""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Gerard

Feitje wat bij de nabeschouwing  op de 'beeb' werd verteld (Red Button F1 Forum) ;)

39% van alle inhaal manouvres dit jaar werden gedaan met dank aan DRS..
ik weet niet of ik slechts moet zeggen of maar liefst.. bijna 40%.... mwah...

Jozef

Meer of minder hoeft dat toch niet te zijn. Als het allemaal van die flauwe push-to-pass manoeuvres waren, zou er ook geen bal meer aan zijn. Maar 40% toont wel aan dat het in ieder geval ongeveer werkt zoals het bedoeld was.

Al kun je je natuurlijk afvragen hoe ze aan die statistiek komen. Is het "met dank aan DRS" of "gebruikmakend van DRS"? Want indien het het tweede is, dan moet je je nog afvragen of het manoeuvre ook geslaagd zou zijn geweest zonder DRS, en in veel gevallen zou het antwoord waarschijnlijk "ja" zijn.

0634

40% vind ik prima. Het helpt dus, maar het grootste deel van de inhaalacties doen ze zelf. De banden zullen ook helpen, al zullen daar geen statistieken voor zijn. Omdat er grote verschillen zitten tussen de kwaliteit van de banden waarop men rijdt.

Gerard

Citaat van: Jozef op 26 juli 2011 - 03:27:55
Meer of minder hoeft dat toch niet te zijn. Als het allemaal van die flauwe push-to-pass manoeuvres waren, zou er ook geen bal meer aan zijn. Maar 40% toont wel aan dat het in ieder geval ongeveer werkt zoals het bedoeld was.

Al kun je je natuurlijk afvragen hoe ze aan die statistiek komen. Is het "met dank aan DRS" of "gebruikmakend van DRS"? Want indien het het tweede is, dan moet je je nog afvragen of het manoeuvre ook geslaagd zou zijn geweest zonder DRS, en in veel gevallen zou het antwoord waarschijnlijk "ja" zijn.

Het zal gemeten zijn door te kijken wanneer een inhaalactie geslaagd was waarbij DRS gebruikt werd
Of dat dan "met dank aan DRS" of "gebruikmakend van DRS"? Beide dus... ;)

Ik denk wel dat met name in de race van Turkije de inhaalacties niet werden gedaan als de DRS zone niet zo lang was geweest, dus het expirimentele aspect speelt hier ook nog een rol natuurlijk :)


Senergy

http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=16881

Alonso kan meer dan alleen maar aan een stuurtje draaien  ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Gerard

Citaat van: Senergy op 26 juli 2011 - 11:52:08
http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=16881

Alonso kan meer dan alleen maar aan een stuurtje draaien  ;)

Heb ik inderdaad gezien in de voorbeschouwing op de BBC
Leuk...

Jozef

Citaat van: Gerard op 26 juli 2011 - 08:17:49
Citaat van: Jozef op 26 juli 2011 - 03:27:55
Meer of minder hoeft dat toch niet te zijn. Als het allemaal van die flauwe push-to-pass manoeuvres waren, zou er ook geen bal meer aan zijn. Maar 40% toont wel aan dat het in ieder geval ongeveer werkt zoals het bedoeld was.

Al kun je je natuurlijk afvragen hoe ze aan die statistiek komen. Is het "met dank aan DRS" of "gebruikmakend van DRS"? Want indien het het tweede is, dan moet je je nog afvragen of het manoeuvre ook geslaagd zou zijn geweest zonder DRS, en in veel gevallen zou het antwoord waarschijnlijk "ja" zijn.

Het zal gemeten zijn door te kijken wanneer een inhaalactie geslaagd was waarbij DRS gebruikt werd
Of dat dan "met dank aan DRS" of "gebruikmakend van DRS"? Beide dus... ;)

Ik denk wel dat met name in de race van Turkije de inhaalacties niet werden gedaan als de DRS zone niet zo lang was geweest, dus het expirimentele aspect speelt hier ook nog een rol natuurlijk :)

Nee, dan is het dus alleen het tweede. Je weet niet of het ook een geslaagd inhaalmanoeuvre zou geweest zijn zonder DRS. In Turkije bijvoorbeeld was DRS overbodig en zouden de meeste acties daar ook wel gelukt zijn zonder...

Kootje

Uiteraard "gebruikmakend van".
Het is onmogelijk om te meten welke actie er dankzij DRS wel geslaagd is ,die dat zonder niet zou zijn.
Daarnaast zijn er natuurlijk nog de acties die je geen actie mag noemen omdat DRS te goed werkte.
Maar goed ..... al met al denk ik wel dat 25 tot 30 van die 40% "dankzij"is.

Niels_

Citaat van: Senergy op 26 juli 2011 - 11:52:08
http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=16881

Alonso kan meer dan alleen maar aan een stuurtje draaien  ;)
Wtf, hoe doet hij dat toch... ;D

Enzo


rafael25

Wist je dat...Lewis Hamilton meest bestraft in eerste seizoenshelft
Driver   Total   Drive-through   Stop-go   Post-race   Time added
Lewis Hamilton   4   2   0   2   40
Sergio Perez   3   3   0   0   0
Jenson Button   2   2   0   0   0
Pastor Maldonado   2   2   0   0   0
Paul di Resta   2   2   0   0   0
Rubens Barrichello   1   1   0   0   0
Adrian Sutil   1   1   0   0   0
Vitantonio Liuzzi   1   1   0   0   0
Jerome D'Ambrosio   1   1   0   0   0
Michael Schumacher   1   0   1   0   0
Kamui Kobayashi   1   0   1   0   0
Sebastien Buemi   1   0   1   0   0
Fernando Alonso   1   0   0   1   20
Narain Karthikeyan   1   0   0   1   20
?? lik dan:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=34970

Kootje

Citaat van: rafael25 op 18 augustus 2011 - 15:10:14
Wist je dat...Lewis Hamilton meest bestraft in eerste seizoenshelft

Wist 't niet ..... maar net als Lewis zelf had ik wel dat vermoeden. ;)


Gerard

Citaat van: Jeroen op 25 augustus 2011 - 09:44:53
http://www.gppits.net/nieuws/hill_sneller_succesvol_dan_vettel/
Tja, zo zie je maar weer hoe belangrijk het is een goede auto onder de kont te hebben!
KAn me nog herinneren van Hakkinen, die won "ineens" de een na de andere race, terwijl hij daarvoor in het middelveld rondreed..
En hij won dat jaar ook zn eerste WK... Lewis daarentegen, streed in zijn eerste jaar meteen mee om de prijzen ;)

Kootje

Daarom is het ook 'n totaal onzinnig statistiekje.
Maak er 123 races van en Schumacher staat waarschijnlijk ruim bovenaan.
Of maak er 10 races van en Hamilton zal de beste zijn.

Maar toch ,wel leuk om te zien dat m'n old-time favorite Damon Hill 't lijstje aanvoerd.
Dat had ik iig never nooit verwacht.