Sutil en zijn Champagneglas

Gestart door Enzo, 16 mei 2011 - 20:21:48

« vorige - volgende »

Wat gebeurde er tussen Lux en Sutil?

Sutil toonde zijn nieuwe danspasje en raakte Lux per ongeluk in zijn nek met een Champagneglas
3 (27.3%)
Ze kregen ruzie om een meisje en Sutil verloor zijn zelfbeheersing
1 (9.1%)
Ze kregen ruzie om van wie nou eigenlijk dat Champagneglas was
0 (0%)
Lux viel Sutil aan en verwonde zich aan het glas van Sutil
0 (0%)
Hamilton had ruzie met Lux en Sutil kwam voor hem op
1 (9.1%)
Ze kregen ruzie om een jongen en Sutil verloor zijn zelfbeheersing
10 (90.9%)

Totaal aantal stemmen: 11

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 12:29:34
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 11:53:45
Juist! En naar mijn weten is Sutil veroordeeld dus dan mag ik aannemen dat hij ook werkelijk schuld heeft. Dat kun je Hamilton geenszins aanrekenen.

Dat reken ik Hamilton ook niet aan.
Ik reken het hem aan dat hij z'n goede vriend niet steunt, maar het dmv 'n kutsmoes af laat weten.
Dat doe je niet als vriend zijnde.
Maar goed, misschien liggen mijn definities omtrend vriendschap wel totaal anders dan die van jullie.


Oh, steunen door dik en dun, absoluut maar er zijn grenzen. Als Sutil het zichzelf heeft gezocht stelde ik ook prioriteiten. Iemand met een glas bewerken is buitengewoon idioot en zou een maat van me dat ooit flikken wil ik niks meer met hem te doen hebben. Althans, in de basis. Van zulk soort dingen neem ik mijlen afstand. Je ontneemt een gezin een vader, een man, je ontneemt een familie een dierbare. In mijn optiek staat dat gelijk aan schieten of steken.

Wizard

Om het bovenstaande verhaal aan te vullen (had wat haast zojuist), ik kan me goed voorstellen dat Hamilton zich distantiëert van dit soort dingen. Het schaadt niet alleen zijn reputatie als coureur, ook als mens. Zou Sutil nu écht onschuldig zijn en Hamilton hem hebben laten zitten, zeg ik oké, dan ben je een lul. Nu niet. Sutil is schuldig bevonden dus wat verwacht je van Lewis? Dat hij ten onrechte het verhaal komt afzwakken en vervolgens als leugenaar wordt neergezet? Daar zou ik, evenals Lewis, afstand van nemen. Dat hij dan een smoes gebruikt vind ik eerder nobel dan hufterig. Hij kon ook hebben gezegd: Aangezien Sutil zich schofterig heeft gedragen en iemand poogt dood de steken, heb ik geen behoefte om partij te zijn. Echter brengt hij het subtiel en heeft zowel zijn uitspraak als afwezigheid geen invloed op de uitspraak van de rechter. Niet vergeten, Sutil heeft dit aan zichzelf te danken buiten het feit wat hij heeft gedaan, niet door de beugel kan. In geen enkel context.

Kootje

Wat ik verwacht van Lewis ?? of zelfs vrienden in het algemeen ??
Dat hij me of steunt, of eerlijk tegen me is waarom hij me niet steunt.
Niet dat hij zich er met 'n smoesje (want dat is dat PR verhaal in mijn ogen) van afmaakt.

Ik begrijp donders goed dat het ook Hamilton's reputatie kan schaden.
Ik snap ook nog wel dat zijn getuigenis in het nadeel van Sutil had kunnen werken.
Ik steun de gedachte dat Sutil het maar lekker zelf uit moet zoeken. (uitgaande van moedwil van Sutil's kant)
Maar 'n echte vriend zou daar gewoon eerlijk voor uitkomen.
Dat is wat ik iig van m'n vrienden verwacht, en wat ze ook van mij kunnen verwachten.

