Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

Folkert

RBR duidelijk wel beinvloed door de regel wijziging. Kleinere voor sprong. Alonso zat er dicht bij. Niet helemaal goed gevolgd, maar waarom staat Mclaren zo laag?

Mooi dat Webber pole heeft. Nu maar kijken hoe de race gaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 15:10:40
RBR duidelijk wel beinvloed door de regel wijziging. Kleinere voor sprong. Alonso zat er dicht bij. Niet helemaal goed gevolgd, maar waarom staat Mclaren zo laag?

Mooi dat Webber pole heeft. Nu maar kijken hoe de race gaat.

Omdat McLaren waarschijnlijk nog harder geraakt is dan al de rest.


robbert

maar redbull blijft domineren, dus zo nadelig is het niet. Volgens mij had alonso gewoon een superronde, want kijk maar naar massa, die zat veel verder

Folkert

Citaat van: Makke op 09 juli 2011 - 15:22:43
Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 15:10:40
RBR duidelijk wel beinvloed door de regel wijziging. Kleinere voor sprong. Alonso zat er dicht bij. Niet helemaal goed gevolgd, maar waarom staat Mclaren zo laag?

Mooi dat Webber pole heeft. Nu maar kijken hoe de race gaat.

Omdat McLaren waarschijnlijk nog harder geraakt is dan al de rest.
Heb net beetje van de kwalificatie gekeken, maar leek me dat ze juist wat pech kende met het rijden van snelle ronde. Het lijkt me nog niet helemaal duidelijk waar iedereen nu echt staat door de regen. Want Rosberg werd volgens mij net als Button en Hamilton wat getroffen door de regen aan het eind.

@Robbert. Domineren vind ik wat ver gaan, en Massa was volgens mij ook eerder met rijden van zijn snelste ronde.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 16:46:38
Citaat van: Makke op 09 juli 2011 - 15:22:43
Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 15:10:40
RBR duidelijk wel beinvloed door de regel wijziging. Kleinere voor sprong. Alonso zat er dicht bij. Niet helemaal goed gevolgd, maar waarom staat Mclaren zo laag?

Mooi dat Webber pole heeft. Nu maar kijken hoe de race gaat.

Omdat McLaren waarschijnlijk nog harder geraakt is dan al de rest.
Heb net beetje van de kwalificatie gekeken, maar leek me dat ze juist wat pech kende met het rijden van snelle ronde. Het lijkt me nog niet helemaal duidelijk waar iedereen nu echt staat door de regen. Want Rosberg werd volgens mij net als Button en Hamilton wat getroffen door de regen aan het eind.

@Robbert. Domineren vind ik wat ver gaan, en Massa was volgens mij ook eerder met rijden van zijn snelste ronde.

2sec... Lijkt me meer dan een beetje pech of banden die ze al eens gebruikt hadden. Dat is echt een groot verschil. Nope, ik denk niet dat McLaren kans maakt morgen. RedBull en Ferrari zullen te sterk zijn.

monaco2011

Citaat van: Makke op 09 juli 2011 - 20:28:46
Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 16:46:38
Citaat van: Makke op 09 juli 2011 - 15:22:43
Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 15:10:40
RBR duidelijk wel beinvloed door de regel wijziging. Kleinere voor sprong. Alonso zat er dicht bij. Niet helemaal goed gevolgd, maar waarom staat Mclaren zo laag?

Mooi dat Webber pole heeft. Nu maar kijken hoe de race gaat.

Omdat McLaren waarschijnlijk nog harder geraakt is dan al de rest.
Heb net beetje van de kwalificatie gekeken, maar leek me dat ze juist wat pech kende met het rijden van snelle ronde. Het lijkt me nog niet helemaal duidelijk waar iedereen nu echt staat door de regen. Want Rosberg werd volgens mij net als Button en Hamilton wat getroffen door de regen aan het eind.

@Robbert. Domineren vind ik wat ver gaan, en Massa was volgens mij ook eerder met rijden van zijn snelste ronde.

2sec... Lijkt me meer dan een beetje pech of banden die ze al eens gebruikt hadden. Dat is echt een groot verschil. Nope, ik denk niet dat McLaren kans maakt morgen. RedBull en Ferrari zullen te sterk zijn.
banden zou nog een excuus kunnen zijn, verder reden de toppers allemaal heel vlak achter elkaar hun 1e run, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. De 2e run heeft niemand meer kunnen afmaken uiteindelijk. Gezien de tijd van Button zou Hamilton toch ook nog minimaal een halve seconde sneller moeten kunnen, maar dan nog is het gat gigantisch

Enzo

Maar het was dan ook een bijzondere kwali met veel factoren, denk dat de verschillen kleiner zijn dan dat ze nu lijken.

Folkert

Citaat van: Enzo op 09 juli 2011 - 21:24:27
Maar het was dan ook een bijzondere kwali met veel factoren, denk dat de verschillen kleiner zijn dan dat ze nu lijken.
Dat denk ik ook. Buttons tijd was ook al niet meer representatief met de snelheid op dat moment. 2 seconde is groot ja, maar denk dat de Macs wel in de buurt van Massa hadden kunnen komen. Zoals Hamilton al zei: hij is zeker sneller dan paar rijders voor hem.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Maar iedereen reed onder dezelfde omstandigheden zn 1e run, McLaren zit er t hele weekend al niet lekker bij en in Valencia  ook al niet. Ik ben bang dat die niet meer gaan aanhaken, Ferrari kan het misschien nog spannend gaan maken.

Folkert

Ja dat wel, maar volgens mij werd ehet snel beter op de baan en was McLaren 1 van de eerste dacht ik. Maar denk wel dat ze snelheid te kort komen.
Ze moeten snel met updates komen anders is het gedaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Zoals het er nu uitziet heeft McLaren het meeste nadeel van de OTEM ban.  >:(
Gelukkig voor hun geld dit verbod blijkbaar alleen voor dit weekend ,en mag het de rest van het seizoen gewoon.  :-\

Jaaaa ..... ,de FIA is weer lekker bezig.  ::)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 09 juli 2011 - 22:42:42
Ja dat wel, maar volgens mij werd ehet snel beter op de baan en was McLaren 1 van de eerste dacht ik. Maar denk wel dat ze snelheid te kort komen.
Ze moeten snel met updates komen anders is het gedaan.
de Red Bulls zetten als eerste de tijd neer, met vlak daarachter Alonso en de McLarens.  Daar zat t m echt niet in

_Makke_

Citaat van: Kootje op 09 juli 2011 - 22:46:34
Gelukkig voor hun geld dit verbod blijkbaar alleen voor dit weekend ,en mag het de rest van het seizoen gewoon.  :-\

Zo ver zijn we echt nog niet. Jammer genoeg.. :(

robbert

Citaat van: Kootje op 09 juli 2011 - 22:46:34
Zoals het er nu uitziet heeft McLaren het meeste nadeel van de OTEM ban.  >:(
Gelukkig voor hun geld dit verbod blijkbaar alleen voor dit weekend ,en mag het de rest van het seizoen gewoon.  :-\

Jaaaa ..... ,de FIA is weer lekker bezig.  ::)
wees blij dat ze het dan houden zoals het hele seizoen geweest is. Dan is alles niet meer zo gemaakt zoals in silverstone