""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

rafael25


Gerard

??? Wat mis ik hier aan de cleu rafael?

Edwin90

Ik gok dat het hier om Hamilton en de afstand naar de muur gaat  ;)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 11 juni 2011 - 16:00:07
Ik gok dat het hier om Hamilton en de afstand naar de muur gaat  ;)

Ja,

Dat zou ik graag bij meerdere banen willen zien. Gewoon die wagens onder de neuzen van de fans laten scheuren (waar mogelijk)! Hier bij de exit van de hairpin kan het. De snelheid is zeer laag, maar bij een Eau Rouge of Parabolica past wel een afstand...

Jammer dat niemand dit de heer Tilke aan zijn hersentjes kan peuteren. :-\

0634

T is niet de heer Tilke hoor. De FIA en Bernie kiezen er zelf voor.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2011 - 20:28:12
T is niet de heer Tilke hoor. De FIA en Bernie kiezen er zelf voor.

Tilke is de ontwerper. Het is dan zijn taak om op zulke mogelijkheden te wijzen...vind ik, hoor!

0634

#66
Citaat van: Franky R. op 11 juni 2011 - 20:42:20
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2011 - 20:28:12
T is niet de heer Tilke hoor. De FIA en Bernie kiezen er zelf voor.

Tilke is de ontwerper. Het is dan zijn taak om op zulke mogelijkheden te wijzen...vind ik, hoor!
Ja, denk je? Ik denk het niet. Ik denk dat hij een enorme zak geld krijgt en ontwerpt zoals de FIA veelal van hem vraagt. Circuitbazen willen alleen een circuit als die aan de FIA-regelmenten voldoet, anders gaan ze die grote zakken met geld niet aan Tilke geven. Die grote uitloopstroken zoals we veelal zien ipv de aloude grintbakken, heeft hij heus niet zelf verzonnen. Daar zijn echt meer mensen voor verantwoordelijk. Aangezien Tilke ook goede banen op zijn naam heeft, kan hij heus wel wat.

Ik zeg niet dat de man heilig is of een fameus ontwerper, maar de FIA en de FOM zijn verantwoordelijk voor de circuits waar we op rijden. Hermann Tilke wordt slechts ingehuurd om een baan neer te leggen die F1-waardig is volgens de FIA. Ik snap de kritiek op Tilke best wel, maar het is wel te makkelijk om de schuld bij hem neer te leggen. Als de FIA het niet zou willen, kunnen ze er gewoon iets aan doen. Stellen ze andere richtlijnen op, ontwerpt Tilke al andere banen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2011 - 21:47:31
Citaat van: Franky R. op 11 juni 2011 - 20:42:20
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2011 - 20:28:12
T is niet de heer Tilke hoor. De FIA en Bernie kiezen er zelf voor.

Tilke is de ontwerper. Het is dan zijn taak om op zulke mogelijkheden te wijzen...vind ik, hoor!
Ja, denk je? Ik denk het niet. Ik denk dat hij een enorme zak geld krijgt en ontwerpt zoals de FIA veelal van hem vraagt. Circuitbazen willen alleen een circuit als die aan de FIA-regelmenten voldoet, anders gaan ze die grote zakken met geld niet aan Tilke geven. Die grote uitloopstroken zoals we veelal zien ipv de aloude grintbakken, heeft hij heus niet zelf verzonnen. Daar zijn echt meer mensen voor verantwoordelijk. Aangezien Tilke ook goede banen op zijn naam heeft, kan hij heus wel wat.

Ik zeg niet dat de man heilig is of een fameus ontwerper, maar de FIA en de FOM zijn verantwoordelijk voor de circuits waar we op rijden. Hermann Tilke wordt slechts ingehuurd om een baan neer te leggen die F1-waardig is volgens de FIA. Ik snap de kritiek op Tilke best wel, maar het is wel te makkelijk om de schuld bij hem neer te leggen. Als de FIA het niet zou willen, kunnen ze er gewoon iets aan doen. Stellen ze andere richtlijnen op, ontwerpt Tilke al andere banen.

Ik weet dat de FIA werkt met richtlijnen, maar dat betreft toch meestal zaken als gebouwen, tribunes en waar er contactdozen o.i.d. moeten komen?!
Alsof men bij de FIA überhaupt een fatsoenlijke baan kan bedenken?

En waarom ik naar Tilke wijst...Die zei ooit, bij de opening van Shanghai, dat hij zich had laten inspireren door een soort Chinees teken...(kijk maar op google naar dat circuit)! Daarom bedacht ik mij, dat het Tilke is die (uiteindelijk) bepaald hoe het verloop van een circuit is.

Maar ik begrijp je antwoord wel, hoor. De FIA wil idd. een veilige afstand tussen de raceauto's en het publiek houden, maar dat is niet vanuit het gezichtspunt van de fan gedacht.

0634

Nou, zo'n circuitbaas die ergens een baan neer wilt plempen gaat natuurlijk eerst met Bernie praten. Hij wil er zeker van zijn dat hij kans maakt op F1 races. Dan zal er ongetwijfeld gezegd worden dat hij voor het ontwerp Tilke maar eens moet bellen. Bovendien komen de uitloopstroken waarover je gewoon kan doorracen na een foutje gewoon uit de koker van de FIA, onder de noemer 'veiligheid'.

Ik ben het ook wel met je eens hoor, dat Tilke zelf ook verantwoordelijk is, maar als de FIA of Bernie het niet eens zou zijn met zijn ontwerpen, dan keuren ze hem toch gewoon af? Zij zijn verantwoordelijk voor de show en dus uiteindelijk ook eindverantwoordelijk. Tilke ontwerpt lekker en krijgt daar iedere keer weer vorstelijk voor betaald.

Weet je wat: we gaan hier verder: http://www.gppits.net/forum/index.php/board,1.0.html  ;)

Jozef

Citaat van: Senergy op 10 juni 2011 - 10:22:42
Na een tweedaagse ziekenhuis-opname en enige dagen rust, is Perez vandaag weer volledig fit verklaard door FIA-arts Jean-Charles Piette. De 21-jarige Noord-Amerikaan kan komend weekend dus gewoon in actie komen op het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal.

hehe sinds wanneer is Perez een noord-amerikaan?
Volgens mij sinds zijn geboorte. ;)

0634

Tja, Mexico ligt in Noord Amerika. Dat maakt de inwoners inderdaad Noord Amerikanen. ;)

Jozef

Inderdaad, en zeker geen Zuid-Amerikanen zoals blijkbaar nu in het betreffende bericht staat. :P

Enzo

Citaat van: Jozef op 12 juni 2011 - 16:36:45
Inderdaad, en zeker geen Zuid-Amerikanen zoals blijkbaar nu in het betreffende bericht staat. :P

Dat is dan mijn fout geweest, nam het klakkeloos aan van een ander... ;D

rafael25



Rihanna trekt de aandacht op het circuit van Montreal. Een cameraman struikelt in de opwinding. ;)

JimmySPA

Citaat van: rafael25 op 13 juni 2011 - 01:35:49


Rihanna trekt de aandacht op het circuit van Montreal. Een cameraman struikelt in de opwinding. ;)

Ja mooie was dat! :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"