""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Perton op 02 april 2014 - 14:06:47
Hij heeft nog wat tegoed van Honda.
en van Rob Kamphues; een schilderijtje en een blauw oog geloof ik...

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 07:09:05
Rijdersfouten zeg je... Zonder dat zegt dit niet zoveel. Tja, dan moet je eerst gaan beoordelen wat werkelijk zijn fout was en wat niet, en dat geldt dan ook voor Button, Schumacher en De Cesaris. Daar kan je heel wat bomen over opzetten natuurlijk.
Even onbescheiden, tot op heden is dit nog niet zo nauwkeurig uitgezocht als nu en ik ben bang dat we het hiermee moeten zullen doen, maarreh... be my guest.  ;)

Breaktest

Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 19:26:27
Citaat van: Franky R. op 02 april 2014 - 17:12:56
Je moet ook kijken naar de auto's waar Jos in reed. Als de coureur harder gaat dan dat de auto kan, tja...dan komen er inderdaad brokken van.
Zo heb ik altijd naar Jos Verstappen gekeken. Die man is [op de baan] heus geen losgeslagen idioot. Zeker vergeleken met een Pastor Maldonado... ::)
Ja maar als je harder rijdt dan de auto aankan en niet op de baan blijft, en je bovendien niet aantoonbaar sneller bent teammaten met een vergelijkbare staat van dienst, dan heet dat dus brokkenpiloot. Ik kan er nog wel tien ons plakjes verzachtende omstandigheid bij doen maar het heet gewoon brokkenpiloot. Brokkenpiloot. Brokkenpiloot. Brokkenpiloot.   ;D

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 20:08:43
Mja, ik vond het geen brokkenpiloot. Ik vond hem wel te ruw, soms onnodige fouten makend, maar geen brokkenpiloot.
Ik ook niet, maar ja, cijfers hè...

0634

Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 21:39:31
Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 20:08:43
Mja, ik vond het geen brokkenpiloot. Ik vond hem wel te ruw, soms onnodige fouten makend, maar geen brokkenpiloot.
Ik ook niet, maar ja, cijfers hè...

Welke cijfers? Die cijfers zeggen mij niets. Zoals ik al zei: ik vond (vind) ook dat hij teveel fouten maakte, maar deze cijfers zeggen mij niets. Welke 15 spins? Wat was daar de oorzaak van? Waren dat allemaal rijdersfouten of ook andere dingen? En dan die ongelukken. Ik zou ze opnieuw moeten zien, ik heb geen idee meer. Ja, die met Montoya en die bij zijn debuut met Irvine. Maar verder kan ik ze echt niet meer voor de geest halen.

En zelfs al zou ik dat wel kunnen: jij vergelijkt met Button, Schumacher en De Cesaris. Nou is het eenvoudig zeggen dat Button en Schumacher minder fouten maakten, daar heb ik geen cijfers voor nodig. Maar De Cesaris? Geen idee. Zou ik ook al zijn DNFs opnieuw moeten bekijken. En zo kan je dat doortrekken naar allerlei andere rijders.

Ik kan niets zinnigs zeggen over deze cijfers, neem ik voor kennisgeving aan. 

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 02 april 2014 - 20:25:21
Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 19:26:27
Citaat van: Franky R. op 02 april 2014 - 17:12:56
Je moet ook kijken naar de auto's waar Jos in reed. Als de coureur harder gaat dan dat de auto kan, tja...dan komen er inderdaad brokken van.
Zo heb ik altijd naar Jos Verstappen gekeken. Die man is [op de baan] heus geen losgeslagen idioot. Zeker vergeleken met een Pastor Maldonado... ::)
Ja maar als je harder rijdt dan de auto aankan en niet op de baan blijft, en je bovendien niet sneller aantoonbaar sneller bent teammaten met een vergelijkbare staat van dienst, dan heet dat dus brokkenpiloot. Ik kan er nog wel tien ons plakjes verzachtende omstandigheid bij doen maar het heet gewoon brokkenpiloot. Brokkenpiloot. Brokkenpiloot. Brokkenpiloot.   ;D
kwam  je dit nou toevallig tegen, of wil je nog graag ff Jos bashen?? Je kunt het brokkenpiloot noemen, je kunt het ook meest succesvolle NL'se F1-piloot noemen. Iedereen heeft zn eigen stijl, ' brokkenpiloten'  als Maldonado en Jos hebben wel mooi een overwinning of meerdere podia gescoord.
Ik zou zeggen èn, èn. In ieder geval een terechte aanvulling, ook dat zeggen de cijfers. Ik kwam het echt bij het uitmesten tegen; ik heb afgelopen week een enorme computercrash gehad, een nieuwe harddisk gekocht, en vervolgens ga je kijken wat er nog te redden valt. Dit bestand stamde uit 2006. Maar over bashen gesproken, misschien ga ik het nog eens plaatsen op de Verstappen site, er zat best wat werk in en ik zie mezelf zoiets niet nog eens uitzoeken. Kan nu al niet wachten op welke shit ik dan over me heen krijg...       

