Gran Premio de España Santander de Formula One

Gestart door Enzo, 15 mei 2011 - 18:25:56

« vorige - volgende »

Enzo

0 Sets of Soft Tyres left
04 - Fernando Alonso (Ferrari)
06 - Vitaly Petrov (Renault)
08 - Felipe Massa (Ferrari)
09 - Pastor Maldonado (Williams)
12 - Sergio Perez (Sauber)
13 - Jaime Alguersuari (Toro Rosso)

1 Set of Soft Tyres left
01 - Mark Webber (Red Bull)
02 - Sebastian Vettel (Red Bull)
03 - Lewis Hamilton (McLaren)
05 - Jenson Button (McLaren)
07 - Nico Rosberg (Mercedes)
10 - Michael Schumacher (Mercedes)
11 - Sebastien Buemi (Toro Rosso)
14 - Kamui Kobayashi (Sauber)
15 - Heikki Kovalainen (Lotus)
18 - Jarno Trulli (Lotus)
20 - Timo Glock (Virgin)
21 - Vitantonio Liuzzi (HRT)
22 - Narain Karthikeyan (HRT)
23 - Jerome D'Ambrosio (Virgin)

2 Sets of Soft Tyres left
16 - Paul di Resta (Force India)
17 - Adrian Sutil (Force India)

3 Sets of Soft Tyres left
19 - Rubens Barrichello (Williams)
24 - Nick Heidfeld (Renault)


Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#62
@ Enzo: Ziet er inderdaad niet uit! De spaanse kleuren kan ik me enigszins voorstellen,maar de rest? ???
wat betreft de banden.. Een pitstop duurt hier toch langer dan gemiddeld op een ander circuit, door het lange rechte stuk? Dus wat levert het op als die zachte band na 10 ronden al op is? Een pitstop extra kost toch meer dan??

Enzo

Citaat van: Gerard op 21 mei 2011 - 23:04:21
@ Enzo: Ziet er inderdaad niet uit! De spaanse kleuren kan ik me enigszins voorstellen,maar de rest? ???
wat betreft de banden.. Een pitstop duurt hier toch langer dan gemiddeld op een ander circuit, door het lange rechte stuk? Dus wat levert het op als die zachte band na 10 ronden al op is? Een pitstop extra kost toch meer dan??

Tja maar de harde band is wel erg langzaam, daar wil je ook zo kort mogelijk op rijden.
Denk dat een aantal strategische de plank mis gaan slaan morgen.

Gerard

Mijn top 8 voorspelling:
1 webber
2 vettel
3 alonso
4 hamilton
5  button
6 rosberg
7 massa
8 schumacher

0634

1. Hamilton
2. Alonso
3. Button
4. Rosberg
5. Petrov
6. Massa
7. Schumacher
8. Webber (die nog een finisht na een heroische strijd die eindigt in een crash met Vettel)

(Hoop ik voor het WK ;))

Folkert

Hamilton
Alonso
Button
Vettel
Webber
Schumacher
Rosberg
Kobayashi
Perez
Massa
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#67
Safety car window is open............Zal Piquet over paar rondjes in de muur crashen?

top 3 super dicht bij elkaar...........waanzinnig. Webber op een scheet er achter.

Wat een start en race voor Alonso zover.

Alonso ver terug gevallen, en Vettel en Hamilton. Mclaren heeft een fantastische race snelheid. Hamilton reed echt fantastisch, net als Vettel. RBR snelheid viel in de race heel erg tegen en Hamilton pakte daar zijn voordeel. Jammer dat de bulls nog de betere auto is. Maar heb echt genoten deze race, op naar Monaco, waar de coureur het verschil maakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Mmmmm dus toch weer vettel... Het werd hem nu wel moeilijker gemaakt,maar de puntenntellen, en het gat wordt groter en groetr...

Folkert

Citaat van: Gerard op 22 mei 2011 - 15:51:53
Mmmmm dus toch weer vettel... Het werd hem nu wel moeilijker gemaakt,maar de puntenntellen, en het gat wordt groter en groetr...
Denk dat Mclaren het wel gaat dichten. Zitten enorm dicht bij de bulls. Vettel reed sterk, al heeft Alonso de race wel beetje in de war gegooid. Is macleren echt een stap dichter bij gekomen of kwam dat alleen door een langzamere Alonso.
Trotse vader van Rosalie(L)

Michael schumacher

Wat ne afgang voor alonso in z'n eigen thuis land dan nog,  ;D

Niels_

Alonso fantastische start, heeft het nog lang kunnen rekken. Enkel is die wagen niet vooruit te branden. 5e plaats is waar ze nu staan en het kampioenschap kan hij na vandaag dus al definitief vergeten.

Jammer voor het kampioenschap dat Hamilton Vettel niet kon passeren eigenlijk.

Enzo

Ik vond het wel een gave race, mooie start van Alonso inderdaad, evenals de start van Schumacher die was ook super.
Goed om te zien dat Mclaren zo goed bij kon blijven, al hoopte ik dat Lewis hem nog zou pakken....
De Mercedes was weer waardeloos, ze lijken een stap achteruit te hebben gemaakt.

Folkert

Citaat van: Michael schumacher op 22 mei 2011 - 16:02:31
Wat ne afgang voor alonso in z'n eigen thuis land dan nog,  ;D
Inderdaad, wat een afgang voor Alonso. MAAR 5de geworden. man man wat een verschrikkelijke race voor Alonso.

Doet me denken aan hockenheimring 2005, waar Schumacher ook zwaar en zwaar afgemaakt werd. Man, wat stond schumacher toen voor lul zeg. Wat een afgang was die race voor Schumacher. Hij had de aller beste auto dat jaar. de Ferrari van 2005 was zeker 2 seconde per ronde sneller dan welke auto dan ook en nog word Schumacher geen WK. Net zoals deze race. Mijn god, waar was Schumacher ee bezig. Hij werd compleet vernederd deze race, werd slechts 6de en had nog meer setjes verse zachte banden over dan de rest.
Trotse vader van Rosalie(L)

Michael schumacher

#74
Niet iemand persoonlijk aanvallen a.u.b.!