Man van de race?

Gestart door Enzo, 22 mei 2011 - 16:11:05

« vorige - volgende »

Wie was er in Spanje het beste?

Vettel
11 (47.8%)
Hamilton
6 (26.1%)
Button
2 (8.7%)
Webber
0 (0%)
Alonso
2 (8.7%)
Schumacher
2 (8.7%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Michael schumacher

Alonso prime moet ik eens goed mee lachen, enige verzachtende omstandigheid voor alonso is dat'em er zelf niks kan aandoen dus begrijpelijk, het is nu éénmaal zo maar gedubbelt worden en 5de eindigen dan in je thuis land is niet bepaald goed te noemen laat staan alonso als man van de race uitroepen, ferm overdreven noemen ze zoiets.

com

 :D Ik ga ook voor,vettel, heeft vandaag laten zien dat hij een echte kampioen is.Hamilton reed ook super!
Ben benieuwd wat het gaat worden met de '' blown diffuser'' discussie en wat dit voor invloed gaat hebben op de teams.

Wizard

#17
Citaat van: Michael schumacher op 22 mei 2011 - 20:36:09
Alonso prime moet ik eens goed mee lachen, enige verzachtende omstandigheid voor alonso is dat'em er zelf niks kan aandoen dus begrijpelijk, het is nu éénmaal zo maar gedubbelt worden en 5de eindigen dan in je thuis land is niet bepaald goed te noemen laat staan alonso als man van de race uitroepen, ferm overdreven noemen ze zoiets.

Allereerst vind ik het jammer, iemands mening -de mijne in dit geval- weg te lachen. Onfatsoen noem ik zoiets. Je kunt er ook inhoudelijk op reageren. Waarom ik Alonso als man van de race betitel is juist dat hij met een barrel van een Ferrari een kwart race aan de leiding heeft gereden. Chapeaux! Zeker omdat dit te danken was aan een fenomenale start! Dat Alonso nadat Vettel achter Alonso uit was binnen 50 ronden gelapt wordt, onderstreept dat gevoel. Zoveel sneller zijn de Red Bulls en dan moeten ze het hebben van hun strategie!!

Alonso verwijten dat Ferrari niet kan tippen aan Red Bull, doe ik niet aan. Je noemt Alonso's prestatie niet bepaald goed, wat verwacht je wél van Alonso in deze Ferrari? Dat hij rondjes rijdt om de Red Bulls? Onmogelijk! Vettel 'liet het liggen' achter Alonso wat de deuren voor Hamilton open zette. Het slechte werken van DRS was Vettel's redding! Hamilton kon geen enkele serieuze poging kunnen wagen en Vettel heeft op zijn beurt niet hoeven te verdedigen, sterker nog, Vettel heeft geen eens een verdedigende lijn hoeven te rijden, dus dat Vettel in de hemel wordt geprezen ten opzichte van een Alonso, Hamilton maar ook een Heidfeld verbaasd me enorm. Ik vind dat winnaars te makkelijk worden verkozen. Het snelheids verschil tussen Vettel en Alonso is velen malen groter dan het snelheidsverschil tussen Hamilton en Vettel, dus als het verdedigende werk van Vettel een reden is, dan moet Alonso al helemaal de hemel in worden geprezen.

Michael schumacher

Citaat van: Wizard op 22 mei 2011 - 21:03:41
Citaat van: Michael schumacher op 22 mei 2011 - 20:36:09
Alonso prime moet ik eens goed mee lachen, enige verzachtende omstandigheid voor alonso is dat'em er zelf niks kan aandoen dus begrijpelijk, het is nu éénmaal zo maar gedubbelt worden en 5de eindigen dan in je thuis land is niet bepaald goed te noemen laat staan alonso als man van de race uitroepen, ferm overdreven noemen ze zoiets.

