""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

0634

Klopt. Bovendien is een vrouw van 19 gewoon volwassen en vind ik een gat van 11 jaar nou niet bepaald spectaculair.

Mickey

Ok, je dochter van 17 met haar vriendje van 28?

0634

Ik begin toch met te stellen dat iemand van 19 volwassen is... zover ik weet is iemand van 17 dat niet  ::).

Mickey

Ja ok, maar je vindt ook dat een gat van elf jaar niet spectaculair is. Mag ik dan uit je reactie opmaken dat 17-28 dus verwerpelijk is, en 19-30 dus niet? En 18-29 dus ook niet?

Ik vind zelf ook niet zoveel mis met dat leeftijdsverschil, maar als mijn dochter straks 18 is, dan zou ik me bepaald niet prettig voelen als ze met een kerel van 29 thuis komt. Emotionele volwassenheid vind ik een voorwaarde voor zo'n soort relatie en emotioneel volwassenen ben je op je 18e of 19e imo niet.

Sorry voor de off topic trouwens. Is er geen centrale ouwehoerplek hier, waar je elkaar off topic een beetje met slap gelul kan bestoken? Kan in positieve zin aan de sfeer bijdragen.  :)

0634

Je kan een topic in 'overige onderwerpen' openen, mocht je dat willen.

Voor mij ligt de grens bij volwassen en niet volwassen. Zeventien is niet volwassen. Mijn dochter is nu 13. Als zij op haar 19e met een jongen van 30 thuis komt heb ik daar geen problemen mee. Als zij 33 is en haar man 44 is het ook goed.

Mickey

Neh, vind ik meer iets voor iemand die hier al wat langer komt.

Duidelijk, thanks. Ik ben een wat conservatieve en principiële ouwe zak op dat gebied.  ;)

Wings

Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 17:45:50
Klopt. Bovendien is een vrouw van 19 gewoon volwassen en vind ik een gat van 11 jaar nou niet bepaald spectaculair.

Op 4 jaren na, dubbel zo oud. Is wat van te vinden natuurlijk. Ik zie mijzelf niet met een 19-jarige meid aan de haal gaan.

Jehoentelaar

Ik ben gelukkig nog net jong genoeg wat dat betreft en heb nog lang geen dochter. Hoop ik.

janke

Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 19:32:09
Ik begin toch met te stellen dat iemand van 19 volwassen is... zover ik weet is iemand van 17 dat niet  ::).

Waar gaat dit over?? Dames van 17 kunnen meer iq hebben dan trutten van ik zeg maar 30. Mijn zoon is 33 en woont al jaren met een vrouw van 42. Gaat uitstekend. Ik ben blij met mijn schoondochter. ;)
Some things are too important to be left in the past.

0634

Soms kan ik jou niet volgen, wie heeft het nou weer over het IQ?

0634

Citaat van: Wings op 12 september 2015 - 18:50:48
Citaat van: Jeroen op 11 september 2015 - 17:45:50
Klopt. Bovendien is een vrouw van 19 gewoon volwassen en vind ik een gat van 11 jaar nou niet bepaald spectaculair.

Op 4 jaren na, dubbel zo oud. Is wat van te vinden natuurlijk. Ik zie mijzelf niet met een 19-jarige meid aan de haal gaan.

Ik zie mezelf ook niet met een 11 jaar óudere vrouw aan de haal gaan. Maar dat ik dat niet wil hoeft niet in te houden dat een ander er ook niets mee wil. Er werd gevraagd of ik er problemen mee hebt, nee dat niet, zou ik het zelf willen, nee dat ook niet.

Wings

Als jouw dochter van 13 thuiskomt met een gozer van 24 wil ik meemaken dat je er geen problemen mee hebt.

0634

Moet ik nu voor de derde keer aanhalen dat de grens ligt bij volwassen zijn of niet of ga je nu wel een keertje lezen voordat je iets zegt?

Wings

Dus als ze 18 is vind je het niet bezwaarlijk als ze met iemand van 29-30 thuiskomt? Net gescheiden, kind van 11, wilt waarschijnlijk snel weer settelen, allemaal prima dus.

janke

Citaat van: Jeroen op 12 september 2015 - 23:33:26
Soms kan ik jou niet volgen, wie heeft het nou weer over het IQ?
Ik, volwassen bij 19? Bij 17 ben je dat niet? Volwassen zijn heeft imo ook met iq te maken. En niet alleen het puber/adolecent of volwassen zijn. En verder mag een ieder toch zelf wel weten wat wel of niet goed is qua leeftijd om een relatie aan te gaan. Ik had in het begin ook vraagtekens. Maar achteraf gezien was dat niet nodig. Maar een ieder zijn mening daar over.
Some things are too important to be left in the past.