Gran Premio de España Santander de Formula One

Gestart door Enzo, 15 mei 2011 - 18:25:56

« vorige - volgende »

Folkert

Trouwens wat is het octopus project van Mclaren? Hadden ze dat al af in Spanje of was dat het systeem wat ze in de winter teste, maar te nieuw en moeilijk om snel te laten werken? Zou volgens geruchten een seconde tijd winst opleveren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Bushi

Citaat van: ibileon op 23 mei 2011 - 22:57:51
De drie beste rijders van het pak hebben hun gisteren getoond  :o
Alonso knappe start ,jammer dat de ferrari te traag is gewoon en de harde band niet kunnen laten werken op hun bolide
Hamilton: man wat kan die man een stukje rijden  :o
Vettel: is beter geworden dan vorig jaar en dat in de snelste wagen van het pak is een dodelijke combinatie

Voor de rest was het spannend tot op het einde en dat is wat telt

Ik geef u gelijk dat RB de snelste wagen heeft in de kwali, maar in in de race heeft Mclaren de snelste wagen.
Zij kunnen beter omspringen met de banden en hebben een beter race pace.

rafael25

Moderator
waar is de voorbereid van volgende GP Monaco? ::)

Enzo

Citaat van: rafael25 op 24 mei 2011 - 13:10:20
Moderator
waar is de voorbereid van volgende GP Monaco? ::)


Dat maak ik vandaag in orde Rafael! (vanavond)  :)

Gerard

Citaat van: rafael25 op 24 mei 2011 - 13:10:20
Moderator
waar is de voorbereid van volgende GP Monaco? ::)


Je kunt het ook zelf Rafael ;)

Kootje

Citaat van: Burorri op 23 mei 2011 - 23:54:49
Trouwens wat is het octopus project van Mclaren? Hadden ze dat al af in Spanje of was dat het systeem wat ze in de winter teste, maar te nieuw en moeilijk om snel te laten werken? Zou volgens geruchten een seconde tijd winst opleveren.
Dat is zeg maar hun versie van het Renault uitlaatsysteem waarbij de uitlaten aan de voorkant naar buiten komen en samen met die mislukte vloer 'n blown diffusor creeeren.
Dit systeem had ze inderdaad tijdswist moeten geven ,maar bleek onbetrouwbaar en uiteindelijk waren ze zonder 2 seconden sneller.
Of ze de betrouwbaarheid nu wel onder controle hebben ,en dit één vande updates in Turkije of Spanje was ,dat weet ik niet.

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 14:20:41
Citaat van: Burorri op 23 mei 2011 - 23:54:49
Trouwens wat is het octopus project van Mclaren? Hadden ze dat al af in Spanje of was dat het systeem wat ze in de winter teste, maar te nieuw en moeilijk om snel te laten werken? Zou volgens geruchten een seconde tijd winst opleveren.
Dat is zeg maar hun versie van het Renault uitlaatsysteem waarbij de uitlaten aan de voorkant naar buiten komen en samen met die mislukte vloer 'n blown diffusor creeeren.
Dit systeem had ze inderdaad tijdswist moeten geven ,maar bleek onbetrouwbaar en uiteindelijk waren ze zonder 2 seconden sneller.
Of ze de betrouwbaarheid nu wel onder controle hebben ,en dit één vande updates in Turkije of Spanje was ,dat weet ik niet.
OK, ja ik wist dat wel. In de winter waren ze traag als dikke boter in Moskou in de winter. Maar wat ik ergens had gelezen is dat ze het wel nog aan het ontwikkelen waren en van plan waren als nog in 2011 te gebruiken. Denk niet dat dit bij de updates van Turkije of Spanje zat. Denk dat daar wel een vermelding van zou zijn gekomen.

Overigens: ik zat te denken over het snelheids verschil in kwalificatie en race. Mogen ze in kwalificatie overal DRS gebruiken? of Alleen in de "Zone" zoals in de race? Want als ze DRS overal mogen gebruiken, begrijp ik denk ik wel waarom RBR zo snel is in de kwalificatie en minder in de race. Hun grip in bochten is denk ik beter dan de rest en daarom DRS daar te kunnen gebruiken en daar tijd winst kunnen boeken. Maar ik weet dus niet wanneer en hoe vaak DRS mag worden gebruikt in de kwalificatie.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Klopt Burorri
k heb vorige week van Kootje geleerd dat ze DRS overal mogen gebruiken in de kwalificatie...  ;D :)


In Turkije reed Vettel zijn pole ronde , met DRS geactiveerd in bocht 8!!  :o :o ???

