Round 6: Monte Carlo, Monaco

Gestart door Enzo, 24 mei 2011 - 23:14:11

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

#210
Citaat van: Gerard op 31 mei 2011 - 18:09:37
Vettel heeft wel degelijk geluk gehad met de rode vlag situatie, hij had het misschien niet eens gehaald als deze er niet geweest was...maar niet zoveel geluk als Lewis ;)
En over de vettel fans... Ik ben absoluut een fan van hem,maar voor het kampioenschap... Is het niet goed dat Seb zo'n grote voorsprong heeft... ;)  een spannend kampioenschap telt voor mij zwaarder dan de winst van welke coureur ook...  8)

Ik heb liever leuke races dan een spannend kampioenschap en ondanks de 5 op 6 van Vettel heb ik me tot hier toe bijna geen seconde verveeld dit seizoen. Ik ben geen Vettelfan, ook zeker geen anti-, eerder een neutrale fan van de sport. Enkel Jerome d'Ambrosio hou ik wat meer in het oog, maar dat is dan weer mijn Belgenhart dat spreekt. (Tiens en ik stemde N-VA)

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 31 mei 2011 - 21:51:03
Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 21:15:17
Weet 't niet zeker meer ,maar volgens mij ging Vettel bij zijn stop later naar binnen dan Button.
Daardoor ga ik er gemakshalve van uit (zeker weten kunnen we niet) dat hij ook voor zijn 2e stop later naar binnen zou zijn gegaan.
In dat geval was dat dus tijdens de safetycar fase geweest ,en in de meeste gevallen verlies je dan tijd tov mensen die voor die tijd al naar binnen zijn geweest.
Als je die twee zaken bij elkaar optelt ,kom ik tot de conclusie dat Button dan de leiding over had genomen.
Aangezien de kans dan groot zou zijn geweest dat beiden in het vervolg van de race dezelfde strategie zouden hanteren (kun je niet tegenspreken ,heb je zelf gesuggereerd) ,zou Button de leiding niet meer uit handen hebben gegeven.
En dat jij dat dan kort door de bocht vind omdat het niet strookt met jou gedachten ,daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Net als dat ik de feiten ,die mij vertellen dat Vettel geluk heeft gehad ,niet kan veranderen.   SORRY !!!
dr is alleen één feit dat ie pech heeft gehad bij zn stop, dat ie geluk heeft gehad dat zijn alleen maar aannames. Button en vooral Alonso hebben juist veel baat gehad bij de SC.
En nee, t is helemaal niet zo aannemelijk dat Vettel weer een rondje later stopt, een rondje later stoppen betekend tegenwoordig dat je 1 a 2 seconden inlevert, de nieuwe banden geven een voordeel, vroeger was dat net andersom (benzine). Ik denk dat Vettel in hetzelfde rondje als Button was binnengekomen en de leiding gewoon had behouden. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, k wil alleen maar zeggen dat Vettel met een 2 stopper ook gewoon had kunnen winnen als die eerst stop (in alle opzichten) wel goed was gegaan
Wat betreft de safetycar heb je tegenwoordig een bepaalde snelheid/rondetijd die je moet aanhouden, dus je kunt dan gerust nog je stop maken en verliest zelfs relatief minder omdat het verschil tussen snelheid in pitstraat en die op de baan minder is. Als Button een stop maakt en daardoor 25 seconden achter Vettel zit, dan heeft Button 25 seconden langer last van de safetycar (lagere snelheid) waardoor Vettel juist meer tijd heeft voor zn stop, dat lijkt me vrij simpel. Maar goed, dit is idd veels teveel ALS, ALS
Leg mij is uit dat zijn pech een feit is en zijn geluk alleen maar aannames? Het is of allebei een feit of allebei aan namens. Sorry, maar dat is echt niet waar wat je zegt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/261225/michael-crash-maldonado-en-hamilton-raceongeluk/

