punten pakt...

Folkert

Citaat van: Franky R. op 29 mei 2011 - 17:02:48
Pfff....Wat een rommeltje was dat zeg!

Ik zat echt op het puntje van mijn stoel om te zien of Vettel en Alonso tot het eind volhielden tegenover een Button met verse banden. Komt er weer een SC de baan op?!

En het begon gisteren al zo schlemielig voor sommige coureurs...Hamilton voorop. Ik ben een grote fan van die man, maar hij zat vandaag bomvol frustraties!
Dat met Massa was dom, gewoon dom...Waarom geen poging gewaagd bij het uitkomen van de tunnel? Massa maakte zelf een fout in de tunnel, iets waar Hamilton ook op had kunnen wachten.

Die DT-straf dus gewoon terecht voor Hamilton.

Ten tweede hoop ik niet dat hij gestraft wordt voor het incident met Maldonado, die als een blind paard gewoon instuurt... ???

Sterke prestatie van Button. Button had gewoon pech met die twee SC's. Zijn taktiek om te wachten op versleten banden van die twee voor hem was de juiste. Alonso kon zijn auto nauwelijks op de baan houden...

Alonso weet zich wederom in het gevecht te mengen en laat zien dat een coureur wel degelijk het verschil kan maken. Massa, tja...zelf een fout gemaakt en trachtte de muur in de tunnel aan te moeten tikken?!

MS ging traag van start, al pakte hij Hamilton mooi in de hairpin. Maar andermaal voorbij gereden door Rosberg. Maar het is net of de Mercedes maar een paar rondes snel is, waarna ze terug beginnen te zakken...

Sterke race van Kobayashi!

Sutil, goed tot het einde...DiResta, aggressief maar wel met lef!

Webber... De hele race vastgezeten achter coureurs en op het eind dan toch een mooie inhaalactie op Kobayashi, die weer een solide race heeft gereden. Vettel...Die SC viel mooi zijn kant op. Maar daarvoor bezweek hij niet onder de druk van Alonso en Button.

Wat mij betreft is het seizoen 2011 bij deze al verreden. Een Vettel met zoveel zelfvertrouwen gaat geen fouten meer maken...Echt niet!





Ben wel met je eens dat Hamilton te gretig was en te veel wilde, maar hij moet wel. Gister enorm veel pech met de rode vlag en dan nog zijn enige tijd kwijt raken. Ene kant vind ik Hamilton slecht deze race, maar andere kant ook weer niet. Heeft toch dingen laten zien en geprobeerd waar anderen het niet durfde of wilde.


Vettel gaat geheid nog fouten maken dit seizoen, want zonder rode vlag had hij het niet volgehouden denk ik. 2011 gaat nu pas echt beginnen. Waar Vettel meest voordeel van heeft gehad is zijn superieure auto begin van het seizoen en dat gaat denk ik wel veranderen. Mclaren was duidelijk de snellere deze race en de SC heeft Vettel enorm geholpen.

Hij heeft zeker sterk gereden, en doet zijn ding, maar deze overwinning kan je niet 100% weiten aan zijn stuurmanskunsten. hoe goed die ook zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Franky R. op 29 mei 2011 - 17:12:16
Citaat van: Enzo op 29 mei 2011 - 17:09:25
Citaat van: Franky R. op 29 mei 2011 - 17:02:48
MS ging traag van start, al pakte hij Hamilton mooi in de hairpin. Maar andermaal voorbij gereden door Rosberg.

Eh, Schumacher komt na een waardeloze start binnen voor een nieuwe neus en rijdt vervolgens het gat dicht naar Rosberg, haalt Rosberg fraai in en rijdt vervolgens van hem weg. Totdat dat stuk oud ijzer ermee stopt.

Ik doel op het verloop van de gehele race...Rosberg die de auto thuisbrengt en net geen punten pakt...

Ow, ok!  :)

com

Hoezo niet 100% stuurmans kunsten. In Monaco is erbij 1 maar dan moet je er nog voorbij. En zonder rode vlag had vettel ook gewonnen. Hij is geen trullie die je er zomaar langs laat. Hij had ook bij zijn stop nog tijd verloren .die kobyachi kan er ook wat van. Denk dat er binnenkort wel een groot team voor hem komt.

Enzo

Nooit van de Trully-train gehoord... ::)