Gran Premio de España Santander de Formula One

Gestart door Enzo, 15 mei 2011 - 18:25:56

« vorige - volgende »

flupke3

Het kan ook zijn dat de updates voor geen verbetering hebben gezorgd want er komt
toch een moment dat je alles geprobeerd hebt.Al is de kans groter dat ze op de bolide van volgend jaar
concentreren.


Gerard

Mooi artikel Jeroen!!Goede samenvatting!! :)

Kijkend naar de rest van het seizoen... McLaren heeft de laatste jaren laten zien datzij heer en meester zijn in het door ontwikkelen van de auto gedurende het seizoen  ;)
Dit wetende HOOP ik dat het niet nu al een gelopen race is en dat Hamilton en Button nog terug zullen slaan!

Laten ze er volgende week maar mee beginnen ;D
Want als Vettel volgende week wèèr wint ,en Hamilton wordt weer 2de, is de voorsprong van Vettel al 48 punten!!!  :o

0634

Dank je wel. :)

Klopt. Het is tijd voor een Vettel-DNF. Al moet ik zeggen dat zolang de races leuk blijven, ik het allemaal niet zo heel erg vind. Het is spannend genoeg op de baan.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 23 mei 2011 - 06:29:00
Dank je wel. :)

Klopt. Het is tijd voor een Vettel-DNF. Al moet ik zeggen dat zolang de races leuk blijven, ik het allemaal niet zo heel erg vind. Het is spannend genoeg op de baan.

Exactly! Je hebt net als bij Schumacher een dominerende rijder, maar wat daarachter allemaal gebeurd is tof genoeg om daar voorbij te kijken.
Vettel rijdt momenteel rond alsof het allemaal een fluitje van een cent is. De beste coureur, of toch één van de ..., in de beste wagen. 1+1 is tegenwoordig 25 en geen 2 meer. Waar hij de voorbije jaren overwinningen en belangrijke punten heeft verspeeld is dat nu het geval niet meer. De man is een stuk volwassener geworden in het inschatten van de situatie in de race. Misschien daarom ook dat hij geen aanstalte maakte om Alonso in te halen, het was duidelijk niet echt nodig in het begin van de race een risico te nemen.

Enzo

Citaat van: M@rc op 23 mei 2011 - 09:53:07
Citaat van: Jeroen op 23 mei 2011 - 06:29:00
Dank je wel. :)

Klopt. Het is tijd voor een Vettel-DNF. Al moet ik zeggen dat zolang de races leuk blijven, ik het allemaal niet zo heel erg vind. Het is spannend genoeg op de baan.

Exactly! Je hebt net als bij Schumacher een dominerende rijder, maar wat daarachter allemaal gebeurd is tof genoeg om daar voorbij te kijken.
Vettel rijdt momenteel rond alsof het allemaal een fluitje van een cent is. De beste coureur, of toch één van de ..., in de beste wagen. 1+1 is tegenwoordig 25 en geen 2 meer. Waar hij de voorbije jaren overwinningen en belangrijke punten heeft verspeeld is dat nu het geval niet meer. De man is een stuk volwassener geworden in het inschatten van de situatie in de race. Misschien daarom ook dat hij geen aanstalte maakte om Alonso in te halen, het was duidelijk niet echt nodig in het begin van de race een risico te nemen.

Misschien toch door zijn titel, hij rijdt inderdaad een stuk volwassener. Webber kan het hem vooralsnog niet moeilijk maken in tegenstelling tot vorig jaar.

Michael schumacher

Vettel heeft bewust alonso niet aangevallen net zoals schumacher dat vroeger deed; schumi wist deze sneller was net zoals vettel nu, enige deze moesten doen was zo kort mogelijk bij blijven en dan in de pits voorbij gaan, dat lukte bijna altijd en vettel heeft simpelweg hetzelfde gedaan, een rijder moet ook slim kunnen zijn en kunnen race en dat heeft vettel gisteren gedaan.

