""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

0634

Nope. Gewoon een vent. ;)

T.Nuvolari

Citaat van: Wizard op 14 juli 2012 - 00:51:42
Je vrouw/vriendin leest dus niet mee? ;)

Soms wel, maar daar moet ze tegen kunnen. ;)

Wizard

Is ook zo. Mannen blijven jagers. ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 juli 2012 - 16:07:12
Citaat van: Enzo op 13 juli 2012 - 16:03:53
Citaat van: Kootje op 13 juli 2012 - 16:00:23
Ach ..... je bent jomg en je wild wat weet je wel.
Zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben als ik die kans kreeg toendertijd. ::)

Ik veroordeel hem er ook niet over hoor. Prive is prive en dat heeft niks met zijn racen te maken...
Althans vorig jaar deed ie iets teveel feesten wat zijn racen leek te beinvloeden.

Of het erg slim is valt te betwisten. Zeker nu het seizoen nog niet afgelopen is verwacht je toch discipline bij topsporters. Je hoeft Hamilton niet persé te veroordelen, maar je mag daar best een kanttekening bij plaatsen. Alonso zie ik dit soort dingen gewoonweg niet doen. En zulk soort zijsprongen hebben nu eenmaal invloed op je gezondheid/conditie.


Dat kan kloppen, want Alonso is Alonso en Lewis is Lewis. Bovendien hebben we in Kimi ook een flinke feestbeest, maar op de baan was daar niets van te merken. Wist je dat ook Schumi niet vies was van een party hier en daar?


En iedereen, topsporter of niet, moet eens stoom afblazen...

Franky R.

#529
Stirling Moss vindt de F1 te veilig? Jullie mening?
http://www.gppits.net/nieuws/stirling_moss_wil_meer_gevaar/

Gonzalo

Citaat van: Franky R. op 19 juli 2012 - 15:10:37
Stirling Moss vindt de F1 te veilig? Jullie mening?
Te veilig kan het nooit worden, maar het is een feit dat de drang naar ultieme veiligheid de Formule 1 "veranderd" heeft, vaak niet op een positieve manier.

Heb je linkje naar artikel?

T.Nuvolari

#531
Het is niet omdat Moss in de tijd elke race voor zijn leven moest vrezen dat dat nu ook zou moeten zijn. Oude mannen praat.
Gevaar zal er altijd zijn, maar net iets minder dan vroeger. Andere oud coureurs denken hier weer helemaal anders over, die hoor je spreken dat ze in de tijd stopten omdat ze het gevaar en de vele doden niet meer aankonden.

Op mijn werk is het net zo, vroeger geen veiligheidsregels, regelmatig doden en gewonden, tegenwoordig soms wat overkill aan veiligheid, geen doden amper gewonden. Ik ben blij dat ik in het nu mag werken en niet vroeger.

0634

Citaat van: Franky R. op 19 juli 2012 - 15:10:37
Stirling Moss vindt de F1 te veilig? Jullie mening?
http://www.gppits.net/nieuws/stirling_moss_wil_meer_gevaar/
We draven wel wat door in de veiligheid zo af en toe, daar heeft Stirling wel gelijk in.

Figge

Leuk filmpje... Moest erg lachen om die eerste beelden... Maar wat was ik fanatiek destijds met die prachting Accolade versie!!

http://www.youtube.com/watch?v=UbuZquYZja8&feature=related

Michel D.

#534
Wel, ik vind dat Stirling Moss overschot van gelijk heeft.

Ik volg de F1 al bijna 40 jaar en ik heb door de jaren de snelheid (vooral in bochten) alsmaar zien toenemen en het spektakel zien verminderen. Het is intussen zo ver gekomen dat men zaken als DRS en verplicht gebruik van 2 soorten banden in een GP heeft moeten invoeren om terug tot spektakel te komen.