Opmerkelijk dat hij dat zegt. Maar in mijn ogen heeft hij ook gelijk. En heb alles nog maar eens terug gekeken en ja ene kant rijd Hamilton te agressief, maar andere kant ook weer niet.Het ging deze race wat meer mis dan normaal, maar dat kan je niet alleen bij Hamilton leggen.
Ik houd er wel van. En om nu te zeggen dat Lewis nog de fouten maakt van begin van zijn carriere? Nee, daar ben ik het niet mee eens. (kan zijn dat ik nu topics door elkaar haal, maar zijn nu 3 topics waar best veel over zelfde word gepraat :P)

Maar waar je niemand over hoort is het foutje van Massa bij Rosberg en Schumacher die door Lewis wilt heen rijden bij de start. Daar zag je ook stukken van de auto af vliegen van Lewis.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Gerard op 31 mei 2011 - 18:09:37
Vettel heeft wel degelijk geluk gehad met de rode vlag situatie, hij had het misschien niet eens gehaald als deze er niet geweest was...maar niet zoveel geluk als Lewis ;)
En over de vettel fans... Ik ben absoluut een fan van hem,maar voor het kampioenschap... Is het niet goed dat Seb zo'n grote voorsprong heeft... ;)  een spannend kampioenschap telt voor mij zwaarder dan de winst van welke coureur ook...  8)
Vettel zijn pech komt nog en Vettel gaat ook nog wel keer de fout in. Daar ben ik 95% zeker van. Tot nu toe reed hij foutloos en zeer knap. Maar hij heeft nog geen pech gehad en die komt echt nog wel. Dan wel door materiaal pech, dan wel door andere omstandigheden, zoals Lewis dit weekend. Het kampioenschap is zeker nog niet gestreden, maar makkelijk word het niet. Maar mogelijk is het wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Vettel heeft zijn pech de afgelopen paar jaar al gehad (voor de komende 3) jaarr ;D

Franky R.

Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 10:53:24
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/261225/michael-crash-maldonado-en-hamilton-raceongeluk/

Opmerkelijk dat hij dat zegt. Maar in mijn ogen heeft hij ook gelijk. En heb alles nog maar eens terug gekeken en ja ene kant rijd Hamilton te agressief, maar andere kant ook weer niet.Het ging deze race wat meer mis dan normaal, maar dat kan je niet alleen bij Hamilton leggen.
Ik houd er wel van. En om nu te zeggen dat Lewis nog de fouten maakt van begin van zijn carriere? Nee, daar ben ik het niet mee eens. (kan zijn dat ik nu topics door elkaar haal, maar zijn nu 3 topics waar best veel over zelfde word gepraat :P)

Maar waar je niemand over hoort is het foutje van Massa bij Rosberg en Schumacher die door Lewis wilt heen rijden bij de start. Daar zag je ook stukken van de auto af vliegen van Lewis.

Mogelijk heeft Sam Michael deze foto ook gezien?
http://www.gppits.net/magazine/achtergrond_agressie_anno_2011/
;)

