Engine mapping & blown diffusers

Gestart door Enzo, 17 mei 2011 - 19:50:37

« vorige - volgende »

rafael25

http://www.autosport.com/news/report.php/id/93075


Goed Nieuws voor McLaren en Red Bull en Minder goed nieuws voor Ferrari fans

...even wachten of ferrari echt wat gevonden heeft.

rafael25

Het is goed dat het het terug gedraaid is en anders had het langer door gesleept en alleen maar meer gespreksstof doen opwaaien.
Daarbij mogen ze in een seizoen dit soort regels niet eens veranderen omdat het niks met veiligheid te maken had.
Men kan het zelfs omdraaien en zeggen dat het juist gevaarlijker voor de coureurs was geworden, omdat als een motor de geest geeft en zich ook ongelukken kunnen voordoen. Wat het grote probleem is dat het niet duidelijk is wat ze doen niet naar de buitenwereld en niet naar de teams. Dat Williams instemde was voor mij geen verrassing hun krijgen volgend jaar Renault motoren en Ferrari waarom die het gedaan hebben weet ik nog niet en is een klein raadsel.

Kootje

#212
verplaatst bericht van Jozef:

Citaat van: JozefDit gaat niet over de kalender maar wel over het seizoen 2012 (denk dat het wat vroeg is om hier nu al een apart topic over te openen?).

http://www.gppits.net/nieuws/fia_beperkt_mapping_voor_2012/

Toch wel echt goed nieuws vind ik. Ten eerste maakt die EBD echt een afschuwelijk geluid, maar het leverde ook nog eens een vrij groot voordeel op aan de teams die hier echt goed mee waren (Red Bull en McLaren). Toen de EBD kortstondig verboden was in Silverstone, was Ferrari plots het beste team. Ik denk dat een compleet verbod de strijd weer compleet opengooit voor volgend jaar!

Enzo

Citaat van: Kootje op 24 oktober 2011 - 17:09:21
verplaatst bericht van Jozef:

Citaat van: JozefDit gaat niet over de kalender maar wel over het seizoen 2012 (denk dat het wat vroeg is om hier nu al een apart topic over te openen?).

http://www.gppits.net/nieuws/fia_beperkt_mapping_voor_2012/

Toch wel echt goed nieuws vind ik. Ten eerste maakt die EBD echt een afschuwelijk geluid, maar het leverde ook nog eens een vrij groot voordeel op aan de teams die hier echt goed mee waren (Red Bull en McLaren). Toen de EBD kortstondig verboden was in Silverstone, was Ferrari plots het beste team. Ik denk dat een compleet verbod de strijd weer compleet opengooit voor volgend jaar!

Naast het bovenstaande, schijnt het verbod ook weer de agressievere rijder in de kaart te spelen.
Hiermee bedoel ik coureurs met een rijstijl als Hamilton en Schumacher, wellicht Webber en Massa?

De theorie is, dat met het huidige EBD je in de bocht niet met je gas kan spelen omdat je anders de 'flow' verstoord.
Sommige coureurs ondervonden hier meer nadeel van dan andere om dat deze gewend waren de auto door de bocht te driften/sturen dmv hun gaspedaal.

Klinkt wel logisch in me oren iig, en kan tevens deels het goede en mindere presteren van Button en Hamilton verklaren?

Niels_


Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 24 oktober 2011 - 21:07:14
Button?

Ik was lui ik mijn schrijven, ik bedoelde het goede presteren van Button t.o.v. Hamilton.

0634

Button presteert niet anders dan vorig jaar.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.

Maar Hamilton wel slechter.... ;)

Wellicht dat het rijden met EBD Hamilton's rijstijl niet helemaal ten goede kwam.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.
Button rijdt echt wel een stuk beter als vorig jaar, tenminste voor mij is dat vrij duidelijk en bovendien heeft ie nu ook al meer punten dan vorig jaar op het eind.

Folkert

Citaat van: Enzo op 24 oktober 2011 - 22:12:03
Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.

Maar Hamilton wel slechter.... ;)

Wellicht dat het rijden met EBD Hamilton's rijstijl niet helemaal ten goede kwam.
Klinkt ook wel logisch, al heeft Hamilton het in het begin van het seizoen helemaal niet slecht gedaan. Het is ook voor Hamilton zijn rekening dat de prestaties uitbleven.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 25 oktober 2011 - 00:11:00
Citaat van: Enzo op 24 oktober 2011 - 22:12:03
Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.