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 21:49:42
Citaat van: Tuesday op 02 april 2014 - 20:25:21
Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 19:26:27
Citaat van: Franky R. op 02 april 2014 - 17:12:56
Je moet ook kijken naar de auto's waar Jos in reed. Als de coureur harder gaat dan dat de auto kan, tja...dan komen er inderdaad brokken van.
Zo heb ik altijd naar Jos Verstappen gekeken. Die man is [op de baan] heus geen losgeslagen idioot. Zeker vergeleken met een Pastor Maldonado... ::)
Ja maar als je harder rijdt dan de auto aankan en niet op de baan blijft, en je bovendien niet sneller aantoonbaar sneller bent teammaten met een vergelijkbare staat van dienst, dan heet dat dus brokkenpiloot. Ik kan er nog wel tien ons plakjes verzachtende omstandigheid bij doen maar het heet gewoon brokkenpiloot. Brokkenpiloot. Brokkenpiloot. Brokkenpiloot.   ;D
kwam  je dit nou toevallig tegen, of wil je nog graag ff Jos bashen?? Je kunt het brokkenpiloot noemen, je kunt het ook meest succesvolle NL'se F1-piloot noemen. Iedereen heeft zn eigen stijl, ' brokkenpiloten'  als Maldonado en Jos hebben wel mooi een overwinning of meerdere podia gescoord.
Ik zou zeggen èn, èn. In ieder geval een terechte aanvulling, ook dat zeggen de cijfers. Ik kwam het echt bij het uitmesten tegen; ik heb afgelopen week een enorme computercrash gehad, een nieuwe harddisk gekocht, en vervolgens ga je kijken wat er nog te redden valt. Dit bestand stamde uit 2006. Maar over bashen gesproken, misschien ga ik het nog eens plaatsen op de Verstappen site, er zat best wat werk in en ik zie mezelf zoiets niet nog eens uitzoeken. Kan nu al niet wachten op welke shit ik dan over me heen krijg...     
ha ha, ok, kun je proberen, maar k zou het niet doen ;)

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 21:47:25
Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 21:39:31
Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 20:08:43
Mja, ik vond het geen brokkenpiloot. Ik vond hem wel te ruw, soms onnodige fouten makend, maar geen brokkenpiloot.
Ik ook niet, maar ja, cijfers hè...

Welke cijfers? Die cijfers zeggen mij niets. Zoals ik al zei: ik vond (vind) ook dat hij teveel fouten maakte, maar deze cijfers zeggen mij niets. Welke 15 spins? Wat was daar de oorzaak van? Waren dat allemaal rijdersfouten of ook andere dingen? En dan die ongelukken. Ik zou ze opnieuw moeten zien, ik heb geen idee meer. Ja, die met Montoya en die bij zijn debuut met Irvine. Maar verder kan ik ze echt niet meer voor de geest halen.

En zelfs al zou ik dat wel kunnen: jij vergelijkt met Button, Schumacher en De Cesaris. Nou is het eenvoudig zeggen dat Button en Schumacher minder fouten maakten, daar heb ik geen cijfers voor nodig. Maar De Cesaris? Geen idee. Zou ik ook al zijn DNFs opnieuw moeten bekijken. En zo kan je dat doortrekken naar allerlei andere rijders.

Ik kan niets zinnigs zeggen over deze cijfers, neem ik voor kennisgeving aan.
Wat ik al zei, er ligt een fantastische uitnodiging dieper in de materie te spitten. Tot dan zeggen deze cijfers mij echt iets meer dan wat jij/men vindt. Om je een beetje op weg te helpen, hier de cijfers van De Cesaris

Deelgenomen   214
Uitgereden   76
Uitgevallen   138
   
Uitgevallen   138
Tech. probl.   108
Rijdersfout   30
   
Rijdersfout   30
Gespind   18
Aanrijding   12


"Without data, you are just another person with an opinion"

Jehoentelaar

Je kunt er hoog of laag over springen, maar uiteindelijk haalde hij wel via een prima voorcarrière de Formule 1, en heeft hij daar diverse keren goede indrukken achtergelaten. Ook in het buitenland komt de naam Verstappen met zekere regelmaat nog voorbij (natuurlijk onder invloed van de successen van zijn zoon, maar dan nog). Het bashen is soms wel komisch, maar de kenners weten echt wel dat het gewoon een uitstekende coureur was. Daar is gelukkig ook helemaal geen scorebordjournalistiek voor nodig.

0634

Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 22:05:34
Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 21:47:25
Citaat van: Breaktest op 02 april 2014 - 21:39:31
Citaat van: Jeroen op 02 april 2014 - 20:08:43
Mja, ik vond het geen brokkenpiloot. Ik vond hem wel te ruw, soms onnodige fouten makend, maar geen brokkenpiloot.
Ik ook niet, maar ja, cijfers hè...

