DRS op Monaco ?

Gestart door Franky R., 09 mei 2011 - 10:32:51

« vorige - volgende »

De FIA laat de DRS toe in het stratencircuit! Slim of dom?

Slim want spannend en de heren moeten niet zeuren! Ze worden goed betaald!
2 (12.5%)
Typisch FIA; Altijd problemen zien, waar er geen zijn. (dom dus)
0 (0%)
De coureur drukt de knoppen in. Ze hoeven het niet te doen.
11 (68.8%)
Als er teveel auto's tegen de muren knallen, zal de FIA het toch wel verbieden.
3 (18.8%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 08 juni 2011 - 10:32:51

Franky R.

Ja, de GP van Monaco is pas op 29 mei. Maar de gemoederen zijn nu al verhit omdat de FIA de DRS lijkt te hebben toegestaan. De teams kwamen er niet uit. Zie ook http://www.f1pits.net/nieuws/toch_geen_verbod_drs_in_monaco/

T.Nuvolari

Als ze het niet willen gebruiken dat ze het dan niet gebruiken!

Forza F1

Als de teams er niet uitgeraken... beetje jammer... Veel baat zullen ze er toch niet aan hebben. De tunnel en het rechte stuk zijn vrij bochtig, denk niet dat ze er veel harder door zullen gaan.


De safety car zal wel veel werk hebben indien ze het toch toelaten  :P
Verwacht dan ook maar een paar onverwachte knock-outs in de kwalificatie van topcoureurs die te lang wachten om buiten te gaan en uiteindelijk verrast worden door een rode vlag en geen snelle ronde meer kunnen rijden  8)

Kootje

Ik had het volledig begrepen als er geen DRS-zone igesteld zou worden.
Kan me namelijk goed voorstellen dat dit de veiligheid aldaar niet ten goede komt.
Maar uiteindelijk hebben 'n aantal coureurs daar geen problemen mee.
En aangezien zij degenen zijn die de auto's besturen.......

Tsja..... degene die het te gevaarlijk vindt ,hoeft 't niet te gebruiken natuurlijk.

Gerard

Ik hink op 2 gedachten...
1->Inhalen goed mogelijk maken op een circuit waar het heel moeilijk is? Goed dus..
2-> de magie van het circuit weghalen.. Het belang van het goed MOETEN kwalificeren. Dom dus

als het te gevaarlijk is komen we er op Donderdag achter en zullen ze het dus ter plekke vanaf dat moment verbannen...

ik heb niet geen mening,maar ik weet ook niet of het nou slim is of juist niet

dusssss :)

Enzo

Ik vraag me eerder af hoeveel nut DRS heeft in Monaco... ::)

Gerard

Ook dat inderdaad, op start/finish zou het kunnen, in de tunnel lijkt het me zeer moeilijk inhalen omdat het naast de ideale lijn zo vies is dat ze door het gebrek aan grip de muur in zullen vliegen... Verder zou ik geen geschikte plek weten...

Folkert

Citaat van: Gerard op 09 mei 2011 - 22:33:21
Ook dat inderdaad, op start/finish zou het kunnen, in de tunnel lijkt het me zeer moeilijk inhalen omdat het naast de ideale lijn zo vies is dat ze door het gebrek aan grip de muur in zullen vliegen... Verder zou ik geen geschikte plek weten...
Inderdaad, start finish dus. Enige plek. Maar of het verstandig is? Ik snap wel dat de veiligheid wat in het gedrang komt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.


Franky R.

Citaat van: Gerard op 09 mei 2011 - 22:33:21
Ook dat inderdaad, op start/finish zou het kunnen, in de tunnel lijkt het me zeer moeilijk inhalen omdat het naast de ideale lijn zo vies is dat ze door het gebrek aan grip de muur in zullen vliegen... Verder zou ik geen geschikte plek weten...

Nog los van de marbles...langs de ideale lijn!
Gezien hoeveel er lag in Turkije...Pfff.... ::)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 10 mei 2011 - 13:35:08
http://www.gppits.net/nieuws/barrichello_uit_kritiek_op_fia/
Barrichello moet niet zeuren.
Althans ,niet naar de FIA toe.
Als hij hierover wat te klagen heeft ,moet hij dat naar zijn collega's doen die niet tegen gestemd hebben.
Uiteindelijk zijn zij er de oorzaak van dat er geen verbod komt.

En net zoals ik gestemd heb in ''ons'' polletje: Hij hoeft 't niet te gebruiken.


Ik verwacht overigens dat ze voor de tunnel sectie gaan.
Start / finish is net als in Melbourne te kort.
Bea Rivage (het deel tussen Saint Devote en Massanet) is te smal ,slingert teveel en eindigt in 'n bocht waarin je alle grip nodig hebt en sowieso niet geschikt is voor inhalen.

flupke3

Wat als iemand in de tunnel van zijn lijn afwijkt en de achtervolger komt met DRS aangestormd?
Dit is toch krankzinnig als je ziet hoeveel men voor de veiligheid heeft gedaan.

Enzo

Citaat van: flupke3 op 11 mei 2011 - 21:20:54
Wat als iemand in de tunnel van zijn lijn afwijkt en de achtervolger komt met DRS aangestormd?
Dit is toch krankzinnig als je ziet hoeveel men voor de veiligheid heeft gedaan.

Ze hebben er met elkaar over gesproken, een meerderheid was voor DRS op Monaco.
Ik ga er maar vanuit dat de heren er een betere kijk op hebben dan wij, maar echt veilig lijkt het me niet inderdaad.
We gaan het meemaken...

Gerard

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/259765/liuzzi-drs-niet-gebruiken-in-tunnel-monaco/

Ook Liuzzi vind het gebruik van DRS in de tunnel te gevaarlijk!
Wellicht een van de weinige couereurs die "tegen"  heeft gestemd??

rafael25

Inderdaad, Monaco is onveilig voor F1. Het blijft op de kalender gewoon omdat de race tradities en de grote borsten en heupen van de hotties ... ::) ::) ::)