Williams F1

Gestart door Gerard, 04 mei 2011 - 12:42:21

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 januari 2012 - 09:49:58
Naja, als ik op louter sportieve gronden zou moeten kiezen tussen Sutil, Algu en Barrichello, is Barrichello de laatste die ik zou kiezen om eerlijk te zijn.

Ik zou op sportieve grond Sutil kiezen.

Maar aangezien hij wat probleempjes heeft zou ik er nog maar eens over nadenken. Sponsoren staan niet te trappen om zich te associëren met coureurs die mogelijk veroordeeld worden en wat GP's moeten gaan missen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 15 januari 2012 - 15:33:07
Citaat van: Jeroen op 15 januari 2012 - 09:49:58
Naja, als ik op louter sportieve gronden zou moeten kiezen tussen Sutil, Algu en Barrichello, is Barrichello de laatste die ik zou kiezen om eerlijk te zijn.

Ik zou op sportieve grond Sutil kiezen.

Maar aangezien hij wat probleempjes heeft zou ik er nog maar eens over nadenken. Sponsoren staan niet te trappen om zich te associëren met coureurs die mogelijk veroordeeld worden en wat GP's moeten gaan missen.

Laat Rubens dan maar zijn laatste seizoen in de F1 rijden. Sutil heeft het zichzelf erg moeilijk gemaakt.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 15 januari 2012 - 15:33:07
Citaat van: Jeroen op 15 januari 2012 - 09:49:58
Naja, als ik op louter sportieve gronden zou moeten kiezen tussen Sutil, Algu en Barrichello, is Barrichello de laatste die ik zou kiezen om eerlijk te zijn.

Ik zou op sportieve grond Sutil kiezen.

Maar aangezien hij wat probleempjes heeft zou ik er nog maar eens over nadenken. Sponsoren staan niet te trappen om zich te associëren met coureurs die mogelijk veroordeeld worden en wat GP's moeten gaan missen.

Soms zijn coureurs net mensen. ;)

Fabian

Citaat van: Wizard op 15 januari 2012 - 16:20:26
Citaat van: gloudiesaurus op 15 januari 2012 - 15:33:07
Citaat van: Jeroen op 15 januari 2012 - 09:49:58
Naja, als ik op louter sportieve gronden zou moeten kiezen tussen Sutil, Algu en Barrichello, is Barrichello de laatste die ik zou kiezen om eerlijk te zijn.

Ik zou op sportieve grond Sutil kiezen.

Maar aangezien hij wat probleempjes heeft zou ik er nog maar eens over nadenken. Sponsoren staan niet te trappen om zich te associëren met coureurs die mogelijk veroordeeld worden en wat GP's moeten gaan missen.

Soms zijn coureurs net mensen. ;)

Soms wel. Maar wel mensen met een uitzonderlijk talent/vermogen

Kootje

Citaat van: JeroenEn Algu en Sutil zijn jonge rijders met talent en groeipotentie. Dan zou ik dus kiezen voor die jongere rijders. But that's me.

Maar is dat wel zo ???
Persoonlijk zie ik weinig groei in hun prestatiecurve.
Ik bedoel, Jaime wordt door RBR al als niet goed genoeg betiteld en Adrian kon zich (ondanks z'n ervaring) niet eens van DiResta ontdoen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 15 januari 2012 - 19:01:26
Citaat van: JeroenEn Algu en Sutil zijn jonge rijders met talent en groeipotentie. Dan zou ik dus kiezen voor die jongere rijders. But that's me.
Adrian kon zich (ondanks z'n ervaring) niet eens van DiResta ontdoen.
hij haalde toch 42 punten tegenover 27 voor Di Resta, toch ruim 1,5 keer zoveel. Of er veel groeipotentie inzit weet ik niet, maar t is gewoon een goede coureur, waarschijnlijk de beste optie voor Williams (afgezien van die rechtzaak dan).
Sutil reed in 2008 wel op een 4e plek rond in monaco totdat ie er door Raikkonen werd afgeramd. En hij haalde een punt met Spyker in die regenrace op Fuji in 2007, zn eerste seizoen!

0634

Citaat van: Kootje op 15 januari 2012 - 19:01:26
Citaat van: JeroenEn Algu en Sutil zijn jonge rijders met talent en groeipotentie. Dan zou ik dus kiezen voor die jongere rijders. But that's me.

Maar is dat wel zo ???
Persoonlijk zie ik weinig groei in hun prestatiecurve.
Ik bedoel, Jaime wordt door RBR al als niet goed genoeg betiteld en Adrian kon zich (ondanks z'n ervaring) niet eens van DiResta ontdoen.
Nou, zoals Monaco al zei: Hij versloeg hem uiteindelijk toch wel gewoon redelijk royaal, en di Resta is toch echt een prima talent. Veel beter dan Maldonado en daar had Barrichello aanmerkelijk meer moeite mee.

Gerard

Het is erg stil rond het laatste stoeltje bij HRT he? Alleen het bericht dat Algu het niet ziet zitten daar te rijden...

Matthijs

Citaat van: Gerard op 15 januari 2012 - 23:23:46
Het is erg stil rond het laatste stoeltje bij HRT he? Alleen het bericht dat Algu het niet ziet zitten daar te rijden...
In dit Williams-topic is het inderdaad stil rond HRT  ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 januari 2012 - 21:12:53
Citaat van: Kootje op 15 januari 2012 - 19:01:26
Citaat van: JeroenEn Algu en Sutil zijn jonge rijders met talent en groeipotentie. Dan zou ik dus kiezen voor die jongere rijders. But that's me.