Wizard

Zo bracht Vettel het anders niet. Vettel zei na afloop dat hij niet dicht genoeg achter Alonso kon komen en rept nergens over een strategische zet. Misschien wel een logische denkwijze, echter wordt deze niet hardop uitgesproken. Dus stellig beweren dat dit de waarheid is zou ik niet doen. Alonso is een ervaren rijder welke in inschaal op het hoogste schavot samen met Hamilton. Die gasten weten écht wel hoe ze moeten rijden als een snellere deelnemer achter hun rijdt. Net iets wijder (of juist niet) door een bocht, een fractie eerder remmen net wat anders insturen en eerder op het gas. KERS tactisch gebruiken om een inhaalactie uit te sluiten. Dáárom kon Vettel geen échte kans afdwingen (zonder risico). Vettel zat bij het uitkomen van de bocht voor het rechte stuk niet kort genoeg achter de Ferrari omdat Alonso daar al zijn KERS gebruikte. Exact het zelfde deed Vettel in de slotfase van de race waardoor Hamilton geen kans kon creëeren einde rechte stuk.

Enzo

Citaat van: Wizard op 23 mei 2011 - 13:41:38
Zo bracht Vettel het anders niet. Vettel zei na afloop dat hij niet dicht genoeg achter Alonso kon komen en rept nergens over een strategische zet. Misschien wel een logische denkwijze, echter wordt deze niet hardop uitgesproken. Dus stellig beweren dat dit de waarheid is zou ik niet doen. Alonso is een ervaren rijder welke in inschaal op het hoogste schavot samen met Hamilton. Die gasten weten écht wel hoe ze moeten rijden als een snellere deelnemer achter hun rijdt. Net iets wijder (of juist niet) door een bocht, een fractie eerder remmen net wat anders insturen en eerder op het gas. KERS tactisch gebruiken om een inhaalactie uit te sluiten. Dáárom kon Vettel geen échte kans afdwingen (zonder risico). Vettel zat bij het uitkomen van de bocht voor het rechte stuk niet kort genoeg achter de Ferrari omdat Alonso daar al zijn KERS gebruikte. Exact het zelfde deed Vettel in de slotfase van de race waardoor Hamilton geen kans kon creëeren einde rechte stuk.

En exact hetzelfde deed Schumacher bij Rosberg, als je kijkt naar de laptimes zie je dat Schumacher banden spaart en op bepalende momenten er een snel rondje uit perst. Terwijl Rosberg zijn banden opgebruikte om weer aan te haken bij Schumacher en daardoor niks kon beginnen. Als je weet dat je niet hoger kunt eindigen moet je slim zijn en zo goed mogelijk je positie verdedigen.

Folkert

Citaat van: M@rc op 23 mei 2011 - 09:53:07




Citaat van: Jeroen op 23 mei 2011 - 06:29:00
Dank je wel. :)

Klopt. Het is tijd voor een Vettel-DNF. Al moet ik zeggen dat zolang de races leuk blijven, ik het allemaal niet zo heel erg vind. Het is spannend genoeg op de baan.

Exactly! Je hebt net als bij Schumacher een dominerende rijder, maar wat daarachter allemaal gebeurd is tof genoeg om daar voorbij te kijken.
Vettel rijdt momenteel rond alsof het allemaal een fluitje van een cent is. De beste coureur, of toch één van de ..., in de beste wagen. 1+1 is tegenwoordig 25 en geen 2 meer. Waar hij de voorbije jaren overwinningen en belangrijke punten heeft verspeeld is dat nu het geval niet meer. De man is een stuk volwassener geworden in het inschatten van de situatie in de race. Misschien daarom ook dat hij geen aanstalte maakte om Alonso in te halen, het was duidelijk niet echt nodig in het begin van de race een risico te nemen.
Helemaal mee eens. Vettel is na vorig jaar stuk volwassener gaan rijden, maar ik denk dat hij de Macs heeft onderschat. Maar toch nog knap gedaan, iets wat Hamilton vorige race niet deed. Te aggressief aanvallen bij ALonso had hem meer kunnen kosten.Maar laten we nog niet te voorbarig zijn, seizoen is nog lang en kan nog veel gebeuren. De comfortabele voorsprong van RBR is toch wel kleiner geworden.