BTW,

http://www.gppits.net/nieuws/fia_wil_chicane_monaco_aanpassen/


monaco2011

Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 10:36:02
Citaat van: monaco2011 op 31 mei 2011 - 21:51:03
Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 21:15:17
Weet 't niet zeker meer ,maar volgens mij ging Vettel bij zijn stop later naar binnen dan Button.
Daardoor ga ik er gemakshalve van uit (zeker weten kunnen we niet) dat hij ook voor zijn 2e stop later naar binnen zou zijn gegaan.
In dat geval was dat dus tijdens de safetycar fase geweest ,en in de meeste gevallen verlies je dan tijd tov mensen die voor die tijd al naar binnen zijn geweest.
Als je die twee zaken bij elkaar optelt ,kom ik tot de conclusie dat Button dan de leiding over had genomen.
Aangezien de kans dan groot zou zijn geweest dat beiden in het vervolg van de race dezelfde strategie zouden hanteren (kun je niet tegenspreken ,heb je zelf gesuggereerd) ,zou Button de leiding niet meer uit handen hebben gegeven.
En dat jij dat dan kort door de bocht vind omdat het niet strookt met jou gedachten ,daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Net als dat ik de feiten ,die mij vertellen dat Vettel geluk heeft gehad ,niet kan veranderen.   SORRY !!!
dr is alleen één feit dat ie pech heeft gehad bij zn stop, dat ie geluk heeft gehad dat zijn alleen maar aannames. Button en vooral Alonso hebben juist veel baat gehad bij de SC.
En nee, t is helemaal niet zo aannemelijk dat Vettel weer een rondje later stopt, een rondje later stoppen betekend tegenwoordig dat je 1 a 2 seconden inlevert, de nieuwe banden geven een voordeel, vroeger was dat net andersom (benzine). Ik denk dat Vettel in hetzelfde rondje als Button was binnengekomen en de leiding gewoon had behouden. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, k wil alleen maar zeggen dat Vettel met een 2 stopper ook gewoon had kunnen winnen als die eerst stop (in alle opzichten) wel goed was gegaan
Wat betreft de safetycar heb je tegenwoordig een bepaalde snelheid/rondetijd die je moet aanhouden, dus je kunt dan gerust nog je stop maken en verliest zelfs relatief minder omdat het verschil tussen snelheid in pitstraat en die op de baan minder is. Als Button een stop maakt en daardoor 25 seconden achter Vettel zit, dan heeft Button 25 seconden langer last van de safetycar (lagere snelheid) waardoor Vettel juist meer tijd heeft voor zn stop, dat lijkt me vrij simpel. Maar goed, dit is idd veels teveel ALS, ALS
Leg mij is uit dat zijn pech een feit is en zijn geluk alleen maar aannames? Het is of allebei een feit of allebei aan namens. Sorry, maar dat is echt niet waar wat je zegt.
in dit geval idd wel. Bij zn pitstop is zn tijdverlies gewoon meetbaar, dus een feit. Net als de 25 seconden die Alonso cadeau krijgt bij de 1e SC en de 7 seconden van Button. Of die verkeerde banden uiteindelijk de beste optie waren daar ben ik absoluut niet van overtuigt. En dat Vettel zonder de rode vlag niet had gewonnen al helemaal niet.

Kootje

Citaat van: monaco2011En dat Vettel zonder de rode vlag niet had gewonnen al helemaal niet.

