Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

Gerard

En als er een rode vlag situatie komt tijdens de race?? Gaan ze dan wel weer die laptop aan de auto hangen?? :) ???

Jozef

Citaat van: rafael25 op 21 juni 2011 - 12:36:14
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/fia-besluit-engine-mapping-te-beperken/

Als ze dit soort regels toepassen moeten ze het constructeurs kampioenschap ook maar afschaffen.Vind ik >:(

Ik vraag me toch af hoe ze dit in de praktijk gaan doen, want nu hebben de coureurs zelfs tijdens de race nog minstens 5 motorafstellingen ter beschikking, om af en toe te pushen of brandstof te sparen...

Edwin90

Citaat van: Jozef op 21 juni 2011 - 18:51:19
Citaat van: rafael25 op 21 juni 2011 - 12:36:14
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/fia-besluit-engine-mapping-te-beperken/

Als ze dit soort regels toepassen moeten ze het constructeurs kampioenschap ook maar afschaffen.Vind ik >:(

Ik vraag me toch af hoe ze dit in de praktijk gaan doen, want nu hebben de coureurs zelfs tijdens de race nog minstens 5 motorafstellingen ter beschikking, om af en toe te pushen of brandstof te sparen...

De FIA kan alles nazien. Helemaal nu ze met een standaard ECU rijden. Het toezicht daarop zal wel goed zijn neem ik aan.

Enzo

Citaat van: Gerard op 21 juni 2011 - 15:33:33
En als er een rode vlag situatie komt tijdens de race?? Gaan ze dan wel weer die laptop aan de auto hangen?? :) ???

Theoretisch zou dat kunnen, alleen zal de motor een agressieve afstelling zoals in de quali niet langer dan een paar rondjes overleven.
Wat ook nog kan is wel een agressieve afstelling in Q3 gebruiken om dan na een paar rondjes in de race een pitstop te maken en de laptop eraan hangen.
Beide is niet wenselijk denk ik, maar het zou kunnen... ::)

Jozef

Citaat van: Edwin90 op 21 juni 2011 - 18:56:14
Citaat van: Jozef op 21 juni 2011 - 18:51:19
Citaat van: rafael25 op 21 juni 2011 - 12:36:14
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/fia-besluit-engine-mapping-te-beperken/

Als ze dit soort regels toepassen moeten ze het constructeurs kampioenschap ook maar afschaffen.Vind ik >:(

Ik vraag me toch af hoe ze dit in de praktijk gaan doen, want nu hebben de coureurs zelfs tijdens de race nog minstens 5 motorafstellingen ter beschikking, om af en toe te pushen of brandstof te sparen...

De FIA kan alles nazien. Helemaal nu ze met een standaard ECU rijden. Het toezicht daarop zal wel goed zijn neem ik aan.

Dat snap ik, maar wat ik bedoel is: betekent dit nu dat de verschillende engine modes tijdens de race ook niet meer gebruikt kunnen worden?

Kootje

Volgens Renault topman James Allison gaan alle teams last krijgen van de restricties.  ::)
Ook de teams die geen EBD gebruiken.  ???
:o Vraag me echt af hoe die er dan last van kunnen hebben ??  :-\

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262574/nieuwe-diffuserregels-van-invloed-op-alle-teams/

Enzo

Citaat van: Kootje op 22 juni 2011 - 12:26:18
Volgens Renault topman James Allison gaan alle teams last krijgen van de restricties.  ::)
Ook de teams die geen EBD gebruiken.  ???
:o Vraag me echt af hoe die er dan last van kunnen hebben ??  :-\

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262574/nieuwe-diffuserregels-van-invloed-op-alle-teams/

Zonder EBD gebruiken ze ook een agressiever map voor quali, daarom... ;)

Kootje

Citaat van: Enzo op 22 juni 2011 - 13:25:17
Citaat van: Kootje op 22 juni 2011 - 12:26:18
Volgens Renault topman James Allison gaan alle teams last krijgen van de restricties.  ::)
Ook de teams die geen EBD gebruiken.  ???
:o Vraag me echt af hoe die er dan last van kunnen hebben ??  :-\

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262574/nieuwe-diffuserregels-van-invloed-op-alle-teams/

Zonder EBD gebruiken ze ook een agressiever map voor quali, daarom... ;)
Oke.....ik begreep dat het echt puur gericht was op de Off Throttle Engine Mappindg die in combinatie met de Exhaust Blown Diffuser gebruikt wordt.
En als je dan dus géén EBD hebt ,heb je de OTEM ook niet nodig ,waardoor je ook geen nadeel ondervind van 'n verbod hierop.  ::)
Lijkt mij iig vrij logisch ,maar zoals ik al vaker heb gezegd ben ik A-technisch op dat gebied.

