Man van de wedstrijd: Turkije

Gestart door Folkert, 08 mei 2011 - 15:47:22

« vorige - volgende »

Wie is de man van de wedstrijd?

Sebastian Vettel
6 (35.3%)
Mark Webber
0 (0%)
Fernando Alonso
5 (29.4%)
Lewis Hamilton
0 (0%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Jenson Button
4 (23.5%)
Nick Heidfeld
0 (0%)
Vitali Petrov
0 (0%)
Sebastian Buemi
1 (5.9%)
Kamui Kobayashi
1 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 13

Michael schumacher

Citaat van: Jeroen op 08 mei 2011 - 17:48:06
Perfect zeg ik ook niet. En er was een fase in de race toen hij nog heel zwaar was, dat de Mercedes gewoon niet snel genoeg was. En omdat die DRS zone te groot was, wordt je dan om de oren gereden, zonder dat je eigenlijk kan verdedigen.

Toen de Mercedes weer lichter werd ging hij weer goede tijden rijden en liet hij zich weer veel meer zien. Heeft m.i. maximaal gereden. Dus uitstekend. Net als bijvoorbeeld Alonso ook deed.

Toch stem ik op Button (al had ik net zo goed op Hamilton kunnen stemmen), omdat hun gevechten de race kleur gaven.

Had ook een set zachte banden, dan ga je ook sowieso sneller. Maar zolang mercedes dat probleem niet oplost zal zowel rosberg laat staan schumacher eens het podium behalen laat staan een overwinning.
Ik heb ook de commentaar gehoort op bbc over wat schumi heeft gezegd en ik denk dat'em mss zal stoppen op het einde van het seizoen.(maar das hier niet de topic voor).


man van de race is vettel; heel de week zeer sterk alweer, rijd ook webber terug rond de oren, maakte geen fouten, reed strak tempo ook.

Forza F1

Vettel heeft alles perfect gedaan... Maar heb hem enkel in't begin en op't einde in beeld gezien... dus hij heeft de race geen kleur gegeven  :)

Button deed dat meest van allemaal. Geweldige haasje-over-duels met Hamilton en stak Nico Rosberg z'n broek af toen ie buitenom ging in bocht 13, prachtig...  Het is jaren geleden dat ik Button zo strijdvaardig gezien heb en ik heb er van genoten  :)

JimmySPA

Vettel weer een prive test sessie, Alonso deed glkkg weer leuk mee. :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

meatball

Kan deze keer echt niet kiezen,er gebeurde zo veel en de ene moment denk je die en die zijn goed bezig en een paar ronden later worden ze langs alle kanten weer ingehaalt.
Veel te zien maar een beetje kunstmatig allemaal,dat is mijn mening.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Ja, maar die vuile lucht die inhalen zo moeilijk maakt is ook kunstmatig. Is wel zo fijn dat de aanvaller ook een voordeel krijgt én de toeschouwer ook eens actie ziet.

Dat gezegd hebbende, lag de DRS activatie te vroeg. Dit was -soms- iets te simpel.

flupke3

Praktisch alle wagens gebruiken het DRS toch dus wat is er mis mee.
Blijkbaar is er een opmerkelijk verschil tussen de verschillende systemen
als je ziet hoe sommige voorbij "vliegen".Ik veronderstel dat de rijder die
onder druk staat om ingehaald te worden...ook! het DRS activeert om een gat te laten
dus waar haalt de aanvaller dan zijn voordeel uit? ???









Kootje

@flupke,

De verdedigende partij kan en mag zijn DRS niet gebruiken.
Dat is nu juist het voordeel wat de aanvallende partij heeft. ;)

0634

Inderdaad Kootje. De verdediger kan zijn DRS niet gebruiken. Dat is dus het aanvallende voordeel.

flupke3

Aja...dat is natuurlijk iets anders ;)daar gaat mijn argument.
Maar toch 100 keer liever een race waar veel te zien is dan een
race waar niks gebeurt!Misschien moeten ze een verplicht DRS
opleggen waar de vleugel minder open kan gaan en dan wordt
het weer wat moeilijker om in te halen?

T.Nuvolari

Halverwege dacht ik button te pakken, maar dat veranderde in de 2de helft van de race.
Vettel was de enige andere optie.
Kluns van de race: Schumacher

Forza F1

Citaat van: flupke3 op 08 mei 2011 - 22:10:19
Aja...dat is natuurlijk iets anders ;)daar gaat mijn argument.
Maar toch 100 keer liever een race waar veel te zien is dan een
race waar niks gebeurt!Misschien moeten ze een verplicht DRS
opleggen waar de vleugel minder open kan gaan en dan wordt
het weer wat moeilijker om in te halen?

Ik zou er niet meer aan beginnen prutsen. DRS is leuk zo!  :)
Inderdaad liever 100 inhaalbewegingen zien dan één. Uiteindelijk was het in véél gevallen nog zéér nipt en werd het pas in de remzone beslist. Dus DRS leek me niet zo overdreven. Het systeem is juist in het leven geroepen om inhalen te bevorderen, dus ik snap niet welke mensen er dan zouden zeuren omdat er teveel ingehaald wordt!  :D

Kootje

Het gaat er mij niet om dat er nu teveel ingehaald wordt ,of dat het te kunstmatig is.
Maar ik ben wel van mening dat het in Maleisie en Turkije te makkelijk werd door 'n te lange DRS-zone.
In China hadden ze het echter precies goed ,en ik hoop dan ook dat het systeem gehandhaafd blijft.
Alleen hoop ik dan wel dat ze de ervaring van dit jaar gebruiken om voor komend seizoen de lengte en plaats aan te passen.
Wellicht zelfs 2 zones op sommige circuits ??

Gerard

Benieuwd naar de top 3 van de BBC kijkers?

1 Alonso
2 Vettel
3 Kobayashi

Folkert

Wat was er wanneer met kobayashi gebeurd?
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 10 mei 2011 - 09:41:32
Wat was er wanneer met kobayashi gebeurd?
Bij 'n inhaalactie op Buemi reed hij lek.