Zijn we het in ieder geval over iets eens.  :P :D ;D

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 15:10:25
Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 10:36:02
Citaat van: monaco2011 op 31 mei 2011 - 21:51:03
Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 21:15:17
Weet 't niet zeker meer ,maar volgens mij ging Vettel bij zijn stop later naar binnen dan Button.
Daardoor ga ik er gemakshalve van uit (zeker weten kunnen we niet) dat hij ook voor zijn 2e stop later naar binnen zou zijn gegaan.
In dat geval was dat dus tijdens de safetycar fase geweest ,en in de meeste gevallen verlies je dan tijd tov mensen die voor die tijd al naar binnen zijn geweest.
Als je die twee zaken bij elkaar optelt ,kom ik tot de conclusie dat Button dan de leiding over had genomen.
Aangezien de kans dan groot zou zijn geweest dat beiden in het vervolg van de race dezelfde strategie zouden hanteren (kun je niet tegenspreken ,heb je zelf gesuggereerd) ,zou Button de leiding niet meer uit handen hebben gegeven.
En dat jij dat dan kort door de bocht vind omdat het niet strookt met jou gedachten ,daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Net als dat ik de feiten ,die mij vertellen dat Vettel geluk heeft gehad ,niet kan veranderen.   SORRY !!!
dr is alleen één feit dat ie pech heeft gehad bij zn stop, dat ie geluk heeft gehad dat zijn alleen maar aannames. Button en vooral Alonso hebben juist veel baat gehad bij de SC.
En nee, t is helemaal niet zo aannemelijk dat Vettel weer een rondje later stopt, een rondje later stoppen betekend tegenwoordig dat je 1 a 2 seconden inlevert, de nieuwe banden geven een voordeel, vroeger was dat net andersom (benzine). Ik denk dat Vettel in hetzelfde rondje als Button was binnengekomen en de leiding gewoon had behouden. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, k wil alleen maar zeggen dat Vettel met een 2 stopper ook gewoon had kunnen winnen als die eerst stop (in alle opzichten) wel goed was gegaan
Wat betreft de safetycar heb je tegenwoordig een bepaalde snelheid/rondetijd die je moet aanhouden, dus je kunt dan gerust nog je stop maken en verliest zelfs relatief minder omdat het verschil tussen snelheid in pitstraat en die op de baan minder is. Als Button een stop maakt en daardoor 25 seconden achter Vettel zit, dan heeft Button 25 seconden langer last van de safetycar (lagere snelheid) waardoor Vettel juist meer tijd heeft voor zn stop, dat lijkt me vrij simpel. Maar goed, dit is idd veels teveel ALS, ALS
Leg mij is uit dat zijn pech een feit is en zijn geluk alleen maar aannames? Het is of allebei een feit of allebei aan namens. Sorry, maar dat is echt niet waar wat je zegt.
in dit geval idd wel. Bij zn pitstop is zn tijdverlies gewoon meetbaar, dus een feit. Net als de 25 seconden die Alonso cadeau krijgt bij de 1e SC en de 7 seconden van Button. Of die verkeerde banden uiteindelijk de beste optie waren daar ben ik absoluut niet van overtuigt. En dat Vettel zonder de rode vlag niet had gewonnen al helemaal niet.
Dat hij zijn banden in de rode vlag situatie mocht veranderen is ook een feit, want feit is: Hij kon daarna een gat slaan naar Alonso, wat op zijn oude banden niet lukte. Dat is meet baar. En nieuwe banden is gewoon een voordeel en die kon hij alleen onder doen(zonder tijd verlies) in de rode vlag.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 16:55:35
Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 15:10:25
Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 10:36:02
Citaat van: monaco2011 op 31 mei 2011 - 21:51:03
Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 21:15:17
Weet 't niet zeker meer ,maar volgens mij ging Vettel bij zijn stop later naar binnen dan Button.
Daardoor ga ik er gemakshalve van uit (zeker weten kunnen we niet) dat hij ook voor zijn 2e stop later naar binnen zou zijn gegaan.
In dat geval was dat dus tijdens de safetycar fase geweest ,en in de meeste gevallen verlies je dan tijd tov mensen die voor die tijd al naar binnen zijn geweest.
Als je die twee zaken bij elkaar optelt ,kom ik tot de conclusie dat Button dan de leiding over had genomen.
Aangezien de kans dan groot zou zijn geweest dat beiden in het vervolg van de race dezelfde strategie zouden hanteren (kun je niet tegenspreken ,heb je zelf gesuggereerd) ,zou Button de leiding niet meer uit handen hebben gegeven.
En dat jij dat dan kort door de bocht vind omdat het niet strookt met jou gedachten ,daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Net als dat ik de feiten ,die mij vertellen dat Vettel geluk heeft gehad ,niet kan veranderen.   SORRY !!!
dr is alleen één feit dat ie pech heeft gehad bij zn stop, dat ie geluk heeft gehad dat zijn alleen maar aannames. Button en vooral Alonso hebben juist veel baat gehad bij de SC.
En nee, t is helemaal niet zo aannemelijk dat Vettel weer een rondje later stopt, een rondje later stoppen betekend tegenwoordig dat je 1 a 2 seconden inlevert, de nieuwe banden geven een voordeel, vroeger was dat net andersom (benzine). Ik denk dat Vettel in hetzelfde rondje als Button was binnengekomen en de leiding gewoon had behouden. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, k wil alleen maar zeggen dat Vettel met een 2 stopper ook gewoon had kunnen winnen als die eerst stop (in alle opzichten) wel goed was gegaan
Wat betreft de safetycar heb je tegenwoordig een bepaalde snelheid/rondetijd die je moet aanhouden, dus je kunt dan gerust nog je stop maken en verliest zelfs relatief minder omdat het verschil tussen snelheid in pitstraat en die op de baan minder is. Als Button een stop maakt en daardoor 25 seconden achter Vettel zit, dan heeft Button 25 seconden langer last van de safetycar (lagere snelheid) waardoor Vettel juist meer tijd heeft voor zn stop, dat lijkt me vrij simpel. Maar goed, dit is idd veels teveel ALS, ALS
Leg mij is uit dat zijn pech een feit is en zijn geluk alleen maar aannames? Het is of allebei een feit of allebei aan namens. Sorry, maar dat is echt niet waar wat je zegt.
in dit geval idd wel. Bij zn pitstop is zn tijdverlies gewoon meetbaar, dus een feit. Net als de 25 seconden die Alonso cadeau krijgt bij de 1e SC en de 7 seconden van Button. Of die verkeerde banden uiteindelijk de beste optie waren daar ben ik absoluut niet van overtuigt. En dat Vettel zonder de rode vlag niet had gewonnen al helemaal niet.
Dat hij zijn banden in de rode vlag situatie mocht veranderen is ook een feit, want feit is: Hij kon daarna een gat slaan naar Alonso, wat op zijn oude banden niet lukte. Dat is meet baar. En nieuwe banden is gewoon een voordeel en die kon hij alleen onder doen(zonder tijd verlies) in de rode vlag.
ja, dat klopt, dat kwam m natuurlijk niet slecht uit en hij heeft er zeker zn voordeel meegedaan maar om te stellen dat ie anders niet had gewonnen is helemaal niet zo aannemelijk. Maar goed, ik had daarover een discussie met Kootje en dat ging eigenlijk alleen maar over die pitstop en SC, niet over de rode vlag. Als je t niet erg vind laat ik het hierbij.

