Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 juni 2011 - 10:41:20
Citaat van: Burorri op 22 juni 2011 - 15:34:53
Ik ben meer voor een RBROTEM ;D
;D Zo is het iig wel bedoeld. ::)

Al maken ze zich daar niet echt druk om dit verbod.
Nadat eerder Vettel en Horner al te kennen gaven dat het geen probleem vormt ,sluit Webber zich daar nu ook bij aan.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262692/webber-diffuserregels-gaan-weinig-veranderen/
Ja, dat las ik ook. Maar of ze nou gelijk hebben of niet? Daar twijfel ik nog aan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik denk dat de meeste teams er last van zullen hebben.
Dus ik begrijp dat ze niet direct in paniek raken.
Maar ik denk ook dat Red Bull en Renault er het meeste last van zullen hebben.

De vraag is alleen: Hoeveel verliezen ze hiermee tov McLaren en Ferrari ??
Als RBR 8/10e verliest en McLaren 5/10e ,dan verliezen ze eigenlijk maar 3/10e.
En daarmee blijven ze de concurentie nog steeds te snel af.


com

Citaat van: Gerard op 24 juni 2011 - 22:14:39
http://motortweets.com/redbullracing/news/527048


;D ;D ;D. Dit geloof je toch niet,wat onzin tuurlijk is dit wel een politieke beslissing van de FIA. Ik Hoop dat RB er geen verlies maar winst uit deze situatie gaat halen en Vettel lekker blijft winnen, kijken wat ze dan weer gaan verzinnen.

Kootje

Vond dit interview met Charlie Whiting.
Misschien wel interressant ,aangezien hij dieper ingaat op de huidige regelaanpassingen/wijzigingen.

http://www.formula1.com/news/interviews/2011/6/12223.html

com

Citaat van: Kootje op 26 juni 2011 - 19:55:48
Vond dit interview met Charlie Whiting.
Misschien wel interressant ,aangezien hij dieper ingaat op de huidige regelaanpassingen/wijzigingen.

http://www.formula1.com/news/interviews/2011/6/12223.html

Idd interessant . Zo had ik het nog niet bekeken en eigenlijk verandert er niet zoveel.

Franky R.

Ik snap wel waarom ze bij McLaren zo angstig zijn; Ze komen al downforce tekort en met het verbod op de OTEM wordt dat alleen maar minder... :(

Folkert

#97
Citaat van: Franky R. op 28 juni 2011 - 02:14:05
Ik snap wel waarom ze bij McLaren zo angstig zijn; Ze komen al downforce tekort en met het verbod op de OTEM wordt dat alleen maar minder... :(
Ik ben benieuwd welke teams nou extremely extreem zijn. Ik gok op Red Bull, maar ook Mclaren vermoed ik dat ze dat gebruiken.
Volgens sommige zou niet RBR, maar Mclaren het hardste worden getroffen. Zij hadden al slechte downforce en met het verbod zou dit alleen maar meer worden.
Dat zou een slechte zaak zijn, tenzij Ferrari het minst zou worden getroffen en iets zou kunnen doen nog.
Trotse vader van Rosalie(L)

com

Ik denk dat mclaren ook het meeste verlies krijgen, aangezien ze in het begin van het seizoen na de tests in een keer een seconde gewonnen hadden met een andere uitlaat. Maar we zullen het zien ik denk dat er niet zo heel veel verandert.