Gerard

Citaat van: Enzo op 22 juni 2011 - 13:25:17
Citaat van: Kootje op 22 juni 2011 - 12:26:18
Volgens Renault topman James Allison gaan alle teams last krijgen van de restricties.  ::)
Ook de teams die geen EBD gebruiken.  ???
:o Vraag me echt af hoe die er dan last van kunnen hebben ??  :-\

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262574/nieuwe-diffuserregels-van-invloed-op-alle-teams/

Zonder EBD gebruiken ze ook een agressiever map voor quali, daarom... ;)

Ik vraag me echt af wat het nut is van deze regelverandering midden in het seizoen
Zoals Jozef en Kootje al zeggen; In de race veranderen ze constant van alles qua motor management, en als alle teams er ' last' van krijgen, blijven de verhoudingen tussen de teams toch hetzelfde ???
Nu gaan ze alleen iets zuiniger rijden in de Qualy... nou,nou

T.Nuvolari

Je hebt natuurlijk last en LAST. Wie wat heeft zal nog moeten blijken.

Enzo

Citaat van: Kootje op 22 juni 2011 - 13:56:25
Citaat van: Enzo op 22 juni 2011 - 13:25:17
Citaat van: Kootje op 22 juni 2011 - 12:26:18
Volgens Renault topman James Allison gaan alle teams last krijgen van de restricties.  ::)
Ook de teams die geen EBD gebruiken.  ???
:o Vraag me echt af hoe die er dan last van kunnen hebben ??  :-\

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262574/nieuwe-diffuserregels-van-invloed-op-alle-teams/

Zonder EBD gebruiken ze ook een agressiever map voor quali, daarom... ;)
Oke.....ik begreep dat het echt puur gericht was op de Off Throttle Engine Mappindg die in combinatie met de Exhaust Blown Diffuser gebruikt wordt.
En als je dan dus géén EBD hebt ,heb je de OTEM ook niet nodig ,waardoor je ook geen nadeel ondervind van 'n verbod hierop.  ::)
Lijkt mij iig vrij logisch ,maar zoals ik al vaker heb gezegd ben ik A-technisch op dat gebied.

OTEM, I like it!  ;D

Folkert

Citaat van: M@rc op 22 juni 2011 - 14:05:33
Je hebt natuurlijk last en LAST. Wie wat heeft zal nog moeten blijken.
Ik ben er vrij zeker van dat Red Bull nu het meeste last krijgt in de kwalificatie. In de race zullen ze vermoedelijk ook meer moeite hebben, maar minder in vergelijking met de kwalificatie. Aan de andere kant hebben we het wel over Newey en misschien heeft hij nog wel meer geniale dingen in die vermaaldeide auto van hem gestopt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#87
Citaat van: Enzo op 22 juni 2011 - 14:07:08
OTEM, I like it!  ;D
;D
Het is maar goed dat het 'n algehele restrictie is.
Niet dat het alleen tijdens speciale omstandigheden zou gelden.

Special Circumstances Restriction Off Throttle Engine Mapping  :P

Folkert

Citaat van: Kootje op 22 juni 2011 - 15:08:03
Citaat van: Enzo op 22 juni 2011 - 14:07:08
OTEM, I like it!  ;D
;D
Het is maar goed dat het 'n algehele restrictie is.
Niet dat het alleen tijdens speciale omstandigheden zou gelden.

Special Circumstances Restriction Off Throttle Engine Mapping  :P
Ik ben meer voor een RBROTEM ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 22 juni 2011 - 15:34:53
Ik ben meer voor een RBROTEM ;D
;D Zo is het iig wel bedoeld. ::)

Al maken ze zich daar niet echt druk om dit verbod.
Nadat eerder Vettel en Horner al te kennen gaven dat het geen probleem vormt ,sluit Webber zich daar nu ook bij aan.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/262692/webber-diffuserregels-gaan-weinig-veranderen/