DRS op Monaco ?

Gestart door Franky R., 09 mei 2011 - 10:32:51

« vorige - volgende »

De FIA laat de DRS toe in het stratencircuit! Slim of dom?

Slim want spannend en de heren moeten niet zeuren! Ze worden goed betaald!
2 (12.5%)
Typisch FIA; Altijd problemen zien, waar er geen zijn. (dom dus)
0 (0%)
De coureur drukt de knoppen in. Ze hoeven het niet te doen.
11 (68.8%)
Als er teveel auto's tegen de muren knallen, zal de FIA het toch wel verbieden.
3 (18.8%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Poll gesloten: 08 juni 2011 - 10:32:51

Kootje

Citaat van: flupke3 op 24 mei 2011 - 14:26:41Als een rijder volgas zijn DRS activeert voor een inhaal poging hoe kan hij
dan nog op tijd ontwijken als er geen plaats genoeg is of afremmen?
En dan heb je nog het grote risico dat een dichte achtervolger als 3e
er bovenop knalt !Dat is me iets teveel risico hoor!

Dat is precies wat ik bedoel.
Maar dat gevaar ligt alleen in de race op de loer.
Daarom begrijp ik het verbod tijdens VT en Q niet zo goed.

Overigens klapt de vleugel direct dicht zodra men het knopje loslaat.
De remweg wordt met DRS alleen maar iets langer vanwege 'n hogere topsnelheid ,maar dat mag geen probleem zijn.

Citaat van: Burorri op 24 mei 2011 - 15:00:36Wel mooi dat DRS toch word toe gestaan. Anders word Monaco wat saai denk ik.

Ik verwacht niet dat DRS op Monaco het verschil zal maken.
Monaco is nu eenmaal Monaco ,en bijna altijd saai.

En toch kijk ik er elk jaar weer naar uit !!!
Want ja.... ,het is wel Monaco

Gerard

Wwelja, Monaco is de baan waar elk foutje keihard wordt afgestraft! Zo ook vorig jaar met Alonso in de Zaterdag training.. We hebben toch een mooie inhaal race gezien?

flupke3

En je moet ook wel geluk hebben want de kwalificatie kan alles om zeep helpen.

Folkert

Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 20:48:41
Wwelja, Monaco is de baan waar elk foutje keihard wordt afgestraft! Zo ook vorig jaar met Alonso in de Zaterdag training.. We hebben toch een mooie inhaal race gezien?
Maar had hij niet wat geluk met SC en Pitstops? Kan me niet echt herinneren dat hij iemand direct inhaalde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 24 mei 2011 - 23:38:29
Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 20:48:41
Wwelja, Monaco is de baan waar elk foutje keihard wordt afgestraft! Zo ook vorig jaar met Alonso in de Zaterdag training.. We hebben toch een mooie inhaal race gezien?
Maar had hij niet wat geluk met SC en Pitstops? Kan me niet echt herinneren dat hij iemand direct inhaalde.

Hij heeft de eerste 6 (de nieuwelingen) ingehaald ,daarna had hij inderdaad het geluk van de safetycar waardoor hij in een klap opschoof van P 18 naar P6.   
Maar ja... ook dat is Monaco.   
De gok van 'n vroege stop en hopen op 'n safetycar is daar 'n minder grote gok dan elders.

Folkert

Citaat van: Kootje op 24 mei 2011 - 23:48:03
Citaat van: Burorri op 24 mei 2011 - 23:38:29
Citaat van: Gerard op 24 mei 2011 - 20:48:41
Wwelja, Monaco is de baan waar elk foutje keihard wordt afgestraft! Zo ook vorig jaar met Alonso in de Zaterdag training.. We hebben toch een mooie inhaal race gezien?
Maar had hij niet wat geluk met SC en Pitstops? Kan me niet echt herinneren dat hij iemand direct inhaalde.

