Formule 2

Gestart door Kootje, 08 mei 2011 - 12:35:50

« vorige - volgende »

Edwin90

Wat een mager veld trouwens, veel jongens die er al (te) lang rijden, of volstrekt onbekend zijn. Vandoorne is eigenlijk die enige die ik echt hoog inschat. ::)

Perton

Het is juist het meest talentvolle veld in jaren. Het laatste echt sterke veld is van 2011.

Nu hebben we een Evans die misschien een beetje last had van het Hamilton-syndroom: te lang bij hetzelfde team en daardoor tegenvallende prestaties, Nasr die met iets meer geluk vorig jaar mee had gedaan om de overwinningen, Vandoorne, Abt, die gewoon een dramatische auto had vorig jaar, maar in al zijn vorige klassen wel gewoon sterk was, Regalia die zeker niet onderschat moet worden en waarvan het niet toevallig is dat zijn budget precies tegelijk rond was met de bekendmaking dat Force India en Hilmer gaan samenwerken, en natuurlijk Marciello, die gewoon erg snel is, maar nog steeds de inconsistent. En desondanks wel F3-kampioen is geworden.

Dan heb je gewoon zes coureurs, en dan ga ik uiteraard uit van een best case scenario waarin voor coureurs als Evans en Abt de puzzelstukjes dit jaar wel goed vallen, die om de titel kunnen strijden, aangevuld met inderdaad wat ervaren lui.

En dan heb ik coureurs als Rossi, Quiafe-Hobbs en Sato nog even achterwege gelaten, terwijl die laatste twee gewoon erg succesvol waren in de Auto GP, al is het nog steeds lastig het ware niveau van die klasse in te schatten.

Nee, ik heb normaal gesproken veel kritiek op de GP2, en het blijft een idiote serie, en het niveau van de periode 2008-2011 is het huidige startveld ook niet, dat geef ik toe, maar een mager veld? Absoluut niet. Formule Renault 3.5 was aan een goede opmars bezig, maar daar zijn tien dagen voor de start van het seizoen nog bizar veel stoeltjes vrij. Carlin slaat het seizoen zelfs over.

Ook daar hebben we een half dozijn echt goede jongens met nog een paar gasten die ook wel wat mee kunnen. Ik denk dat de twee klassen dit seizoen qua talentverdeling erg van hetzelfde niveau zijn. En dan reken ik de zwaar overschatte Sainz nog tot de toppers ook.

Maikel0230

Citaat van: Edwin90 op 01 april 2014 - 21:19:10
Wat een mager veld trouwens, veel jongens die er al (te) lang rijden, of volstrekt onbekend zijn. Vandoorne is eigenlijk die enige die ik echt hoog inschat. ::)

Ben het daar gedeeltelijk mee eens, je kijkt toch wel langs enkele namen waarvan ik toch wel denk dat ze redelijk talentvol zijn en een kandidaat voor de titel in de GP2, maar voor de rest zijn er veel onzekerheden en ook sommige rampgevallen, zeker zo'n druiloor als  Johnny Cecotto Jr. echt een kwal en gevaar voor zijn mede-piloten.

-Raffaele Marciello: heb hem in de F3 bezig gezien, solide snel en echt wel getalenteerd, hij en Vandoorne, alsof ze geboren rivalen zijn, Ferrari vs McLaren
-Felipe Nasr: finisht altijd consequent bovenaan en lijkt toch voldoende in huis te hebben om als titelkandidaat te gelden dit seizoen mede door zijn ervaring.
-Daniel Abt: was inde GP3 gewoon ijzersterk maar had vorig jaar veel pech en frustratie, zit nu bij Hilmer wat toch wel wat hoopt biedt

Misschien nog Alexander Rossi maar ik twijfel over zijn kunnen, de GP2 test ging goed voor Caterham dus we zullen zien.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Cecotto is hartstikke snel op zijn goede dag, alleen combineert ie dat altijd met idiote acties op andere dagen. Hij heeft het in zich om in een jaar waarin echt alles goed gaat kampioen te worden, zoals Maldonado dat had. Maar zo dominant als Maldonado dan weer niet, er moet dan ook wel wat pech bij andere coureurs komen. Maar daar waar Maldonado nog wel zijn best deed om normaal te worden (jammer dat ie het in de F1 weer kwijtraakte), heb ik het idee dat Cecotto dat niet zo goed doet.

Maikel0230

Exactemundo, vind hem ook wel snel maar hij heeft gewoon veel te veel van die momenten waar hij iets doet wat gewoon niet kan. Neem nu Barcelona Race 2, dat was gewoon belachelijk dom en onozel.

Zeer gelijkaardig aan Maldonado inderdaad maar ik vind wel dat Maldonado in 2013 echt wel veel meer zijn best heeft gedaan om zulke momenten te vermijden, in 2014 lukt het ook al aardig voor hem.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ik ben dit seizoen voor Marciello, denk ik. Heb hem meerdere malen 'in real' in actie gezien en vond hem afgelopen jaar erg goed in het Europees Formule 3-kampioenschap. Tweede keus Vandoorne. Zo, weten jullie dat ook weer. ;)

Cecotto kan wel weer leuk worden voor de kijkcijfers, denk ik. En Daniël de Jong verwacht ik weinig van, maar misschien is dat deels onterecht.

Perton

Nee, is het niet. Die jongen kon niks in de Formule Renault 2.0-klassen, presteerde echt helemaal niks in de Formule Renault 3.5, en presteerde ook niks in de GP2. Kan hij in interviews wel zeggen dat er interne teamproblemen waren bij de start van het seizoen, maar zijn teamgenoot pakte in die periode wel gewoon vier keer punten, waarvan één podiumplaats, terwijl De Jong in zijn hele seizoen slechts twee keer punten scoorde. In de Auto GP dan nog wel redelijk gedaan, maar goed het niveau van die klasse blijft gewoon nog altijd bijzonder twijfelachtig.

