DRS op Monaco ?

Gestart door Franky R., 09 mei 2011 - 10:32:51

« vorige - volgende »

De FIA laat de DRS toe in het stratencircuit! Slim of dom?

Slim want spannend en de heren moeten niet zeuren! Ze worden goed betaald!
2 (12.5%)
Typisch FIA; Altijd problemen zien, waar er geen zijn. (dom dus)
0 (0%)
De coureur drukt de knoppen in. Ze hoeven het niet te doen.
11 (68.8%)
Als er teveel auto's tegen de muren knallen, zal de FIA het toch wel verbieden.
3 (18.8%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 08 juni 2011 - 10:32:51

Gerard

Als je het goed bekijkt, is Monaco inderdaad niet meer geschikt om F1 races te houden.. De uitloopstroken, grindbakken etc die je op andere circuits hebt, en nodig hebt,heb je op Monaco niet, dus met het oog op de veiligheid is Monaco niet geschikt

Als je daar DRSgebruikt,KERS erbij optelt, wordt het dusl alleen maar gevaarlijker.....
Met 280 tunnel uit, betekent met het DRS systeem toch al gauw 290 a 300km/u?
Mwah, das toch wel scary lijkt me als je op het vuil komt en de auto niet meer te houden is..

Forza F1

Citaat van: Gerard op 16 mei 2011 - 14:57:12
Als je het goed bekijkt, is Monaco inderdaad niet meer geschikt om F1 races te houden.. De uitloopstroken, grindbakken etc die je op andere circuits hebt, en nodig hebt,heb je op Monaco niet, dus met het oog op de veiligheid is Monaco niet geschikt

Als je daar DRSgebruikt,KERS erbij optelt, wordt het dusl alleen maar gevaarlijker.....
Met 280 tunnel uit, betekent met het DRS systeem toch al gauw 290 a 300km/u?
Mwah, das toch wel scary lijkt me als je op het vuil komt en de auto niet meer te houden is..

De crash van zo'n F1 wagen valt nog wel mee denk ik... Het wordt pas écht gevaarlijk wanneer er een andere piloot opknalt tegen zo'n snelheid...

Beeld je eens in:
Maldonado crasht in de tunnel (zéér aannemelijk  :P).
Trulli volgt op 2 sec. (= nog geen gele vlag)
Trulli crasht op de gecrashte Maldonado...
Trulli gaat vliegen? Maldonado's hoofd onbeschermd? ...

Voor de critici: OK, dit ZOU overal kunnen gebeuren. Anderzijds is het risico in Monaco aanzienlijk groter, aangezien die tunnel volgas blind genomen wordt tegen topsnelheid...

Kootje

@Forza F1,

Het door jouw geschetste scenario is óók zonder DRS aannemelijk.
:P :D ;D

flupke3

Bij DRS in actie kan je niet snel gas terug nemen als het geactiveerd is.
En in monaco heb je  geen uitloopstroken die je van de piste brengen
als er iets gebeurt.Niemand kan uitwijken omdat er geen plaats is .

robbert

en sommige verliezen nu al hun rempunt na de tunnel, hoe gaat dat dan zijn met drs?

Franky R.

Citaat van: Gerard op 16 mei 2011 - 14:57:12
Als je het goed bekijkt, is Monaco inderdaad niet meer geschikt om F1 races te houden.. De uitloopstroken, grindbakken etc die je op andere circuits hebt, en nodig hebt,heb je op Monaco niet, dus met het oog op de veiligheid is Monaco niet geschikt

Als je daar DRSgebruikt,KERS erbij optelt, wordt het dusl alleen maar gevaarlijker.....
Met 280 tunnel uit, betekent met het DRS systeem toch al gauw 290 a 300km/u?
Mwah, das toch wel scary lijkt me als je op het vuil komt en de auto niet meer te houden is..

Ik weet het zo nog niet, hoor Gerard!
In de VS rijden ze ook nog steeds tussen de betonblokken...Tevens is de snelheid in Monaco relatief laag. En brokken houd je toch altijd, DRS of niet. Denk maar terug aan vorig jaar; Trulli en Chandok...

