Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Jep Rowland is out, en De Jong ook... dan moet je wel wisselen.
En als het echt een serieus team hadden ze natuurlijk nooit De Jong zolang in de auto gezet  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 04 september 2015 - 11:45:35
Perton? jij of ik?  ;D

Dat Rowland nu niet kan rijden lijkt me ook logisch (aan de leiding in de WSR en je thuisrace voor de boeg). En helaas is het ook logisch dat dan de hoogste bieder instapt.
Het is maar wat je logisch vindt. Ik vind het niet logisch dat je automatisch voor de hoogste bieder gaat. Het lijkt me dat je ook voor het kampioenschap wil gaan, GP2 is serieus dure business. Kijk, in de F1 kiest Sauber ook voor het hoogste bod, maar Ericsson en Nasr zijn wel rijders die een heel seizoen rijden en zo in het kampioenschap meedoen. Het gaat mij erom dat ze Canamasas na drie races hebben vervangen voor Rowland, waarvan je van te voren al wist dat hij niet alle races kon rijden. Dat is bewust kiezen voor instabiliteit. Wat is dan je (sportieve) doel in de GP2?

En natuurlijk weet ik dat Rowland en De Jong niet in staat zijn om te rijden nu. Dat was niet mijn punt.

Sphinx

Ik snap je punt Matthijs. Maar MP Motorsport in de GP2 is Henk de Jong zijn feestje voor zoon Daniël. En daar moet nog iemand naast die de tweede auto betaalt, anders start Daniël gewoon alleen. De enige manier waarop je dat in een dure klasse in kan vullen:
- je probeert een coureur van enige statuur en enige backing te regelen. De afgelopen jaren lukte dat met Quaiffe-Hobbs (zoon van een versnellingsbakproducent en AutoGP kampioen) en Sörensen (redelijk succesvol in de WSR). Rowland werd door Racing Steps gefinancierd voor de WSR maar omdat hij ook al voor MP had gereden in de F2,0 kon men ook een paar one-offs ophoesten. Ik denk dat als de weekends niet geconflicteerd hadden hij er weer in gezeten had.
- als het niet lukt om de talenten te strikken moet je bij de gefortuneerde "kneuzen" zijn. Canamasas was vorig jaar een gevaar op de weg, dit jaar al iets minder erg. Maar als die wegvalt blijven alleen jobhoppers als Binder, Ceccotto, Trummer etc over. En dan gaat het helaas om de hoogste bieder, want prijzengeld is er niet, en de rekeningen moeten toch betaald worden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Precies het hele project GP2 hangt om Daniel de Jong. Hij rijdt en daarnaast zetten ze iemand in de auto die betaalt. Als ze die niet vinden rijdt De Jong alleen. En als je dan geluk hebt vind je misschien een coureur die talent heeft zoals Sorensen of Rowland en die dan ook nog betaald.

Het is jammer dat GP2 geen prijzengeld heeft. Dat zou de klasse enorm veel goed doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/gp2_italie_main_race_een_prooi_voor_rossi/

Prijzengeld zou MP nu ook wel goed doen. Van Buuren heeft de auto zo zwaar beschadigd gisteren dat hij in de sprintrace zo meteen niet kan starten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Mooie tweede race hoor! Tot het einde de strijd en lekker veel actie op de baan.

Wat een rampweekend voor Van Buuren, laatste in de kwali, nog een straf krijgen omdat je teamgenoot hindert (!), en dan in race 1 zo hard crashen zodat je in race 2 niet meer kan starten.

En dat Binder nu 2x punten scoort in een enkele race voor MP Motorsport zegt ook veel over de Jong die dat pas 1x deed in het hele seizoen tot nu toe...

Vandoorne doet opnieuw goede zaken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

#711
http://www.gppits.net/nieuws/600gp2_italie_overwinning_evans_in_de_sprintrace/

Ha, eerste punten voor Binder sinds Bahrein vorig jaar! De Jong heeft trouwens aangegeven dat hij gaat proberen de seizoensfinale in Abu Dabi nog te rijden, dus als ze slim zijn haalt MP Rowland weer terug voor Sochi en Bahrein en nemen de centen van Binderholz aan om Rene die races ook te laten rijden. Toch weer een handvol punten per race  ;)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Rowland had op Spa pech, anders had hij zeker een podium gescoord.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2015 - 17:38:43
Precies het hele project GP2 hangt om Daniel de Jong. Hij rijdt en daarnaast zetten ze iemand in de auto die betaalt. Als ze die niet vinden rijdt De Jong alleen. En als je dan geluk hebt vind je misschien een coureur die talent heeft zoals Sorensen of Rowland en die dan ook nog betaald.

Het is jammer dat GP2 geen prijzengeld heeft. Dat zou de klasse enorm veel goed doen.


Ik vind dat ook bizar...maar de gedachte erachter is dat Bernie vindt dat de teams en rijders het een "eer" zouden moeten vinden om tijdens een GP-weekeinde te mogen rijden. Maar ondertussen verkoopt die ouwe wel de tv-rechten voor veel geld. Al is dat minder dan de rechten voor de F1


Wings

Citaat van: Sphinx op 06 september 2015 - 12:18:57
http://www.gppits.net/nieuws/600gp2_italie_overwinning_evans_in_de_sprintrace/

Ha, eerste punten voor Binder sinds Bahrein vorig jaar! De Jong heeft trouwens aangegeven dat hij gaat proberen de seizoensfinale in Abu Dabi nog te rijden, dus als ze slim zijn haalt MP Rowland weer terug voor Sochi en Bahrein en nemen de centen van Binderholz aan om Rene die races ook te laten rijden. Toch weer een handvol punten per race  ;)

Ik ben benieuwd! Gebroken rug is niet mis en er gaat een periode overheen vooraleer het geneest. Maar goed, vandaag zei hij in de studio inderdaad dat hij de laatste race wil meepakken. We gaan het meemaken.

Perton

Citaat van: Sphinx op 04 september 2015 - 11:45:35
Perton? jij of ik?  ;D
Ik zie dat je het antwoord al hebt gegeven :P

Pancake Shield

Wat een klucht is dit ook weer  ::)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

#717
Yup, lukt ze nooit om de hele race te rijden voor het donker wordt vandaag. Merkelov was gewoon dom trouwens, hoe hij probeerde terug op de baan te komen...

Edit: mijn woorden zijn nog niet koud of race control kondigt aan dat de race niet 28 maar 15 ronden zal zijn. Nauwelijks de helft dus, dat betekent ook halve punten neem ik aan?

Pancake Shield

De race is alweer ingekort. GP3 afgelast. Voor de bijprogramma's van de F1 is Rusland geen vriendelijke race. Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit nog meer gaat hebben.

En ja Markelov was gewoon dom. Nu deden er dat sowieso wel meer. Maar ik vind het dan wel bizar dat er door aanraking met de muur gewoon spontaan twee banden van die auto rollen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Wat een chaotisch weekend dit zeg.