Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 09 juli 2011 - 22:58:46
Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 22:42:42
Ja dat wel, maar volgens mij werd ehet snel beter op de baan en was McLaren 1 van de eerste dacht ik. Maar denk wel dat ze snelheid te kort komen.
Ze moeten snel met updates komen anders is het gedaan.
de Red Bulls zetten als eerste de tijd neer, met vlak daarachter Alonso en de McLarens.  Daar zat t m echt niet in
Ok, dan heb ik mij vergist. Heb deze kwalificatie ook niet goed gevolgd. Maar ben er wel vrij zeker van dat MClaren sneller had gekunt en dat de weersomstadigheden toch grotere rol hebben gespeeld dan het lijkt.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Hm, Hamilton waarschijnlijk wel, maar Button staat denk ik op de maximaal haalbare plek voor hen momenteel: achter de RBR's en Ferrari's. That's it op dit moment.

Op zich niet eens zo slecht, want als het vanmiddag regent kan iedereen weer rekening met hem houden. En met Lewis trouwens ook.

Kootje

Citaat van: Makke op 09 juli 2011 - 23:10:51
Citaat van: Kootje op 09 juli 2011 - 22:46:34
Gelukkig voor hun geld dit verbod blijkbaar alleen voor dit weekend ,en mag het de rest van het seizoen gewoon.  :-\

Zo ver zijn we echt nog niet. Jammer genoeg.. :(
Nog niet nee ....
Maar zoals de FIA de laatste tijd bezig is ,lijkt het er wel sterk op.

lees dit maar eens:
Citaat van: FrankyDe FIA is weer eens bezig?!
http://www.gppits.net/nieuws/fia_terugdraaien_verbod/
En nee ..... dit betekend nog niet dat 't teruggedraaid wordt ,maar..... ::)

Citaat van: robbert op 09 juli 2011 - 23:17:33
Citaat van: Kootje op 09 juli 2011 - 22:46:34
Jaaaa ..... ,de FIA is weer lekker bezig.  ::)
wees blij dat ze het dan houden zoals het hele seizoen geweest is. Dan is alles niet meer zo gemaakt zoals in silverstone

Ooooh ..... maar het maakt mij helemaal niets uit of de OTEM verboden wordt of ook weer niet.
Het zou alleen wel leuk zijn als de FIA eens wat besluitvaardiger zou zijn.
Maar ja ,blijkbaar is dat tegenwoordig teveel gevraagd.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2011 - 07:38:42
Op zich niet eens zo slecht, want als het vanmiddag regent kan iedereen weer rekening met hem houden. En met Lewis trouwens ook.

Die kans is jammer genoeg vrij klein. Net een vooruitzicht bekeken, en regen stond er niet bij.

Kootje

Citaat van: Makke op 10 juli 2011 - 10:00:03
Citaat van: Jeroen op 10 juli 2011 - 07:38:42
Op zich niet eens zo slecht, want als het vanmiddag regent kan iedereen weer rekening met hem houden. En met Lewis trouwens ook.

Die kans is jammer genoeg vrij klein. Net een vooruitzicht bekeken, en regen stond er niet bij.
45% regenkans  ::)
Helaas voornamelijk in de avond  :( ,maar misschien tegen het einde van de race ??  :-\

http://www.weeronline.nl/Europa/Groot-Brittannie/Silverstone/4174831

_Makke_

Citaat van: Kootje op 10 juli 2011 - 10:05:55
Citaat van: Makke op 10 juli 2011 - 10:00:03
Citaat van: Jeroen op 10 juli 2011 - 07:38:42
Op zich niet eens zo slecht, want als het vanmiddag regent kan iedereen weer rekening met hem houden. En met Lewis trouwens ook.

Die kans is jammer genoeg vrij klein. Net een vooruitzicht bekeken, en regen stond er niet bij.
45% regenkans  ::)
Helaas voornamelijk in de avond  :( ,maar misschien tegen het einde van de race ??  :-\

http://www.weeronline.nl/Europa/Groot-Brittannie/Silverstone/4174831

Aha, hopelijk voorspellen de Hollanders beter dan de Britten! :P

McLaren_über_alles

#186
Verbod zal niet teruggedraaid worden, aangezien Ferrari en Sauber tegen gestemd hebben...

