Man van de race?

Gestart door Enzo, 22 mei 2011 - 16:11:05

« vorige - volgende »

Wie was er in Spanje het beste?

Vettel
11 (47.8%)
Hamilton
6 (26.1%)
Button
2 (8.7%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (8.7%)
Schumacher
2 (8.7%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Kootje

Precies ,maar daar had hij wel bijna al z'n KERS voor nodig omdat Vettel in bocht 3 en 9 wegliep doordat de Red Bull asociaal veel downforce genereert. ( zie ook 't DRS topic )
Vervolgens gebruikt Vettel zijn KERS in bocht 16 ( terwijl Hamilton dit pas erna kon ) ,en slaat zo weer 'n gaatje dat net groot genoeg was om Hamilton's DRS nutteloos te maken.

Bushi

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 14:10:18
Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 12:26:39
Vettel
De mclaren was sneller dan RB en Vettel heeft goed een snellere Hamilton achter zich gehouden.
Allereerst welkom op 't forum !!!

En nu we dat uit de weg hebben ,moet ik toch ff kwijt dat ik het niet helemaal met je eens ben.
Vettel heeft geen moment iets te duchten gehad van Hamilton.
Hamilton kon aan het einde van 't rechte stuk alleen maar aanhaken dankzij DRS ,om vervolgens gedurende het rondje weer op 'n kleine seconde gereden te worden.
En dat scenario herhaalde zich 'n keer of 15 waardoor het heel spannend leek ,maar reeel gezien is Vettel's overwinning geen moment in gevaar geweest.

Bedankt. ;)

Ik vind wel dat toen Vettel zijn KERS niet meer werkte hij soms geluk had dat hij zijn DRS kon gebruiken om een wagen te dubbelen, want anders had Hamilton het hem wel heel moeilijk kunnen maken op het rechte stuk. Het grootste probleem van Hamilton was vooral de vuile lucht in de snelle bochten, want hoe je het ook draait of keert de Mclaren's waren sneller.
Beste voorbeeld is Button en Webber, Webber zit op nieuwere banden en kan voor een aantal ronden het verschil wat verkleinen naar 3.4, maar daarna viel hij terug naar 12sec.

Folkert

Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 18:52:28
Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 14:10:18
Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 12:26:39
Vettel
De mclaren was sneller dan RB en Vettel heeft goed een snellere Hamilton achter zich gehouden.
Allereerst welkom op 't forum !!!

En nu we dat uit de weg hebben ,moet ik toch ff kwijt dat ik het niet helemaal met je eens ben.
Vettel heeft geen moment iets te duchten gehad van Hamilton.
Hamilton kon aan het einde van 't rechte stuk alleen maar aanhaken dankzij DRS ,om vervolgens gedurende het rondje weer op 'n kleine seconde gereden te worden.
En dat scenario herhaalde zich 'n keer of 15 waardoor het heel spannend leek ,maar reeel gezien is Vettel's overwinning geen moment in gevaar geweest.

Bedankt. ;)

Ik vind wel dat toen Vettel zijn KERS niet meer werkte hij soms geluk had dat hij zijn DRS kon gebruiken om een wagen te dubbelen, want anders had Hamilton het hem wel heel moeilijk kunnen maken op het rechte stuk. Het grootste probleem van Hamilton was vooral de vuile lucht in de snelle bochten, want hoe je het ook draait of keert de Mclaren's waren sneller.
Beste voorbeeld is Button en Webber, Webber zit op nieuwere banden en kan voor een aantal ronden het verschil wat verkleinen naar 3.4, maar daarna viel hij terug naar 12sec.

Geen dank, wij hebben hier ook weer mensen nodig dus doe je best :P

Of Mclaren duidelijk de snellere auto was durf ik niet te zeggen. Over de hele race dan. Aan het eind was Lewis duidelijk sneller dan Vettel, maar net niet snel genoeg. e grip van de RBR7 in sommige bochten is zo verbazingwekkend en onvoorstelbaar, dat Lewis simpel weg niet de kans had om dichter bij te komen. Ik zou dit gevecht graag nog een keer zien waar Lewis wel dichter bij kan komen. Dat word volgens mij echt een spektakel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 18:52:28
Ik vind wel dat toen Vettel zijn KERS niet meer werkte hij soms geluk had dat hij zijn DRS kon gebruiken om een wagen te dubbelen, want anders had Hamilton het hem wel heel moeilijk kunnen maken op het rechte stuk

Dat vind ik 'n interressant punt..... is dat namelijk wel zo ??
Als Vettel op die wijze z'n DRS kon gebruiken is dat 'n fout in het systeem.
Je mag en kan dit in principe alleen gebruiken als je achter 'n voorligger zit. ( achterblijvers zijn géén voorliggers )

CitaatHet grootste probleem van Hamilton was vooral de vuile lucht in de snelle bochten, want hoe je het ook draait of keert de Mclaren's waren sneller

Het grootste probleem van Hamilton was het gebrek aan downforce tov de Red Bull.
Dit gaf hij min of meer zelf al aan op weg naar het podium ,waarin hij zich verbaasde over Vettels grip in bocht 3 en 9.