http://www.gpupdate.net/nl/videos/1066/horner-zweette-peentjes-in-monaco

0634

Ik denk inderdaad dat hij anders niet gewonnen zou hebben. Dat baseer ik op de uitspraken van Alonso die zei in de laatste rondes bereid was om een alles of niets te wagen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 01 juni 2011 - 17:36:49
Ik denk inderdaad dat hij anders niet gewonnen zou hebben. Dat baseer ik op de uitspraken van Alonso die zei in de laatste rondes bereid was om een alles of niets te wagen.
Tja, om dat nou op uitspraken van Alonso te baseren :-\ Alonso kan na tijd natuurlijk roepen wat ie wil en logisch dat hij dit zegt. Alonso die zet niet zo maar een 2e plaats op het spel. Hij heeft 15 ronden lang de kans gehad en kan me 1x herinneren dat ie een heel klein poginkje deed in bocht 1. Ik denk dat Vettel een fout had moeten maken of zn banden echt helemaal aan gort hadden moeten gaan. En je moet niet vergeten dat Alonso ook al 35 ronden op de softs stond en dat dit monaco was.

0634

Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 19:12:59
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2011 - 17:36:49
Ik denk inderdaad dat hij anders niet gewonnen zou hebben. Dat baseer ik op de uitspraken van Alonso die zei in de laatste rondes bereid was om een alles of niets te wagen.
Tja, om dat nou op uitspraken van Alonso te baseren :-\ Alonso kan na tijd natuurlijk roepen wat ie wil en logisch dat hij dit zegt. Alonso die zet niet zo maar een 2e plaats op het spel. Hij heeft 15 ronden lang de kans gehad en kan me 1x herinneren dat ie een heel klein poginkje deed in bocht 1. Ik denk dat Vettel een fout had moeten maken of zn banden echt helemaal aan gort hadden moeten gaan. En je moet niet vergeten dat Alonso ook al 35 ronden op de softs stond en dat dit monaco was.
Over de boordradio hadden ze het er al over dat Alonso in de slotfase moest toeslaan ivm de drop-offs van Vettels banden. Maar dat kon dus niet meer.

En ik baseer het in zoverre op Alonso's uitspraken, dat ik daarmee niet zeg dat hij zou hebben gewonnen, maar als je een do or die doet, dan kan Button nog wel eens winnen. Of wie weet hoe het dan afloopt. In ieder geval, zou er iets gebeurt zijn en zoals Alonso al zei, hij had niets te verliezen.  Hij kan heel makkelijk een 2e plek op het spel zetten, zolang Vettel voor hem rijdt. Want daar heeft hij niets aan. Vettel wel.