Allereerst vind ik het jammer, iemands mening, de mijne in dit geval weg te lachen. Onfatsoen noem ik zoiets. Je kunt er ook inhoudelijk op reageren. Ik ben één en al oor. Waarom ik Alonso als man van de race betitel is juist dat hij met een barrel van een Ferrari een kwart race aan de leiding heeft gereden. Chapeaux! Zeker omdat dit te danken was aan een fenomenale start! Dat Alonso nadat Vettel achter Alonso uit was binnen 50 ronden gelapt wordt, onderstreept dat gevoel. Zoveel sneller zijn de Red Bulls!! En dan nog weten ze Alonso niet op de baan te pakken! Alonso verwijten dat Ferrari niet kan tippen aan Red Bull, doe ik niet aan. Je noemt Alonso's prestatie niet bepaald goed, wat verwacht je van Alonso in deze Ferrari? Dat hij rondjes rijdt om de Red Bulls? Onmogelijk! Alonso maximaliseert als enige! Zelfs Vettel 'liet het liggen' achter Alonso. Het slechte werken van DRS was zijn redding! Hamilton geen enkele serieuze poging kunnen wagen en Vettel heeft niet hoeven te verdedigen, sterker nog, Vettel heeft geen eens een verdedigende lijn hoeven te rijden, dus dat Vettel in de hemel wordt geprezen ten opzichte van een Alonso, Hamilton maar ook een Heidfeld verbaasd me enorm. Ik vind dat winnaars te makkelijk worden verkozen.


Als ik uw redenering volg dan heeft schumacher het zelfs nog beter gedaan; 10de plaats gestart met een mercedes die eerder achteruit gaat dan vooruit. :).

0634

Citaat van: Wizard op 22 mei 2011 - 21:03:41
Citaat van: Michael schumacher op 22 mei 2011 - 20:36:09
Alonso prime moet ik eens goed mee lachen, enige verzachtende omstandigheid voor alonso is dat'em er zelf niks kan aandoen dus begrijpelijk, het is nu éénmaal zo maar gedubbelt worden en 5de eindigen dan in je thuis land is niet bepaald goed te noemen laat staan alonso als man van de race uitroepen, ferm overdreven noemen ze zoiets.

Allereerst vind ik het jammer, iemands mening, de mijne in dit geval weg te lachen. Onfatsoen noem ik zoiets. Je kunt er ook inhoudelijk op reageren. Ik ben één en al oor. Waarom ik Alonso als man van de race betitel is juist dat hij met een barrel van een Ferrari een kwart race aan de leiding heeft gereden. Chapeaux! Zeker omdat dit te danken was aan een fenomenale start! Dat Alonso nadat Vettel achter Alonso uit was binnen 50 ronden gelapt wordt, onderstreept dat gevoel. Zoveel sneller zijn de Red Bulls!! En dan nog weten ze Alonso niet op de baan te pakken! Alonso verwijten dat Ferrari niet kan tippen aan Red Bull, doe ik niet aan. Je noemt Alonso's prestatie niet bepaald goed, wat verwacht je van Alonso in deze Ferrari? Dat hij rondjes rijdt om de Red Bulls? Onmogelijk! Alonso maximaliseert als enige! Zelfs Vettel 'liet het liggen' achter Alonso. Het slechte werken van DRS was zijn redding! Hamilton geen enkele serieuze poging kunnen wagen en Vettel heeft niet hoeven te verdedigen, sterker nog, Vettel heeft geen eens een verdedigende lijn hoeven te rijden, dus dat Vettel in de hemel wordt geprezen ten opzichte van een Alonso, Hamilton maar ook een Heidfeld verbaasd me enorm. Ik vind dat winnaars te makkelijk worden verkozen.

Helemaal eens over Alonso!

Maar ik moet zeggen dat Vettel wel retegoed reed hoor. In 1 ronde tijd haalde hij Button, Massa en Rosberg in en was weer een wedstrijd lang foutloos. Jij doet het wat overkomen of het allemaal zo eenvoudig voor hem was, maar hij deed het vandaag heel knap hoor.