CitaatBeste voorbeeld is Button en Webber, Webber zit op nieuwere banden en kan voor een aantal ronden het verschil wat verkleinen naar 3.4, maar daarna viel hij terug naar 12sec.

Op dat moment reed Button op oude zachte banden terwijl Webber op nieuwe harde reed.
Nadat Button ook op de harde ging rijden was hij uiteraard sneller omdat zijn banden toen nieuwer waren.
Dat heeft dus meer met de banden te maken gehad en minder met wie er de snelste auto had.

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 23:39:18
Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 18:52:28
Ik vind wel dat toen Vettel zijn KERS niet meer werkte hij soms geluk had dat hij zijn DRS kon gebruiken om een wagen te dubbelen, want anders had Hamilton het hem wel heel moeilijk kunnen maken op het rechte stuk

Dat vind ik 'n interressant punt..... is dat namelijk wel zo ??
Als Vettel op die wijze z'n DRS kon gebruiken is dat 'n fout in het systeem.
Je mag en kan dit in principe alleen gebruiken als je achter 'n voorligger zit. ( achterblijvers zijn géén voorliggers )

Volgens de BBC kon Vettel DRS wel gebruiken als er een achterligger voor hem reed. Dus nu weet ik het ook niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 24 mei 2011 - 23:42:00
Volgens de BBC kon Vettel DRS wel gebruiken als er een achterligger voor hem reed. Dus nu weet ik het ook niet.

Oke.....ik kijk RTL en mij is het niet opgevallen.
Maar als dit wel gebeurt is ,dan is het wel 'n fout in het systeem.
Want zoals ik al zei ,'n achterligger is geen voorganger.

Hmmm.....interressante ontwikkeling.

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 23:52:51
Citaat van: Burorri op 24 mei 2011 - 23:42:00
Volgens de BBC kon Vettel DRS wel gebruiken als er een achterligger voor hem reed. Dus nu weet ik het ook niet.

Oke.....ik kijk RTL en mij is het niet opgevallen.
Maar als dit wel gebeurt is ,dan is het wel 'n fout in het systeem.
Want zoals ik al zei ,'n achterligger is geen voorganger.

Hmmm.....interressante ontwikkeling.

Wat ik er van begreep was dat het ook mocht volgens het reglement.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

CitaatWat ik er van begreep was dat het ook mocht volgens het reglement.

Dat geloof ik direct.
Anders had McLaren wel bezwaar aangetekend.
Maar het is niet zoals het bedoeld is.

Ik vind het iig 'n aparte ontwikkeling ,al zitten we op 't verkeerde topic

Bushi

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 23:39:18
Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 18:52:28
Ik vind wel dat toen Vettel zijn KERS niet meer werkte hij soms geluk had dat hij zijn DRS kon gebruiken om een wagen te dubbelen, want anders had Hamilton het hem wel heel moeilijk kunnen maken op het rechte stuk


CitaatHet grootste probleem van Hamilton was vooral de vuile lucht in de snelle bochten, want hoe je het ook draait of keert de Mclaren's waren sneller

Het grootste probleem van Hamilton was het gebrek aan downforce tov de Red Bull.
Dit gaf hij min of meer zelf al aan op weg naar het podium ,waarin hij zich verbaasde over Vettels grip in bocht 3 en 9.

CitaatBeste voorbeeld is Button en Webber, Webber zit op nieuwere banden en kan voor een aantal ronden het verschil wat verkleinen naar 3.4, maar daarna viel hij terug naar 12sec.

Op dat moment reed Button op oude zachte banden terwijl Webber op nieuwe harde reed.
Nadat Button ook op de harde ging rijden was hij uiteraard sneller omdat zijn banden toen nieuwer waren.
Dat heeft dus meer met de banden te maken gehad en minder met wie er de snelste auto had.