Het blijft koffiedik kijken, maar ik ben er heilig van overtuigd dat we dan nog wat gezien zouden hebben.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 17:25:54
Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 16:55:35
Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 15:10:25
Citaat van: Burorri op 01 juni 2011 - 10:36:02
Citaat van: monaco2011 op 31 mei 2011 - 21:51:03
Citaat van: Kootje op 31 mei 2011 - 21:15:17
Weet 't niet zeker meer ,maar volgens mij ging Vettel bij zijn stop later naar binnen dan Button.
Daardoor ga ik er gemakshalve van uit (zeker weten kunnen we niet) dat hij ook voor zijn 2e stop later naar binnen zou zijn gegaan.
In dat geval was dat dus tijdens de safetycar fase geweest ,en in de meeste gevallen verlies je dan tijd tov mensen die voor die tijd al naar binnen zijn geweest.
Als je die twee zaken bij elkaar optelt ,kom ik tot de conclusie dat Button dan de leiding over had genomen.
Aangezien de kans dan groot zou zijn geweest dat beiden in het vervolg van de race dezelfde strategie zouden hanteren (kun je niet tegenspreken ,heb je zelf gesuggereerd) ,zou Button de leiding niet meer uit handen hebben gegeven.
En dat jij dat dan kort door de bocht vind omdat het niet strookt met jou gedachten ,daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Net als dat ik de feiten ,die mij vertellen dat Vettel geluk heeft gehad ,niet kan veranderen.   SORRY !!!
dr is alleen één feit dat ie pech heeft gehad bij zn stop, dat ie geluk heeft gehad dat zijn alleen maar aannames. Button en vooral Alonso hebben juist veel baat gehad bij de SC.
En nee, t is helemaal niet zo aannemelijk dat Vettel weer een rondje later stopt, een rondje later stoppen betekend tegenwoordig dat je 1 a 2 seconden inlevert, de nieuwe banden geven een voordeel, vroeger was dat net andersom (benzine). Ik denk dat Vettel in hetzelfde rondje als Button was binnengekomen en de leiding gewoon had behouden. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, k wil alleen maar zeggen dat Vettel met een 2 stopper ook gewoon had kunnen winnen als die eerst stop (in alle opzichten) wel goed was gegaan
Wat betreft de safetycar heb je tegenwoordig een bepaalde snelheid/rondetijd die je moet aanhouden, dus je kunt dan gerust nog je stop maken en verliest zelfs relatief minder omdat het verschil tussen snelheid in pitstraat en die op de baan minder is. Als Button een stop maakt en daardoor 25 seconden achter Vettel zit, dan heeft Button 25 seconden langer last van de safetycar (lagere snelheid) waardoor Vettel juist meer tijd heeft voor zn stop, dat lijkt me vrij simpel. Maar goed, dit is idd veels teveel ALS, ALS
Leg mij is uit dat zijn pech een feit is en zijn geluk alleen maar aannames? Het is of allebei een feit of allebei aan namens. Sorry, maar dat is echt niet waar wat je zegt.
in dit geval idd wel. Bij zn pitstop is zn tijdverlies gewoon meetbaar, dus een feit. Net als de 25 seconden die Alonso cadeau krijgt bij de 1e SC en de 7 seconden van Button. Of die verkeerde banden uiteindelijk de beste optie waren daar ben ik absoluut niet van overtuigt. En dat Vettel zonder de rode vlag niet had gewonnen al helemaal niet.
Dat hij zijn banden in de rode vlag situatie mocht veranderen is ook een feit, want feit is: Hij kon daarna een gat slaan naar Alonso, wat op zijn oude banden niet lukte. Dat is meet baar. En nieuwe banden is gewoon een voordeel en die kon hij alleen onder doen(zonder tijd verlies) in de rode vlag.
ja, dat klopt, dat kwam m natuurlijk niet slecht uit en hij heeft er zeker zn voordeel meegedaan maar om te stellen dat ie anders niet had gewonnen is helemaal niet zo aannemelijk. Maar goed, ik had daarover een discussie met Kootje en dat ging eigenlijk alleen maar over die pitstop en SC, niet over de rode vlag. Als je t niet erg vind laat ik het hierbij.