Welke cijfers? Die cijfers zeggen mij niets. Zoals ik al zei: ik vond (vind) ook dat hij teveel fouten maakte, maar deze cijfers zeggen mij niets. Welke 15 spins? Wat was daar de oorzaak van? Waren dat allemaal rijdersfouten of ook andere dingen? En dan die ongelukken. Ik zou ze opnieuw moeten zien, ik heb geen idee meer. Ja, die met Montoya en die bij zijn debuut met Irvine. Maar verder kan ik ze echt niet meer voor de geest halen.

En zelfs al zou ik dat wel kunnen: jij vergelijkt met Button, Schumacher en De Cesaris. Nou is het eenvoudig zeggen dat Button en Schumacher minder fouten maakten, daar heb ik geen cijfers voor nodig. Maar De Cesaris? Geen idee. Zou ik ook al zijn DNFs opnieuw moeten bekijken. En zo kan je dat doortrekken naar allerlei andere rijders.

Ik kan niets zinnigs zeggen over deze cijfers, neem ik voor kennisgeving aan.
Wat ik al zei, er ligt een fantastische uitnodiging dieper in de materie te spitten. Tot dan zeggen deze cijfers mij echt iets meer dan wat jij/men vindt. Om je een beetje op weg te helpen, hier de cijfers van De Cesaris

Deelgenomen   214
Uitgereden   76
Uitgevallen   138
   
Uitgevallen   138
Tech. probl.   108
Rijdersfout   30
   
Rijdersfout   30
Gespind   18
Aanrijding   12


"Without data, you are just another person with an opinion"

Prachtig. Mooi cliche ook om mee te eindigen. Maar als ik zin zou hebben om uit te rekenen hoeveel fouten Verstappen in zijn loopbaan heeft gemaakt, zou ik dat gerust doen.

Maarrrrrrr, het interesseert me eigenlijk geen ene drol. Ik heb mijn mening over hem: snel, maar soms te wild. Dat is mijn mening over hem. Daar heb ik geen cijfers voor nodig.

Die cijfers zijn onbetrouwbaar als je niet iedere glijpartij separaat gaat beoordelen. Dat zal lastig worden, want na ieder incident hebben we hier op het forum al discussies over wiens fout het is. Daar verschillen meningen over. Dus is het een tamelijk kansloze onderneming.

Bovendien is het oude koeien. Het heeft mijn interesse ook niet genoeg om YouTube te raadplegen. Ik heb mijn mening over Jos, ben geen uitgesproken fan van hem. Ga dus ook geen urenlange studie van zijn oeuvre maken.

rafael25


0634

Tja, soms denk ik wel eens: welke regels je er ook op loslaat, saaie races hou je altijd en leuke races hou je ook altijd.

Heeft toch veel te maken met de wagens. Nu is de Merc superieur, maar zijn er (gisteren iig) twee gelijkwaardige rijders, en dus hebben we een gevecht om de zege. Had je Rosberg eruit gehaald en had Merc gekozen voor een échte tweede man dan had het gister alweer een stuk minder leuk geweest.

Verder natuurlijk nog veel meer moois gezien, dus een voldoende was het sowieso wel geweest, maar ik vind het persoonlijk wel heel erg belangrijk dat er strijd om plek 1 is. De andere plekken zijn toch net even minder belangrijk, ook als kijker zonder specifieke voorkeur (want als je puur een rijder aanhangt vind je het vermoedelijk ook best als die een minuut voorsprong heeft, zolang hij maar wint)..

Perton

Geen idee. Als het af en toe gebeurt (Montoya in Hockenheim 2003 toen alle andere toppers er in de eerste bocht aflagen) is het wel leuk, maar ik was alweer fan-af van Schumacher toen hij begon te domineren en van Vettel ben ik nooit fan geweest, dus ik kan niet zeggen of het gaat vervelen. Merk ik hopelijk in de loop van dit seizoen wel.

0634

Toen Mansell iedereen op een hoopje veegde in 92, verveelde het mij iig geen moment. Maar daar gingen natuurlijk wel jaren van ellende voor Mansell aan vooraf, dus dat kan vertekenen.

En Senna heeft nooit zo gedomineerd, door het hele Prost-verhaal, dus dat verveelde sowieso nooit. Dus eigenlijk weet ik het ook niet.

Kootje

Ik heb nog nooit 'n idool gehad dat domineerde, dus ik zou het niet weten of het gaat vervelen. Ik denk het niet eigenlijk. Wel zie ik liever mijn idolen winnen na 'n epische strijd, dan nadat ze de wedstrijd domineerden. Ik denk zelfs dat ik liever m'n idool 'n heroïsch gevecht zie verliezen dan dat ik 'm simpeltjes naar de zege zie rijden. Ik zie nu eenmaal liever 'n spektakelstuk dan 'n slachtpartij.