Ongetwijfeld een hartstikke leuke vriendelijke jongen die het allemaal goed bedoelt, maar als zijn vader niet de eigenaar van het team was geweest, was hij natuurlijk allang lachend de deur gewezen na vorig jaar. En daarom heb ik een beetje moeite met MP Motorsport serieus te nemen als GP2-team, ondanks al hun palmares in andere raceklassen. Niet zo gek vind dat ze moeite hebben een coureur te vinden voor dit jaar. Wie wil nou voor dat stoeltje betalen? Ok Ellinas wilde dat, maar heeft het geld niet en Lancaster moet de kans wel grijpen, want die heeft überhaupt geen geld en pakt dus elke kans die hij kan krijgen.

Tevens ben ik voor Vandoorne omdat ik hem al sinds zijn Formul' Academy-periode volg.

Maikel0230

Ik wist wel wie Daniel de Jong was dus heb ik hem eens opgezocht, ik hem hem nooit echt actief gevolgd dus ken zijn capaciteiten niet. Ik moet het dus met scorebord journalistiek doen, als ik dan zie dat hij in zijn ganse formule carrière 2008-heden maar twee races wist te winnen dan gaan er enkele lampjes branden.

Kan dus niet echt zeggen of er iets in zit of niet maar een Frijns of Van der Garde lijkt het althans niet te zijn.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Citaat van: Perton op 02 april 2014 - 14:16:26
Tevens ben ik voor Vandoorne omdat ik hem al sinds zijn Formul' Academy-periode volg.
Dat was wat we nu het French Formula 4 noemen toch? Daarin heb ik hem destijds ook gezien in een veld vol Fransen op MotorsTV.

Overigens best een leuke klasse, dat ook altijd aanwezig is met de Grand Prix de Pau.

Perton

Yes, dat is em. Kampioen van afgelopen jaar, Anthoine Hubert, is ook wel talentje.

Jehoentelaar

Die vernederde afgelopen jaar het veld, las ik laatst op PaddockScout. Wel iemand om in de gaten te houden voor de toekomst.

Perton

Ja, ik denk dat alleen Cammish vorig jaar een beter seizoen heeft gedraaid.

Maikel0230

Uitslag van de vrije training deze morgen, vanavond is de kwalificatie.

Pos Driver               Team                   Time       Gap      Laps
1. Mitch Evans          Russian Time           1m42.062s            11
2. Stoffel Vandoorne    ART                    1m42.124s  +0.062s   12
3. Raffaele Marciello   Racing Engineering     1m42.269s  +0.207s   13
4. Daniel Abt           Hilmer                 1m42.319s  +0.257s   10
5. Stephane Richelmi    DAMS                   1m42.373s  +0.311s   12
6. Rio Haryanto         Caterham               1m42.388s  +0.326s   12
7. Andre Negrao         Arden                  1m42.507s  +0.445s   12
8. Jolyon Palmer        DAMS                   1m42.533s  +0.471s   12
9. Simon Trummer        Rapax                  1m42.553s  +0.491s   13
10. Conor Daly           Lazarus                1m42.574s  +0.512s   14
11. Takuya Izawa         ART                    1m42.606s  +0.544s   11
12. Stefano Coletti      Racing Engineering     1m42.607s  +0.545s   12
13. Arthur Pic           Campos                 1m42.629s  +0.567s   11
14. Daniiel De Jong      MP                     1m42.653s  +0.591s   14
15. Julian Leal          Carlin                 1m42.664s  +0.602s   12
16. Felipe Nasr          Carlin                 1m42.707s  +0.645s   11
17. Alexander Rossi      Caterham               1m42.959s  +0.897s   13
18. Johnny Cecotto       Trident                1m42.984s  +0.922s   12
19. Adrian Quaife-Hobbs  Rapax                  1m42.997s  +0.935s   11
20. Rene Binder          Arden                  1m43.071s  +1.009s   11
21. Jon Lancaster        MP                     1m43.076s  +1.014s   11
22. Nathanael Berthon    Lazarus                1m43.307s  +1.245s   12
23. Facu Regalia         Hilmer                 1m43.547s  +1.485s   13
24. Artem Markelov       Russian Time           1m43.815s  +1.753s   10
25. Axcil Jefferies      Trident                1m43.842s  +1.780s   16
26. Kimiya Sato          Campos                 1m44.243s  +2.181s   11

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Abt, mooi, als ie gewoon in een keer podium pakt dit weekend, is meteen duidelijk wat er vorig jaar is gebeurd. Zelfde geldt voor Evans.

Verrast door Izawa in positieve zin en Sato in negatieve zin. Ik hoop zo dat Sato hier goed presteert, want mensen die het in de Auto GP goed hebben gedaan verprutsten het altijd in de GP2 (of GP2-prutsers worden vervolgens toppers in de Auto GP, zoals Varhaug). Een uitzondering daarop is Quaife-Hobbs, al heeft hij ook nooit meer dan enige subtopprestaties laten zien in 2013. En Grosjean is natuurlijk een uitzondering, maar dat is een geval apart. Vandaar dat ik echt hoop dat Sato nu eens de coureur is die laat zien dat toppers uit de Auto GP echt wel in de GP2 kunnen meekomen.

Maikel0230

Uitslag Kwalificatie - Go Stoffel! ;)


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25