Hij heeft de eerste 6 (de nieuwelingen) ingehaald ,daarna had hij inderdaad het geluk van de safetycar waardoor hij in een klap opschoof van P 18 naar P6.   
Maar ja... ook dat is Monaco.   
De gok van 'n vroege stop en hopen op 'n safetycar is daar 'n minder grote gok dan elders.
Das waar, maar ja je moet het maar doen.

Trouwens: ik denk in combinatie met korte en langzame bochten EN DRS EN KERS, er best veel actie kan plaatsvinden, word denk ik weer eens leuk om te kijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik denk zelf dat DRS weinig toe zal voegen op Monaco ,daarvoor is het start/finish deel te kort en te krap.
KERS vind ik persoonlijk sowieso al geen toevoeging ,dus moet het van de Pirelli's komen.
Daar verwacht ik wel het een en ander van ,al is het alleen maar op tactisch vlak.

0634

KERS is voor de kijkers ook geen toevoeging. Het is meer een gebaar van de F1 om te laten zien dat zij ook groen kunnen denken.

Gerard

Zou het niet helpen bij het uit accellereren in de tunnel, en na Sainte Deovte?

Folkert

Citaat van: Gerard op 25 mei 2011 - 11:43:50
Zou het niet helpen bij het uit accellereren in de tunnel, en na Sainte Deovte?
Daar dacht ik ook aan. En bij Viarage Antony Roghes kan KERS net wat extra snelheid geven en aan het eind van rechte stuk met DRS en daarna KERS ook het verschil maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#40
Citaat van: Gerard op 25 mei 2011 - 11:43:50
Zou het niet helpen bij het uit accellereren in de tunnel, en na Sainte Deovte?

Tuurlijk helpt 't bij het accelereren ,maar wat voegt 't voor ons toe ??
Ik zie het verschil iig niet of hij van 100 kmu tot 270 kmu gaat in 2 seconden of in 2.5 seconden.

Citaat van: Burorri op 25 mei 2011 - 11:54:21
En bij Viarage Antony Roghes kan KERS net wat extra snelheid geven en aan het eind van rechte stuk met DRS en daarna KERS ook het verschil maken.

Dat klopt op zich ook wel ,maar omdat ook de verdedigende partij KERS tot zijn beschikking heeft wordt dat voordeel direct weer opgeheven.
Daarom vind ik het geen toevoeging en sluit ik me volledig bij Jeroen aan.

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 06:54:01
KERS is voor de kijkers ook geen toevoeging. Het is meer een gebaar van de F1 om te laten zien dat zij ook groen kunnen denken.


T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 06:54:01
KERS is voor de kijkers ook geen toevoeging. Het is meer een gebaar van de F1 om te laten zien dat zij ook groen kunnen denken.

KERS = groen ::) Daarmee hebben ze iedereen weer goed liggen natuurlijk.

Gerard



(Staat ook in het topic over de GP zelf ;) )


:)

Niels_

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 06:54:01
KERS is voor de kijkers ook geen toevoeging. Het is meer een gebaar van de F1 om te laten zien dat zij ook groen kunnen denken.
Voor de kijkers niet, zeker niet nu iedereen het heeft en DRS alle aandacht trekt. Maar Alonso heeft zondag toch wel bewezen dat KERS wel degelijk nuttig is.  ;)

0634

Citaat van: Scuderia91 op 25 mei 2011 - 18:15:56
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2011 - 06:54:01
KERS is voor de kijkers ook geen toevoeging. Het is meer een gebaar van de F1 om te laten zien dat zij ook groen kunnen denken.
Voor de kijkers niet, zeker niet nu iedereen het heeft en DRS alle aandacht trekt. Maar Alonso heeft zondag toch wel bewezen dat KERS wel degelijk nuttig is.  ;)
O, zeker. Ik zeg niet dat KERS voor de teams niet handig is, maar voor het kijkspektakel maakt het geen reet uit natuurlijk.

Verder heb ik sowieso niet zo heel veel met KERS. Ik snap dat ze wat groener willen denken maar dit is al een behoorlijk verouderde techniek. Bovendien erg minimaal.