""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Jozef

Ik kan in Antwerpen of in Rotterdam ook de plekjes buiten het centrum opzoeken en een fotoreportage maken die er nog veel erger uitziet dan dit. Ik hecht niet zo veel waarde aan een collectie van 31 foto's...

Jehoentelaar

Het verschil is dat dit het begin is, een paar maanden na de Spelen. En er komt echt daadwerkelijk helemaal niemand meer in dat dorp; een situatie die we in Rotterdam en Antwerpen niet kennen.

Tuesday

lijkt me wel degelijk relevant, want ik denk niet dat dit het beeld is dat Rusland wil uitstralen. Voor de GP zal het niet zo'n probleem zijn, als daar tenminste maar mensen op afkomen, maar dit gaat geen blijvertje worden als de boel idd in verval gaat raken daar. Tuurlijk kunnen die foto's een vertekend beeld geven, maar ziet er idd wel wat deprimerend uit zo.

gloudiesaurus

Op zich vind ik de foto's niet zo spannend.
Een keertje opruimen en het staat er weer netjes bij, het zijn kleine dingetjes.
En dat de olympische stad verlaten zou zijn na de spelen wisten we vantevoren al, in andere olympische steden is het net zo gegaan.

Ik verwacht voor de GP nog geen problemen hoor...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 30 mei 2014 - 22:48:28
Op zich vind ik de foto's niet zo spannend.
Een keertje opruimen en het staat er weer netjes bij, het zijn kleine dingetjes.
En dat de olympische stad verlaten zou zijn na de spelen wisten we vantevoren al, in andere olympische steden is het net zo gegaan.

Ik verwacht voor de GP nog geen problemen hoor...
nee, voor de komende niet, dit jaar volstaat een beetje opruimen/opknappen, maar dat zal de komende jaren alleen maar lastiger en vooral zinlozer worden als het geschetste beeld klopt en zich doorzet. Op zich kan de race natuurlijk prima gehouden worden, maar het lijkt me toch niet dat dit de bedoeling van het hele project was.

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 30 mei 2014 - 22:48:28
Op zich vind ik de foto's niet zo spannend.
Een keertje opruimen en het staat er weer netjes bij, het zijn kleine dingetjes.
En dat de olympische stad verlaten zou zijn na de spelen wisten we vantevoren al, in andere olympische steden is het net zo gegaan.

Ik verwacht voor de GP nog geen problemen hoor...
Opruimen kan voor de foto's, maar wat heeft het voor zin als er toch geen hond op af komt?

Jozef

Wat is het probleem als het vervalt? Iemand gezien hoe het Olympisch dorp van Peking erbij staat?

Jehoentelaar

Het probleem is dat miljarden euro's zijn geïnvesteerd in gigantische complexen die tussen nu en tien jaar volledig weggerot zijn, in gebieden waar de lokale bevolking moeite heeft om de eindjes op een fatsoenlijke manier aan elkaar te knopen. De Spelen in Peking en Sochi, de WK's in Zuid-Afrika en Brazilië, allen leuk voor de elite op het moment zelf, maar de locals schieten er geen drol mee op of gaan er zelfs op achteruit. En daar gaat zo'n F1-race straks ook geen verandering in brengen.

Perton

Klopt, maar dat verandert niets aan de vraag: hoe heeft dit 'verval' invloed op die F1-race? Zolang de teams terecht kunnen in de hotels, maakt die kapotte stoep geen reet uit.

Tuesday

Citaat van: Perton op 31 mei 2014 - 02:34:08
Klopt, maar dat verandert niets aan de vraag: hoe heeft dit 'verval' invloed op die F1-race? Zolang de teams terecht kunnen in de hotels, maakt die kapotte stoep geen reet uit.
nee, de GP op zich kan prima gehouden worden, de komende jaren ook vast wel. Maar het is toch een beetje een prestige object van Putin, ik weet niet hoe lang hij dit vol gaat houden. Dit is niet zoals hij Rusland aan de wereld wil laten zien denk ik.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 31 mei 2014 - 01:32:38
Het probleem is dat miljarden euro's zijn geïnvesteerd in gigantische complexen die tussen nu en tien jaar volledig weggerot zijn, in gebieden waar de lokale bevolking moeite heeft om de eindjes op een fatsoenlijke manier aan elkaar te knopen. De Spelen in Peking en Sochi, de WK's in Zuid-Afrika en Brazilië, allen leuk voor de elite op het moment zelf, maar de locals schieten er geen drol mee op of gaan er zelfs op achteruit. En daar gaat zo'n F1-race straks ook geen verandering in brengen.

Oké. Ik ga er niet minder om slapen.

(Ik denk overigens niet dat het waar is, dat de bevolking daar moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.)

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 31 mei 2014 - 01:32:38
Het probleem is dat miljarden euro's zijn geïnvesteerd in gigantische complexen die tussen nu en tien jaar volledig weggerot zijn, in gebieden waar de lokale bevolking moeite heeft om de eindjes op een fatsoenlijke manier aan elkaar te knopen. De Spelen in Peking en Sochi, de WK's in Zuid-Afrika en Brazilië, allen leuk voor de elite op het moment zelf, maar de locals schieten er geen drol mee op of gaan er zelfs op achteruit. En daar gaat zo'n F1-race straks ook geen verandering in brengen.

Dat was van tevoren al bekend natuurlijk.

0634

Zo erg zijn die foto's toch niet? Kan toch zat delen van Amsterdam op een uitgestorven moment fotograferen die precies zo ogen.

robbert

ja ik snap eigenlijk die heisa ook niet hoor. Je moet dan francorchamps zien. De weg naar het circuit is ook niet zo modern als bvb monaco

Tuesday

ik heb nog niemand over de weg er naartoe horen klagen hoor ;) het gaat er meer om of de GP daar wel toekomst heeft. Ik moet het nog zien, ik zie de GP wel naar Moskou verkassen over 1 of 2 jaar.