Wizard

Op nieuw vers rubber terwijl de rest op 'versleten' rubber rondrijdt? Dat zelfde kunstje flikte Button ook. Met een sierlijke zwaai reed hij om Alonso en Webber en stelde een podiumplek vast.

Wizard

Ik had mijn post, even tussendoor, aangepast. ;)

Wizard

Citaat van: Michael schumacher op 22 mei 2011 - 21:06:41
Als ik uw redenering volg dan heeft schumacher het zelfs nog beter gedaan; 10de plaats gestart met een mercedes die eerder achteruit gaat dan vooruit. :).

Nee. Of heeft Schumacher ook beide Red Bulls achter zich weten te houden? Los daarvan heeft Schumacher een nette race gereden! Daar is verder niks op aan te merken.

0634

Citaat van: Wizard op 22 mei 2011 - 21:11:10
Op nieuw vers rubber terwijl de rest op 'versleten' rubber rondrijdt? Dat zelfde kunstje flikte Button ook. Met een sierlijke zwaai reed hij om Alonso en Webber en stelde een podiumplek vast.

Dat deed Button ook goed. Zeker die zwaai buitenom bij Webber was een knappe. Natuurlijk is er verschil in banden op bepaalde momenten maar de stelligheid waarmee beiden inhaalden was gewoon goed te noemen.

Kijk, van Alonso kan je ook zeggen dat hij zolang aan de leiding kon liggen omdat hij toevallig een goede start had. Echt veel verdedigen hoefde hij niet te doen tov Vettel. Maar zo kan je alles wel bagataliseren en reduceren tot nul. Een aantal jongens deden vandaag gewoon alles goed. Wat mij betreft waren dat Alonso, Hamilton, Button en Vettel. Wie je dan tot man van de race kiest is ieders keuze.

Wizard

#24
Toeval vind ik verkeerd verwoord. Je start niet toevallig hé, net zoals je niet toevallig wint en toevallig kampioen wordt. Dat zijn vaststaande begrippen welke nauwelijks verband hebben met toeval. Uitzonderingen daar gelaten. Waarom ik de prestatie van Alonso waardeer is omdat de Ferrari véél langzamer is dan de Red Bull. Vettel zou deze, bijwijze van spreke, in z'n achteruit en dikke teen in z'n neus kunnen verschalken. Heeft op de koop toe ook nog eens DRS (even ongenuanceerd) en verser rubber! Zo groot was het verschil tussen Hamilton en Vettel van z'n 'lang-zal-ze-leven' niet! Vandaar dat ik verbaasd ben. Ik doe niet aan hypen en ben van mening dat het wel gebeurd bij Vettel. Dat hij een auto heeft die een seconde sneller is dan de McLaren en Ferrari lijkt men wel te vergeten. Daarentegen wordt gejubeld als Hamilton niet in de gelegenheid wordt gesteld, Vettel te passeren. Nou, 3 hoeraatjes voor Vettel!! Poeh poeh! Nee, alle gekkigheid op een stokje, als je het plaatje realistisch bekijkt, presteert Vettel voldoende. Hij wint. Maar niet omdat hij de beste was vandaag.

Folkert

Citaat van: Forza F1 op 22 mei 2011 - 18:34:41
Vettel.  Gebruik maken van "the undercut" was de enige manier om nog voor Alonso te geraken, en hij heeft er toen alles uitgeperst, desondanks al dat verkeer... Mooi gereden! + Hoeveel piloten kunnen Lewis Hamilton 16 ronden achter zich houden?  :) OK, Barcelona is moeilijk, maar Vettel had geen KERS, Hamilton wel, alsook 5km/u sneller op rechte stuk puur door engine power, en ook nog KERS & DRS ter beschikking... Knap van Vettel hoor...  Ohja, en z'n banden waren 1 lap ouder  :P
Vette had we degelijk KERS tot zijn beschikking, maar niet de hele tijd. En DRS zone was te kort in mijn ogen. Net op het moment dat je op je voorganger zit moet je al remmen. Had denk ik wel 100 meter eerder gemogen. Maar ere wie ere toe komt: Vettel uitstekend gereden.