Folkert

Citaat van: com op 28 juni 2011 - 16:23:30
Ik denk dat mclaren ook het meeste verlies krijgen, aangezien ze in het begin van het seizoen na de tests in een keer een seconde gewonnen hadden met een andere uitlaat. Maar we zullen het zien ik denk dat er niet zo heel veel verandert.
Ik b edenk me ineens wat anders. Mclaren, Ferrari en Mercedes hebben systemen er later op gezet en Red Bull schijnt er dus van af vorig jaar al mee te rijden. Vorig jaar waren ze ook snel mar onbetrouwbaar, zou dat niet kunnen komen door een experimenteel model en dat die gewoon de rest verstoorde? Als RBR ineens zonder EBD moet rijden zouden ze denk ik toch heel veel verliezen, hun auto is er helemaal op afgestemd natuurlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 28 juni 2011 - 21:54:25
Citaat van: com op 28 juni 2011 - 16:23:30
Ik denk dat mclaren ook het meeste verlies krijgen, aangezien ze in het begin van het seizoen na de tests in een keer een seconde gewonnen hadden met een andere uitlaat. Maar we zullen het zien ik denk dat er niet zo heel veel verandert.
Ik b edenk me ineens wat anders. Mclaren, Ferrari en Mercedes hebben systemen er later op gezet en Red Bull schijnt er dus van af vorig jaar al mee te rijden. Vorig jaar waren ze ook snel mar onbetrouwbaar, zou dat niet kunnen komen door een experimenteel model en dat die gewoon de rest verstoorde? Als RBR ineens zonder EBD moet rijden zouden ze denk ik toch heel veel verliezen, hun auto is er helemaal op afgestemd natuurlijk.

Maar ze gaan niet zonder EBD rijden, alleen off-throttle is verboden

Jozef

Citaat van: Franky R. op 28 juni 2011 - 02:14:05
Ik snap wel waarom ze bij McLaren zo angstig zijn; Ze komen al downforce tekort en met het verbod op de OTEM wordt dat alleen maar minder... :(
Downforce kom je alleen maar tekort in vergelijking met andere teams, dus het zou juist wel logisch zijn dat McLaren niet het meeste voordeel uit dit systeem haalt...

monaco2011

Citaat van: Enzo op 28 juni 2011 - 22:51:32
Citaat van: Burorri op 28 juni 2011 - 21:54:25
Citaat van: com op 28 juni 2011 - 16:23:30
Ik denk dat mclaren ook het meeste verlies krijgen, aangezien ze in het begin van het seizoen na de tests in een keer een seconde gewonnen hadden met een andere uitlaat. Maar we zullen het zien ik denk dat er niet zo heel veel verandert.
Ik b edenk me ineens wat anders. Mclaren, Ferrari en Mercedes hebben systemen er later op gezet en Red Bull schijnt er dus van af vorig jaar al mee te rijden. Vorig jaar waren ze ook snel mar onbetrouwbaar, zou dat niet kunnen komen door een experimenteel model en dat die gewoon de rest verstoorde? Als RBR ineens zonder EBD moet rijden zouden ze denk ik toch heel veel verliezen, hun auto is er helemaal op afgestemd natuurlijk.

Maar ze gaan niet zonder EBD rijden, alleen off-throttle is verboden
precies, dat wilde ik net zeggen. Red Bull zal zn voordeel, die het vooral schijnt te hebben in high speed corners daarmee niet zo snel verliezen denk ik. Maar goed, we gaan het zien. Ik denk dat het voor velen ook vooral 'hoop' is. Ik hoop iig dat Red Bull het goed blijft doen en heb daar ook wel vertrouwen in.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 28 juni 2011 - 23:00:21
Citaat van: Franky R. op 28 juni 2011 - 02:14:05
Ik snap wel waarom ze bij McLaren zo angstig zijn; Ze komen al downforce tekort en met het verbod op de OTEM wordt dat alleen maar minder... :(
Downforce kom je alleen maar tekort in vergelijking met andere teams, dus het zou juist wel logisch zijn dat McLaren niet het meeste voordeel uit dit systeem haalt...


Klopt, maar het extra beetje downforce off-throttle zullen de McLarenboys wel gaan missen. Helemaal op Silverstone met haar snelle bochten..

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 29 juni 2011 - 00:03:30
Citaat van: Jozef op 28 juni 2011 - 23:00:21
Citaat van: Franky R. op 28 juni 2011 - 02:14:05
Ik snap wel waarom ze bij McLaren zo angstig zijn; Ze komen al downforce tekort en met het verbod op de OTEM wordt dat alleen maar minder... :(
Downforce kom je alleen maar tekort in vergelijking met andere teams, dus het zou juist wel logisch zijn dat McLaren niet het meeste voordeel uit dit systeem haalt...


Klopt, maar het extra beetje downforce off-throttle zullen de McLarenboys wel gaan missen. Helemaal op Silverstone met haar snelle bochten..
in snelle bochten ga je niet off-throttle toch?