Maar goed, ik ben er nu wel klaar mee.
Voor mij heeft de persoon Lewis iig weer wat krediet verspeeld.
Gelukkig weerhoud dat mij er niet van om te juichen voor de coureur Hamilton.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 12:49:15

Ik blijf het overigens wel vreemd vinden dat de zaak in Duitsland behandeld werd.
Je zou toch denken dat je in het land waar het gebeurd is terecht moet staan.


Dat is bekokstooft door de dure advocaten van Lux. Die hadden 'uitgerekend' dat het "efficiënter" zou zijn, om de rechtszaak in Duitsland te houden omdat Sutil nu eenmaal een Duitser is.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 12:29:34
Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 11:53:45
Juist! En naar mijn weten is Sutil veroordeeld dus dan mag ik aannemen dat hij ook werkelijk schuld heeft. Dat kun je Hamilton geenszins aanrekenen.

Dat reken ik Hamilton ook niet aan.
Ik reken het hem aan dat hij z'n goede vriend niet steunt, maar het dmv 'n kutsmoes af laat weten.
Dat doe je niet als vriend zijnde
.
Maar goed, misschien liggen mijn definities omtrend vriendschap wel totaal anders dan die van jullie.


En als Hamilton zou zijn gesommeerd door McLaren?

Kootje

Citaat van: Franky R. op 04 februari 2012 - 17:21:56
Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 12:49:15
Ik blijf het overigens wel vreemd vinden dat de zaak in Duitsland behandeld werd.
Je zou toch denken dat je in het land waar het gebeurd is terecht moet staan.
Dat is bekokstooft door de dure advocaten van Lux. Die hadden 'uitgerekend' dat het "efficiënter" zou zijn, om de rechtszaak in Duitsland te houden omdat Sutil nu eenmaal een Duitser is.

Toch vreemd dat dit kan. ::)

Citaat van: Franky R. op 04 februari 2012 - 17:23:33
Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 12:29:34
Ik reken het hem aan dat hij z'n goede vriend niet steunt, maar het dmv 'n kutsmoes af laat weten.
Dat doe je niet als vriend zijnde
.
En als Hamilton zou zijn gesommeerd door McLaren?

Dan nog had hij dat gewoon tegen Sutil moeten zeggen, en niet met k**smoesjes komen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 14:28:25
Wat ik verwacht van Lewis ?? of zelfs vrienden in het algemeen ??
Dat hij me of steunt, of eerlijk tegen me is waarom hij me niet steunt.
Niet dat hij zich er met 'n smoesje (want dat is dat PR verhaal in mijn ogen) van afmaakt.

Tsja, hoe goed zijn ze bevriend en wie zegt dat Lewis niet eerlijk tegen Sutil is geweest? Je trekt een conclusie zonder 2 kanten te hebben gelezen.

CitaatIk begrijp donders goed dat het ook Hamilton's reputatie kan schaden.
Ik snap ook nog wel dat zijn getuigenis in het nadeel van Sutil had kunnen werken.
Ik steun de gedachte dat Sutil het maar lekker zelf uit moet zoeken. (uitgaande van moedwil van Sutil's kant)
Maar 'n echte vriend zou daar gewoon eerlijk voor uitkomen.
Dat is wat ik iig van m'n vrienden verwacht, en wat ze ook van mij kunnen verwachten.

Zeker, maar niet in de media. Waarom de vuile was buiten hangen?

CitaatMaar goed, ik ben er nu wel klaar mee.
Voor mij heeft de persoon Lewis iig weer wat krediet verspeeld.
Gelukkig weerhoud dat mij er niet van om te juichen voor de coureur Hamilton.


Het spijt me, maar dit op basis van een eenzijdig verhaal zonder te weten wat er is gebeurd?

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 17:31:48
Dan nog had hij dat gewoon tegen Sutil moeten zeggen, en niet met k**smoesjes komen.

Nogmaals, wie zegt dat hij heeft gejokt en wie zegt dat hij niet de waarheid spreekt? Hamilton heeft geen eens zijn kant kunnen vertellen en bij jou heeft hij al kruit verschoten. Kom hier met de beste wil van de wereld niet bij.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 23:46:10
Citaat van: Kootje op 04 februari 2012 - 17:31:48
Dan nog had hij dat gewoon tegen Sutil moeten zeggen, en niet met k**smoesjes komen.