@Wizard: Ik vraag me(zoals altijd de laatste weken:P ) hoeveel sneller de Bulls nu echt waren met volle tanks. Mclaren liet deze race zien uitstekende race snelheid te hebben. Ok, Hamilton gaf toe dat hij dankzij Alonso dicht bij Vettel kon blijven. Maar gezien de rest van de race heeft Hamilton bewezen de race snelheid te kunnen volgen van de bulls. Waar Webber het heeft laten liggen weet ik ook niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

#26
Citaat van: Wizard op 22 mei 2011 - 18:30:51
Citaat van: Jozef op 22 mei 2011 - 18:28:48
Ik ga voor Button, na de start tiende rijden en toch nog derde worden.

Al was de race van Vettel en Hamilton ook wel indrukwekkend. Tot aan de eerste stops reed Alonso nog eerst, maar Vettel en Hamilton hebben hem zelfs nog gedubbeld op het einde!

Dat onderstreept het talent van Alonso. Zoveel langzamer maar toch de Red Bulls voor kunnen blijven!

De Red Bulls hadden geen topsnelheid, en probeer op dat circuit maar eens op een andere plaats in te halen dan op het einde van het rechte stuk. Ik heb Vettel niet eens een poging zien ondernemen om Alonso in te halen, zo slecht was zijn Red Bull op het rechte stuk.

Dus ik vind dat helemaal geen blijk van talent, Alonso heeft niet eens moeten verdedigen om er voor te blijven. En na de pitstops was het voor Alonso down, down, down...

Pas op, niet dat Alonso iets verkeerd heeft gedaan deze race, maar het is in mijn ogen toch overduidelijk dat Vettel, Hamilton en Button een betere race reden dan Alonso.

Michael schumacher

Sommige mensen onderschatten toch wel hoe zwaar dat is wat vettel heeft meegemaakt, als je zo onder druk staat zo perfect kan blijven rijden en volle petrol geven en de kers meende ik het was ook alweer niet naar behoren werkte................

Wat alonso nog betreft; ik verwijt hem niks, heeft zelf niks fouts gedaan maar je moet toch durven toegeven dat gedubbelt worden in eigen land en dit je met een ferrari rijd toch niet bepaald leuk moet zijn, das sowieso een beetje een afgang, hetgeen schumacher ook al helaas is tegen gekomen, dat vind niemand leuk ook al laten rijders dat soms niet merken.

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 23 mei 2011 - 00:46:04
Sommige mensen onderschatten toch wel hoe zwaar dat is wat vettel heeft meegemaakt, als je zo onder druk staat zo perfect kan blijven rijden en volle petrol geven en de kers meende ik het was ook alweer niet naar behoren werkte................

Wat alonso nog betreft; ik verwijt hem niks, heeft zelf niks fouts gedaan maar je moet toch durven toegeven dat gedubbelt worden in eigen land en dit je met een ferrari rijd toch niet bepaald leuk moet zijn, das sowieso een beetje een afgang, hetgeen schumacher ook al helaas is tegen gekomen, dat vind niemand leuk ook al laten rijders dat soms niet merken.
Zoals Wizard al aan gaf: daar is helemaal niks beschamends aan of helemaal geen af gang. Ferrari is gewoon stuk stront op wielen vergeleken met de bulls en Macs.
Je verwijt hem denk ik wel, want je deed een ;D er achter. Dus of maakte je hem belachelijk of je verweet hem iets. de combi van afgang en ;D was iig niet juist.

En zo zwaar had Vettel het echt niet. Hij had het niet makkelijk, maar echte kans had Hamilton niet wegens te korte DRS.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Te korte DRS? B.S., Vettel was gewoon sneller dan Hamilton in het middenstuk van het circuit.
Als de Ferrari een stuk stront op wielen is, wat zijn al die anderen dan? Hier wordt nogal met superlatieven gesmeten.