""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Red Bull heeft als verder voordeel dat ze, ondanks alle bizarre dingen die ze op bureaucratisch en sportief vlak soms uitvreten, nog wel redelijk dat sfeertje als feestteam hebben waarmee ze destijds Jaguar overnamen. Nadeel is weer dat er bij dat bedrijf een hoop PR komt kijken (veel meer dan bij Lotus/Enstone), waar Kimi absoluut niet op zit te wachten.

Sabai

Concurrent McLaren tipt FIA: Iillegale voorwielophanging van Lotus

Uitgegeven door Casper Bekking 1 juli 2013 22:32 - Print artikel


Het Lotus F1 Team maakte in Silverstone gebruik van een illegale voorwielophanging. Dat meldt het Duitse Auto Motor und Sport. Het team van Kimi Raikkonen en Romain Grosjean heeft echter geen straf of boete opgelegd gekregen: de FIA heeft hen enkel verzocht om voor de aanstaande Grand Prix van Duitsland de ophanging aan te passen. In Engeland leverde het concept in elk geval weinig succes op met de vijfde positie van de Fin en een DNF van zijn teammakker.


Concurrent McLaren wees de FIA op de illegaliteit van de ophanging van de Lotus. De reglementen schrijven namelijk voor dat het concept maar uit maximaal drie elementen mag bestaan. Een foto die het team uit Woking aanleverde liet zien dat Lotus met een vierde element rondreed.

0634

Sympathiek hoor. Dat McLaren. Al vind ik dit iets minder irritant dan wijzen op een halve seconde te snel gaan onder geel. Maar toch zou ik liever zien dat de FIA gewoon de misstanden in de gaten houdt en de teams zich met zichzelf bezighouden.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 02 juli 2013 - 21:04:25
Sympathiek hoor. Dat McLaren. Al vind ik dit iets minder irritant dan wijzen op een halve seconde te snel gaan onder geel. Maar toch zou ik liever zien dat de FIA gewoon de misstanden in de gaten houdt en de teams zich met zichzelf bezighouden.
Tja. Volgens mij was de FIA er voor dit soort zaken. Misschien moet elk team gewoon iemand bij de FIA neerzetten. Kunnen ze elkaar daar een oor aannaaien...

Sabai

Het zou me niet verbazen als de grote teams een mannetje hebben lopen die zich alleen met dit soort dingen bezig houd.

0634

Dat zou wel triest zijn hoor... :-[

Jehoentelaar

Er was er eens een die gesnapt werd toen hij een hele trits documenten van de rivaal kopiƫerde, dus het speelt hier en daar wel. ;)

Jozef

Citaat van: Jeroen op 02 juli 2013 - 21:04:25
Sympathiek hoor. Dat McLaren. Al vind ik dit iets minder irritant dan wijzen op een halve seconde te snel gaan onder geel. Maar toch zou ik liever zien dat de FIA gewoon de misstanden in de gaten houdt en de teams zich met zichzelf bezighouden.

Tja, alle teams doen dit toch? Red Bull is er een kampioen in, in 2009 stond het halve veld te protesteren tegen de dubbele diffuser, nu is het een keer McLaren. Logisch, want je wil niet verliezen van een concurrent die valsspeelt. Daarvoor zijn de (financiƫle) belangen veel te groot.


Jozef

Is dat ook al niet de vierde keer of zo dat die twee uit elkaar zijn sinds Hamilton in de F1 zit? Op een gegeven moment moet je gewoon een grote jongen zijn en tegen die trut zeggen dat het definitief genoeg geweest is als het blijkbaar toch niet werkt. Maar over 2-3 maanden komt er waarschijnlijk wel weer een bericht dat ze toch weer samen zijn. ::)

Anyway, wat F1-coureurs in hun liefdesleven doen, zal me verder aan m'n reet roesten, maar die uitspraken in de media zijn me er net te veel aan.

T.Nuvolari

Ieder jaar hetzelfde liedje met die twee en ieder jaar hebben ze dezelfde uitvlucht. Hamilton, grow a pair! Watje!

Jehoentelaar


Franky R.


Jehoentelaar

Niet zomaar zijn hond. Het is zijn alles, zijn steun en toeverlaat. Zonder Roscoe is er geen Lewis. Wat zeg ik, zonder Roscoe heeft de Formule 1 geen bestaansrecht meer.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 08 juli 2013 - 18:31:10
Niet zomaar zijn hond. Het is zijn alles, zijn steun en toeverlaat. Zonder Roscoe is er geen Lewis. Wat zeg ik, zonder Roscoe heeft de Formule 1 geen bestaansrecht meer.
:P :P :P
;D