Nogmaals, wie zegt dat hij heeft gejokt en wie zegt dat hij niet de waarheid spreekt? Hamilton heeft geen eens zijn kant kunnen vertellen en bij jou heeft hij al kruit verschoten. Kom hier met de beste wil van de wereld niet bij.


Ik ben het met je eens...Wellicht dat McLaren het niet toestaat dat Hamilton zijn kant kan vertellen?

Pietratoni

We zullen het nooit echt weten wat de rol van de 3 partijen is geweest. Exit stuli en die zien we inderdaad waarschijnlijk niet meer terug.
de prijzen worden aan de meet verdeelt

Enzo

Nou, dat zou ik niet te hard roepen. Sutil is een prima coureur en een stuk sneller dan de Petrov's en Maldonando's van dit veld. Als Williams een goed financieel jaar heeft zou ik in 2013 niet twijfelen om Sutil aan te trekken.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 14 februari 2012 - 13:43:52
Nou, dat zou ik niet te hard roepen. Sutil is een prima coureur en een stuk sneller dan de Petrov's en Maldonando's van dit veld. Als Williams een goed financieel jaar heeft zou ik in 2013 niet twijfelen om Sutil aan te trekken.

Precies!
Kijk, Lux heeft een vies spelletje gespeeld met Sutil door hem voor de Duitse rechter te slepen, maar verder dan dat reikt de invloed van Eric Lux niet!

Dus we mogen verwachten dat de naam van Sutil tegen het einde van 2012 weer door de paddock zingt...Mits Sutil voor 2012 nog enige races kan rijden of als hij zich goed voorbereid op zijn rentree.

Wizard

Citaat van: Enzo op 14 februari 2012 - 13:43:52
Nou, dat zou ik niet te hard roepen. Sutil is een prima coureur en een stuk sneller dan de Petrov's en Maldonando's van dit veld. Als Williams een goed financieel jaar heeft zou ik in 2013 niet twijfelen om Sutil aan te trekken.

Sutil mag dan niet behoren tot de langzaamste rijder van het huidige F1-veld, het is ook geen hoogvlieger. 'Ontslagen' bij Force-India en door werkelijk geen één team opgepikt. Voor geen enkele rol van betekenis. Meestal zeggen dit soort dingen meer dan voldoende. Los daarvan, Sutil heeft een strafblad en dat werkt, hoe dan ook, niet in zijn voordeel. De carriere van Sutil kan nog wel eens een abrupt einde krijgen, vrees ik.

Kootje

Dat strafblad is nog allerminst zeker, aangezien hij hoger beroep heeft aangetekend.
Het is echter wel zo dat dit bij 'n eventuele veroordeling tijdens zijn beroep, dat strafblad 'n feit is.
En dan werkt dat zeker tegen hem.

Er zijn nu eenmaal landen op deze aarde waar je gewoon niet inkomt met 'n strafblad.
Daarvan staan er 'n aantal, zoals bijvoorbeeld Amerika en China, op de kalender.
Ik denk dan ook dat hij niet opgepikt is door de teams, omdat ze af wouden wachten hoe deze zaak zich zou ontwikkelen.
Ik bedoel, 'n coureur die je niet in kunt zetten, daar heb je niet veel aan.

Mocht hij in hoger beroep vrij gesproken worden, dan verwacht ik hem in 2013 gewoon weer in de paddock.
Dat "ontslag" bij Force India was er alleen maar vanwege dit hele gebeuren met Lux, niet vanwege 'n gebrek aan capaciteit.
Ik ben het met Wizzard eens dat hij geen hoogvlieger was, maar toch ook zeker geen pannenkoek.

Maar we zullen zien.
Weet iemand wanneer dit hoger beroep zich af zal spelen ??

Fabian

Citaat van: Kootje op 15 februari 2012 - 09:03:07

Weet iemand wanneer dit hoger beroep zich af zal spelen ??

Voor zover ik weet is er nog geen datum bekend gemaakt voor het hoger beroep.