Man van de race?

Gestart door Enzo, 22 mei 2011 - 16:11:05

« vorige - volgende »

Wie was er in Spanje het beste?

Vettel
11 (47.8%)
Hamilton
6 (26.1%)
Button
2 (8.7%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (8.7%)
Schumacher
2 (8.7%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Wizard

Citaat van: Michael schumacher op 23 mei 2011 - 00:46:04
Sommige mensen onderschatten toch wel hoe zwaar dat is wat vettel heeft meegemaakt, als je zo onder druk staat zo perfect kan blijven rijden en volle petrol geven en de kers meende ik het was ook alweer niet naar behoren werkte................

Wat alonso nog betreft; ik verwijt hem niks, heeft zelf niks fouts gedaan maar je moet toch durven toegeven dat gedubbelt worden in eigen land en dit je met een ferrari rijd toch niet bepaald leuk moet zijn, das sowieso een beetje een afgang, hetgeen schumacher ook al helaas is tegen gekomen, dat vind niemand leuk ook al laten rijders dat soms niet merken.

Als je het niet in het juiste context kunt plaatsen is het inderdaad een afgang, doe je dit wel, heeft Alonso meer dan prima gereden. Ook Alonso kan geen ijzer breken met handen en kijk eens wat Massa deed met het zelfde materiaal.

Wizard

Citaat van: M@rc op 23 mei 2011 - 10:33:15
Te korte DRS? B.S., Vettel was gewoon sneller dan Hamilton in het middenstuk van het circuit.
Als de Ferrari een stuk stront op wielen is, wat zijn al die anderen dan? Hier wordt nogal met superlatieven gesmeten.

Burorri zegt, in vergelijking tot de Red Bulls en McLarens! Link daar een verwachtingspatroon aan en dan klinkt het ineens niet zo héél gek, wat Burorri zegt.

Wizard

Citaat van: Jozef op 23 mei 2011 - 00:26:59
De Red Bulls hadden geen topsnelheid, en probeer op dat circuit maar eens op een andere plaats in te halen dan op het einde van het rechte stuk. Ik heb Vettel niet eens een poging zien ondernemen om Alonso in te halen, zo slecht was zijn Red Bull op het rechte stuk.

Dus ik vind dat helemaal geen blijk van talent, Alonso heeft niet eens moeten verdedigen om er voor te blijven. En na de pitstops was het voor Alonso down, down, down...

Pas op, niet dat Alonso iets verkeerd heeft gedaan deze race, maar het is in mijn ogen toch overduidelijk dat Vettel, Hamilton en Button een betere race reden dan Alonso.

Dan kijk je de race écht met andere ogen. Nadat Vettel achter Alonso vandaan was, was hij gemiddeld 1.5-2.0 seconde sneller per rondje. En toch houd Alonso de Red Bulls achter zich. Hoe je het ook wendt of keert, knap!! Want dat inhalen, buiten het rechte stuk, mogelijk was, bewees Button. En ook Webber beet zijn tanden stuk op de Spanjaard. Vergelijk dat eens met hoe simpel Massa zich liet piepelen en oordeel opnieuw.

Michael schumacher

Citaat van: Wizard op 23 mei 2011 - 11:35:36
Citaat van: Michael schumacher op 23 mei 2011 - 00:46:04
Sommige mensen onderschatten toch wel hoe zwaar dat is wat vettel heeft meegemaakt, als je zo onder druk staat zo perfect kan blijven rijden en volle petrol geven en de kers meende ik het was ook alweer niet naar behoren werkte................

Wat alonso nog betreft; ik verwijt hem niks, heeft zelf niks fouts gedaan maar je moet toch durven toegeven dat gedubbelt worden in eigen land en dit je met een ferrari rijd toch niet bepaald leuk moet zijn, das sowieso een beetje een afgang, hetgeen schumacher ook al helaas is tegen gekomen, dat vind niemand leuk ook al laten rijders dat soms niet merken.

Als je het niet in het juiste context kunt plaatsen is het inderdaad een afgang, doe je dit wel, heeft Alonso meer dan prima gereden. Ook Alonso kan geen ijzer breken met handen en kijk eens wat Massa deed met het zelfde materiaal.


Ben het volledig met je eens hoor maar je snapt volgens mij mijn mening niet dus ik laat het hier bij, alleen; alonso kan nooit man van de race zijn,sorry, dat is erover.

Wizard

Alonso kan prima man van de race zijn. Dat jij daar anders over denkt verandert daar niks aan. We hebben het niet over keiharde feiten maar over een mening. En mijn mening is dat Alonso de man van de race is. Nogmaals, fenomenale start en bleef met een veel langzamere wagen, beide Red Bulls voor. Alonso toont vechtlust en de wil om te racen en dat siert hem!

Enzo

Ik vond Alonso ook sterk, Ferrari en Mercedes hadden veel meer moeite met de harde band tov McLaren en Red Bull.
Toen dat eenmaal duidelijk was zat er voor Alonso niks anders op dan positie vasthouden en niet te ver terugvallen.
Het lijkt erop dat Mclaren en Redbull met meer downforce de banden beter aan het werk kregen.