Gerard

Tuurlijk, brokken houd je altijd, dat kan ook niet anders (en dat maakt het voor ons ook spannend) ;)

Maar het ging mij even over de veiligheid in het algemeen en de snelheids toename met DRS
Regelmatig hoor ik (ook op TV) dat Monaco eigenijk niet meer thuis hoort in het huidige F1 circus..
DRS zal dat niet minder maken, maar juist mèer.. wàar ze nu ook besluiten het DRS te laten toestaan, overal moet je met een hogere snelheid dan normaal van de ideale lijn af om in te halen
Vooral in Monaco is dat niet geheel 'zonder risico' om van de ideale lijn te wijken!
Er ligt naast de lijn geen rubber, het asfalt is anders dan op reguliere circuits, er zijn geen uitloopstroken  etc..

Misschien is het wel veel leuker voor ons, en zijn de coreurs gewend aan de snelheden,maar ik vraag me af of ze weten wanneer ze te ver gaan...

Senergy

Volgens mij krijg je door het dichtklappen van de achtervleugel zodra je de rem beroerd, een soort terugtrek-kracht.
waardoor je dus ook sneller afremt

voorbeeldje om het duidelijk te maken.
je hand uitsteken door het raam, houd je je hand plat dan gaat het vrij gemakkelijk om je hand in positie te houden.
houd je je hand open dan word je hand naar achteren geduwd.

dus door het dichtklappen krijg je een kortstondig extra rem-middel

allez dat denk ik dan toch

You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Franky R.

Citaat van: Gerard op 17 mei 2011 - 13:34:46
Tuurlijk, brokken houd je altijd, dat kan ook niet anders (en dat maakt het voor ons ook spannend) ;)

Maar het ging mij even over de veiligheid in het algemeen en de snelheids toename met DRS
Regelmatig hoor ik (ook op TV) dat Monaco eigenijk niet meer thuis hoort in het huidige F1 circus..
DRS zal dat niet minder maken, maar juist mèer.. wàar ze nu ook besluiten het DRS te laten toestaan, overal moet je met een hogere snelheid dan normaal van de ideale lijn af om in te halen
Vooral in Monaco is dat niet geheel 'zonder risico' om van de ideale lijn te wijken!
Er ligt naast de lijn geen rubber, het asfalt is anders dan op reguliere circuits, er zijn geen uitloopstroken  etc..

Misschien is het wel veel leuker voor ons, en zijn de coreurs gewend aan de snelheden,maar ik vraag me af of ze weten wanneer ze te ver gaan...

Dat werd ook gezegd in de jaren tachtig van de 1000 pk sterke F1-wagens...En toch werd er geen jaar overgeslagen in die tijd... Sterker nog, de auto's na die periode werden alleen maar sneller...

Men klaagt graag, maar als het om geld gaat (Monaco schrijft altijd zwarte cijfers, i.t.t. de meeste andere GP's)...Snap je?
;)

Gerard

Dat is waar Franky...
We zullen het zien.. :)

Gerard

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/05_mei/24/110524_drs_ban_monaco.xml

De FIA heeft definitief besloten om het gebruik van de beweegbare achtervleugel (DRS) in de tunnel van Monaco te verbieden.

Ik zeg... verstandig!
Je hebt er niets aan om achteraf te moeten zeggen dat het töch te link was als er iemand zwaar crasht en gewond raakt!

0634

#26
Dat was al bekend: http://www.gppits.net/nieuws/onenigheid_over_inzet_drs/

DRS komt op het start-finish stuk. Overigens natuurlijk wel heel raar dat gemekker over DRS op Monaco. Als je het eng vind gebruik je het lekker niet...

Kootje

Toch vind ik het wel verrassend dat er nu 'n verbod komt ??
Niemand is verplicht het te gebruiken ,en tijdens VT en Q wordt het niet als inhaalmiddel gebruikt.
Ik denk persoonlijk dat juist daar het gevaar ligt ,en niet zozeer in het gebruik op zich.

flupke3

Als een rijder volgas zijn DRS activeert voor een inhaal poging hoe kan hij
dan nog op tijd ontwijken als er geen plaats genoeg is of afremmen?
En dan heb je nog het grote risico dat een dichte achtervolger als 3e
er bovenop knalt !Dat is me iets teveel risico hoor!


Folkert

Wel mooi dat DRS toch word toe gestaan. Anders word Monaco wat saai denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)