Citaat van: Wizard op 23 mei 2011 - 13:41:38
Zo bracht Vettel het anders niet. Vettel zei na afloop dat hij niet dicht genoeg achter Alonso kon komen en rept nergens over een strategische zet. Misschien wel een logische denkwijze, echter wordt deze niet hardop uitgesproken. Dus stellig beweren dat dit de waarheid is zou ik niet doen. Alonso is een ervaren rijder welke in inschaal op het hoogste schavot samen met Hamilton. Die gasten weten écht wel hoe ze moeten rijden als een snellere deelnemer achter hun rijdt. Net iets wijder (of juist niet) door een bocht, een fractie eerder remmen net wat anders insturen en eerder op het gas. KERS tactisch gebruiken om een inhaalactie uit te sluiten. Dáárom kon Vettel geen échte kans afdwingen (zonder risico). Vettel zat bij het uitkomen van de bocht voor het rechte stuk niet kort genoeg achter de Ferrari omdat Alonso daar al zijn KERS gebruikte. Exact het zelfde deed Vettel in de slotfase van de race waardoor Hamilton geen kans kon creëeren einde rechte stuk.
Ik begrijp je even niet. Bedoel je dat Vettel niet de snelheid had om Alonso voor bei te komen? Omdat deze kleiner was dan in de kwalificatie? Of dat Alonso gewoon beter reed om voor Vettel te blijven?

Want eerder zei je geloof ik dat Hamilton alleen bij kon blijven omdat Alonso Vettel ophield.

Maar zelf denk ik dus dat Seb niet de snelheid had om Alonso bij te blijven. Ik denk namelijk niet dat Vettel het Risico wilde nemen om voorbij gestoken te worden door Hamilton. Direct of via pitstops. Want ik denk dat Vettel donders goed wist dat hij rekening moest houden met de Macs.
Ik zei misschien eerder dat Vettel de Macs en met name Hamilton heeft onderschat, maar daar ga ik toch van af zien. Ik denk dat het verschil van de Bulls ten op zichte van Mclaren in de race erg dicht bij elkaar liggen, de tijden die Hamilton reed (en Button ook) waren bijzonder snel en konden de tijden van de bulls aardig volgen.

die 0,6 seconde verschil, kan je denk ik ook niet wijten aan tijd verlies van Vettel achter alonso, want de laatste 15 ronde bleef Hamilton rond de 2 seconde. (geloof ik)
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 23 mei 2011 - 12:57:06
Vettel heeft bewust alonso niet aangevallen net zoals schumacher dat vroeger deed; schumi wist deze sneller was net zoals vettel nu, enige deze moesten doen was zo kort mogelijk bij blijven en dan in de pits voorbij gaan, dat lukte bijna altijd en vettel heeft simpelweg hetzelfde gedaan, een rijder moet ook slim kunnen zijn en kunnen race en dat heeft vettel gisteren gedaan.
Heb je wel gelijk in, maar denk niet dat Vettel dat Gister gedaan heeft. Hij moet slim rijden, maar denk niet dat hij de kans en snelheid had om Alonso voor bij te steken. Hij zou dan totaal geen rekening houden met Hamilton en dat zou arrogant en naief zijn. Want dit jaar is wel gebleken dat de Macs in race snelheid erg snel zijn en niet moet worden onderschat. En zo bleek ook aan het eind van de race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Ik vind het zeer opmerkelijk dat Alonso eerst het tempo aanvoerde en vervolgens op een ronde werd gezet.. ??? Hield hij de rest zoveel op toen hij aan de leiding lag? En had de rest zoveel last van de vuile lucht dat ze hem niet voobij kwamen?? (ondanks KERS en DRS)

0634

Citaat van: Michael schumacher op 23 mei 2011 - 12:57:06
Vettel heeft bewust alonso net aangevallen net zoals schumacher dat vroeger deed; schumi wist deze sneller was net zoals vettel nu, enige deze moesten doen was zo kort mogelijk bij blijven en dan in de pits voorbij gaan, dat lukte bijna altijd en vettel heeft simpelweg hetzelfde gedaan, een rijder moet ook slim kunnen zijn en kunnen race en dat heeft vettel gisteren gedaan.

Vettel viel Alonso niet aan omdat de rechte lijn snelheid van de RBR niet hoog genoeg was. Vettel kon niet aanvallen.

Niels_

Daarnaast zou de harde band ook totaal niet op de Ferrari gewerkt hebben. En natuurlijk, als je in positie 5 rijdt en een zee van ruimte voorsprong hebt op de nummer 6 zou ik het ook wel iets rustiger aan doen... ;)

ibileon

De drie beste rijders van het pak hebben hun gisteren getoond  :o
Alonso knappe start ,jammer dat de ferrari te traag is gewoon en de harde band niet kunnen laten werken op hun bolide
Hamilton: man wat kan die man een stukje rijden  :o
Vettel: is beter geworden dan vorig jaar en dat in de snelste wagen van het pak is een dodelijke combinatie

Voor de rest was het spannend tot op het einde en dat is wat telt