Maar Hamilton wel slechter.... ;)

Wellicht dat het rijden met EBD Hamilton's rijstijl niet helemaal ten goede kwam.
Klinkt ook wel logisch, al heeft Hamilton het in het begin van het seizoen helemaal niet slecht gedaan. Het is ook voor Hamilton zijn rekening dat de prestaties uitbleven.

Natuurlijk, het is geen excuus maar wel een factor.
De EBD is ook steeds agressiever ontwikkelt gedurende het seizoen.

Niels_

Citaat van: Enzo op 25 oktober 2011 - 00:15:13
Citaat van: Burorri op 25 oktober 2011 - 00:11:00
Citaat van: Enzo op 24 oktober 2011 - 22:12:03
Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.

Maar Hamilton wel slechter.... ;)

Wellicht dat het rijden met EBD Hamilton's rijstijl niet helemaal ten goede kwam.
Klinkt ook wel logisch, al heeft Hamilton het in het begin van het seizoen helemaal niet slecht gedaan. Het is ook voor Hamilton zijn rekening dat de prestaties uitbleven.

Natuurlijk, het is geen excuus maar wel een factor.
De EBD is ook steeds agressiever ontwikkelt gedurende het seizoen.
Behalve bij Ferrari.

Enzo

Ferrari is ook flink met de EBD aan de gang gegaan hoor, maar kon er minder uit halen dan McLaren.
Prestatieverlies zullen ze allemaal hebben volgend jaar, de één meer dan de ander.

0634

Citaat van: monaco2011 op 25 oktober 2011 - 00:10:13
Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.
Button rijdt echt wel een stuk beter als vorig jaar, tenminste voor mij is dat vrij duidelijk en bovendien heeft ie nu ook al meer punten dan vorig jaar op het eind.
Naja, vorig jaar was hij ook nieuw he, misschien dat dat ook helpt. Maar dat ie meer punten heeft zegt natuurlijk ook niet alles. Ik vond hem vorig jaar ook goed en stabiel, nu ook. Wellicht dat hij nu hij meer gewend is nog een toefje sneller is, maar het grote verschil zit hem in Hamilton.

Citaat van: Enzo op 24 oktober 2011 - 22:12:03
Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.

Maar Hamilton wel slechter.... ;)

Wellicht dat het rijden met EBD Hamilton's rijstijl niet helemaal ten goede kwam.

Oh, over Hamilton geen discussie, presteert natuurlijk ver onder zijn niveau. Zou kunnen de EBD ermee te maken heeft, net als de Pirelli's.

Zou kunnen dat het hem de nodige snelheid kost, alhoewel hij in kwali nog goed presteert, maar ik vind het sowieso geen excuus om zoveel fouten te maken als dat hij heeft gedaan.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 25 oktober 2011 - 06:18:15
Citaat van: monaco2011 op 25 oktober 2011 - 00:10:13
Citaat van: Jeroen op 24 oktober 2011 - 21:24:18
Button presteert niet anders dan vorig jaar.
Button rijdt echt wel een stuk beter als vorig jaar, tenminste voor mij is dat vrij duidelijk en bovendien heeft ie nu ook al meer punten dan vorig jaar op het eind.
Naja, vorig jaar was hij ook nieuw he, misschien dat dat ook helpt. Maar dat ie meer punten heeft zegt natuurlijk ook niet alles. Ik vond hem vorig jaar ook goed en stabiel, nu ook. Wellicht dat hij nu hij meer gewend is nog een toefje sneller is, maar het grote verschil zit hem in Hamilton.
Als Hamilton dit jaar nog 3x 3e wordt heeft ie ook net zoveel punten als vorig jaar! Button is dit jaar gewoon een stuk constanter, met als slechtste resultaat een 6e plaats, daarnaast wint ie meer en scoort ie ook meer podiums. Natuurlijk ben je ook afhankelijk van de concurrentie, maar vooral het feit dat ie niet slechter als 6e finisht geeft voor mij al aan dat ie dit jaar (nog) beter in zn vel zit. Maar goed, dat heeft ook met vertrouwen te maken, stel dat ie dit jaar wel was overklast door Hamilton, dan had Button het misschien weer een stuk minder gedaan.