Maar is dat wel zo ???
Persoonlijk zie ik weinig groei in hun prestatiecurve.
Ik bedoel, Jaime wordt door RBR al als niet goed genoeg betiteld en Adrian kon zich (ondanks z'n ervaring) niet eens van DiResta ontdoen.
Nou, zoals Monaco al zei: Hij versloeg hem uiteindelijk toch wel gewoon redelijk royaal, en di Resta is toch echt een prima talent. Veel beter dan Maldonado en daar had Barrichello aanmerkelijk meer moeite mee.

Maar dat is scorebord-journalistiek.
Puur naar de behaalde punten gekeken heeft hij DiResta idd ruim verslagen, maar indrukwekkend was het niet.
Regelmatig werd hij juist door DiResta verslagen, en ondanks dat Paul 'n groot talent is, had dat 'm niet mogen gebeuren.
Tenminste, niet als hij z'n door jullie toegedichte kwaliteit waar had willen maken.

Maar goed, tuurlijk is hij voor de langere termijn de beste optie voor Williams.
Qua talent doet hij niets onder voor de Barrichello van afgelopen seizoen, maar kan nog langer mee.
Ik ben alleen van mening dat Rubens iets te snel wordt afgeschreven en Sutils potentie wordt overschat.

T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 16 januari 2012 - 08:11:02
Citaat van: Jeroen op 15 januari 2012 - 21:12:53
Citaat van: Kootje op 15 januari 2012 - 19:01:26
Citaat van: JeroenEn Algu en Sutil zijn jonge rijders met talent en groeipotentie. Dan zou ik dus kiezen voor die jongere rijders. But that's me.

Maar is dat wel zo ???
Persoonlijk zie ik weinig groei in hun prestatiecurve.
Ik bedoel, Jaime wordt door RBR al als niet goed genoeg betiteld en Adrian kon zich (ondanks z'n ervaring) niet eens van DiResta ontdoen.
Nou, zoals Monaco al zei: Hij versloeg hem uiteindelijk toch wel gewoon redelijk royaal, en di Resta is toch echt een prima talent. Veel beter dan Maldonado en daar had Barrichello aanmerkelijk meer moeite mee.

Maar dat is scorebord-journalistiek.
Puur naar de behaalde punten gekeken heeft hij DiResta idd ruim verslagen, maar indrukwekkend was het niet.
Regelmatig werd hij juist door DiResta verslagen, en ondanks dat Paul 'n groot talent is, had dat 'm niet mogen gebeuren.
Tenminste, niet als hij z'n door jullie toegedichte kwaliteit waar had willen maken.

Maar goed, tuurlijk is hij voor de langere termijn de beste optie voor Williams.
Qua talent doet hij niets onder voor de Barrichello van afgelopen seizoen, maar kan nog langer mee.
Ik ben alleen van mening dat Rubens iets te snel wordt afgeschreven en Sutils potentie wordt overschat.

Zie jij geen groei in hun prestatiecurve?
Alguersuari zijn resultaten in 2,5 seizoen: http://en.wikipedia.org/wiki/Jaime_Alguersuari
Sutil zijn resultaten in 5 seizoenen: http://en.wikipedia.org/wiki/Adrian_Sutil

Het is waar dat Sutil nogal onopvallend zijn 42 punten heeft behaald, maar is dat slecht in een Force India? Geen topper, maar wel degelijk en constant. Als we jou lijn doortrekken is Alonso ook een pannekoek aangezien die in 2007 enkel gelijk tred hield met Hamilton.

Kootje

#86
Nou ja, die cijfers kun je ook anders vertalen.

Jaime heeft in vergelijking met vorig jaar welgeteld in 8 van de 15 races die hij in beide jaren gefinished is 'n beter resultaat neergezet.
In de overige 7 dus niet, terwijl hij duidelijk 'n betere auto had.
Dat hij dan aanzienlijk meer punten heeft gescoord, vind ik van ondergeschikt belang.
Dit had hij namelijk ook in die andere races moeten doen.

Adrian heeft het daarentegen qua punten over het gehele seizoen genomen zelfs nog slechter gedaan dan het jaar daarvoor.
Daarnaast heeft hij ook maar in 7 van de 13 races 'n beter resultaat neergelegd.
In beide gevallen vind ik dan niet dat er groei zit in hun prestaties.
Eerder stilstand.

Bij Adrian kun je de 3 jaren daarvoor imo niet meerekenen, omdat de auto toen aanzienlijk slechter was.
Wel kun je die 3 seizoenen apart bekijken.
En ook dan zie ik geen overtuigende groei in zijn prestaties.
Sterker nog, seizoen 2 was slechter, en seizoen 3 was alleen maar beter door zijn 4e plek in Monza.
Maar ja ..... toen had hij ook duidelijk één van de beste auto's van het veld.
Net als de race ervoor in België, waar hij maar 11e werd, terwijl z'n teamgenoot de 2e plaats pakte.

Sorry, maar ik vind ze beiden geenszins overtuigend. :-\

0634

Het is iig overtuigender dan Rubens in de afgelopen 12 maanden.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 16 januari 2012 - 16:04:44
Het is iig overtuigender dan Rubens in de afgelopen 12 maanden.

Dat is waar, maar hij had dan ook de betere auto.
Of hij ook echt 'n verbetering tov Rubens is, vind ik nog maar de vraag.
Enige wat hij mee heeft is z'n leeftijd, meer niet.

0634

Sutils teamgenoot had ook een betere wagen dan die van Rubens. Dus tja, ik blijf vinden dat zowel Algu als Sutil afgelopen jaar een klappie beter presteerden dan Rubens en daardoor én vanwege de leeftijd een betere optie zouden zijn.