Kootje

Ja ,ongelooflijk hè ??
Die Red Bull genereert zoveel downforce dat dat mogelijk was.
Ook nu kon je dat weer goed merken.
Vettel liep in bocht 3 en 9 steeds weg bij Hamilton ,die bijna al z'n KERS moest gebruiken om bij te blijven.
Vervolgens gebruikte Vettel IN de laatste bocht z'n KERS om zo net genoeg afstand te nemen van Hamilton die NA de bocht pas zijn laatste beetje KERS kon activeren en daardoor net tekort kwam om succesvol DRS te gebruiken.

rafael25

Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 13:29:03
Citaat van: rafael25 op 24 mei 2011 - 13:10:20
Moderator
waar is de voorbereid van volgende GP Monaco? ::)


Je kunt het ook zelf Rafael ;)
Nee,hoor ik ben nog junior lid, ik moet 28374647 berichten posten :-\ om moderator te worden!

Kootje

Citaat van: rafael25 op 24 mei 2011 - 17:03:14
Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 13:29:03
Citaat van: rafael25 op 24 mei 2011 - 13:10:20
Moderator
waar is de voorbereid van volgende GP Monaco? ::)


Je kunt het ook zelf Rafael ;)
Nee,hoor ik ben nog junior lid, ik moet 28374647 berichten posten :-\ om moderator te worden!

;D ;D ;D
Is dat inclusief of exclusief dit bericht ?? ;)

rafael25

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 16:01:15
Ja ,ongelooflijk hè ??
Die Red Bull genereert zoveel downforce dat dat mogelijk was.
Ook nu kon je dat weer goed merken.
Vettel liep in bocht 3 en 9 steeds weg bij Hamilton ,die bijna al z'n KERS moest gebruiken om bij te blijven.
Vervolgens gebruikte Vettel IN de laatste bocht z'n KERS om zo net genoeg afstand te nemen van Hamilton die NA de bocht pas zijn laatste beetje KERS kon activeren en daardoor net tekort kwam om succesvol DRS te gebruiken.

Ik denkt dat wanneer McLaren nog een paar tienden vindt ten op zichte van RB, dat ze op minder downforce circuits de RB de baas kunnen zijn.
Vettel is een heel goede rijder (maakt nu minder fouten dan vorige jaar)maar vergeet niet de ontwikkeltempo van McLaren niet, en ze hoeven maar  iets mee downforce te vinden (octopus uitlaat of diffuser) om energiedrank te verslaan.En vergeet dat niet McLaren gaat altijd niet zo goed in barcelona( de laatst overwinnen voor mcLaren was in 2005) snellerbochten veel dowforce en da verbaast mij wel de tempo van McLaren.
Komt nog paar GP's dat McLaren gaat domineren o.a:Gilles Villeneuve,Silverstone,Spa-Francorchamps,Monza en Yas Marina Circuit.

Gerard

@rafael;
;D je bent geen mod,maar humor heb je wel :)
je kunt toch gewoon een nieuw topic maken?
Je hoeft geen mod. te zijn om een topic te plaatsen hoor

OT: JE HEBT HELEMAAL GELIJK WAT BETREFT MCLARENS
ik verwacht dan ook dat nu de tijd komt (na Monaco) dat de Bulls het moeilijk(er) gaan krijgen

Folkert

Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 18:11:05
@rafael;
;D je bent geen mod,maar humor heb je wel :)
je kunt toch gewoon een nieuw topic maken?
Je hoeft geen mod. te zijn om een topic te plaatsen hoor

OT: JE HEBT HELEMAAL GELIJK WAT BETREFT MCLARENS
ik verwacht dan ook dat nu de tijd komt (na Monaco) dat de Bulls het moeilijk(er) gaan krijgen
Ik denk dat op Monaco al begin is en dat daarna Vettel en Hamilton super strijd gaan leveren.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Probleem is natuurlijk dat monaco een categorie apart is en de beste wagen niet
favoriet is.Met de vele pitstops en bandenslijtage dit jaar wordt het nog moeilijker
om het hoofd koel te houden.Maar dit lijkt voorlopig de laaste kans voor redbull
om te winnen.