http://www.gpupdate.net/nl/videos/1066/horner-zweette-peentjes-in-monaco
Ja, dat weet ik. Maar ik dacht ik meng me even in de discussie. Want ik was het niet met je eens over jou feiten en meningen. Het is weldegelijk aannemelijk, want Vettels banden zaten tegen drop off aan en met de do or die actie die Alonso had kunnen uitvoeren zou het zwaar worden voor Vettel.
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2011 - 19:43:00
Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 19:12:59
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2011 - 17:36:49
Ik denk inderdaad dat hij anders niet gewonnen zou hebben. Dat baseer ik op de uitspraken van Alonso die zei in de laatste rondes bereid was om een alles of niets te wagen.
Tja, om dat nou op uitspraken van Alonso te baseren :-\ Alonso kan na tijd natuurlijk roepen wat ie wil en logisch dat hij dit zegt. Alonso die zet niet zo maar een 2e plaats op het spel. Hij heeft 15 ronden lang de kans gehad en kan me 1x herinneren dat ie een heel klein poginkje deed in bocht 1. Ik denk dat Vettel een fout had moeten maken of zn banden echt helemaal aan gort hadden moeten gaan. En je moet niet vergeten dat Alonso ook al 35 ronden op de softs stond en dat dit monaco was.
Met een aanvallende Alonso in je kielzog en combinatie van kans op de gevreesde drop of van de Pirreli's was de kans wel heel groot dat Vettel zijn banden aan gort zou rijden. Of misschien zelfs nog wel een fout zou maken.

En dan zou Button nog wel eens de lachende 3de kunnen zijn. Jammer dat dat ons nu is ontnomen.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 01 juni 2011 - 19:43:00
Citaat van: monaco2011 op 01 juni 2011 - 19:12:59
Citaat van: Jeroen op 01 juni 2011 - 17:36:49
Ik denk inderdaad dat hij anders niet gewonnen zou hebben. Dat baseer ik op de uitspraken van Alonso die zei in de laatste rondes bereid was om een alles of niets te wagen.
Tja, om dat nou op uitspraken van Alonso te baseren :-\ Alonso kan na tijd natuurlijk roepen wat ie wil en logisch dat hij dit zegt. Alonso die zet niet zo maar een 2e plaats op het spel. Hij heeft 15 ronden lang de kans gehad en kan me 1x herinneren dat ie een heel klein poginkje deed in bocht 1. Ik denk dat Vettel een fout had moeten maken of zn banden echt helemaal aan gort hadden moeten gaan. En je moet niet vergeten dat Alonso ook al 35 ronden op de softs stond en dat dit monaco was.
Over de boordradio hadden ze het er al over dat Alonso in de slotfase moest toeslaan ivm de drop-offs van Vettels banden. Maar dat kon dus niet meer.

En ik baseer het in zoverre op Alonso's uitspraken, dat ik daarmee niet zeg dat hij zou hebben gewonnen, maar als je een do or die doet, dan kan Button nog wel eens winnen. Of wie weet hoe het dan afloopt. In ieder geval, zou er iets gebeurt zijn en zoals Alonso al zei, hij had niets te verliezen.  Hij kan heel makkelijk een 2e plek op het spel zetten, zolang Vettel voor hem rijdt. Want daar heeft hij niets aan. Vettel wel.

Het blijft koffiedik kijken, maar ik ben er heilig van overtuigd dat we dan nog wat gezien zouden hebben.
tja, en ik was er redelijk van overtuigd dat Vettel m wel binnen zou halen. En op zo'n boordradio wordt van alles geroepen om coureurs nog ff extra te motiveren. Als ze zoiets roepen, dan heeft Alonso misschien al aangegeven dat hij er met geen mogelijkheid langs kon en dan zegt zo'n team natuurlijk dat zn kans nog wel komt en dat ie het moet blijven proberen. Bovendien leek Alonso achteraf toch wel heel tevreden, dus zo gek was die 2e plek toch echt niet.

@burorri: ik vind het ook jammer dat ons dat ontnomen al was het alleen maar om deze discussie niet te hoeven voeren. Feit is wel dat er veel rubber op de baan lag en de auto's leeg waren en monaco niet zwaar is voor de banden. Er waren veel meer mensen die op een 1 stopper stonden, dus het kon gewoon. Bovendien waren Vettel zn rondetijden nog prima, alleen Webber was in die fase sneller, maar die had in rondje 55 nog ge-pit. Vettel heeft het toch zelf gedaan, of iig grotendeels als je dr graag een portie geluk bij wilt voegen.