Bron: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/263995/geen-unanieme-overeenstemming-over-diffusers/

Op zich wel opmerkelijk natuurlijk dat eerst zo goed als iedereen tegen het verbod is, en men plots zegt dat mits unanimiteit het verbod opgeheven wordt... Terwijl iedereen weet dat Ferrari hevige voorstander van het verbod is.

Als men toch met unanimiteit had willen werken, dan had men dat moeten doen bij het stemmen voor het verbod. Nu blijft het een ronduit belachelijke situatie, waar plots midden het seizoen de regels veranderen, en de krachtverhoudingen voor een deel veranderen (lees: teams die hun huiswerk niet goed gemaakt hadden met betrekking tot het systeem worden nu plots bevoordeeld).

Dus conclusie: Regels kunnen mijn inziens niet veranderd worden midden het seizoen, tenzij:
1. Alle teams unaniem akkoord gaan
2. Het verbod wordt opgelegd omwille van veiligheidsoverwegingen
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

En terecht. Ik zou niet weten waarom Renault in een uitzonderingspositie geplaatst moet worden. Sterker nog -en voordat ik dit plaats moet ik bekennen dat ik mij er niet in verdiept heb- als het inderdaad tegen het technisch reglement druist, waarom is Red Bull:
A) Niet eerder aangepakt?
B) Niet bestraft?

com

Citaat van: Enzo op 08 juli 2011 - 18:50:09
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14076892.stm
Het is waar.... :o
Belachelijk gewoon!!!

Ben benieuwd naar de officiële verklaring van de FIA... ::)


Als je dit leest verklaard het waarom renault zich benadeeld voelt en ik geef ze 100% gelijk.

Kootje

Ik begreep dat de eerder geopperde uitzonderingspositie voor Renault er kwam omdat ze anders niet betrouwbaar zouden zijn ?? ???
Toch vreemd dat zonder deze uitzondering 4 van de 6 Renault aangedreven auto's de finish haalden ?? ::)
Alleen Team Lotus redde het niet ,maar dat had iig bij Kovalainen (versnellingsbak) niets met de Renault motor te maken. :o
Eigenlijk zou alleen Trulli's uitvalbeurt (olielek) daar aan gerelateerd kunnen zijn. :-\

Enzo

Citaat van: Enzo op 09 juli 2011 - 00:42:44
Eigenlijk zie ik geen andere uitweg dan dat Whiting terug pakt op de regels die in Valencia van kracht waren. Dus geen andere enginemap tussen quali en race.

http://www.gppits.net/nieuws/fia_accoord_blown_diffuser/
Kon ook niet anders eigenlijk... ::)

0634

Tja, zo zou de overwinning van Alonso vandaag wel eens een one-time thing kunnen blijken te zijn.

RedBull gaat geheid de paar tienden die ze kwijt zijn, weer terugwinnen.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2011 - 22:02:34
Tja, zo zou de overwinning van Alonso vandaag wel eens een one-time thing kunnen blijken te zijn.

RedBull gaat geheid de paar tienden die ze kwijt zijn, weer terugwinnen.

Bwa, Ferrari is het gat al een tijdje kleiner aan het maken. Ook McLaren zat er niet altijd zo ver van. Hopelijk zorgt deze wijziging (de zoveelste, zucht) er voor dat er nu echt 3 teams kunnen vechten. Dat is jammer genoeg nog niet gebeurd. Ofwel was het RedBull all over it, ofwel RedBull vs McLaren, ofwel RedBull vs Ferrari.

0634

Oh, Ferrari is zeker sneller geworden, maar RBR heeft m.i. ook wel een paar tienden verloren hoor.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 10 juli 2011 - 22:33:52
Oh, Ferrari is zeker sneller geworden, maar RBR heeft m.i. ook wel een paar tienden verloren hoor.

Dat wel. Maar ik hoop dat Ferrari het gat vooral heeft weten te dichten dmv updates. Niet door die regelwijziging. Gun me dat toch. :D

Ik heb het wel gehad met die Vettel, niets persoonlijk hoor. Maar 3 teams die vechten voor een zege, het kan haast niet mooier. Enfin, toch als uiteindelijk de McLaren's het vaakst aan het langste eind trekken. :P