Wanneer is dit veranderd ? Het aantal inhaalmanoeuvres is sterk gedaald vanaf het ogenblik dat men de aluminium remschijven begin jaren 80 is gaan vervangen door remschijven, vervaardigd uit carbon. Aluminium schijven liepen warm en werkten daardoor niet zo goed meer. Een goed piloot moest hier tijdens de race rekening mee houden zodat hij zijn remmen een race lang zou kunnen gebruiken. Het echte "uitremmen" zoals dat in de jaren 70 vaak voor kwam, ziet men niet meer. Hierbij riskeerde een piloot door extra hard maar ook zo laat mogelijk te remmen om een voorligger vlak voor een bocht in te halen. Schitterende races waren dat.

Carbon remschijven hebben het voordeel dat ze ook warm lopen maar hierbij hun efficiëntie niet verliezen.

Een terugkeer naar aluminium remschijven heeft niet noodzakelijk een mindere veiligheid tot gevolg. In de Amerikaanse CART zijn carbon remschijven al jaren verboden en worden al lang terug aluminium remschijven gebruikt. Gevolg is ook dat men in de CART traditioneel veel meer inhaal manoeuvres ziet. Als men dat in de F1 ook zou doen, dan kunnen we zelfs een aantal genomen maatregelen (zoals de smalle achtervleugels) terugschroeven zodat een F1-wagen terug het uitzicht van welleer krijgt.
Michel D.
Genk (Belgium)

rafael25

Citaat van: Mark F1gge op 19 juli 2012 - 21:30:28
Leuk filmpje... Moest erg lachen om die eerste beelden... Maar wat was ik fanatiek destijds met die prachting Accolade versie!!

http://www.youtube.com/watch?v=UbuZquYZja8&feature=related

groot verschil in 15 jaar, stel je voor over 50 jaar wat games eruit zal zien: D ;D ;D

Gonzalo

Citaat van: Michel D. op 19 juli 2012 - 23:42:46
Wel, ik vind dat Stirling Moss overschot van gelijk heeft.

Ik volg de F1 al bijna 40 jaar en ik heb door de jaren de snelheid (vooral in bochten) alsmaar zien toenemen en het spektakel zien verminderen. Het is intussen zo ver gekomen dat men zaken als DRS en verplicht gebruik van 2 soorten banden in een GP heeft moeten invoeren om terug tot spektakel te komen.

Wanneer is dit veranderd ? Het aantal inhaalmanoeuvres is sterk gedaald vanaf het ogenblik dat men de aluminium remschijven begin jaren 80 is gaan vervangen door remschijven, vervaardigd uit carbon. Aluminium schijven liepen warm en werkten daardoor niet zo goed meer. Een goed piloot moest hier tijdens de race rekening mee houden zodat hij zijn remmen een race lang zou kunnen gebruiken. Het echte "uitremmen" zoals dat in de jaren 70 vaak voor kwam, ziet men niet meer. Hierbij riskeerde een piloot door extra hard maar ook zo laat mogelijk te remmen om een voorligger vlak voor een bocht in te halen. Schitterende races waren dat.

Carbon remschijven hebben het voordeel dat ze ook warm lopen maar hierbij hun efficiëntie niet verliezen.

Een terugkeer naar aluminium remschijven heeft niet noodzakelijk een mindere veiligheid tot gevolg. In de Amerikaanse CART zijn carbon remschijven al jaren verboden en worden al lang terug aluminium remschijven gebruikt. Gevolg is ook dat men in de CART traditioneel veel meer inhaal manoeuvres ziet. Als men dat in de F1 ook zou doen, dan kunnen we zelfs een aantal genomen maatregelen (zoals de smalle achtervleugels) terugschroeven zodat een F1-wagen terug het uitzicht van welleer krijgt.

Ze lossen het tegenwoordig liever kunstmatig op  ;)

DRS is mij ook een doorn in het oog.

Sabai

Citaat van: Gonzalo op 20 juli 2012 - 13:34:01
Citaat van: Michel D. op 19 juli 2012 - 23:42:46
Wel, ik vind dat Stirling Moss overschot van gelijk heeft.

