""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Kootje

En zo zie ik het dus wel, terwijl dat bij Brabham niet het geval is. Vandaar dat ik de terugkeer van dat team toejuich, maar Lotus nooit geen warm hard heb toegedragen. Tenminste, het team niet. Sommige coureurs daarentegen weer wel.

0634


Perton

Uiteraard. Voormalig Williams-coureur, Kootje heeft nog elke race zweterige handjes bij het zien van die gladiator in actie.

Kootje

Zeker ..... groot fan van ons Pastortje :-X :-\ :-[


Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Tot nu toe werden vier verschillende coureurs wereldkampioen met een turbowagen: Piquet (1983-1987), Lauda (1984), Prost (1985-1986) en Senna (1988).

Dit weekend wordt er dus een vijfde naam aan dit lijstje toegevoegd. Wie het ook wordt, Hamilton of Rosberg zullen na dit weekend in exclusief gezelschap vertoeven.

0634

Rosberg sowieso indien hij de titel pakt. Behalve Damon Hill is er geen enkele andere zoon van een wereldkampioen ooit zelf wereldkampioen geworden.

Kootje

Niet eens aan gedacht, maar als Damon Hill fan is dat nog 'n reden waarom ik 'm liever naar Lewis zie gaan. ;)

0634

Dat had je kunnen berekenen ;D

Kootje

Had gekund ja, maar eerlijk gezegd had ik daar geen rekening mee gehouden. ;)

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 22 november 2014 - 12:00:30
Niet eens aan gedacht, maar als Damon Hill fan is dat nog 'n reden waarom ik 'm liever naar Lewis zie gaan. ;)
Sowieso +1. 8)

SDG

Tussen beide titels van Lewis Hamilton liggen zes jaar (2008-2014). Waarmee hij er net zo lang over deed als Graham Hill (1962-1968) en Jack Brabham bij zijn derde titel (1960-1966) om nog eens wereldkampioen te worden.

Het record is nog steeds in handen van Niki Lauda: tussen zijn tweede en derde titel liggen maar liefst zeven jaar (1977-1984).

Pancake Shield

Sinds 1980 is het niet meer voorgekomen dat Ferrari niet gewonnen heeft in een seizoen. 1980 eindigde overigens zelfs zonder podiumplaatsen. Als je gaat kijken naar het laatste jaar dat Ferrari maar een podiumplaats binnensleepte, moet je zelfs nog verder terug: 1969. Daar zat overigens ook nog 1973 tussen, ook een jaar zonder overwinningen voor de Italiaanse brigade.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

SDG

Citaat van: Pancake Shield op 24 november 2014 - 12:20:05
Sinds 1980 is het niet meer voorgekomen dat Ferrari niet gewonnen heeft in een seizoen. 1980 eindigde overigens zelfs zonder podiumplaatsen. Als je gaat kijken naar het laatste jaar dat Ferrari maar een podiumplaats binnensleepte, moet je zelfs nog verder terug: 1969. Daar zat overigens ook nog 1973 tussen, ook een jaar zonder overwinningen voor de Italiaanse brigade.

Klopt niet. Ferrari won ook geen enkele race in 1986, 1991, 1992 en 1993.