Nope, Button reed op harde banden. Webber zat tot op +/- 3.4 sec. van Button, dan kan Button toch niet meer binnenkomen voor nieuwe banden en Webber daar nog 12sec. van zitten tegen het eind?

0634

In zo'n slotfase, waarin iedereen zo zijn plekje heeft, zijn de tijden die gereden worden echt geen graadmeter meer. De meesten zitten op uitrijden. Dat Button in die laatst paar rondjes weer wat sneller was, zegt mij dan ook niks. Als je in een McLaren in een paar rondjes tijd 10 seconden uitloopt op een RedBull, weet je dat die RedBull om één of andere reden niet meer op volle snelheid rondrijdt.

Kootje

Citaat van: Bushi op 25 mei 2011 - 00:36:56
Nope, Button reed op harde banden. Webber zat tot op +/- 3.4 sec. van Button, dan kan Button toch niet meer binnenkomen voor nieuwe banden en Webber daar nog 12sec. van zitten tegen het eind?

Oke ,dan bedoel jij waarschijnlijk 'n ander moment in de race dan dat ik dacht.  ::)
Aangezien jezelf het beste zal weten welk moment dit was ,geef ik bij deze mijn ongelijk toe.  ;)

Jozef

Citaat van: Wizard op 23 mei 2011 - 11:42:54
Citaat van: Jozef op 23 mei 2011 - 00:26:59
De Red Bulls hadden geen topsnelheid, en probeer op dat circuit maar eens op een andere plaats in te halen dan op het einde van het rechte stuk. Ik heb Vettel niet eens een poging zien ondernemen om Alonso in te halen, zo slecht was zijn Red Bull op het rechte stuk.

Dus ik vind dat helemaal geen blijk van talent, Alonso heeft niet eens moeten verdedigen om er voor te blijven. En na de pitstops was het voor Alonso down, down, down...

Pas op, niet dat Alonso iets verkeerd heeft gedaan deze race, maar het is in mijn ogen toch overduidelijk dat Vettel, Hamilton en Button een betere race reden dan Alonso.

Dan kijk je de race écht met andere ogen. Nadat Vettel achter Alonso vandaan was, was hij gemiddeld 1.5-2.0 seconde sneller per rondje. En toch houd Alonso de Red Bulls achter zich. Hoe je het ook wendt of keert, knap!! Want dat inhalen, buiten het rechte stuk, mogelijk was, bewees Button. En ook Webber beet zijn tanden stuk op de Spanjaard. Vergelijk dat eens met hoe simpel Massa zich liet piepelen en oordeel opnieuw.

Banden...

Mag wel zijn dat Vettel daarna sneller was dan Alonso, dat betekent dan gewoon dat Vettel niet probeerde in te halen, zoals ik al zei. Niet 1 poging is er geweest, dus het was ook niet echt super verdedigingswerk. Waarom zou Vettel ook willen inhalen, als hij toch weet dat hij een stuk sneller is vanaf de pitstops.

Jozef

Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 18:52:28hoe je het ook draait of keert de Mclaren's waren sneller.

Ik vind dat altijd interessant en gewaagde stellingen. Want hoe je het ook draait of keert, bewijzen kun je dit niet. Misschien haalde Hamilton wel meer uit zijn auto dan Vettel.

Gerard

Het DRS mag gebruikt worden als er minder dan - of een seconde tussen 2 auto's zit, ongeacht of het een achterblijver is of dat het om een positie gaat!
Simpelweg omdat het systeem dat dit registreert niet kijkt naar , of het een achterblijver is of niet.

Het zou te " moeilijk zijn om dit ook nog allemaal te scheiden" ;D
Dat vertelde Brundle bij de GP van Turkije.

Kootje

Citaat van: Gerard op 26 mei 2011 - 14:37:39
Het DRS mag gebruikt worden als er minder dan - of een seconde tussen 2 auto's zit, ongeacht of het een achterblijver is of dat het om een positie gaat!
Simpelweg omdat het systeem dat dit registreert niet kijkt naar , of het een achterblijver is of niet.

Het zou te " moeilijk zijn om dit ook nog allemaal te scheiden" ;D
Dat vertelde Brundle bij de GP van Turkije.

Blijkbaar werkt dat inderdaad zo.
Toch vind ik dat 'n grote fout in het systeem.
Een achterblijver ligt namelijk nooit minder als 1 seconde voor ,maar juist 'n zeer ruime minuut erachter.
Als deze detectie dus niet gekoppeld zit aan de posities in het veld ,dan wordt het tijd dat ze daar verandering inbrengen.
Althans..... ,naar mijn niet zo bescheiden mening.