Ik volg de F1 al bijna 40 jaar en ik heb door de jaren de snelheid (vooral in bochten) alsmaar zien toenemen en het spektakel zien verminderen. Het is intussen zo ver gekomen dat men zaken als DRS en verplicht gebruik van 2 soorten banden in een GP heeft moeten invoeren om terug tot spektakel te komen.

Wanneer is dit veranderd ? Het aantal inhaalmanoeuvres is sterk gedaald vanaf het ogenblik dat men de aluminium remschijven begin jaren 80 is gaan vervangen door remschijven, vervaardigd uit carbon. Aluminium schijven liepen warm en werkten daardoor niet zo goed meer. Een goed piloot moest hier tijdens de race rekening mee houden zodat hij zijn remmen een race lang zou kunnen gebruiken. Het echte "uitremmen" zoals dat in de jaren 70 vaak voor kwam, ziet men niet meer. Hierbij riskeerde een piloot door extra hard maar ook zo laat mogelijk te remmen om een voorligger vlak voor een bocht in te halen. Schitterende races waren dat.

Carbon remschijven hebben het voordeel dat ze ook warm lopen maar hierbij hun efficiëntie niet verliezen.

Een terugkeer naar aluminium remschijven heeft niet noodzakelijk een mindere veiligheid tot gevolg. In de Amerikaanse CART zijn carbon remschijven al jaren verboden en worden al lang terug aluminium remschijven gebruikt. Gevolg is ook dat men in de CART traditioneel veel meer inhaal manoeuvres ziet. Als men dat in de F1 ook zou doen, dan kunnen we zelfs een aantal genomen maatregelen (zoals de smalle achtervleugels) terugschroeven zodat een F1-wagen terug het uitzicht van welleer krijgt.

Ze lossen het tegenwoordig liever kunstmatig op  ;)

DRS is mij ook een doorn in het oog.

Dan kunnen we elkaar de hand geven  ;)


Matthijs

Citaat van: Michel D. op 19 juli 2012 - 23:42:46
Wel, ik vind dat Stirling Moss overschot van gelijk heeft.

Ik volg de F1 al bijna 40 jaar en ik heb door de jaren de snelheid (vooral in bochten) alsmaar zien toenemen en het spektakel zien verminderen. Het is intussen zo ver gekomen dat men zaken als DRS en verplicht gebruik van 2 soorten banden in een GP heeft moeten invoeren om terug tot spektakel te komen.

Wanneer is dit veranderd ? Het aantal inhaalmanoeuvres is sterk gedaald vanaf het ogenblik dat men de aluminium remschijven begin jaren 80 is gaan vervangen door remschijven, vervaardigd uit carbon. Aluminium schijven liepen warm en werkten daardoor niet zo goed meer. Een goed piloot moest hier tijdens de race rekening mee houden zodat hij zijn remmen een race lang zou kunnen gebruiken. Het echte "uitremmen" zoals dat in de jaren 70 vaak voor kwam, ziet men niet meer. Hierbij riskeerde een piloot door extra hard maar ook zo laat mogelijk te remmen om een voorligger vlak voor een bocht in te halen. Schitterende races waren dat.

Carbon remschijven hebben het voordeel dat ze ook warm lopen maar hierbij hun efficiëntie niet verliezen.

Een terugkeer naar aluminium remschijven heeft niet noodzakelijk een mindere veiligheid tot gevolg. In de Amerikaanse CART zijn carbon remschijven al jaren verboden en worden al lang terug aluminium remschijven gebruikt. Gevolg is ook dat men in de CART traditioneel veel meer inhaal manoeuvres ziet. Als men dat in de F1 ook zou doen, dan kunnen we zelfs een aantal genomen maatregelen (zoals de smalle achtervleugels) terugschroeven zodat een F1-wagen terug het uitzicht van welleer krijgt.

AMEN! Volgens mij heb je een uitstekend punt. En volgens mij inderdaad niet eens heel veel gevaarlijker te zijn, want overal liggen inmiddels uitloopstroken van asfalt.

0634

Zeker goed punt. Ik heb daar lang geleden al eens wat over gelezen en zit heel wat in.