Kootje

Persoonlijk vond ik HAMILTON de beste.
Hij wist toch als enige het tempo van Vettel bij te houden.
Ik heb zelfs de indruk dat als hij zijn 2e stop 'n paar rondjes eerder had gemaakt ( doorrijden kostte hem +3seconden ) hij de race had gewonnen.

Maar ik moet toegeven dat het dit keer niet makkelijk was ,en het feit dat ik HAMILTON fan ben de doorslag gaf.
Ook Vettel ( foutloos ) ,Alonso ( schitterende start en verloor alleen van Webber door 'n foute bandenstrategie - 10 om 25 rondjes op hard ipv 17 om 18 ) en Heidfeld ( knokt zich van P24 de punten in ) waren kandidaat voor de titel ''Man of the match''

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 23 mei 2011 - 12:54:46
Citaat van: Wizard op 23 mei 2011 - 11:35:36
Citaat van: Michael schumacher op 23 mei 2011 - 00:46:04
Sommige mensen onderschatten toch wel hoe zwaar dat is wat vettel heeft meegemaakt, als je zo onder druk staat zo perfect kan blijven rijden en volle petrol geven en de kers meende ik het was ook alweer niet naar behoren werkte................

Wat alonso nog betreft; ik verwijt hem niks, heeft zelf niks fouts gedaan maar je moet toch durven toegeven dat gedubbelt worden in eigen land en dit je met een ferrari rijd toch niet bepaald leuk moet zijn, das sowieso een beetje een afgang, hetgeen schumacher ook al helaas is tegen gekomen, dat vind niemand leuk ook al laten rijders dat soms niet merken.

Als je het niet in het juiste context kunt plaatsen is het inderdaad een afgang, doe je dit wel, heeft Alonso meer dan prima gereden. Ook Alonso kan geen ijzer breken met handen en kijk eens wat Massa deed met het zelfde materiaal.


Ben het volledig met je eens hoor maar je snapt volgens mij mijn mening niet dus ik laat het hier bij, alleen; alonso kan nooit man van de race zijn,sorry, dat is erover.
Mag ik vragen wie jij gestemd hebt voor man van de wedstrijd?
Trotse vader van Rosalie(L)

JimmySPA

Ik had gestemd voor Alonso, maar alleen door de start. Ik heb all1 het begin en het laatste gedeelte gezien :P Start was top, daarna wou de Ferrari niet meer  :-X
Volgens mij begin ik een beetje een hekel te krijgen aan Vettel, daarom niet gestemd  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

ibileon

Mijn stem gaat naar lewis
Man wat kan die kerel een stuk rijden  ::)
Geef hem dezelfd middelen dan vettel en denk dat de jonge duitser moet passen  ;)
Alonso blijft toch ook wel lekker om naar te kijken  :P
Dit zijn toch wel drie kerels die sterk aan een stuurtje kunnen draaien  :o

Bushi

Vettel
De mclaren was sneller dan RB en Vettel heeft goed een snellere Hamilton achter zich gehouden.

Enzo

Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 12:26:39
Vettel
De mclaren was sneller dan RB en Vettel heeft goed een snellere Hamilton achter zich gehouden.

Welkom op de Pits, Bushi!  8)

Folkert

welkom inderdaad. Geniet van je verblijf.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 12:26:39
Vettel
De mclaren was sneller dan RB en Vettel heeft goed een snellere Hamilton achter zich gehouden.
Allereerst welkom op 't forum !!!

En nu we dat uit de weg hebben ,moet ik toch ff kwijt dat ik het niet helemaal met je eens ben.
Vettel heeft geen moment iets te duchten gehad van Hamilton.
Hamilton kon aan het einde van 't rechte stuk alleen maar aanhaken dankzij DRS ,om vervolgens gedurende het rondje weer op 'n kleine seconde gereden te worden.
En dat scenario herhaalde zich 'n keer of 15 waardoor het heel spannend leek ,maar reeel gezien is Vettel's overwinning geen moment in gevaar geweest.

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 14:10:18
Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 12:26:39
Vettel
De mclaren was sneller dan RB en Vettel heeft goed een snellere Hamilton achter zich gehouden.
Allereerst welkom op 't forum !!!

En nu we dat uit de weg hebben ,moet ik toch ff kwijt dat ik het niet helemaal met je eens ben.
Vettel heeft geen moment iets te duchten gehad van Hamilton.
Hamilton kon aan het einde van 't rechte stuk alleen maar aanhaken dankzij DRS ,om vervolgens gedurende het rondje weer op 'n kleine seconde gereden te worden.
En dat scenario herhaalde zich 'n keer of 15 waardoor het heel spannend leek ,maar reeel gezien is Vettel's overwinning geen moment in gevaar geweest.
Ben ik mee eens. En significant sneller was Hamilton niet. 4 tiende als ik me niet vergis. Daarnaast ben ik van mening dat DRS toch te kort was om echt een verschil te maken. Daarnaast was Vettel ook snel genoeg om Hamilton voor te blijven en niet in gevaar te komen. MAar ik ben het met je eens, Hamilton kon nergens een echte aanval in zetten.
Trotse vader van Rosalie(L)